Napraattopic Deel 103

28-08-2018 20:45 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ViezeHond schreef:
31-08-2018 21:02
Leuk dat je er weer bent Nouschi. :bigkiss:
:lips:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nemaìn’ schreef:
31-08-2018 20:48
Je krijgt niet snel een labeltje. Wel denk ik dat steeds meer mensen uitvallen in de gejaagde maatschappij met hoge eisen en er dus meer om hulp gevraagd wordt en dus meer diagnoses.
Wat een genuanceerd idee, daar doen Nina en Loullah niet aan hoor.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ow, en haai Nous, wat was je lang weg.

David Dunning
Solomio schreef:
31-08-2018 21:44
Ow, en haai Nous, wat was je lang weg.
Ja héérlijk!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Solomio schreef:
31-08-2018 21:37
:facepalm:
Niet dan? Ik lees hier niet anders als "is het echt zo" en "ze plakken tegenwoordig maar snel een etiketje"
Dat vind men hier echt. Dus kun je facepalm doen maar niet tegen mij.
nina1966 schreef:
31-08-2018 21:47
Niet dan? Ik lees hier niet anders als "is het echt zo" en "ze plakken tegenwoordig maar snel een etiketje"
Jij bent ook niet ongeschonden eruit gekomen blijkbaar. Geen PTSS, dat niet nee...
Life is short. Eat dessert first.
nina1966 schreef:
Ik doe die facepalm tegen iedereen die dat vindt en vandaag ben jij dat.

David Dunning
nina1966 schreef:
Ah, en toen dacht jij: dat kan ik ook maar dan beter?
nina1966 schreef:
Maar jij werkt toch ook niet en jouw kind is naar ik mij herinner toch ook gemankeerd?
Lekker ontopic hoor :hihi:
*
Man, wat is België een feestje om door te rijden. Ze gunnen je echt de tijd om alles goed te bekijken.
Loullah schreef:
31-08-2018 20:44
Nina zegt het ongenuanceerd maar ik snap wel wat ze bedoelt.
Het lijkt tegenwoordig alsof bijna iedereen die even in een dip zit PTSS of burn out heeft. En mensen die socially awkward zijn hebben autisme oid.
Dit is iets van de afgelopen 15 jaar. Natuurlijk hebben sommige mensen ook echt psychische problemen maar omdat je nu zo snel een labeltje “krijgt” lijkt het erop alsof er erg makkelijk mee gestrooid word.
Ik snap ook wat ze bedoelt en ze zegt het net zo 'ongenuanceerd' als een scudraket in je achterste. Alles is relatief.
shifty schreef:
31-08-2018 22:34
Ik snap ook wat ze bedoelt en ze zegt het net zo 'ongenuanceerd' als een scudraket in je achterste. Alles is relatief.
:rofl:
Solomio schreef:
31-08-2018 21:37
Laat gaan Solo. Te dom voor woorden.
x
dana wijzigde dit bericht op 01-09-2018 13:25
99.71% gewijzigd
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
nina1966 schreef:
31-08-2018 19:54
Is ptss het nieuwe hoogbegaafd of autisme oid? Jan en alleman zit er maar mee thuis lijkt het.
Kijk als je kindertjes in vlammen op hebt zien gaan of de bommen je om de oren vlogen snap ik het Maar waar kan je in het dagelijks leven nou in hemelsnaam ptss van oplopen.
Ik ken toch echt gevallen ptss. Opgelopen op de kleuterschool en nu thuisonderwijs.
:-(
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik snap trouwens best wel een beetje wat er gezegd wordt door Nina e.c.. Het is altijd zo dat er een grijs gebied is tussen 'niks aan de hand' en 'heel ernstig'. Zelfs bij een wond. Het lijkt heel duidelijk. Brandwonden bijvoorbeeld. Eerstegraads stelt niks voor, tweedegraads is alleen een blaar en bij derdegraads is er echt wel iets aan de hand. Toch?

Maar toch kan een derdegraads brandwond bijvoorbeeld maar een plekje van een paar millimeter groot zijn, en een tweedegraads brandwond zo groot dat iemands halve lichaam onder de blaren zit.

Tja. Wat is dan 'erg', 'erger', etc.?

Laat staan als er ontstekingen bij komen. Of andere complicaties.

Het is gewoon niet altijd zo simpel.

Misschien is dit soort onderwerpen ook wel helemaal niet geschikt om het op een forum over te hebben.

Jammer.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Het gaat niet om wat erger is, het gaat er om dat een arts een diagnose heeft gesteld en een simpele. Forummer dat niet in twijfel hoort te trekken.
Over een klein weekje zie ik mijn zoon!!
Ik kan bijna niet wachten!!
Zo'n zin in.
karin6789 schreef:
31-08-2018 23:20
Over een klein weekje zie ik mijn zoon!!
Ik kan bijna niet wachten!!
Zo'n zin in.
Hoe fijn!
doornroosje9 schreef:
31-08-2018 21:51
Jij bent ook niet ongeschonden eruit gekomen blijkbaar. Geen PTSS, dat niet nee...

:HA:
Nemaìn’ schreef:
31-08-2018 23:09
Het gaat niet om wat erger is, het gaat er om dat een arts een diagnose heeft gesteld en een simpele. Forummer dat niet in twijfel hoort te trekken.
En jij gelooft dus alles wat men hier neerplempt? Al die mannen met narcisme zijn dus ook echt narcisten? Al die hoogbegaafde kinderen zijn dat ook? Er word zo veel in twijfel getrokken en er worden heel vaak eigen diagnoses neergezet. En nee ptss is geen simpele diagnose en die krijg je echt niet bij een vervelende scheiding.
¡Apagando las luces!
Als je de materie niet begrijpt Nina, hou dan gewoon je klep dicht...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven