Napraattopic deel 109
zaterdag 2 maart 2019 om 20:37
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
vrijdag 29 maart 2019 om 21:26
Ik zou dat ook niet zo gauw weten hoor.Betty_Slocombe schreef: ↑29-03-2019 21:18Overigens, wat een voor de hand liggende vragen stellen mensen soms. "Mijn vaders rijbewijs is ingevorderd, maar hij wil toch gaan rijden, moet ik daar iets aan doen?"
vrijdag 29 maart 2019 om 21:27
Kopietje maken.
vrijdag 29 maart 2019 om 21:27
Auto klemzetten, sleutels laten ‘verdwijnen’. Bij mijn opa zaliger hebben we gewoon zijn auto moeten klemzetten op de oprit. Die heeft rondgereden tot 96 jaar. Toen vond zelfs het CBR het niet meer veilig (de tien jaar ervoor waren ook alles behalve veilig te noemen voor overige verkeersdeelnemers).
vrijdag 29 maart 2019 om 21:35
Dat is een goeie inderdaad.lemoos2 schreef: ↑29-03-2019 21:27Auto klemzetten, sleutels laten ‘verdwijnen’. Bij mijn opa zaliger hebben we gewoon zijn auto moeten klemzetten op de oprit. Die heeft rondgereden tot 96 jaar. Toen vond zelfs het CBR het niet meer veilig (de tien jaar ervoor waren ook alles behalve veilig te noemen voor overige verkeersdeelnemers).
vrijdag 29 maart 2019 om 21:43
Omdenken!
Dat is geen oma, dat is een schoonmoeder. Die mag dankbaar zijn dat ze überhaupt in de buurt van het wonder mag vertoeven.
De totalepoefmod heeft trouwens dienst.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
vrijdag 29 maart 2019 om 21:44
Zou ik ook doen. Beter een boze
vrijdag 29 maart 2019 om 21:45
Het zal ook wel jaloezie mijnerzijds zijn: hier heeft geen enkele oma ooit voorgesteld structureel op mijn gebroed te passen. Ik heb het ook niet gevraagd, natuurlijk.
vrijdag 29 maart 2019 om 21:47
Hier wel. Dat het aangeboden werd dus. Maar het liep niet goed af. Dus ik ben meer voor een professionele opvang, als het dan toch moet.Betty_Slocombe schreef: ↑29-03-2019 21:45Het zal ook wel jaloezie mijnerzijds zijn: hier heeft geen enkele oma ooit voorgesteld structureel op mijn gebroed te passen. Ik heb het ook niet gevraagd, natuurlijk.
vrijdag 29 maart 2019 om 21:49
Dat kan ook een geluk zijn. Ik heb te maken met twee übermoeders die ik “dat toch niet kon afnemen!”. Mijn bloedeigen moeder heeft zelfs nog in mijn zwangerschapsverlof Robert M. ingezet om toch vooral de voordelen van ‘haar’ opvangdag te onderstrepen. Gelukkig ging dat voor mijn schoonmoeder ook een brug te ver, haar troef was ‘maar ik heb al een nieuw bankstel besteld waardoor de box past...’.Betty_Slocombe schreef: ↑29-03-2019 21:45Het zal ook wel jaloezie mijnerzijds zijn: hier heeft geen enkele oma ooit voorgesteld structureel op mijn gebroed te passen. Ik heb het ook niet gevraagd, natuurlijk.
vrijdag 29 maart 2019 om 21:50
Mijn opa (80+) heeft zo zijn eigen mening over het CBR en gebruikt daar graag zijn lievelingsterm verneuken voor. Erg onkies, voor zo'n oude man, maar ik snap het best. De arts (die mijn opa persoonlijk kent, al eeuwen), vraagt hem dingen als "En, meneer Jager, kunt u nog een beetje meekomen in het verkeer?" "Wordt u al wat dement?" En dan moet hij een rijtje letters opzeggen en dan is het klaar. En het kost hem nog geld ook, dat vindt hij het ergste.
vrijdag 29 maart 2019 om 21:51
Jezus. Ik beloof bij deze plechtig dat mijn kinderen mij mijn rijbewijs af mogen laten nemen, als ik ooit zo word.lemoos2 schreef: ↑29-03-2019 21:49Dat kan ook een geluk zijn. Ik heb te maken met twee übermoeders die ik “dat toch niet kon afnemen!”. Mijn bloedeigen moeder heeft zelfs nog in mijn zwangerschapsverlof Robert M. ingezet om toch vooral de voordelen van ‘haar’ opvangdag te onderstrepen. Gelukkig ging dat voor mijn schoonmoeder ook een brug te ver, haar troef was ‘maar ik heb al een nieuw bankstel besteld waardoor de box past...’.
vrijdag 29 maart 2019 om 21:54
Team opa Jager. Ik voel mij daar ook een melkkoe. Ieder jaar kom ik braaf met een nieuwe MRI scan en verklaring van een neuroloog en neurologisch-psycholoog dat ik geen gevaar vorm voor de medemens, geen uitvalsverschijnselen heb en ook geen epileptische activiteit is waargenomen. Maar ja. Dan mag ik inderdaad antwoord geven op vragen als: “Begrijpt u mijn vraag?” en “Heeft u last van black outs?”. Dan de lettertjes oplezen, remtest en rondje om de kerk. Kosten: 145,- per keer.Betty_Slocombe schreef: ↑29-03-2019 21:50Mijn opa (80+) heeft zo zijn eigen mening over het CBR en gebruikt daar graag zijn lievelingsterm verneuken voor. Erg onkies, voor zo'n oude man, maar ik snap het best. De arts (die mijn opa persoonlijk kent, al eeuwen), vraagt hem dingen als "En, meneer Jager, kunt u nog een beetje meekomen in het verkeer?" "Wordt u al wat dement?" En dan moet hij een rijtje letters opzeggen en dan is het klaar. En het kost hem nog geld ook, dat vindt hij het ergste.
Aanvulling: plus de kosten eigen risico (scan en verslag) en vinden en ‘huren’ van een rijinstructeur met lesauto (dubbele pedalen).
anoniem_67700891efcbf wijzigde dit bericht op 29-03-2019 22:03
6.30% gewijzigd
vrijdag 29 maart 2019 om 21:56
Laatst is het bij Radar ofzo geweest. Die medische keuringen gaan nergens over. Met een schizofrene stoornis krijg je een ontzegging voor 2 maanden en voor een depressie van een aantal jaar.
vrijdag 29 maart 2019 om 21:57
Mijn schoonmoeder is okéLady*Voldemort schreef: ↑29-03-2019 21:51Jezus. Ik beloof bij deze plechtig dat mijn kinderen mij mijn rijbewijs af mogen laten nemen, als ik ooit zo word.
vrijdag 29 maart 2019 om 21:57
Lady*Voldemort schreef: ↑29-03-2019 21:51Jezus. Ik beloof bij deze plechtig dat mijn kinderen mij mijn rijbewijs af mogen laten nemen, als ik ooit zo word.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
vrijdag 29 maart 2019 om 22:01
Ja dat hoorde ik. Dat soort dingen moet ik niet kijken. Dat is niet leuk voor de rest van mijn gezin