Napraattopic deel 108

13-01-2019 22:55 3090 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Thordis* schreef:
14-01-2019 17:03
Niet boeten, maar iets meer voorzichtigheid bij het beslissen een relatie te beëindigen wanneer je kinderen hebt lijkt me logisch. Je bepaalt dat je kinderen altijd een van hun ouders moeten missen. Dat is hoe dan ook heftig. Zelfs op een goede manier is dat nogal bepalend voor de rest van hun jeugd, terwijl je in een relatie zonder kinderen alleen voor jezelf beslist.

Van een beetje moeite doen is nooit iemand slechter geworden maar..
Als het op is is het op hoor. Wat mij betreft hoeft niemand dan zijn/haar leven op te offeren omdat dat beter voor kinderen is. Moet iedereen lekker helemaal voor zichzelf bepalen.
Dat (ver)oordelen wat op Viva aan de lopende band gebeurt vind ik afschuwelijk.
Solomio schreef:
14-01-2019 17:07
Precies.

En ik kan me voorstellen dat als er kinderen zijn dat je dan mss een keer extra nadenkt, maar als ik hier op Viva lees is dat niet genoeg.
Als er kinderen zijn mag je niet scheiden, tenzij er sprake is van geweld.

Overdreven wat mij betreft.

Ik vind dat jij ook best wat beter je best had mogen doen. :roll:

Ik wilde net zeggen dat we het eens zijn, maar toen las ik je laatste zin :|
Scheiden moeten ze zelf weten. Maar ik vind dan wel weer wat van samenwonen met een nieuwe en samengestelde gezinnen :P
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
14-01-2019 17:09
Ik wilde net zeggen dat we het eens zijn, maar toen las ik je laatste zin :|
Grapje hè, grapje.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Weet ik toch :biggrin:
En anders boeide het nog niet want de 2e was echt een lul van een vent.
Némaìn’ schreef:
14-01-2019 17:12
Scheiden moeten ze zelf weten. Maar ik vind dan wel weer wat van samenwonen met een nieuwe en samengestelde gezinnen :P
Nou dat vooral. In mijn omgeving nu ook een stel. Nog geen jaar geleden gescheiden met 3 jonge kinderen, nu gaan ze beiden samenwonen met een nieuwe partner, 120 km van elkaar af, en beide nieuwe partners hebben ook kinderen. Dus die in totaal 7 kinderen (3 van hen samen, 2 van ene nieuwe partner en 2 van andere nieuwe partner) moeten opeens de helft van de tijd samenwonen met wildvreemde kinderen, binnen 1,5 jaar na de scheiding en in het weekend naar een totaal andere plaats om de andere ouder te zien. Woon je bij je moeder, zie je je vader alleen in combinatie met 2 vreemde kinderen die wél full time bij hem in huis wonen. Dat vind ik heftig.

En de reacties zijn dan ‘tja, het leven gaat door he’ en ‘kinderen zijn zo flexibel’ maar niemand vraagt die koters wat.
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
14-01-2019 17:17
Weet ik toch :biggrin:
En anders boeide het nog niet want de 2e was echt een lul van een vent.
En das dus het nadeel als je iemand uit laat praten: zo'n laatste zin kan de boel nodeloos ingewikkeld maken. :biggrin:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Thordis* schreef:
14-01-2019 17:18
Nou dat vooral. In mijn omgeving nu ook een stel. Nog geen jaar geleden gescheiden met 3 jonge kinderen, nu gaan ze beiden samenwonen met een nieuwe partner, 120 km van elkaar af, en beide nieuwe partners hebben ook kinderen. Dus die in totaal 7 kinderen (3 van hen samen, 2 van ene nieuwe partner en 2 van andere nieuwe partner) moeten opeens de helft van de tijd samenwonen met wildvreemde kinderen, binnen 1,5 jaar na de scheiding en in het weekend naar een totaal andere plaats om de andere ouder te zien. Woon je bij je moeder, zie je je vader alleen in combinatie met 2 vreemde kinderen die wél full time bij hem in huis wonen. Dat vind ik heftig.

En de reacties zijn dan ‘tja, het leven gaat door he’ en ‘kinderen zijn zo flexibel’ maar niemand vraagt die koters wat.
Precies. Kinderen die ineens 5 kwartier enkele reis van school (want bijzondere school) wonen, omdat mama haar geluk heeft gevonden. Pubers die naar een andere stad en school moeten en ook nog een liefdesbaby erbij krijgen, gezinnen met bij elkaar 3 leggen en andere omgansregelingen. Echt, waarom?
Alle reacties Link kopieren
Némaìn’ schreef:
14-01-2019 17:12
Scheiden moeten ze zelf weten. Maar ik vind dan wel weer wat van samenwonen met een nieuwe en samengestelde gezinnen :P
Ik zie dat nu in mijn omgeving.
Prima regeling week om week bij pa of ma met goede afspraken.

Maar nu heeft pa na amper 1 (!!) maand na de scheiding een nieuwe vlam (ook weer met kinderen) en die blijft dus ook slapen als de kinderen bij hem zijn. Plus hij plant dingen met haar en laat zijn kinderen dan alleen thuis, want de oudste kan wel oppassen.
Doe dat dan als je de kinderen níét hebt! :facepalm:

En ja hoor, de oudste van 13 begint me toch een partij te muiten. Vind je het gek?
bellatrixvandetta wijzigde dit bericht op 14-01-2019 17:24
10.12% gewijzigd
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Solomio schreef:
14-01-2019 17:20
En das dus het nadeel als je iemand uit laat praten: zo'n laatste zin kan de boel nodeloos ingewikkeld maken. :biggrin:
:lol:
Ja in het echte leven had ik die zin ook niet gehoord want dan was ik al door je heen aam het praten :proud:
Alle reacties Link kopieren
Némaìn’ schreef:
14-01-2019 17:12
Scheiden moeten ze zelf weten. Maar ik vind dan wel weer wat van samenwonen met een nieuwe en samengestelde gezinnen :P
Snap ik ook niet, maar zelfs dan probeer ik mijn (voor?)oordeel een beetje in te tomen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
14-01-2019 17:23
Ja in het echte leven had ik die zin ook niet gehoord want dan was ik al door je heen aam het praten :proud:
Veel beter toch?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ergens is bij mij een deel van een quote verwijderd door de mod, vanwege 'op de man'.
Ze zijn alleen vergeten om de oorspronkelijke post te gummen.
:biggrin:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
14-01-2019 17:27
Ergens is bij mij een deel van een quote verwijderd door de mod, vanwege 'op de man'.
Ze zijn alleen vergeten om de oorspronkelijke post te gummen.
:biggrin:
Maar de hsp'erT heeft wel even goed aangegeven hoe ze erover denkt en haar grens en mening gegeven. :roll:

Super knap :cheer:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Solomio schreef:
14-01-2019 17:24
Snap ik ook niet, maar zelfs dan probeer ik mijn (voor?)oordeel een beetje in te tomen.
Ik ook hoor ik heb er al zo vaak ‘wat leuk voor jullie’ uitgeperst, terwijl ik eigenlijk denk ‘lekker egoïstisch, is die paar jaar wachten zo lastig?’
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
14-01-2019 17:45
Maar de hsp'erT heeft wel even goed aangegeven hoe ze erover denkt en haar grens en mening gegeven. :roll:

Super knap :cheer:
En het staat er nog steeds.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
¥
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
14-01-2019 18:49
¥
Lang niet gezien
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik ben best streng als het om mijn eigen standpunt omtrent scheiden aankomt. Hopen dat mijn man er net zo over denkt, zo lastig anders.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
14-01-2019 19:49
Ik ben best streng als het om mijn eigen standpunt omtrent scheiden aankomt. Hopen dat mijn man er net zo over denkt, zo lastig anders.
Ja, anders sta je ook maar een beetje alleen gehuwd te wezen :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Wat is die bombus toch een zwaar irritante forummer. Ik heb sinds echt zin om die sneuneus door mijn scherm te trekken en te laten zien hoe de wereld van een ander er óók uit kan zien. Fucking arrogante hufter.
Alle reacties Link kopieren
Huh? Wat is er dan?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Heeft Nemain nu alweer een ban? :whut:
Nemain en Star. Wat een onzin weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven