Napraattopic deel 110
dinsdag 2 april 2019 om 16:41
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
woensdag 17 april 2019 om 07:45
En toch........ geen geld meer sturen maakt het iig niet beter.redbulletje schreef: ↑17-04-2019 06:55Het je Tom Waes op Haiiti gezien, jaren nadat er daar miljarden naartoe zijn gebracht voor herstel? Het was er nog steeds 'n evengrote bende. Zonde van het geld.
Ik vind het stuitend dat er binnen 24 uur zo veel aandacht en geld is voor een Franse hoop hout en stenen.
Mijn eerste, en tot nu toe enige, zorg was: als er maar geen mensen binnen waren.....
En dat voor een autist.
Over wat er bijv in Syrië allemaal kapot is zal ik maar helemaal niet beginnen hè?
One day everything will be fine. Or not. Either way.
Week 33 van de Extremely Demotivational Calendar
woensdag 17 april 2019 om 07:49
Er wordt al jaren geld gedoneerd aan arme landen of landen die getroffen zijn door een ramp.
Helaas verdwijnt al het gedoneerde geld in de zakken van bestuursleden en corrupte regeringen.
Dat er direct door “mega bedrijven” geïnvesteerd wordt in de heropbouw van de Notre-Dame, een icoon uit de geschiedenis van west-Europa vind ik mooi en nobel.
Helaas verdwijnt al het gedoneerde geld in de zakken van bestuursleden en corrupte regeringen.
Dat er direct door “mega bedrijven” geïnvesteerd wordt in de heropbouw van de Notre-Dame, een icoon uit de geschiedenis van west-Europa vind ik mooi en nobel.
woensdag 17 april 2019 om 07:52
Leed met leed vergelijken heeft nooit wat opgeleverd. Mensen mogen zelf weten waar ze in willen investeren. Blijkbaar heeft het voor de donateurs een emotionele waarde. Ik vind het ook wrang, maar helaas dat is onze wereld.Solomio schreef: ↑17-04-2019 07:45En toch........ geen geld meer sturen maakt het iig niet beter.
Ik vind het stuitend dat er binnen 24 uur zo veel aandacht en geld is voor een Franse hoop hout en stenen.
Mijn eerste, en tot nu toe enige, zorg was: als er maar geen mensen binnen waren.....
En dat voor een autist.
Over wat er bijv in Syrië allemaal kapot is zal ik maar helemaal niet beginnen hè?
woensdag 17 april 2019 om 07:55
Niemand verbiedt het ze hè, maar ik vind het wel stuitend dat we in zo'n wereld leven. En we moeten het al helemaal niet waarderen van die miljardairs.DuchessMeganMarkle schreef: ↑17-04-2019 07:52Leed met leed vergelijken heeft nooit wat opgeleverd. Mensen mogen zelf weten waar ze in willen investeren. Blijkbaar heeft het voor de donateurs een emotionele waarde. Ik vind het ook wrang, maar helaas dat is onze wereld.
woensdag 17 april 2019 om 07:56
Malagueña schreef: ↑17-04-2019 07:11RB heeft een punt. De manier waarop het geld wordt besteed, is vaak kansloos. Dat is niet de schuld van de mensen daar, maar van de organisaties / corrupte regeringen / bureaucratie. Van mij mag er heel veel geld naar hulpbehoevenden gaan (jaja ik ben zo’n linkse miep), maar een denktank zou zich eens moeten storten op een efficiëntere manier van hulp verlenen.
Ik ben ook zo'n linkse miep en ben het helemaal met je eens. Ik heb vaak geld gegeven maar erger me dood aan de manier waarop het (niet goed) besteed wordt. Wat er aan de bekende strijkstok blijft hangen en wat er überhaupt "verdampt". Die denktank lijkt me een heel goed idee.
woensdag 17 april 2019 om 07:57
Zonde idd van die historische bouwwerken, maar in oorlogsgebied herbouwen is zonde van 't geld. Ruines misstaan in elk geval niet, mocht het ooit een vreedzaam land worden met toerisme, kunnen ze ook geld verdienen met ruines.Solomio schreef: ↑17-04-2019 07:45En toch........ geen geld meer sturen maakt het iig niet beter.
En dat voor een autist.
woensdag 17 april 2019 om 07:59
Zoals ik al zei: laat die Notre Dame zo, dat trekt hordes toeristen.redbulletje schreef: ↑17-04-2019 07:57Zonde idd van die historische bouwwerken, maar in oorlogsgebied herbouwen is zonde van 't geld. Ruines misstaan in elk geval niet, mocht het ooit een vreedzaam land worden met toerisme, kunnen ze ook geld verdienen met ruines.
woensdag 17 april 2019 om 08:03
Ik ben ook voor ruines, die spreken mij meer tot de verbeelding dan tot in de puntjes gerestaureerde gebouwen.
Maar blijkbaar wil men heropbouwen en dan is het goed dat er 'n paar miljardairs opstaan die niet voor elkaar onder willen doen, dan worden de burgers in elk geval niet emotioneel gechanteerd met allerlei schooiacties op tv.
woensdag 17 april 2019 om 08:03
Al het gedoneerde geld verdwijnt ?DuchessMeganMarkle schreef: ↑17-04-2019 07:49Er wordt al jaren geld gedoneerd aan arme landen of landen die getroffen zijn door een ramp.
woensdag 17 april 2019 om 08:05
En dit.
Ja, er moet zeker gekeken worden hoe gedoneerd geld besteed wordt, maar er komt altijd wel iets aan, dus geven heeft altijd zin.
woensdag 17 april 2019 om 08:06
Ah, in Syrië wíl met niet herbouwen?redbulletje schreef: ↑17-04-2019 08:03Ik ben ook voor ruines, die spreken mij meer tot de verbeelding dan tot in de puntjes gerestaureerde gebouwen.
Maar blijkbaar wil men heropbouwen en dan is het goed dat er 'n paar miljardairs opstaan die niet voor elkaar onder willen doen, dan worden de burgers in elk geval niet emotioneel gechanteerd met allerlei schooiacties op tv.
Ja, dan heb je een punt.
woensdag 17 april 2019 om 08:12
Je begrijpt wat ik bedoel toch?
Ik vind het vervelend dat elke keer mijn woorden uit de context worden gehaald. Zo irritant en vervelend. Zet me gewoon op negeer. Vermoeiend ook om constant op elke woord wat ik schrijf zout te leggen en dan met non argumenten komen. Ik ben hier niet nieuw en ik kom hier al ondertussen tig jaar. Of is dit gewoon om te rellen?
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 17-04-2019 08:13
0.11% gewijzigd
woensdag 17 april 2019 om 08:12
woensdag 17 april 2019 om 08:15
Nee helemaal niet om te rellen dit is waar we het hier nu over hebben .DuchessMeganMarkle schreef: ↑17-04-2019 08:12Je begrijpt wat ik bedoel toch?
Ik vind het vervelend dat elke keer mijn woorden uit de context worden gehaald. Zo irritant en vervelend. Zet me gewoon op negeer. Vermoeiend ook om constant op elke woord wat ik schrijf zout te leggen en dan met non argumenten komen. Ik ben hier niet nieuw en ik kom hier al ondertussen tig jaar. Of is dit gewoon om te rellen?
Er komt gelukkig echt wel geld aan alleen heropbouw in een land als Haïti kost jaren .
Net als de heropbouw van de Nôtre Dame maar voor mij blijft geven voor mensen nog steeds noodzakelijk.
woensdag 17 april 2019 om 08:35
Ooit houdt die oorlog op, zou fijn zijn als er dan nog geld is om ze te helpen bij de wederopbouw en dat dat niet allemaal in een hoop stenen in Parijs zit. En het zou ook fijn zijn als ze tot die tijd van harte welkom zijn in bijv Nederland, omdat hun eigen land zo onveilig is.redbulletje schreef: ↑17-04-2019 08:12Heropbouwen in 'n oorlogsland is water naar de zee dragen natuurlijk. Bovendien komen er toch geen toeristen naar hun voormalige highlights kijken omdat men niet in oorlogsgebied op vakantie gaat.
Blijft er in Parijs niks aan de strijkstok hangen trouwens?
woensdag 17 april 2019 om 08:36
Je komt zelf met non-argumenten.DuchessMeganMarkle schreef: ↑17-04-2019 08:12Je begrijpt wat ik bedoel toch?
woensdag 17 april 2019 om 08:38
Het staat die miljardairs vrij om hun geld liever in die kerk te steken dan in vluchtelingen. Bedoel, ze hadden er ook weer 'n privé vliegtuig extra van kunnen kopen. En miljardairs zullen er vast beter op toezien dat hun geld ook echt in arbeid en herbouw gestoken wordt, wellicht sturen ze van hun geld zelfs een paar zaakwaarnemers.Solomio schreef: ↑17-04-2019 08:35Ooit houdt die oorlog op, zou fijn zijn als er dan nog geld is om ze te helpen bij de wederopbouw en dat dat niet allemaal in een hoop stenen in Parijs zit. En het zou ook fijn zijn als ze tot die tijd van harte welkom zijn in bijv Nederland, omdat hun eigen land zo onveilig is.
Blijft er in Parijs niks aan de strijkstok hangen trouwens?
woensdag 17 april 2019 om 08:40
Man
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
woensdag 17 april 2019 om 08:41
En gelukkig staat het mij vrij om daar wat van te vinden.redbulletje schreef: ↑17-04-2019 08:38Het staat die miljardairs vrij om hun geld liever in die kerk te steken dan in vluchtelingen. Bedoel, ze hadden er ook weer 'n privé vliegtuig extra van kunnen kopen. En miljardairs zullen er vast beter op toezien dat hun geld ook echt in arbeid en herbouw gestoken wordt, wellicht sturen ze van hun geld zelfs een paar zaakwaarnemers.
En als die miljardairs blijkbaar beter kunnen toezien op de besteding van het geld zouden zij dus júist moeten geven aan die goede doelen. Kunnen ze er zelf op toezien dat het geld goed terecht komt.
Hoeft die denktank ook niet meer.
woensdag 17 april 2019 om 08:41
woensdag 17 april 2019 om 08:46
woensdag 17 april 2019 om 08:50
Kun je deze bijzonder boude stelling misschien even onderbouwen met bronnen, feiten en cijfers?DuchessMeganMarkle schreef: ↑17-04-2019 07:49Er wordt al jaren geld gedoneerd aan arme landen of landen die getroffen zijn door een ramp.