Napraattopic Deel 103
dinsdag 28 augustus 2018 om 20:45
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 13 september 2018 om 16:37
Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑13-09-2018 16:35Is 'wat sneu' niet correct Nederlands? Dat wist ik niet.
"wat sneu", is correct. "Heel sneu", is ook correct.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
donderdag 13 september 2018 om 16:38
Krijgen jouw kinderen geen huiswerk mee dan? Ik ben me een partij druk met al die spreekbeurten, boekenbeurten, werkstukken...JollyRider schreef: ↑13-09-2018 16:33Ik ben intens dankbaar voor het bestaan van jullie soort mensen. Mijn leven wordt er zoveel aangenamer door. Het idee dat ik mijn kinderen zelf had moeten opvoeden bijvoorbeeld. The horror!
donderdag 13 september 2018 om 16:39
Jawel, maar ik ben een beroerd slechte vader. Ik maak hun huiswerk niet*Labalade* schreef: ↑13-09-2018 16:38Krijgen jouw kinderen geen huiswerk mee dan? Ik ben me een partij druk met al die spreekbeurten, boekenbeurten, werkstukken...
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
donderdag 13 september 2018 om 16:41
Precies zoals de docent het graag heeft.JollyRider schreef: ↑13-09-2018 16:39Jawel, maar ik ben een beroerd slechte vader. Ik maak hun huiswerk niet![]()
Wat zou mij het boeien hoe goed mama een spreekbeurt kan maken.
donderdag 13 september 2018 om 16:49
Gewoon zorgen dat de docenten niet merken dat moeders het werkstuk geschreven heeft. Ik ben daar heel goed in, al zeg ik het zelf. Als ik een boekbespreking schrijf voor zoon gooi ik er zelfs een lichte dosis spelfouten in.
donderdag 13 september 2018 om 16:58
Nee, was geen humorJollyRider schreef: ↑13-09-2018 16:37ik weet niet zeker of dit humor is, of serieus, maar je maakt vaker opmerkingen over je niet-Nederlandse achtergrond meen ik, dus voor de zekerheid:
"wat sneu", is correct. "Heel sneu", is ook correct.
Was even bang dat ik dat dus al jaren verkeerd zeg.
donderdag 13 september 2018 om 16:58
Wij krijgen serieus een brief mee als het weer zover is. Waarin staat waar het om gaat, wie wanneer aan de beurt is, hoe lang de spreek/boek/werkstuk moet zijn, mailadres van juf waar de powerpoint heen kan...
Nu heeft mijn kind net twee nieuwe voortanden gekregen en veters strikken lukt ook bijna
Dus ik gok erop dat mijn kind in een iets andere leeftijdsgroep valt
Nu heeft mijn kind net twee nieuwe voortanden gekregen en veters strikken lukt ook bijna
anoniem_370078 wijzigde dit bericht op 13-09-2018 17:06
0.13% gewijzigd
donderdag 13 september 2018 om 17:00
Ik maak zijn huiswerk gewoon niet.Lady*Voldemort schreef: ↑13-09-2018 16:49Gewoon zorgen dat de docenten niet merken dat moeders het werkstuk geschreven heeft. Ik ben daar heel goed in, al zeg ik het zelf. Als ik een boekbespreking schrijf voor zoon gooi ik er zelfs een lichte dosis spelfouten in.
donderdag 13 september 2018 om 17:08
*Labalade* schreef: ↑13-09-2018 16:58Wij krijgen serieus een brief mee als het weer zover is. Waar in staat waar het om gaat, wie wanneer aan de beurt is, hoe lang de spreek/boek/werkstuk moet zijn, mailadres van juf waar de powerpoint heen kan...
De meester van mijn dochter (toen groep 6) zei dat hij er eigenlijk automatisch van uit ging dat die eerste werkstukken geschreven werden door de ouders. En dat vond hij prima, zo lang het aandeel van de kinderen maar groter werd bij ieder werkstuk. En zo is het hier ook gegaan, al kostte het bij zoon wat meer moeite dan bij dochter.
donderdag 13 september 2018 om 17:15
Eigenlijk was het geen grapje haha. Er wordt hier in de onderbouw echt verwacht dat je samen met je kind iets in elkaar draait. In groep 2 begon het met ‘vertelkring’ over je goudvis. Om te leren iets hardop in een groep te durven zeggen. In groep drie kwamen daar ‘boekenkring’ en ‘projectkring’ bij. Leuke eufemismen voor spreekbeurt en boekenbeurten (“nee zo noemen we dat hier niet!!”). Ben benieuwd wat er dit jaar nog gaat komen lol. (De bedoeling is overigens wel dat de ouderparticipatie steeds meer afneemtLady*Voldemort schreef: ↑13-09-2018 17:08
De meester van mijn dochter (toen groep 6) zei dat hij er eigenlijk automatisch van uit ging dat die eerste werkstukken geschreven werden door de ouders. En dat vond hij prima, zo lang het aandeel van de kinderen maar groter werd bij ieder werkstuk. En zo is het hier ook gegaan, al kostte het bij zoon wat meer moeite dan bij dochter.
anoniem_370078 wijzigde dit bericht op 13-09-2018 17:20
17.42% gewijzigd
donderdag 13 september 2018 om 17:15
Toch was/is mijn inbreng ook bij leeftijdscategorie minimaal hoor. Ik denk mee over de inhoudsopgave, maar lay-out doen ze zelf (denk aan ppt gordijnen die opengaan naar de volgende slide, neon gele letters en dino's die tevoorschijn springen).Lady*Voldemort schreef: ↑13-09-2018 17:08
donderdag 13 september 2018 om 17:19
Echt, ik zou willen dat mijn zoon hulp accepteerde. Hij beukt gewoon een laptop in elkaar omdat de special effects in powerpoint niet flitsend genoeg zijn. Om vervolgens een Prezi ineen te fröbelen die niet werkt met een projectiescherm en beamer. En dat is de schuld van de juf want die had dan maar om een smartboard moeten vragen.*Labalade* schreef: ↑13-09-2018 17:10Ook niet toen hij als zesjarig guppie met een brief van juf thuiskwam, met de opdracht om een flitsende powerpoint over voetbal in elkaar te draaien??![]()
En op die school worden ouders geacht om bij de eerste spreekbeurt aanwezig te zijn. Ik lag nog net niet onder het tapijt met het schaamrood op mijn kaken.
donderdag 13 september 2018 om 17:23
Het voorbereiden van spreekbeurten is hier inderdaad ook een levendige aangelegenheid en gaat met behoorlijk wat geluid gepaard en geweld richting het toetsenbord!lemoos2 schreef: ↑13-09-2018 17:19Echt, ik zou willen dat mijn zoon hulp accepteerde. Hij beukt gewoon een laptop in elkaar omdat de special effects in powerpoint niet flitsend genoeg zijn. Om vervolgens een Prezi ineen te fröbelen die niet werkt met een projectiescherm en beamer. En dat is de schuld van de juf want die had dan maar om een smartboard moeten vragen.
En op die school worden ouders geacht om bij de eerste spreekbeurt aanwezig te zijn. Ik lag nog net niet onder het tapijt met het schaamrood op mijn kaken.
donderdag 13 september 2018 om 17:28
Jee, dat is wel echt moederliefde!Lady*Voldemort schreef: ↑13-09-2018 16:49Gewoon zorgen dat de docenten niet merken dat moeders het werkstuk geschreven heeft. Ik ben daar heel goed in, al zeg ik het zelf. Als ik een boekbespreking schrijf voor zoon gooi ik er zelfs een lichte dosis spelfouten in.
donderdag 13 september 2018 om 17:34
En zich dan afvragen waarom ze op de oude laptop moeten werken en niet op de MacBook mogen met touchscreen.
Zoon heeft morgen een spreekbeurt over ‘zeedieren’. Kijk ik net op Isy, lees ik ‘zoogdieren’. Dus als betrokken moeder ga ik die confrontatie aan. Informeer eerst of hij niet toevallig dolfijnen als onderwerp heeft gekozen. Heeft meneer gekozen voor kreeften.
Ik zweer het, de presentatie bestaat uit vier plaatjes over kreeften: een kreeft in een aquarium, kreeftensoep, kreeft thermidor en een gegratineerde kreeft. En een flitsende introductiepagina. Hij is er zelf heel tevreden over en ik mag mij er niet mee bemoeien...
donderdag 13 september 2018 om 17:35
En terecht.lemoos2 schreef: ↑13-09-2018 17:34En zich dan afvragen waarom ze op de oude laptop moeten werken en niet op de MacBook mogen met touchscreen.
Zoon heeft morgen een spreekbeurt over ‘zeedieren’. Kijk ik net op Isy, lees ik ‘zoogdieren’. Dus als betrokken moeder ga ik die confrontatie aan. Informeer eerst of hij niet toevallig dolfijnen als onderwerp heeft gekozen. Heeft meneer gekozen voor kreeften.
Ik zweer het, de presentatie bestaat uit vier plaatjes over kreeften: een kreeft in een aquarium, kreeftensoep, kreeft thermidor en een gegratineerde kreeft. En een flitsende introductiepagina. Hij is er zelf heel tevreden over en ik mag mij er niet mee bemoeien...
donderdag 13 september 2018 om 17:36
Powerpoint kan ik niet dus daar bemoei ik me helemaal niet mee. De mijne moe(s)ten altijd klassieke werkstukken inleveren, op papier. Met van die lappen tekst, en bronvermeldingen en zo. Ze hadden werkelijk geen idee waar te beginnen, de arme schapen. Bij dochter is het vanzelf goed gekomen, en zoon heeft er vorig jaar RT voor gehad maar die kan nu ook een heel draaglijk werkstuk in elkaar prutsen.
donderdag 13 september 2018 om 17:40
lemoos2 schreef: ↑13-09-2018 17:34En zich dan afvragen waarom ze op de oude laptop moeten werken en niet op de MacBook mogen met touchscreen.
donderdag 13 september 2018 om 17:47
Loep maar. Durf te wedden dat het weer allemaal trollen zijn.