Napraattopic deel 114
maandag 8 juli 2019 om 13:55
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 30 juli 2019 om 18:34
CalamityJane meldt zich
Ik wilde in dat topic iets positiefs melden omdat er de meest vreselijke dingen werden geschreven over asielzoekers/vluchtelingen/statushouders. Dat ik hier nu word beticht (bedankt hoor Simba...) het verzonnen te hebben vind ik ronduit belachelijk. Iedereen op dit forum die me een beetje 'kent' weet dat ik een open boek ben en niet zomaar iets verzin. Al ben ik hier dan anoniem, ik ben hier mezelf dus ik schrijf naar waarheid.
Wel vind ik dat Rik hier onevenredig hard wordt aangepakt omdat hij het misschien niet zo handig heeft verwoord. Dat maakt hem nog geen racist. Er werden veel ergere dingen geschreven en die forummers komen er nu makkelijk mee weg terwijl Rik de volle laag krijgt omdat hij hier op napraat is? Rik is een van de forummers die ik hoog heb zitten, dit verdient hij dan ook niet vind ik.
Het was een ongelukkig voorbeeld op een reactie van mij, dat hij hier nu zo door de mangel wordt gehaald daar voel ik me dan ook schuldig over en vind ik echt niet oké.

Ik wilde in dat topic iets positiefs melden omdat er de meest vreselijke dingen werden geschreven over asielzoekers/vluchtelingen/statushouders. Dat ik hier nu word beticht (bedankt hoor Simba...) het verzonnen te hebben vind ik ronduit belachelijk. Iedereen op dit forum die me een beetje 'kent' weet dat ik een open boek ben en niet zomaar iets verzin. Al ben ik hier dan anoniem, ik ben hier mezelf dus ik schrijf naar waarheid.
Wel vind ik dat Rik hier onevenredig hard wordt aangepakt omdat hij het misschien niet zo handig heeft verwoord. Dat maakt hem nog geen racist. Er werden veel ergere dingen geschreven en die forummers komen er nu makkelijk mee weg terwijl Rik de volle laag krijgt omdat hij hier op napraat is? Rik is een van de forummers die ik hoog heb zitten, dit verdient hij dan ook niet vind ik.
Het was een ongelukkig voorbeeld op een reactie van mij, dat hij hier nu zo door de mangel wordt gehaald daar voel ik me dan ook schuldig over en vind ik echt niet oké.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
dinsdag 30 juli 2019 om 18:36
AllerhoogsteSHIFTY schreef: ↑30-07-2019 18:22Het leek mij eerder een aanvallende stelling
Maar het verbaasd me dat je zo inhakt op iemand die in het ergste geval iets ongelukkig geformuleerd heeft maar sowieso aangeeft zich te distantiëren van racisme. Alsof er op basis van zijn uitlating gehint kan worden naar een racistische uitleg wat dan toch wel het ergste is wat iemand kan doen. En dat het toch wel van het aller hoogste belang is dat dit ten stelligste wordt gerectificeerd.
Zoek dan het gevecht op met degene die achter z'n racisme staat, dat lijkt me dan een stuk zinvoller.

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

dinsdag 30 juli 2019 om 18:37
ik had het ook niet verwacht van Rik maar ook zijn nuancering is gewoon een generalisatie. Mooier kan ik het niet makenCalamitycat schreef: ↑30-07-2019 18:34CalamityJane meldt zich![]()

dinsdag 30 juli 2019 om 18:42
dinsdag 30 juli 2019 om 18:43
Eerlijk Meds? Rik is inderdaad niet dom maar ik denk dat hij echt geen idee heeft gehad dat zijn topic zo uit de hand zou lopen.
Het zijn blijkbaar zijn ervaringen, die mag hij opschrijven maar dat maakt hem nog geen die hard racist. In ieder geval niet in vergelijking met de andere vuiligheid die daar geschreven wordt door o.a. Redbull vind ik.
Het zijn blijkbaar zijn ervaringen, die mag hij opschrijven maar dat maakt hem nog geen die hard racist. In ieder geval niet in vergelijking met de andere vuiligheid die daar geschreven wordt door o.a. Redbull vind ik.
Dierproeven.
dinsdag 30 juli 2019 om 18:45
?
Rik is de TO van het topic over het metershoge bouwsel.
Dierproeven.

dinsdag 30 juli 2019 om 18:47
Egwel

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

dinsdag 30 juli 2019 om 18:49
Dat verhaal over die waardedaling vind ik veel zorgelijker dan een opmerking van iemand die niet bekend staat om haar empathisch vermogen.Calamitycat schreef: ↑30-07-2019 18:43Eerlijk Meds? Rik is inderdaad niet dom maar ik denk dat hij echt geen idee heeft gehad dat zijn topic zo uit de hand zou lopen.
dinsdag 30 juli 2019 om 18:55
Kan gebeurenLady*Voldemort schreef: ↑30-07-2019 18:46Oh misschien zit ik ernaast, even kijken hoor
Edit: sorry ik zat ernaast. Ik sloeg aan op die reactie over poepende Eritreeërs (die ik nog steeds niet erg snap)

Ik snap die opmerking ook niet en heb nog geprobeerd e.e.a. te nuanceren maar dat hielp ook niet

Dierproeven.

dinsdag 30 juli 2019 om 18:56
Dat andere factoren ook een invloed hebben op overlast wil niet zeggen dat je asielzoekers niet zou mogen benoemen als een groep mensen die relatief veel overlast veroorzaken. Het is gewoon een kenmerk van die groep. En dat staat volledig los van racisme want ik koppel dat niet als een kenmerk aan een ras. Ik koppel dat aan een definieerbare groep. Als ik zeg dat jongeren relatief veel auto-ongelukken veroorzaken dan ben ik nog niet tegen jongeren; dan constateer ik een probleem gekoppeld aan een bepaalde groep. En dan kan je daar iets mee doen.
Vandaar dat ik schreef o.a. Er is daar door veel meer forummers heel veel vuiligheid geschreven.
Dierproeven.
Ik beticht je nergens van. Goed lezen ( niet alleen de draai die S-meds er aan geeft), ook de knipoog, de context, de berichten van/over RikM.Calamitycat schreef: ↑30-07-2019 18:34CalamityJane meldt zich![]()
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
dinsdag 30 juli 2019 om 18:59
Maar hoezo geven asielzoekers meer overlast?SHIFTY schreef: ↑30-07-2019 18:56Dat andere factoren ook een invloed hebben op overlast wil niet zeggen dat je asielzoekers niet zou mogen benoemen als een groep mensen die relatief veel overlast veroorzaken. Het is gewoon een kenmerk van die groep. En dat staat volledig los van racisme want ik koppel dat niet als een kenmerk aan een ras. Ik koppel dat aan een definieerbare groep. Als ik zeg dat jongeren relatief veel auto-ongelukken veroorzaken dan ben ik nog niet tegen jongeren; dan constateer ik een probleem gekoppeld aan een bepaalde groep. En dan kan je daar iets mee doen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 30 juli 2019 om 18:59
Ik kan lezen en de knipoog maakt het voor mij niet minder een beschuldiging.simbalabimba schreef: ↑30-07-2019 18:56Ik beticht je nergens van. Goed lezen ( niet alleen de draai die S-meds er aan geeft), ook de knipoog, de context, de berichten van/over RikM.
Dierproeven.
dinsdag 30 juli 2019 om 19:00
LV, wat fijn jou hier weer eens te lezen. Vooral omdat je zo lekker schrijft (muv vergissing die je al recht gezet hebt) wat ik vind.
Ik kan het wėl waarderen als er hard aangegeven wordt dat je sommige dingen op sommige momenten niet moet zeggen/schrijven. En zou het liefst een pedagogische vuistslag uitdelen aan iedereen die dan “ zo kun je niets meer zeggen blablablabla, je wordt ook gelijk weggezet als blablablabla” als reactie geeft.
Ik zal mezelf niet snel omschrijven als racist of homofoob. Maar durf mijn hand er niet voor in het vuur te steken dat ik geen hele foute uitspraken op domme momenten kan doen. En dan wens ik dat ik daar wel op aangesproken wordt. Als ik het vervolgens onzin vind kan ik dat ook weer zeggen.
Ik kan het wėl waarderen als er hard aangegeven wordt dat je sommige dingen op sommige momenten niet moet zeggen/schrijven. En zou het liefst een pedagogische vuistslag uitdelen aan iedereen die dan “ zo kun je niets meer zeggen blablablabla, je wordt ook gelijk weggezet als blablablabla” als reactie geeft.
Ik zal mezelf niet snel omschrijven als racist of homofoob. Maar durf mijn hand er niet voor in het vuur te steken dat ik geen hele foute uitspraken op domme momenten kan doen. En dan wens ik dat ik daar wel op aangesproken wordt. Als ik het vervolgens onzin vind kan ik dat ook weer zeggen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

dinsdag 30 juli 2019 om 19:07
Even voor de duidelijkheid: het topic was me te doen om het metershoge bouwsel. Dat het om asielzoekers uit Eritrea ging was helemaal niet relevant maar het kwam ter sprake omdat dat in het artikel genoemd werd. Daar kan ik verder ook niets aan doen.
En voor nog meer duidelijkheid: mijn voorbeeld ging niet om één verwarde man die nodig moest poepen. De buurt in zijn geheel ging achteruit omdat er veel overlast was. Bedreigingen, berovingen, vuilnis op straat, en ja er werd zelfs op straat gepoept. Dat voorbeeld haalde ik aan om aan te geven hoe ver het ging. Misschien heb ik dat wat ongelukkig verwoord.
Maakt me dat een racist? Ik vind het best joh. Jullie hebben mijn oma niet hoeven troosten toen ze het huisje moest ontvluchten waar ze bijna haar hele leven heeft gewoond en haar kinderen heeft grootgebracht. Veertig jaar lang was er niets aan de hand met die buurt maar in twee jaar tijd was ineens alles naar de klote. En dan ben ik een racist omdat ik de oorzaak benoem.
Je mag m'n bericht staffen hoor. Ik zie de waarschuwing van de moderator wel tegemoet.
En voor nog meer duidelijkheid: mijn voorbeeld ging niet om één verwarde man die nodig moest poepen. De buurt in zijn geheel ging achteruit omdat er veel overlast was. Bedreigingen, berovingen, vuilnis op straat, en ja er werd zelfs op straat gepoept. Dat voorbeeld haalde ik aan om aan te geven hoe ver het ging. Misschien heb ik dat wat ongelukkig verwoord.
Maakt me dat een racist? Ik vind het best joh. Jullie hebben mijn oma niet hoeven troosten toen ze het huisje moest ontvluchten waar ze bijna haar hele leven heeft gewoond en haar kinderen heeft grootgebracht. Veertig jaar lang was er niets aan de hand met die buurt maar in twee jaar tijd was ineens alles naar de klote. En dan ben ik een racist omdat ik de oorzaak benoem.
Je mag m'n bericht staffen hoor. Ik zie de waarschuwing van de moderator wel tegemoet.
dinsdag 30 juli 2019 om 19:13
Het is juist helemaal geen beschuldiging.Calamitycat schreef: ↑30-07-2019 18:59Ik kan lezen en de knipoog maakt het voor mij niet minder een beschuldiging.
Net zoals ik van jou wel wil aannemen dat jouw ervaring klopt, wil ik aannemen dat Riks ervaring klopt. ( en niet wordt weggezet als de borrelpraat van een vriendin van de buurman van een tante van Rik)
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

dinsdag 30 juli 2019 om 19:17
dinsdag 30 juli 2019 om 19:17
Nee, in je bericht staat meervoud, S-meds maakte dr 1 van.RikM schreef: ↑30-07-2019 19:07Even voor de duidelijkheid: het topic was me te doen om het metershoge bouwsel. Dat het om asielzoekers uit Eritrea ging was helemaal niet relevant maar het kwam ter sprake omdat dat in het artikel genoemd werd. Daar kan ik verder ook niets aan doen.

dinsdag 30 juli 2019 om 19:24
Cateautje schreef: ↑30-07-2019 19:17Rik, maak je maar niet te sappel. De grootste schreeuwers blijven dat als zij in dergelijke situatie terechtkomen, maar dan is het ineens terecht en snapt de wereld ze niet.
Ik woon ook in de grote stad en zou ook boekdelen kunnen onthullen, alleen ben ik slimmer dan jij.![]()
Ja, ik hou voortaan ook maar wijselijk m'n mond.

dinsdag 30 juli 2019 om 19:26
Dat is inderdaad hoe de post S-Meds ook op mij overkwam, vandaar dat ik ook reageerde.simbalabimba schreef: ↑30-07-2019 19:13Het is juist helemaal geen beschuldiging.
Net zoals ik van jou wel wil aannemen dat jouw ervaring klopt, wil ik aannemen dat Riks ervaring klopt. ( en niet wordt weggezet als de borrelpraat van een vriendin van de buurman van een tante van Rik)
Je kan niet zeggen we geloven degene met de positieve mening wel en degene met de negatieve mening niet, die doen we af als borrelpraat.
Je kan ook niet zeggen dat de positieve ervaring voor de hele groep telt en de negatieve ervaring niet.
Zal in het topic vast anders besproken zijn, maar zo kwam het hier op Napraat wel over, althans op mij.
Ik las in jouw post dus ook eerder een 'beschuldiging' naar S-Meds voor het meten met 2 maten, dan naar Simbalabimba CalamityCat
anoniem_387451 wijzigde dit bericht op 30-07-2019 20:02
Reden: Dommm... verkeerde naam
Reden: Dommm... verkeerde naam
1.13% gewijzigd