Napraattopic deel 110
dinsdag 2 april 2019 om 16:41
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
woensdag 10 april 2019 om 12:07
vivapimpelmees schreef: ↑10-04-2019 11:51Een secretaresse die een topic opent en 'vindt ik' schrijft *huilt*
Ja maar ze is nu niet op haar werk, dus ze hoeft er niet op te letten.
Al honderd keer gelezen hier.
woensdag 10 april 2019 om 12:35
Ik kan me dat dan weer heel goed voorstellen.Betty_Slocombe schreef: ↑10-04-2019 12:32Dat lijkt me heerlijk, dat je twee persoonlijkheden hebt: een op het werk en een voor thuis. Ik kan het me amper voorstellen dat je dan op je werk wel foutloos spelt en formuleert, maar dat zal mijn beperkte voorstellingsvermogen zijn.
En ook dat je je tekst op een forum mss wat minder nauwkeurig nakijkt dan een tekst voor je werk.
Maar daar word je dan ook op aangesproken.
Appreciate the little things in life. They're all you'll ever achieve.
Week 32 van de Extremely Demotivational Calendar
woensdag 10 april 2019 om 12:37
ModeratorViva schreef: ↑10-04-2019 11:21Beste Solomio,
Wij vinden het ook erg vervelend dat het Napraattopic soms onleesbaar wordt door de off-topic berichten die wij daarheen verplaatsen. Maar off-topic berichten zijn en blijven niet toegestaan in het CM. Met een 'verplaats'-topic zijn we bang dat het plaatsen van off topic berichten alleen maar gestimuleerd wordt.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Ja maar waarom verplaatst de ene mod en wist de andere mod? Er staan hierboven een paar lege posts bijvoorbeeld en vanmorgen werd er weer verplaatst.
woensdag 10 april 2019 om 12:37
Eens.Wilhetnietweten schreef: ↑10-04-2019 12:34Ik snap het wel, maar nu wordt de indruk gewekt, dat de napraters schuldig zijn aan- en gestraft moeten worden voor- het plaatsen van offtopic-berichten alhier. Kan het dan niet naar het bantopic of zo? Als een soort statement: jongens, let op: als je naam te vaak hierheen wordt verplaatst, riskeer je een ban? Is maar een ideetje hoor.
Plus dat er soms verplaatst en soms gegumd wordt.
Hangt dat van de voorkeur van de mod af? Of heeft de ene mod een gum en de andere een bezem?
Dan graag investeren in een goede gum voor alle mods.
woensdag 10 april 2019 om 12:39
Ik ook hoor, maar wat ik me dan wat minder goed kan voorstellen, is dat wanneer je iemand corrigeert, je zelf twee fouten in je stukje maakt.
woensdag 10 april 2019 om 12:44
Maar het gaat om heel basale dingen op dit forum. Die zou je toch correct moeten kunnen schrijven zonder na te denken als een van de criteria van je beroep is dat je foutloos spelt? Ik snap best dat je wetenschappelijke publicaties, ingewikkelde nota's of gecompliceerde offertes nog eens extra door moet lezen, maar 5 zinnen op een forum?
Ik probeer er verder niemand op aan te spreken, ik ben een heel vriendelijke vrouw.
woensdag 10 april 2019 om 12:46
Ja hoor, ik ben het met je eens wat dit betreft. 'Vindt ik' kan wat mij betreft nooit.Betty_Slocombe schreef: ↑10-04-2019 12:44Maar het gaat om heel basale dingen op dit forum. Die zou je toch correct moeten kunnen schrijven zonder na te denken als een van de criteria van je beroep is dat je foutloos spelt? Ik snap best dat je wetenschappelijke publicaties, ingewikkelde nota's of gecompliceerde offertes nog eens extra door moet lezen, maar 5 zinnen op een forum?
Ik probeer er verder niemand op aan te spreken, ik ben een heel vriendelijke vrouw.
woensdag 10 april 2019 om 12:50
Wat mij betreft ook niet, maar wat voor ons heel basaal is, is dat niet voor de doorsnee jongere, helaas. Wij oudjes weten automatisch wanneer er wel en wanneer niet een t achter moet. Dat automatisme is er (nog) niet bij de gemiddelde mbo- of hbo-student. (ik spreek uit ervaring)
woensdag 10 april 2019 om 12:51
'Ik vindt' schrijven op een forum belooft weinig goeds.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 10 april 2019 om 12:53
Nou... Mijn moeder vraagt regelmatig aan mij of ik even mee wil lezen om te kijken of iets klopt.Wilhetnietweten schreef: ↑10-04-2019 12:50Wat mij betreft ook niet, maar wat voor ons heel basaal is, is dat niet voor de doorsnee jongere, helaas. Wij oudjes weten automatisch wanneer er wel en wanneer niet een t achter moet. Dat automatisme is er (nog) niet bij de gemiddelde mbo- of hbo-student. (ik spreek uit ervaring)
¡Apagando las luces!
woensdag 10 april 2019 om 12:54
woensdag 10 april 2019 om 12:54
Zo is het inderdaad een pleonasme. Als je er "goed" achter had gezet, was het geen pleonasme meer geweest. Maar stijlfouten vind ik toch van een andere, minder storende, categorie.Betty_Slocombe schreef: ↑10-04-2019 12:50Zie en dan vraag ik me gelijk af: "nog eens extra" is dat geen pleonasme? Ik denk dat ik voortaan ook gewoon op "me moeder wilt"-Nederlands overstap, dat scheelt nadenken.
woensdag 10 april 2019 om 12:56
the_Wicked_Witch schreef: ↑10-04-2019 12:54Toch is het wel zo dat ik op mijn werk alles nog even na lees voor ik op send druk, en in geval van officiële stukken mijn collega het even door laat lezen voor ik het verstuur.
Als ik lang met mijn neus op een tekst zit zie ik soms een spelfout of typfout niet.
Hier op het forum lees ik niks na.
Ik lees alles na.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 10 april 2019 om 12:58
SombraOnline schreef: ↑10-04-2019 12:53Nou... Mijn moeder vraagt regelmatig aan mij of ik even mee wil lezen om te kijken of iets klopt.![]()
woensdag 10 april 2019 om 13:19
Jij vergelijkt het beginnen met een kleine letter en het plaatsen van komma (wat gewoon mag trouwens) werkelijk met 'ik vindt' en de spatieziekte?Wilhetnietweten schreef: ↑10-04-2019 12:39Ik ook hoor, maar wat ik me dan wat minder goed kan voorstellen, is dat wanneer je iemand corrigeert, je zelf twee fouten in je stukje maakt.![]()
woensdag 10 april 2019 om 13:23
Die indruk heb ik persoonlijk niet, maar het komt wel behalve raar heel onprofessioneel over.Wilhetnietweten schreef: ↑10-04-2019 12:34Ik snap het wel, maar nu wordt de indruk gewekt, dat de napraters schuldig zijn aan- en gestraft moeten worden voor- het plaatsen van offtopic-berichten alhier. Kan het dan niet naar het bantopic of zo? Als een soort statement: jongens, let op: als je naam te vaak hierheen wordt verplaatst, riskeer je een ban? Is maar een ideetje hoor.