Napraattopic Deel 103

28-08-2018 20:45 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Is 'wat sneu' niet correct Nederlands? Dat wist ik niet.
Nemaìn’ schreef:
13-09-2018 16:26
Dat laatste is sowieso onmogelijk.
Voor een leraar zeker waar. Maar dat weten die pubers nog niet, dus die zullen het blijven proberen. Och arm...

Ik denk trouwens dat ook veel van hun ouders dit niet weten 🤔
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
13-09-2018 16:35
Is 'wat sneu' niet correct Nederlands? Dat wist ik niet.
:proud: ik weet niet zeker of dit humor is, of serieus, maar je maakt vaker opmerkingen over je niet-Nederlandse achtergrond meen ik, dus voor de zekerheid:

"wat sneu", is correct. "Heel sneu", is ook correct.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
13-09-2018 16:33
Ik ben intens dankbaar voor het bestaan van jullie soort mensen. Mijn leven wordt er zoveel aangenamer door. Het idee dat ik mijn kinderen zelf had moeten opvoeden bijvoorbeeld. The horror!
Krijgen jouw kinderen geen huiswerk mee dan? Ik ben me een partij druk met al die spreekbeurten, boekenbeurten, werkstukken...
*Labalade* schreef:
13-09-2018 16:38
Krijgen jouw kinderen geen huiswerk mee dan? Ik ben me een partij druk met al die spreekbeurten, boekenbeurten, werkstukken...
Jawel, maar ik ben een beroerd slechte vader. Ik maak hun huiswerk niet :-O$
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
13-09-2018 16:39
Jawel, maar ik ben een beroerd slechte vader. Ik maak hun huiswerk niet :-O$
Precies zoals de docent het graag heeft.
Wat zou mij het boeien hoe goed mama een spreekbeurt kan maken.
Nemaìn’ schreef:
13-09-2018 16:41
Precies zoals de docent het graag heeft.
Wat zou mij het boeien hoe goed mama een spreekbeurt kan maken.
Gewoon zorgen dat de docenten niet merken dat moeders het werkstuk geschreven heeft. Ik ben daar heel goed in, al zeg ik het zelf. Als ik een boekbespreking schrijf voor zoon gooi ik er zelfs een lichte dosis spelfouten in.
JollyRider schreef:
13-09-2018 16:37
:proud: ik weet niet zeker of dit humor is, of serieus, maar je maakt vaker opmerkingen over je niet-Nederlandse achtergrond meen ik, dus voor de zekerheid:

"wat sneu", is correct. "Heel sneu", is ook correct.
Nee, was geen humor

Was even bang dat ik dat dus al jaren verkeerd zeg. ;)
Wij krijgen serieus een brief mee als het weer zover is. Waarin staat waar het om gaat, wie wanneer aan de beurt is, hoe lang de spreek/boek/werkstuk moet zijn, mailadres van juf waar de powerpoint heen kan...

Nu heeft mijn kind net twee nieuwe voortanden gekregen en veters strikken lukt ook bijna 👍🏻 Dus ik gok erop dat mijn kind in een iets andere leeftijdsgroep valt 😇
anoniem_370078 wijzigde dit bericht op 13-09-2018 17:06
0.13% gewijzigd
Lady*Voldemort schreef:
13-09-2018 16:49
Gewoon zorgen dat de docenten niet merken dat moeders het werkstuk geschreven heeft. Ik ben daar heel goed in, al zeg ik het zelf. Als ik een boekbespreking schrijf voor zoon gooi ik er zelfs een lichte dosis spelfouten in.
Ik maak zijn huiswerk gewoon niet.
*Labalade* schreef:
13-09-2018 16:58
Wij krijgen serieus een brief mee als het weer zover is. Waar in staat waar het om gaat, wie wanneer aan de beurt is, hoe lang de spreek/boek/werkstuk moet zijn, mailadres van juf waar de powerpoint heen kan...

:rofl:

De meester van mijn dochter (toen groep 6) zei dat hij er eigenlijk automatisch van uit ging dat die eerste werkstukken geschreven werden door de ouders. En dat vond hij prima, zo lang het aandeel van de kinderen maar groter werd bij ieder werkstuk. En zo is het hier ook gegaan, al kostte het bij zoon wat meer moeite dan bij dochter.
Nemaìn’ schreef:
13-09-2018 17:00
Ik maak zijn huiswerk gewoon niet.
Ook niet toen hij als zesjarig guppie met een brief van juf thuiskwam, met de opdracht om een flitsende powerpoint over voetbal in elkaar te draaien?? :'(
Lady*Voldemort schreef:
13-09-2018 17:08

De meester van mijn dochter (toen groep 6) zei dat hij er eigenlijk automatisch van uit ging dat die eerste werkstukken geschreven werden door de ouders. En dat vond hij prima, zo lang het aandeel van de kinderen maar groter werd bij ieder werkstuk. En zo is het hier ook gegaan, al kostte het bij zoon wat meer moeite dan bij dochter.
Eigenlijk was het geen grapje haha. Er wordt hier in de onderbouw echt verwacht dat je samen met je kind iets in elkaar draait. In groep 2 begon het met ‘vertelkring’ over je goudvis. Om te leren iets hardop in een groep te durven zeggen. In groep drie kwamen daar ‘boekenkring’ en ‘projectkring’ bij. Leuke eufemismen voor spreekbeurt en boekenbeurten (“nee zo noemen we dat hier niet!!”). Ben benieuwd wat er dit jaar nog gaat komen lol. (De bedoeling is overigens wel dat de ouderparticipatie steeds meer afneemt :proud: . Maar geen kind kan dus in groep zes zeggen dat ‘ie geen idee had wat hij moest doen...)
anoniem_370078 wijzigde dit bericht op 13-09-2018 17:20
17.42% gewijzigd
Lady*Voldemort schreef:
13-09-2018 17:08

Toch was/is mijn inbreng ook bij leeftijdscategorie minimaal hoor. Ik denk mee over de inhoudsopgave, maar lay-out doen ze zelf (denk aan ppt gordijnen die opengaan naar de volgende slide, neon gele letters en dino's die tevoorschijn springen).
*Labalade* schreef:
13-09-2018 17:10
Ook niet toen hij als zesjarig guppie met een brief van juf thuiskwam, met de opdracht om een flitsende powerpoint over voetbal in elkaar te draaien?? :'(
Echt, ik zou willen dat mijn zoon hulp accepteerde. Hij beukt gewoon een laptop in elkaar omdat de special effects in powerpoint niet flitsend genoeg zijn. Om vervolgens een Prezi ineen te fröbelen die niet werkt met een projectiescherm en beamer. En dat is de schuld van de juf want die had dan maar om een smartboard moeten vragen.

En op die school worden ouders geacht om bij de eerste spreekbeurt aanwezig te zijn. Ik lag nog net niet onder het tapijt met het schaamrood op mijn kaken.
lemoos2 schreef:
13-09-2018 17:19
Echt, ik zou willen dat mijn zoon hulp accepteerde. Hij beukt gewoon een laptop in elkaar omdat de special effects in powerpoint niet flitsend genoeg zijn. Om vervolgens een Prezi ineen te fröbelen die niet werkt met een projectiescherm en beamer. En dat is de schuld van de juf want die had dan maar om een smartboard moeten vragen.

En op die school worden ouders geacht om bij de eerste spreekbeurt aanwezig te zijn. Ik lag nog net niet onder het tapijt met het schaamrood op mijn kaken.
Het voorbereiden van spreekbeurten is hier inderdaad ook een levendige aangelegenheid en gaat met behoorlijk wat geluid gepaard en geweld richting het toetsenbord!
Lady*Voldemort schreef:
13-09-2018 16:49
Jee, dat is wel echt moederliefde! @(
Phineas schreef:
13-09-2018 17:23
Het voorbereiden van spreekbeurten is hier inderdaad ook een levendige aangelegenheid en gaat met behoorlijk wat geluid gepaard en geweld richting het toetsenbord!
En zich dan afvragen waarom ze op de oude laptop moeten werken en niet op de MacBook mogen met touchscreen.
Zoon heeft morgen een spreekbeurt over ‘zeedieren’. Kijk ik net op Isy, lees ik ‘zoogdieren’. Dus als betrokken moeder ga ik die confrontatie aan. Informeer eerst of hij niet toevallig dolfijnen als onderwerp heeft gekozen. Heeft meneer gekozen voor kreeften.

Ik zweer het, de presentatie bestaat uit vier plaatjes over kreeften: een kreeft in een aquarium, kreeftensoep, kreeft thermidor en een gegratineerde kreeft. En een flitsende introductiepagina. Hij is er zelf heel tevreden over en ik mag mij er niet mee bemoeien...
lemoos2 schreef:
13-09-2018 17:34
En zich dan afvragen waarom ze op de oude laptop moeten werken en niet op de MacBook mogen met touchscreen.
Zoon heeft morgen een spreekbeurt over ‘zeedieren’. Kijk ik net op Isy, lees ik ‘zoogdieren’. Dus als betrokken moeder ga ik die confrontatie aan. Informeer eerst of hij niet toevallig dolfijnen als onderwerp heeft gekozen. Heeft meneer gekozen voor kreeften.

Ik zweer het, de presentatie bestaat uit vier plaatjes over kreeften: een kreeft in een aquarium, kreeftensoep, kreeft thermidor en een gegratineerde kreeft. En een flitsende introductiepagina. Hij is er zelf heel tevreden over en ik mag mij er niet mee bemoeien...
En terecht.
Phineas schreef:
13-09-2018 17:15
Toch was/is mijn inbreng ook bij leeftijdscategorie minimaal hoor. Ik denk mee over de inhoudsopgave, maar lay-out doen ze zelf (denk aan ppt gordijnen die opengaan naar de volgende slide, neon gele letters en dino's die tevoorschijn springen).
Powerpoint kan ik niet dus daar bemoei ik me helemaal niet mee. De mijne moe(s)ten altijd klassieke werkstukken inleveren, op papier. Met van die lappen tekst, en bronvermeldingen en zo. Ze hadden werkelijk geen idee waar te beginnen, de arme schapen. Bij dochter is het vanzelf goed gekomen, en zoon heeft er vorig jaar RT voor gehad maar die kan nu ook een heel draaglijk werkstuk in elkaar prutsen.
Nemaìn’ schreef:
13-09-2018 17:35
En terecht.
Ja en dan mag ik volgende week weer opdraven voor een multidisciplinair gesprekje :'( .
lemoos2 schreef:
13-09-2018 17:37
Ja en dan mag ik volgende week weer opdraven voor een multidisciplinair gesprekje :'( .
Over jullie eetgewoonten?
lemoos2 schreef:
13-09-2018 17:34

:heart:
Wat gaan er “veel” op anoniem vandaag..
TanteBedelia schreef:
13-09-2018 17:45
Wat gaan er “veel” op anoniem vandaag..

Loep maar. Durf te wedden dat het weer allemaal trollen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven