Napraattopic Deel 103
dinsdag 28 augustus 2018 om 20:45
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 11 september 2018 om 18:22
En waarom zou je dan willen weten wie zij wasredbulletje schreef: ↑11-09-2018 17:55Wie was Jonari? Ik zag dat topic wel, maar kan me niet herinneren dat ik haar ooit ergens ben tegen gekomen op 't forum.
dinsdag 11 september 2018 om 20:44
Toch kende zij jou wel van het forum.redbulletje schreef: ↑11-09-2018 18:28Ah okee, dan is t logisch dat onze paden nog nooit gekruist hebben.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 11 september 2018 om 20:46
Dat in ieder geval ja.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 11 september 2018 om 22:04
Het kan wel weet ik van heel dichtbij. Iemand die ik zeer goed ken had uitzaaiingen in al zijn lymfen. Vier zeer zware chemokuren verder was dat schoon en volgde er alleen nog een operatie in de buik om de haard volledig te verwijderen. Dat traject duurde een maand of vijf. Inmiddels vijf jaar verder en nu nog eens per jaar controle.redbulletje schreef: ↑11-09-2018 08:41Lymfeklieren zitten door je hele lichaam, die kun je niet allemaal missen! Bedoel je soms de poortwachterklieren? Die zijn bij mij ook weggehaald maar die bleken schoon waardoor je dus zou kunnen aannemen dat er geen uitzaaiing verspreid zijn via het lymfestelsel. Dat topic ging over iemand die zei dat zijn hele lymfestelsel vol zat. En dan binnen 'n paar maanden volledig schoon?
Het ligt denk ik ook aan de soort kanker die is uitgezaaid. En hoe en de persoon en de conditie en...
woensdag 12 september 2018 om 11:10
woensdag 12 september 2018 om 11:14
Zal ik er dan even ingooien, dat door al die werkende moeders de kinderen massaal onhandelbaar zijn, niet zindelijk worden en te dik zijn???
woensdag 12 september 2018 om 11:19
woensdag 12 september 2018 om 11:24
Nou.... In het buitenland is wel alles beter hoor.
Die buitenlandse vrouwen werken veel harder dan wij luie afhankelijke uitvreters.
Wij moeten een schop onder onze kont.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 12 september 2018 om 11:50
woensdag 12 september 2018 om 13:25
woensdag 12 september 2018 om 21:13
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-09-2018 08:54
Reden: Nickhinten
Reden: Nickhinten
20.83% gewijzigd
woensdag 12 september 2018 om 22:23
Wat heb je nodig voor de harira?
2 teentjes knoflook
1 ui
stukje gember
half rood pepertje
1 blik tomatenblokjes (400 gram)
1 grote el tomatenpuree (uit blikje)
1 blik kikkererwten (400 gram)
100 gram gedroogde rode linzen
1 liter groentebouillon
1 wortel
1 el paprikapoeder
1 el kurkuma
1 el komijnzaad
pompoenpitten
Hoe maak je de harira?
Snipper de ui en hak de knoflook en peper fijn. Verhit olie in een soeppan en fruit de ui, knoflook peper, tomatenpuree en kruiden ongeveer 2 minuten aan. Snijd de wortel in stukjes. Voeg vervolgens de tomatenblokjes, bouillon, linzen en wortel toe. Laat de soep 15 minuten zachtjes koken op laag vuur, zodat de linzen gaar worden. Laat de kikkererwten uitlekken en voeg deze na de 15 minuten toe. Verwarm de soep nog 5 minuten op laag vuur. Ik vind het lekker om de soep half te pureren met en staafmixer. Zo heb je een dikke soep, maar nog wel een bite. Garneer met pompoenpitten en eventueel verse kruiden.
2 teentjes knoflook
1 ui
stukje gember
half rood pepertje
1 blik tomatenblokjes (400 gram)
1 grote el tomatenpuree (uit blikje)
1 blik kikkererwten (400 gram)
100 gram gedroogde rode linzen
1 liter groentebouillon
1 wortel
1 el paprikapoeder
1 el kurkuma
1 el komijnzaad
pompoenpitten
Hoe maak je de harira?
Snipper de ui en hak de knoflook en peper fijn. Verhit olie in een soeppan en fruit de ui, knoflook peper, tomatenpuree en kruiden ongeveer 2 minuten aan. Snijd de wortel in stukjes. Voeg vervolgens de tomatenblokjes, bouillon, linzen en wortel toe. Laat de soep 15 minuten zachtjes koken op laag vuur, zodat de linzen gaar worden. Laat de kikkererwten uitlekken en voeg deze na de 15 minuten toe. Verwarm de soep nog 5 minuten op laag vuur. Ik vind het lekker om de soep half te pureren met en staafmixer. Zo heb je een dikke soep, maar nog wel een bite. Garneer met pompoenpitten en eventueel verse kruiden.
woensdag 12 september 2018 om 23:45
Oh, ik dacht juist dat die Japanse vrouwen massaal weigerden te huwen en te baren en in plaats van een gezin dan zo’n designerhondje nemen. Was toen zo’n docu over een Nederlandse die de meest onooglijke glitteroutfits voor hondjes maakte en daar zowat als een halve Coco Chanel werd onthaald.Vlinder1963 schreef: ↑12-09-2018 11:50Ik zag gisteren bij Pauw dat de Japanse vrouwen stoppen met werken zodra er kinderen komen.