Napraattopic deel 114

08-07-2019 13:55 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
rosanna08 schreef:
13-07-2019 21:55
nieuweling, forumt pas een jaar of 6....

Ik ken haar al minstens 10 jaar. Tetterette van het eerste uur.
charlottew88 schreef:
14-07-2019 00:05
Nu zeg ik misschien is het beter als forummers die elkaar niet liggen hun vete uitvechten via een PB.

Welke vete? Er wordt iemand aangesproken op naar gedrag. Heeft niks met een vete te maken.
Oh, noem je lynchparty zo? :-D

Goh...
Tuurlijk.
Voor een stel forummers die het voor elkaar hebben gekregen een aantal leuke forummers te verjagen met jullie gedrag, blazen jullie wel erg hoog van de toren.
Dat moet eventjes gemeld.
Van mij hoefde dat niet gemeld hoor. Maar als het jou oplucht, prima!

Café au lait en een afbakbroodje met brokkelkaas.
Zwarte koffie.
Zo meteen bakje muesli met fruit en noten.
Solomio schreef:
13-07-2019 17:26
Ik vind juist dat zeker onze generatie nog veel te vaak ontkent dat er problemen zijn. Doorgaan, niet zeuren, enz.
En ja, om dat te veranderen zal er eerst doorgeslagen worden naar de andere kant, dat is onvermijdelijk.
Ik denk dat heel veel mensen zouden opknappen van een therapietje.
Los van het onderling gedoe, eens.

Voor mij is het grote voordeel van therapie ipv vriendenkring dat dit iemand is die jou niet naar de mond hoeft te praten, je krijgt een breder perspectief.

De redenering van volharden en doorzetten. Mijn 93 jarige grootmoeder heeft vorig jaar eindelijk durven zeggen dat het kerstdiner voor haar niet hoeft, omdat ze niet houdt van dat gedoe.
Haar leven was waarschijnlijk beter geweest als ze dit vroeger had kunnen aangeven ipv altijd maar doorbijten en doorgaan.
Cateautje schreef:
14-07-2019 01:50
Voor een stel forummers die het voor elkaar hebben gekregen een aantal leuke forummers te verjagen met jullie gedrag, blazen jullie wel erg hoog van de toren.
Dat moet eventjes gemeld.
Ik ben zo slecht met namen: wie hebben we precies verjaagd?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Valdemar_II schreef:
14-07-2019 06:52
De redenering van volharden en doorzetten. Mijn 93 jarige grootmoeder heeft vorig jaar eindelijk durven zeggen dat het kerstdiner voor haar niet hoeft, omdat ze niet houdt van dat gedoe.
Haar leven was waarschijnlijk beter geweest als ze dit vroeger had kunnen aangeven ipv altijd maar doorbijten en doorgaan.
Er is nooit aan haar gevraagd of ze het wel leuk vond, die kerstdiners samen? Jullie gingen er maar gewoon vanuit dat ze dat heel leuk en traditioneel zou vinden?

Mensen moeten eens wat minder alles vanzelfsprekend vinden.

Sigaretje met Nestlé Macadamia Mocha.
Niq schreef:
14-07-2019 07:27
Er is nooit aan haar gevraagd of ze het wel leuk vond, die kerstdiners samen? Jullie gingen er maar gewoon vanuit dat ze dat heel leuk en traditioneel zou vinden?

Mensen moeten eens wat minder alles vanzelfsprekend vinden.

Sigaretje met Nestlé Macadamia Mocha.
Mss hebben ze dat elk jaar gevraagd en was ze niet assertief genoeg om eerlijk te zeggen dat ze het te veel gedoe vond.
Zeker die generatie vrouwen is niet echt opgevoed met het idee dat hun mening er toe deed.

David Dunning
Dan zou het jammer zijn dat ze nooit het gevoel heeft gehad eerlijk te mogen zijn.
Deze hele discussie gaat uit van de aanname dat degenen die adviseren om naar de dokter te gaan, denken dat er voor het betreffende probleem een heel behandeltraject nodig is. Alsof ze bij wijze van spreken al een diagnose in hun hoofd hebben. Terwijl dit advies ook bij twijfel gewoon het verstandigst is: je loopt hier al een tijd mee, laat de dokter maar uitzoeken of je meer beweging of een psycholoog nodig hebt.

Erkenning van het probleem, is de eerste stap naar een oplossing. Ook als dat probleem reuze mee lijkt te vallen.
Solomio schreef:
14-07-2019 07:22
Ik ben zo slecht met namen: wie hebben we precies verjaagd?
We?
yette schreef:
14-07-2019 07:46
We?
Als reactie op de 'jullie' van Cateautje.

David Dunning
Solomio schreef:
14-07-2019 07:55
Als reactie op de 'jullie' van Cateautje.
Je voelt je toch zeker niet aangesproken als iemand iets vaags roept over 'een stel forummers' dat leuke mensen wegjaagt?

Koffie?
Afbeelding
yette schreef:
14-07-2019 08:07
Je voelt je toch zeker niet aangesproken als iemand iets vaags roept over 'een stel forummers' dat leuke mensen wegjaagt?

Koffie?
Afbeelding
Ik voel me altijd aangesproken, das nou juist de charme van het forum.

David Dunning
Solomio schreef:
14-07-2019 08:09
Ik voel me altijd aangesproken, das nou juist de charme van het forum.
Ik voel me eigenlijk alleen aangesproken bij terechte kritiek en complimenten. Die middernachtelijke kritiek van Cateau neem ik niet serieus, laat staan persoonlijk.
yette schreef:
14-07-2019 07:41
Deze hele discussie gaat uit van de aanname dat degenen die adviseren om naar de dokter te gaan, denken dat er voor het betreffende probleem een heel behandeltraject nodig is. Alsof ze bij wijze van spreken al een diagnose in hun hoofd hebben. Terwijl dit advies ook bij twijfel gewoon het verstandigst is: je loopt hier al een tijd mee, laat de dokter maar uitzoeken of je meer beweging of een psycholoog nodig hebt.

Erkenning van het probleem, is de eerste stap naar een oplossing. Ook als dat probleem reuze mee lijkt te vallen.
Dit dus.
[quote=yette post_id=30154686 time=1563084424 user_id=1401]

Koffie?
O, dus het was en lynchmob door een stel forummers die al eerder mensen hebben weggejaagd? Jaja....
Zelfreflectie blijft een moeilijk iets, maar misschien lukt het beter na een paar uurtjes slapen.

Koffie en een dubbele bruine boterham met oude kaas.
Jullie gaan gewoon weer verder wat Cateautje betreft?
Zijn jullie weer bezig geweest vannacht?

Afbeelding
klavertje-vier2019 schreef:
14-07-2019 09:12
O, dus het was en lynchmob door een stel forummers die al eerder mensen hebben weggejaagd? Jaja....
Zelfreflectie blijft een moeilijk iets, maar misschien lukt het beter na een paar uurtjes slapen.

Het is duidelijk nu hoor.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Niq schreef:
14-07-2019 09:18
Jullie gaan gewoon weer verder wat Cateautje betreft?
Nee, we werken toe naar de aloude discussie over het groepjes-vraagstuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven