Napraattopic deel 101
vrijdag 27 juli 2018 om 08:54
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:53
Dat vraag ik me ook af. Als ik kijk naar hoe sommige mensen het voor hun kiezen krijgen en dan toch in de goedertierenheid van een God blijven geloven, hoe is dat? Het is een soort heilig, diep overtuigd weten ofzo.
Vriendelijk.
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:58
Nou nee, dat zijn meestal gelovigen van verschillende stromingen onderling. Atheisten kunnen die passages niet eens citeren.patatjedubbelmayo schreef: ↑10-08-2018 10:51Ja. Geen mens die zo goed de passages uit een heilig boek weet te vinden om een gelovige mee om de oren te slaan dan een atheïst.
En in dat topic is dat al helemaal niet gebeurd.
.
vrijdag 10 augustus 2018 om 11:00
vrijdag 10 augustus 2018 om 11:05
Jolly,
Ik was verbaasd over je gekwetste reactie en onmiddellijke vertrek.
Ik vond dat je respectvol communiceerde. Vooral omdat je ervan uit ging dat je uitleg niet duidelijk genoeg was als iemand je niet begreep.
Het lijkt nu of je irritatie al groeide en als dat zo is vind ik het jammer dat je dat niet aangaf. Wij hebben nu niet de kans gehad om je daarin te begrijpen en daarin rekening te houden.
Ik ben het eens met Shifty. Het was een leuk topic met verschillende invalshoeken.
Het lijkt me niet te voorkomen dat er verschillende draadjes door elkaar lopen, maar het godsdienstige draadje mocht er ook zeker zijn. Dat er een avond wordt gereageerd op spirituele ervaringen betekent niet dat het topic niet meer over godsdienst gaat. Ik had overigens graag gehoord hoe een godsdienstige deze ervaringen plaatst!
Oh, en hoewel ik vind dat Impala wat blunt kan reageren, zie ik duidelijk dat haar bedoeling goed is. Niet eerlijk hoe alle "schuld" op haar wordt afgeschoven.
Ik vond dat je respectvol communiceerde. Vooral omdat je ervan uit ging dat je uitleg niet duidelijk genoeg was als iemand je niet begreep.
Het lijkt nu of je irritatie al groeide en als dat zo is vind ik het jammer dat je dat niet aangaf. Wij hebben nu niet de kans gehad om je daarin te begrijpen en daarin rekening te houden.
Ik ben het eens met Shifty. Het was een leuk topic met verschillende invalshoeken.
Het lijkt me niet te voorkomen dat er verschillende draadjes door elkaar lopen, maar het godsdienstige draadje mocht er ook zeker zijn. Dat er een avond wordt gereageerd op spirituele ervaringen betekent niet dat het topic niet meer over godsdienst gaat. Ik had overigens graag gehoord hoe een godsdienstige deze ervaringen plaatst!
Oh, en hoewel ik vind dat Impala wat blunt kan reageren, zie ik duidelijk dat haar bedoeling goed is. Niet eerlijk hoe alle "schuld" op haar wordt afgeschoven.
vrijdag 10 augustus 2018 om 11:07
Met je eenssnug schreef: ↑10-08-2018 10:28Eens met Shifty, het was gewoon een boeiend topic met verschillende meningen.
Een topic gaat nou eenmaal weleens een kant op waar je interesse niet ligt. Dit forum is een inloopfuif, geen besloten feestje. Er reageren allerlei mensen.
Moet je je ontevredenheid dan verhalen op bepaalde mensen? Je kunt ook gewoon iets anders posten en het zo weer een voor jou interessante wending geven.
vrijdag 10 augustus 2018 om 11:26
patatjedubbelmayo schreef: ↑10-08-2018 11:02Volgens mij heeft er iemand een knipperlichtrelatie met de negeerknop![]()
Wat dan altijd nog weer beter is dan een knipperlichtrelatie met de realiteit.
vrijdag 10 augustus 2018 om 11:32
patatjedubbelmayo schreef: ↑10-08-2018 10:53Dat vraag ik me ook af. Als ik kijk naar hoe sommige mensen het voor hun kiezen krijgen en dan toch in de goedertierenheid van een God blijven geloven, hoe is dat? Het is een soort heilig, diep overtuigd weten ofzo.
Maar dan ga jij er dus vanuit dat een God alleen voor voorspoed zorgt. En dat is niet het geloof dat iedereen aanhangt.
Such fun!1
vrijdag 10 augustus 2018 om 11:39
Niet door mij!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 10 augustus 2018 om 11:42
Nee, daar ga ik niet vanuit. Ik geloof namelijk niet. Dat is het godsbeeld van mijn ouders en die hebben zoveel narigheid meegemaakt dat ik me dat echt afvraag.
Als je gelooft dat onze tijd op aarde kommer en kwel en je in het Hiernamaals je beloning krijgt, dan heeft lijden een functie. Die snap ik ook nog.
En dan heb je ook nog de mensen die standvastig geloven dat jouw daden geen invloed hebben op of je al dan niet aan Zijn rechterhand komt te zitten maar dat dit al voorbestemd is. Hoe je dan alle tegenslagen kunt doorstaan én tegelijk rotsvast geloven dat vind ik een raadsel.
Vriendelijk.
vrijdag 10 augustus 2018 om 11:43
Je hebt een pb
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 10 augustus 2018 om 11:44
Dat heb ik niet gedaan.shifty schreef: ↑10-08-2018 08:51Het topic ging hier ook juist over. Er zijn hele mooie visies en voorbeelden naar voren gekomen van wat je hier als verwachting uitspreekt. Maar dat er tevens een zekere onverenigbaarheid van visies in zit maakt het topic dan toch niet mislukt; dat zit ook gewoon in de lijn van de verwachting. Er zaten echt mooie verhalen en mooie discussies in het topic, er zijn geen extreme standpunten tegenover elkaar ingenomen en er werd nauwelijks een onvertogen woord gegeven. Wat mij betreft is het dan een geslaagd topic, al helemaal over dit onderwerp.
Maar ik spreek voor mezelf. Als jij vindt dat de rechten op het bepalen of een topic geslaagd/mislukt is bij TO liggen dan snap ik dat ook. Maar ik vind van niet. Misschien wel juist niet. Ik vind het juist vervelend dat iemand, en zeker TO, het topic als mislukt verklaart en daarmee alle waardevolle deelnemingen aan het topic in de prullenbak kiepert.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 10 augustus 2018 om 11:45
Deze reactie was ook niet aan jou gericht . Maar op mijn laatste vraag aan jou kreeg ik opeens ook geen normaal antwoord meer. Wat is er in godsnaam gebeurd? Waar kwam dat opeens vandaan? Ik dacht dat we een goed gesprek hadden.
.
vrijdag 10 augustus 2018 om 11:46
Jammer, want dat soort vragen maakten juist de positieve kant van het topic
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 10 augustus 2018 om 11:47
Nee, je gaat ervan uit dat mensen dat geloven. Terwijl er natuurlijk heel veel redenen zijn om te geloven.patatjedubbelmayo schreef: ↑10-08-2018 11:42Nee, daar ga ik niet vanuit. Ik geloof namelijk niet. Dat is het godsbeeld van mijn ouders en die hebben zoveel narigheid meegemaakt dat ik me dat echt afvraag.
Als je gelooft dat onze tijd op aarde kommer en kwel en je in het Hiernamaals je beloning krijgt, dan heeft lijden een functie. Die snap ik ook nog.
En dan heb je ook nog de mensen die standvastig geloven dat jouw daden geen invloed hebben op of je al dan niet aan Zijn rechterhand komt te zitten maar dat dit al voorbestemd is. Hoe je dan alle tegenslagen kunt doorstaan én tegelijk rotsvast geloven dat vind ik een raadsel.
Such fun!1
vrijdag 10 augustus 2018 om 11:48
Ik heb jou vraag totaal niet als respectloos ervaren noch zo benoemd. Ik heb naar jou slechts geconstateerd dat ik niet in staat ben je een antwoord te gevenimpala schreef: ↑10-08-2018 10:50Mijn vraag die opeens een breekpunt werd, en als respectloos werd ervaren, was niet 'vertel eens waarom jij gelooft', maar 'waarom noem jij je katholiek, terwijl aan de basis van die religie een leer ligt waar jij niet in gelooft'.
Ik zie nog steeds niet wat daar mis mee is, met die vraag.
Dan kun je wel zeggen dat iedereen voor zichzelf bepaalt wat katholiek is, maar die vlieger gaat in mijn ogen niet op. Hoewel iedereen natuurlijk vrij is om een appel een peer te noemen.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 10 augustus 2018 om 11:50
NIET DOOR MIJAthen1 schreef: ↑10-08-2018 11:05Jolly,
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 10 augustus 2018 om 11:51
Wat zijn dan de redenen om te gaan geloven?
En kan dat een keus zijn?
Kan ik als atheist morgen toch besluiten om te gaan geloven en dan ineens: hoppa!, ik geloof?