Napraattopic deel 109

02-03-2019 20:37 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Ik hou wel van dat soort moreel hoogstaande standpunten. Sterker nog, dergelijke waarden koester ik.
ik begrijp gewoon heel slecht hoe zelfbenoemde open minded mensen zo rigide en bijna gefrustreerd reageren op andermans voor- en afkeuren.

Iedereen moet die voorkeuren delen anders is het een bedreiging en afkeuring of, godbetert, een oordeel.
lemoos2 schreef:
29-03-2019 22:34
ik begrijp gewoon heel slecht hoe zelfbenoemde open minded mensen zo rigide en bijna gefrustreerd reageren op andermans voor- en afkeuren.

Iedereen moet die voorkeuren delen anders is het een bedreiging en afkeuring of, godbetert, een oordeel.
Dat vind ik altijd zo grappig, dat je nergens een oordeel over mag hebben. Als ik nergens een oordeel over zou hebben, zou ik mezelf een heel slecht mens vinden.
Moire schreef:
29-03-2019 22:35
Dat vind ik altijd zo grappig, dat je nergens een oordeel over mag hebben. Als ik nergens een oordeel over zou hebben, zou ik mezelf een heel slecht mens vinden.
Eens. Dat is toch in 90% van de gevallen zo’n beetje de bestaansreden van dit forum: jezelf/acties/problemen spiegelen aan anderen. De overige 10% gaat over chocolade :)
lemoos2 schreef:
29-03-2019 22:38
Eens. Dat is toch in 90% van de gevallen zo’n beetje de bestaansreden van dit forum: jezelf/acties/problemen spiegelen aan anderen. De overige 10% gaat over chocolade :)
Zou toch raar zijn als je geen oordeel zou hebben over moord, kindermisbruik, geweld, etc? Dan heb je totaal geen moreel kompas, dan krijgen we 24/ the Purge.
Ja, ik zou dat raar vinden. Maar ik weet ook dat er mensen zijn die geen eigen kompas hebben en blindvaren op de algemene consensus. Alhoewel dat in mijn ervaring echt een minderheid is.
lemoos2 schreef:
29-03-2019 22:44
Ja, ik zou dat raar vinden. Maar ik weet ook dat er mensen zijn die geen eigen kompas hebben en blindvaren op de algemene consensus. Alhoewel dat in mijn ervaring echt een minderheid is.
Dat zijn hele enge onvoorspelbare mensen. Vind ik.
Ik heb Napraat heel lang als een soort van turn-to-plek gevonden, een plek waar ik kon lezen wat ik van allerhande topics moest vinden en waar ik het wel of niet mee eens moest zijn. ik voelde me ook altijd erg naar als ik iets zei en dat afgefakkeld werd, ook al was het niet eens heel bijzonder.

Het doet me verdriet dat ik me inmiddels begin te ergeren aan de zelftoebedeelde alwetendheid van de vaste napraters, Het groepje bestaat misschien niet, behalve de forummer dan, toch begint het hier meer en meer naar inteelt te ruiken. Zo jammer!
alkemade schreef:
29-03-2019 22:53
Ik heb Napraat heel lang als een soort van turn-to-plek gevonden, een plek waar ik kon lezen wat ik van allerhande topics moest vinden en waar ik het wel of niet mee eens moest zijn. ik voelde me ook altijd erg naar als ik iets zei en dat afgefakkeld werd, ook al was het niet eens heel bijzonder.

Het doet me verdriet dat ik me inmiddels begin te ergeren aan de zelftoebedeelde alwetendheid van de vaste napraters, Het groepje bestaat misschien niet, behalve de forummer dan, toch begint het hier meer en meer naar inteelt te ruiken. Zo jammer!
Noem dan even namen en ook wie er afgefakkeld worden. Weten we wie je bedoelt, wel zo makkelijk.
Moire schreef:
29-03-2019 22:55
Noem dan even namen en ook wie er afgefakkeld worden. Weten we wie je bedoelt, wel zo makkelijk.
Ik voelde me ook altijd erg naar als ik iets zei en dat afgefakkeld werd, ook al was het niet eens heel bijzonder.
Nou, ik.
alkemade schreef:
29-03-2019 22:57
Nou, ik.
O, word jij afgevallen of fakkel jij af?
Is dit zo’n ‘wie de schoen past, trekke hem aan’ raadsel?
Kom op Moire, je kan beter lezen dan dat.
lemoos2 schreef:
29-03-2019 22:59
Ik heb iig geen idee over wie of wat het gaat, dus niet mijn schoenen.
alkemade schreef:
Kom op Moire, je kan beter lezen dan dat.
Vanavond niet dan. Ik heb werkelijk geen idee wat je bedoelt.mhet gaat over normen, waarden en paaseitjes.
Moire schreef:
29-03-2019 23:00
Ik heb iig geen idee over wie of wat het gaat, dus niet mijn schoenen, paaseitjes of waardevastheid van overtuigingen.
Dan laten we het daarbij. Ik zou de vaste napraters, die géén groepje zijn, wensen dat ze ooit eens hun eigen reacties teruglezen en die afzetten tegen hun internetbubbel, waarin ze niet denken te leven.
En het CBR en oppasoma’s.
alkemade schreef:
29-03-2019 23:02
Dan laten we het daarbij. Ik zou de vaste napraters, die géén groepje zijn, wensen dat ze ooit eens hun eigen reacties teruglezen en die afzetten tegen hun internetbubbel, waarin ze niet denken te leven.
Dus je komt hier om een punt te maken, maar doet dat zo vaag dat niemand het begrijpt en je daardoor alsnog geen punt maakt.
Noem dan namen en geef quotes waarin jij afgefakkeld wordt.
Iedereen leeft in zijn/haar eigen bubbel. Soort zoekt soort, zoals de waard is,
vertrouwt hij zijn gasten, enz.
Waardevastheid? Maar wie wordt op wat dan afgefakkeld?
lemoos2 schreef:
29-03-2019 23:04
Iedereen leeft in zijn/haar eigen bubbel. Soort zoekt soort, zoals de waard is,
vertrouwt hij zijn gasten, enz.
Nog eentje in het Duits graag.
Moire schreef:
29-03-2019 23:05
Nog eentje in het Duits graag.
Ich versteh' nur Bahnhof
lemoos2 schreef:
Ik denk altijd dat ik die schoen nooit pas, want het is vast een schattig damesmaatje.
Appreciate the little things in life. They're all you'll ever achieve.
Week 32 van de Extremely Demotivational Calendar
Moire schreef:
29-03-2019 23:04
Dus je komt hier om een punt te maken, maar doet dat zo vaag dat niemand het begrijpt en je daardoor alsnog geen punt maakt.
Noem dan namen en geef quotes waarin jij afgefakkeld wordt.
Daarom. Laat maar lekker.
lemoos2 schreef:
29-03-2019 23:08
Ich versteh' nur Bahnhof
Jetzt geht los.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven