Napraattopic deel 112

21-05-2019 18:23 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Solomio schreef:
09-06-2019 09:01
Maar wat zit je nou te drammen?
Als ze het bansysteem volgen wat DMM net post is het gewoon service dat ze bij een maandban een mail sturen dat je richting een perma gaat.
Niks meer en niks minder.
Dat vind ik nog netjes van de mods, soort van Pas op! Je loopt tegen een permaban op.
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 09-06-2019 09:04
0.28% gewijzigd
yasmijn schreef:
09-06-2019 08:59
Daar weet ik niks van.

Ik wil, als deze regel toegepast word, dat officieel en onderbouwd terugzien.

Jeetje Yas, beetje minder hoog van de toren blazen misschien?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
DuchessMeganMarkle schreef:
Het bansysteem is als volgt:
eerste overtreding: waarschuwing
tweede overtreding: 24 uurs-ban
derde overtreding: 48 uurs-ban
vierde overtreding: een weekban
vijfde overtreding: een maandban
zesde overtreding: permaban (kan tevens direct worden gehanteerd bij ernstige misdragingen en spam)
Bij goed gedrag vervalt de laatst uitgedeelde ban na 3 maanden.
Bij het vorige beleid werd juist verzekerd dat die permaban alleen voor echte zuigers/spammers was en dat zelfs maandbannen niet persé op weekbannen zouden volgen. Er werden ook vaker enkel waarschuwingen uitgedeeld ipv bannen. Althans, dit is mijn eigen ervaring. En daar zat zeker niet telkens 3 maanden tussen.
Of je kunt normaal forummen en geen ban krijgen :idee:

Wat een arrogantie om elke keer tegen een beleid in te gaan van een openbaar forum waar je wel dagelijks te vinden bent, ze moeten de forummers in de gaten houden niet andersom.
redbulletje schreef:
09-06-2019 09:04
Bij het vorige beleid werd juist verzekerd dat die permaban alleen voor echte zuigers/spammers was en dat zelfs maandbannen niet persé op weekbannen zouden volgen. Er werden ook vaker enkel waarschuwingen uitgedeeld ipv bannen. Althans, dit is mijn eigen ervaring. En daar zat zeker niet telkens 3 maanden tussen.
Het lijkt erop dat op dit moment de huisregels worden gevolgd.
Op naar de volgende CM dan maar.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
09-06-2019 09:01
Maar wat zit je nou te drammen?
Als ze het bansysteem volgen wat DMM net post is het gewoon service dat ze bij een maandban een mail sturen dat je richting een perma gaat.
Niks meer en niks minder.
Dit. Ik vind er ook niet zoveel mis mee.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
MissMaran schreef:
Of je kunt normaal forummen en geen ban krijgen :idee:

Wat een arrogantie om elke keer tegen een beleid in te gaan van een openbaar forum waar je wel dagelijks te vinden bent, ze moeten de forummers in de gaten houden niet andersom.
Er valt hier niet normaal te forummen. Het hebben van een eigen mening wordt genadeloos afgestraft. Danwel door banaannaaiers dan wel door het incompetente modteam.
redbulletje schreef:
09-06-2019 09:08
Er valt hier niet normaal te forummen. Het hebben van een eigen mening wordt genadeloos afgestraft. Danwel door banaannaaiers dan wel door het incompetente modteam.
Dat is niet waar. Het gaat om de manier waarop, jij zegt best wel harde dingen in topics waar je dat eigenlijk beter niet kunt zeggen.
09-06-2019 09:09
Dat is niet waar. Het gaat om de manier waarop, jij zegt best wel harde dingen in topics waar je dat eigenlijk beter niet kunt zeggen.
Dus je moet zo ongeveer een lobotomie ondergaan om hier nietszeggende eenheidsworst te mogen komen schrijven. Dat is toch niet meer waar een discussieforum voor bedoeld is?
Dat gezeik over de mods begint ook vervelend te worden. Ban systeem is duidelijk.
redbulletje schreef:
Daarom heb ik ook geen eigen mening :) Heb zelfs nog nooit een waarschuwing gehad.
yasmijn schreef:
Daar weet ik niks van.

Ik wil, als deze regel toegepast word, dat officieel en onderbouwd terugzien.

Wie zegt dat het een regel is; het kan ook gewoon een vorm van communicatie zijn.
Of een intern beleid.

De beheerder hoeft zich niet te verantwoorden voor normale communicatie die niet is vastgelegd in de regels. De beheerder hoeft zich alleen te verantwoorden voor abnormale communicatie die in gaat tegen wat wel is vastgelegd.
Overigens ben ik wel verheugd dat Missie_M eindelijk toegegeven heeft dat die andere nicks ook van haar zijn.
09-06-2019 09:11
Dat gezeik over de mods begint ook vervelend te worden. Ban systeem is duidelijk.
Totaal niet duidelijk. Het wordt willekeurig toegepast. Je moet wel blind en dom zijn als je dat niet ziet.
Geen bijzonderheden
Nouschi schreef:
Jeetje Yas, beetje minder hoog van de toren blazen misschien?
Nee.
Geen bijzonderheden
Betty_Slocombe schreef:
09-06-2019 09:14
Overigens ben ik wel verheugd dat Missie_M eindelijk toegegeven heeft dat die andere nicks ook van haar zijn.
🤢
Geen bijzonderheden
Betty_Slocombe schreef:
09-06-2019 09:14
Ze heeft niet gezegd wélke nicks hè. :devil:
redbulletje schreef:
Jij kan er wat van, ik ook hoor af en toe en dan weet ik al bye bye missmaran tot over 24 uur en ga ik hier niet piepen omdat ik een ban krijg en of het wel of geen onzin is en of ik genaaid wordt, en de meeste bannen zijn echt heel logisch en verdiend of het nou gestaft is of niet, vind het zelfs apart dat sommigen die steeds een korte ban krijgen er nooit afgemieterd worden.
Dus de mods zijn nog erg schappelijk.
En maar zeiken en zeuren en klagen.
Nouschi schreef:
09-06-2019 09:06
Dit. Ik vind er ook niet zoveel mis mee.
Ik kreeg afgelopen week een waarschuwing (omdat ik iets zei over het niveau van de mods) waarbij werd gedreigd dat ik een volgende keer direct! een perma!! zou krijgen. En daar kwamen geen nazi's aan te pas.

Helemaal eens met Yasmijn.
impala wijzigde dit bericht op 09-06-2019 09:20
12.50% gewijzigd
.
redbulletje schreef:
09-06-2019 09:10
Dus je moet zo ongeveer een lobotomie ondergaan om hier nietszeggende eenheidsworst te mogen komen schrijven. Dat is toch niet meer waar een discussieforum voor bedoeld is?
Wat een onzin weer.
Ook sterke meningen kunnen 'normaal' verwoord worden.
Sterker nog: ik zie mensen regelmatig behoorlijk zieken, maar die doen dat zo subtiel dat een gemiddelde mod dat niet zal herkennen.
En dat is niet omdat ik de mods wil afzeiken, maar omdat je voor dat soort inzicht je pappenheimers moet kennen en volgens mij zijn de mods geen forummers.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Coconuts12 schreef:
09-06-2019 09:12
Daarom heb ik ook geen eigen mening :) Heb zelfs nog nooit een waarschuwing gehad.

Ik heb nog nooit een ban gehad. Wel twee of drie waarschuwingen. Voor 'medisch advies' en voor het quoten van een OP.

Ik vind het niet heel lastig om om de bannen heen te forummen.
Waar komt die vraag van Yasmijn ineens vandaan?
yasmijn schreef:
09-06-2019 09:15
Nee.

Helder :lol:
Nouschi schreef:
09-06-2019 09:16
Ze heeft niet gezegd wélke nicks hè. :devil:
Wil je me iets vertellen?
impala schreef:
09-06-2019 09:16
Ik kreeg afgelopen week een waarschuwing (omdat ik iets zei over het niveau van de mods) waarbij werd gedreigd dat ik een volgende keer direct! een perma zou krijgen. En daar kwamen geen nazi's aan te pas.
Mods bashen mag ook niet. Op een gegeven moment liep het de spuigaten uit en zijn ze strenger gaan optreden daartegen. Wat mij betreft terecht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven