Napraattopic deel 104

25-09-2018 10:00 3137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Quaintrelle schreef:
15-10-2018 23:07
Als je hem gezien hebt, voelt het denk ik minder random. Ben oprecht benieuwd wat je ervan vindt :).
Als het nog kan, dan laat ik het je weten. Beloofd.

@all,

Slaap lekker!
Am Yisrael Chai!
shifty schreef:
15-10-2018 23:04
Ben je besodemieterd. Ik sta niet aan de kant en ik weiger kliekjes!

Ik vind de één ongenuanceerd en ik ben het zeker niet altijd met haar eens en sommige uitspraken vind ik ronduit ongelukkig. Ik vind de andere zo gek als een deur en er een bijzonder suggestief en vuig soort manier van forummen op na houden. Met het eerste soort kan ik in gesprek. Met het tweede soort niet.

Twee kampen zie ik niet, maar schijnbaar zie ik wel meer niet.
Ah, thanks...
Ik ben overigens voor het aanpassen van ZP.
Ik vind de manier waarop in dat topic van beide kanten niet oké.
sam1968 schreef:
15-10-2018 22:21
Is het M.M. op missie?
Is helemaal duidelijk nu Fleurtje5 de mods met ‘u’ aanspreekt in het mod topic.
Miss-Pippilotta schreef:
15-10-2018 23:09
Tuurlijk.
De haat ten opzichte van de blanke Nederlander en het uitkotsen daarvan komt wel degelijk voort uit wat er in de Koran staat over ongelovigen en andersgelovigen en komt niet zoals FV beweert door het gedrag van de blanke mens.
Lees het maar.
Bijzondere denkwijze hoor, dat WIJ dat hebben veroorzaakt.
ach welnee, als er sprake is van een haat tegen het westen van een moslim dan kan je onmogelijk zeggen hoe dat komt.
komt het door de koran, door indoctrinatie, door de dood van familie door een amerikaanse raket, door een geschifte religieuze leider. Niemand weet het. We weten ook niet wat Anders Breivik of hitlers drijfveren waren. ik denk maar zo dat psychologische oorzaken belangrijker zijn dan religieuze
Miss-Pippilotta schreef:
15-10-2018 22:58
Sorry, waarschijnlijk is het hier een napraatclubje van een kliekje dat allemaal aan één kant staat, maar ik vind de uitspraken van fashionvictim die gequote worden aan het eind van het ZP topic wel bizar en getuigen van een zeer bijzondere denkwijze hoor.

En ook dat continu spreken over 'wit', de witte Nederlander, de witte Amerikaan.

Maar vooral alle uitspraken die op de laatste pagina gequote worden over (o.a.) Marokkanen en hun hekel aan de blanke Nederlander en hoe zij ons uitkotsen.

Denken dat dit iets met ons te maken heeft, terwijl we alles gefaciliteerd hebben... Moskeeën gefinancierd door het midden oosten met rare haat imams, halal slachten, gebedsruimten met gescheiden ingangen, besnijdenis vergoed door ziekenfonds (vroeger).

Die hekel aan de blanke Nederlander heeft niks met ons te maken en alles met de Islam en wat er geschreven staat in de Koran over ongelovigen. Hoe de Islam niet strookt met onze moderne levensstijl, normen en waarden, hoe onze vrouwen zijn. En jij ziet dit niet en legt dit compleet anders uit. Really?
Jij begrijpt ze wel? En ziet niet dat dit alles te maken heeft met cultuur en religie....
En zegt dan nog zo voldaan dat de blanke Nederlander aan terrein verliest. Besef dat wat je ervoor terug gaat krijgen voor vrouwen waarschijnlijk niet beter zal zijn....

Ik begin nu wel de felheid te begrijpen van het andere kamp.
De manier waarop in de discussie raakt kant noch wal...... Van beide kanten.
De manier waarop die berichten gequote zijn is expres buiten alle context om, zodat het op een andere manier te framen valt.

Als je het leest binnen de context van de discussie waarin ze geplaatst zijn dan zie je dat het posts zijn met een maatschappelijke uitleg over dat sommige groepen zich afzetten tegen de NLse samenleving. Of je het nou met die uitleg eens bent of niet, dat is hoe dan ook iets anders dan een persoonlijke visie en al helemaal iets anders dan begrip voor de betreffende groepen voor hebben. Dat laatste is zelfs expliciet en letterlijk gezegd van niet.

Verder hebben heel veel mensen het consequent over witte Nederlanders in dat topic, waaronder heel veel witte Nederlanders zelf (zoals ik bijvoorbeeld).

Of je het nou verder met FV eens bent of wat je verder ook van haar standpunten vindt, het voornaamste wat die reeks quotes dus laat zien is de mate van obsessiviteit en bizar gedrag van een andere forummer.
Miss-Pippilotta schreef:
15-10-2018 23:11
Ah, thanks...
Ik ben overigens voor het aanpassen van ZP.
Ik vind de manier waarop in dat topic van beide kanten niet oké.

Of je voor of tegen bent is een mening voor in het topic zelf.

Ik denk dat overigens het verschil is dat de een mening geeft die niet door iedereen wordt gedeeld maar dat iemand anders probeert te suggereren dat de persoon die die mening geeft als persoon niet goed genoeg is om die mening te mogen geven. Dat zijn wel twee verschillende manieren om te discussiëren.
Miss-Pippilotta schreef:
Tuurlijk.
De haat ten opzichte van de blanke Nederlander en het uitkotsen daarvan komt wel degelijk voort uit wat er in de Koran staat over ongelovigen en andersgelovigen en komt niet zoals FV beweert door het gedrag van de blanke mens.
Lees het maar.
Prima dat dit jouw stellige overtuiging is hoor. Maar anderen kunnen daar anders over denken en jouw mening, of die van een ander, is niet per definitie de waarheid.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Heb ik zo mijn best gedaan om dat topic te negeren, gaat het hier op napraat vrolijk verder.....

En mijn Tony is ook al op :cry:
shifty schreef:
15-10-2018 23:20
Of je voor of tegen bent is een mening voor in het topic zelf.

Ik denk dat overigens het verschil is dat de een mening geeft die niet door iedereen wordt gedeeld maar dat iemand anders probeert te suggereren dat de persoon die die mening geeft als persoon niet goed genoeg is om die mening te mogen geven. Dat zijn wel twee verschillende manieren om te discussiëren.
Goeie analyse.
Miss-Pippilotta schreef:
Tuurlijk.
Lees het maar.
Ga je lekker met je generalisaties?
Pot en ketel much?
S-Meds schreef:
15-10-2018 23:14
ik denk maar zo dat psychologische oorzaken belangrijker zijn dan religieuze
Eens, in het algemeen dan. Want heb verder geen idee over welk topic het gaat en wat er is geschreven.
Maar deze zin is in mijn ogen een feit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Het valt ook niet mee om Mohammed te heten en moslim te zijn in Nederland.
Door verschillende politieke partijen en veel medelanders word je gezien als een tweederangsburger en wordt solliciteren op een leuke baan een stuk moeilijker.
Misdaden, gepleegd onder de vlag van de islam, worden ook aan jou, als goedwillende moslim, toegeschreven. Want je hebt het "foute" geloof.
Daar word je gallisch van.
Op zijn minst.
Positivevibes schreef:
15-10-2018 23:18
De manier waarop die berichten gequote zijn is expres buiten alle context om, zodat het op een andere manier te framen valt.

Als je het leest binnen de context van de discussie waarin ze geplaatst zijn dan zie je dat het posts zijn met een maatschappelijke uitleg over dat sommige groepen zich afzetten tegen de NLse samenleving. Of je het nou met die uitleg eens bent of niet, dat is hoe dan ook iets anders dan een persoonlijke visie en al helemaal iets anders dan begrip voor de betreffende groepen voor hebben. Dat laatste is zelfs expliciet en letterlijk gezegd van niet.

Verder hebben heel veel mensen het consequent over witte Nederlanders in dat topic, waaronder heel veel witte Nederlanders zelf (zoals ik bijvoorbeeld).

Of je het nou verder met FV eens bent of wat je verder ook van haar standpunten vindt, het voornaamste wat die reeks quotes dus laat zien is de mate van obsessiviteit en bizar gedrag van een andere forummer.
Dit. Echt heel eng.
En ik vind de uitspraken van fv helemaal niet zo bizar.
Ik zit een groot deel van mijn week tussen veelal jonge moslims en ook oudere, de laatste groep als collega's of externe deskundigen.
De meesten zijn in mijn ogen half heilig, als je ziet wat voor schijt zij over zich heen krijgen en hoe waardig en beschaafd ze zich houden.
En daar gebruiken ze hun geloof voor, dat is juist hun kracht.
Ik herken niets uit het: ze zijn vanuit hun aard en geloof bezig met ondermijnen.
Integendeel zelfs.
Ik ben er trots op en blij om dat ik dat mag zien, het geeft mij het gevoel dat er veel hoop is.
Aan de andere kant zie ik ook dat de houding van veel autochtonen nu echt niet fraai is.
En ik vind het tekenend dat als dat benoemd wordt mensen die vinden van anderen dat ze teveel in de slachtofferrol zitten, dan zo fel en vooral calimero achtig reageren.
Ik hoor de hele dag kritiek op individuen gebaseerd op ideeen over een groep.
Mijn zwarte vader zei als ik dat als kind erg vond: nou, laat ze dan maar zien wie jij bent.
Als ik die les als kleuter (onee dat kan niet volgens sommigen) al snapte zie ik niet in waarom mensen die nog nooit in die positie hebben gezeten dus zelfvertrouwen zat, dat niet zouden kunnen.
En precies datgene laten zien waarvan ze NIET beschuldigd willen worden.
yette schreef:
15-10-2018 22:43
Heb je enig idee waarom je zo'n gefrustreerde stalker hebt, Fash?

Ik vind het een creep.
Als je met een bepaalde agenda aan jet forummen bent is het irritant om tegengas te krijgen.
Het is veel leuker om onderling gewoon vrijuit te copy pasten van extreem rechtse sites te posten wat je wil.
Of gewoon een beetje in de war te zijn , daar ben ik nog niet helemaal uit.
Positivevibes schreef:

Als dat inderdaad gebeurt dan is dat niet goed en kan ik me jullie frustratie hierover zeker voorstellen. Het moet over de inhoud gaan en niet persoonlijk tegen mensen worden.
Zeker wat iemand in dit topic schrijft over dat iemand iets niet zou mogen zeggen omdat hij 'niet goed genoeg is', dat is heel erg als iemand dat gevoel hier krijgt, op dit forum.
Ik zie alleen van beide kanten een discussie die uit de hand loopt waarin ieder zijn gelijk probeert af te dwingen op een vervelende manier.
feow schreef:
15-10-2018 23:21
Prima dat dit jouw stellige overtuiging is hoor. Maar anderen kunnen daar anders over denken en jouw mening, of die van een ander, is niet per definitie de waarheid.
Dat klopt. Mijn mening niet en de passages hierover van fashonvictim ook niet en ik vond dat het wel nogal bijzonder gebracht werd. Maar ik zal alle posts afzonderlijk gaan lezen.
Morduchen schreef:
15-10-2018 23:34
Ga je lekker met je generalisaties?
Pot en ketel much?
Heb je de Koran gelezen? Weet je wat de uitgangspunten binnen de Islam zijn?
Wat er letterlijk geschreven wordt over ongelovigen, andersgelovigen?
Voor veel Marokkanen is religie nog heel belangrijk en de Koran de waarheid. Anders dan voor veel blanke/jonge Nederlanders, voor wie geloof al lang geen rol meer speelt.
Ik zeg niet dat ik vind dat er geen goede moslims zijn.
Het zit naar mijn idee alleen wel in de basisprincipes van hun geloof. In de basis die ze vanaf kind af aan vanuit het geloof wordt bijgebracht.
Ik zie het van dichtbij, binnen mijn schoonfamilie en binnen hun vriendenkring en familie.
Goede en normale mensen, ondanks hun geloof wat mij betreft.
Want de Koran staat echt vol met dingen die naar mijn idee zo ontzettend scheef en bizar zijn.
En een goede inhoudelijke discussie of uitleg is met veel mensen helaas niet mogelijk, is mijn ervaring.
Heb je het gelezen en je er in verdiept?
Ik vind het dan bijzonder hoe je ervan overtuigd kunt zijn dat dit geen of een beperkte oorzaak is van de problemen/denkwijze/kijk op onze samenleving.
Overigens vind ik het wel heel erg en heftig dat kleur blijkbaar nog steeds een ding is in 2018.
Mijn vriend ervaart dat ook en voelt zich ook geen echte Nederlander.
Ik vind het heel erg dat mensen elkaar dit gevoel geven en dat dit blijkbaar nog steeds speelt.
Positivevibes schreef:

Ja. Dat viel me op en ik vind dat wel storend. Waarom is dat?
Wat is er opeens mis met de term blank?
Ik ben altijd verbaasd hoeveel niet-moslims de Koran hebben gelezen en zich erin hebben verdiept. Ik weet zelfs amper iets van de bijbel.
Verder vind ik het gewoon kut dat vrouwen die een hoofddoek dragen of jonge Marokkanen etc met de nek aangekeken worden alleen omdat ze tot een bepaalde groep behoren. Laten we mensen weer eens als individuen bekijken en beoordelen op hun gedrag.
bethweeter schreef:
16-10-2018 07:33
Ik ben altijd verbaasd hoeveel niet-moslims de Koran hebben gelezen en zich erin hebben verdiept. Ik weet zelfs amper iets van de bijbel.
Mijn schoonfamilie is moslim en had graag gewild dat ik ook 'geraakt' zou worden door de Koran en de Islam. Zodat we op de Islamitische manier zouden kunnen trouwen (dat moet eigenlijk als goede moslim, trouwen....je hebt daarmee de helft van je geloof vervuld). Ongetrouwd samenwonen met iemand die geen moslim is en niet gelooft kan eigenlijk niet.

Ik snap je punt wel. Want er is bijna geen doorkomen aan.

Maar het verbaast mij dan weer dat veel mensen er van alles over roepen zonder veel gelezen te hebben over de Islam, de standpunten en wat er in de Koran staat.
anoniem_6403aefb0a56d wijzigde dit bericht op 16-10-2018 08:11
1.91% gewijzigd
Maar goed, dit gaat erg offtopic geloof ik.
Een keer iets voor een ander topic :)
sam1968 schreef:
15-10-2018 22:21
Is het M.M. op missie?

Jeetje dat ik dat nier door had zeg. Dat
obsessieve copy pasten van ellenlange teksten en herhaling van YouTube filmpjes. Duh. Die stond al tijden onder de negeer wegens knettergek...

Goed te zien dat er aardig wat terechte bannen zijn uitgedeeld in/door dat topic.
Miss-Pippilotta schreef:
15-10-2018 22:58
Sorry, waarschijnlijk is het hier een napraatclubje van een kliekje dat allemaal aan één kant staat, maar ik vind de uitspraken van fashionvictim die gequote worden aan het eind van het ZP topic wel bizar en getuigen van een zeer bijzondere denkwijze hoor.

En ook dat continu spreken over 'wit', de witte Nederlander, de witte Amerikaan.

Maar vooral alle uitspraken die op de laatste pagina gequote worden over (o.a.) Marokkanen en hun hekel aan de blanke Nederlander en hoe zij ons uitkotsen.

Denken dat dit iets met ons te maken heeft, terwijl we alles gefaciliteerd hebben... Moskeeën gefinancierd door het midden oosten met rare haat imams, halal slachten, gebedsruimten met gescheiden ingangen, besnijdenis vergoed door ziekenfonds (vroeger).

Die hekel aan de blanke Nederlander heeft niks met ons te maken en alles met de Islam en wat er geschreven staat in de Koran over ongelovigen. Hoe de Islam niet strookt met onze moderne levensstijl, normen en waarden, hoe onze vrouwen zijn. En jij ziet dit niet en legt dit compleet anders uit. Really?
Jij begrijpt ze wel? En ziet niet dat dit alles te maken heeft met cultuur en religie....
En zegt dan nog zo voldaan dat de blanke Nederlander aan terrein verliest. Besef dat wat je ervoor terug gaat krijgen voor vrouwen waarschijnlijk niet beter zal zijn....

Ik begin nu wel de felheid te begrijpen van het andere kamp.
De manier waarop in de discussie raakt kant noch wal...... Van beide kanten.

Flikker even lekker op zeg, doe dat lekker waar het hoort dit islamgewauwel.
Miss-Pippilotta schreef:
16-10-2018 08:05
Mijn schoonfamilie is moslim en had graag gewild dat ik ook 'geraakt' zou worden door de Koran en de Islam. Zodat we op de Islamitische manier zouden kunnen trouwen (dat moet eigenlijk als goede moslim, trouwen....je hebt daarmee de helft van je geloof vervuld). Ongetrouwd samenwonen met iemand die geen moslim is en niet gelooft kan eigenlijk niet.

Ik snap je punt wel. Want er is bijna geen doorkomen aan.

Maar het verbaast mij dan weer dat veel mensen er van alles over roepen zonder veel gelezen te hebben over de Islam, de standpunten en wat er in de Koran staat.
Wat mij verbaast is dat mensen denken dat de koran veel 'agressiever' is dan de bijbel.
Ongetrouwd samenwonen met iemand van een ander (of geen) geloof..........
Klinkt bekend.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven