Napraattopic deel 101

27-07-2018 08:54 3048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
FiIee schreef:
09-08-2018 18:13
Nee dat zie je alleen als je quote inderdaad :proud:

Ik zag het in het forumoverzicht waarbij de naam staat van degene die als laatste gepost heeft in een topic. Daar staan geen hoofdletters in.

Als ik je quote staat er bij mij overigens gewoon [quote=Filee ..
Iemand een samenvatting van het modtopic? ;-D
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
|Courage| schreef:
09-08-2018 20:38

Iets met Koreanen en kutbloemen.
|Courage| schreef:
09-08-2018 20:38
Offtopic.
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
RikM schreef:
09-08-2018 20:47
:rofl:
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
RikM schreef:
Kort en bondige samenvatting inderdaad! :rofl:
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
eckano schreef:
09-08-2018 21:42
Kort en bondige samenvatting inderdaad! :rofl:

Mand.
Hey Jolly, jammer dat je toch bent afgeknapt op de reacties in je topic. Eerder was FV al afgehaakt (en om eerlijk te zijn snapte ik bij haar op dat moment niet waarom zij het topic mislukt vond). Gisteren leken meerdere mensen afgehaakt te zijn, nu waren ze gelukkig weer terug, en vond ik het weer de goeie kant op draaien. Ik vond het juist heel goed hoe jij het falen van het overbrengen van je boodschap bij jezelf legde, ipv bij de ander. Je hebt het zo geprobeerd, spijtig dat je er toch in bent teleurgesteld.
Ik heb jouw inbreng in ieder geval erg gewaardeerd, al ging het soms wel wat boven mijn pet. Ik wou je een pb sturen om je te bedanken voor je bijdragen in dat topic, maar de pb-functie heb je blijkbaar geblokkeerd. Daarom maar hier dit bericht.
Ah, het topic verloopt precies zoals ik al zei.
Jammer altijd weer.
Het is heel opmerkelijk dat er meer begrip is voor mensen met paranormale ervaringen dan voor mensen die zich gelovig noemen. En het is nog opmerkelijker dat er vooral kritiek is van de mensen die in paranormale zaken geloven. Vind ik.
RikM schreef:
.
Dat had ik er al uit gehaald. En alle off topic-berichten gingen dus alleen over die 2 onderwerpen?
Same old, same old. :proud:
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
vrouwjagersma schreef:
09-08-2018 22:36
Het is heel opmerkelijk dat er meer begrip is voor mensen met paranormale ervaringen dan voor mensen die zich gelovig noemen. En het is nog opmerkelijker dat er vooral kritiek is van de mensen die in paranormale zaken geloven. Vind ik.

Dat verwoord je weer goed. Een voorzichtige oproep om van het paranormale weer naar het meer standaard religieuze te gaan wordt niet gewaardeerd, en andersom worden er harde woorden gebruikt. Ik heb nog zo op mijn handen gezeten gisteravond om niet te reageren op 'jullie sentiment'.
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 09-08-2018 23:09
Reden: Op de man, namen noemen
99.72% gewijzigd
vrouwjagersma schreef:
09-08-2018 22:36
En straks komt er een groep die alles im het belachelijke trekt. Zo verlopen die topics hier altijd.
Onderscheid tussen religie en godsdienst is al niet te maken voor de meesten.
Dan kan je uitleggen wat je wil, maar als mensen niet willen begrijpen gaan ze het ook niet begrijpen.
Nemaìn’ schreef:
09-08-2018 22:41
En straks komt er een groep die alles im het belachelijke trekt. Zo verlopen die topics hier altijd.
Onderscheid tussen religie en godsdienst is al niet te maken voor de meesten.
Dan kan je uitleggen wat je wil, maar als mensen niet willen begrijpen gaan ze het ook niet begrijpen.
De grondhouding is vaak al zo cynisch dat je het idee krijgt dat je een soort gelovige trucjespony bent die mensen moet overtuigen, omdat ze anders heel hard gaan lachen om hoe dom jij wel niet bent dat je er in trapt, die onzin met Jezus enzo.

Ik ben helemaal niet zo erg gelovig, ik ben het wellicht niet eens echt meer. En ik ben daar altijd best open over geweest. En al kun je nog zo veel hebben, het voelt soms alsof er iemand met een stoomwals over je heen rijdt en alsof je dan netjes "bedankt, nu snap ik eindelijk dat ik dom was" moet zeggen.
Hè nou is die gek van het discriminatie topic hier ook ineens.
vrouwjagersma schreef:
09-08-2018 22:51
De grondhouding is vaak al zo cynisch dat je het idee krijgt dat je een soort gelovige trucjespony bent die mensen moet overtuigen, omdat ze anders heel hard gaan lachen om hoe dom jij wel niet bent dat je er in trapt, die onzin met Jezus enzo.

Ik ben helemaal niet zo erg gelovig, ik ben het wellicht niet eens echt meer. En ik ben daar altijd best open over geweest. En al kun je nog zo veel hebben, het voelt soms alsof er iemand met een stoomwals over je heen rijdt en alsof je dan netjes "bedankt, nu snap ik eindelijk dat ik dom was" moet zeggen.
Daarom houd ik mijn mond over wat en hoe ik geloof :)

Ik vind jullie wel koekoek dat jullie gaan uitleggen wat respectvol betekent.
Nemaìn’ schreef:
09-08-2018 22:52

Ach ja. Ik ben ook best een beetje koekoek.
anoniem_328039 wijzigde dit bericht op 09-08-2018 22:57
0.00% gewijzigd
vrouwjagersma schreef:
09-08-2018 22:55
Ach ja. Ik ben ook best een beetje koekoek.
Kom op, zelfs niveau debiel begrijpt wat dat wordt betekent. Nu laat je je meesleuren en verlagen tot een nog lager niveau. Je hoeft niet met iedereen aansluiting te vinden.
anoniem_356538 wijzigde dit bericht op 09-08-2018 22:56
9.04% gewijzigd
Nemaìn’ schreef:
09-08-2018 22:52

je hebt gelijk ook. Ik was nog meer dingen aan het uitleggen, over de basis van katholicisme en zo, heb mn hele post maar weer geschrapt.
Die respectloosheid kenden we natuurlijk al. Paar dagen geleden nog het idee gehad dat het mooi was dat er nu ineens gewoon mee te discussiëren was. En dan nu ineens toch weer zo respectloos zijn, bah.
Marana-- schreef:
09-08-2018 22:57
Die respectloosheid kenden we natuurlijk al. Paar dagen geleden nog het idee gehad dat het mooi was dat er nu ineens gewoon mee te discussiëren was. En dan nu ineens toch weer zo respectloos zijn, bah.
Zullen ze vast weer volgens de definitie van de Dikke van Dalen niet respectloos zijn.
Want dat aanvoelen, dat blijft toch wel een “ dingetje “ , hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik laat het maar voor wat het is, denk ik.
Ik vind het nogal makkelijk om te concluderen wat je al wist. Kom dan maar op met je visie. Natuurlijk loopt een topic over geloof uit op een onmogelijk standpunt van onverenigbare visies. Daarom hoef je het topic niet af te doen als mislukt. In elk geval heeft het aan de verwachting voldaan en is dus minimaal als 'gelukt' te beschouwen. De rest is bonus .. kom maar op. :yes:
shifty schreef:
09-08-2018 23:17
Ik vind het nogal makkelijk om te concluderen wat je al wist. Kom dan maar op met je visie. Natuurlijk loopt een topic over geloof uit op een onmogelijk standpunt van onverenigbare visies. Daarom hoef je het topic niet af te doen als mislukt. In elk geval heeft het aan de verwachting voldaan en is dus minimaal als 'gelukt' te beschouwen. De rest is bonus .. kom maar op. :yes:
Aan wiens verwachting heeft het voldaan dan ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven