Napraattopic deel 116
donderdag 22 augustus 2019 om 08:52
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

woensdag 11 september 2019 om 12:07

woensdag 11 september 2019 om 12:07
feow schreef: ↑11-09-2019 11:45Hoi mods, hoi cm,
Met jullie regeltjes maken jullie het forum ongezellig en Saai ( ja, met een hoofdletter).
Ze zijn vaak niet uit te leggen, onzinnig, dom, en voornamelijk forummers die jullie later bannen wegens ‘trol’ vragen er om en spreken hun waardering erover uit, dat is best pijnlijk.
Zouden jullie eens willen vergaderen over het verkeerde pad waar jullie steeds verder op verdwaald raken?
Ik denk dat ze het meenemen

woensdag 11 september 2019 om 12:08
Wegbonjouren eerder.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

woensdag 11 september 2019 om 12:09
Jij een ban voor mijn geleuter?the_Wicked_Witch schreef: ↑11-09-2019 12:08Voor dat geleuter van jullie in het CM heb ik trouwens al twee keer een ban gehad![]()
Sorry, dat was niet de bedoeling

woensdag 11 september 2019 om 12:11
Lady*Voldemort schreef: ↑11-09-2019 12:09Jij een ban voor mijn geleuter?
Sorry, dat was niet de bedoeling![]()
Nee, voor mijn eigen geleuter

Mag geleuter trouwens nog wel, of is dat ook seksueel overschrijdend?

woensdag 11 september 2019 om 12:12
the_Wicked_Witch schreef: ↑11-09-2019 12:11Nee, voor mijn eigen geleuter![]()
Mag geleuter trouwens nog wel, of is dat ook seksueel overschrijdend?
Eigen geleuter is prima zolang je van die van mij af blijft.

woensdag 11 september 2019 om 12:14
Ik gooi 'm altijd over m'n schouder, hoezo?

woensdag 11 september 2019 om 12:17
Je probeert me te verleiden hè

woensdag 11 september 2019 om 12:21
CommunityManagerViva schreef: ↑11-09-2019 09:48Beste yasmijn,
Dank voor je berichtje. Ik heb dit even nagekeken en besproken met de moderator en de desbetreffende reactie valt onder ongepast/hengelen.
'Aanzetten tot' is iemand vragen of verzoeken iets te doen. Dus in dit geval vragen om een seksueel getinte actie.
Sorry dat dit wellicht onduidelijk is, we zullen het aanpassen in het bantopic.
Vriendelijke groet,
CM VIVA
Beste CM
De opmerking 'plaats eens een foto, anders kan ik het niet beoordelen' wordt heel vaak als grapje geplaatst. Dit kun je toch niet serieus als hengelen opvatten? In dit geval is het een seksueel getint grapje. Zoals wel vaker als in het verleden een dergelijke zin werd geplaatst. Niemand verwacht dat hier echt op in wordt gegaan. Hoe kan een dergelijk grapje nu zo serieus worden opgevat dat er een ban voor wordt gegeven? En hoe kunnen wij als forummers hier nou nog veilig en ongedwongen forummen, als zo'n opmerking ineens tot een ban kan leiden?
Ik heb een paar voorbeelden van een soortgelijke opmerking. Al deze keren leidde het niet tot een verwijdering van een post, omdat het overduidelijk een grapje is.
In dit topic wordt meerdere keren gevraagd om een foto van een penis te plaatsen, alleen op deze pagina al een keer of drie: seks/perfecte-penis/list_messages/401013/6
Een paar dagen terug nog werd er gevraagd om een foto van een penis: relaties/bedrogen-of-niet/list_messages/448751/2
En zo zijn er nog vele vele voorbeelden.
Het zou best fijn zijn als jullie kunnen toegeven dat de beoordeling fout was en de ban onterecht, omdat het een door jullie verkeerd geïnterpreteerd grapje is.
Overigens: als het bewuste bericht was gestaft door de TO en jullie daarom in dit geval vonden dat het niet kon, omdat de TO zich vervelend aangesproken voelde, dan doen jullie er goed aan om eens te kijken of deze TO geen trol is en op deze manier bannen aan het uitlokken is.
woensdag 11 september 2019 om 12:27
Dat is dan nieuw zeker (zie ook de post van Marana)?CommunityManagerViva schreef: ↑11-09-2019 09:48Beste yasmijn,
Dank voor je berichtje. Ik heb dit even nagekeken en besproken met de moderator en de desbetreffende reactie valt onder ongepast/hengelen.
'Aanzetten tot' is iemand vragen of verzoeken iets te doen. Dus in dit geval vragen om een seksueel getinte actie.
Sorry dat dit wellicht onduidelijk is, we zullen het aanpassen in het bantopic.
Vriendelijke groet,
CM VIVA
Zoals het hier staat, is het alsof jullie saampjes hebben besloten dat het hengelen is, en dat is dan dat.
There is always something happening, and it's usually right now

woensdag 11 september 2019 om 12:30
Marana schreef: ↑11-09-2019 12:21Beste CM
De opmerking 'plaats eens een foto, anders kan ik het niet beoordelen' wordt heel vaak als grapje geplaatst. Dit kun je toch niet serieus als hengelen opvatten? In dit geval is het een seksueel getint grapje. Zoals wel vaker als in het verleden een dergelijke zin werd geplaatst. Niemand verwacht dat hier echt op in wordt gegaan. Hoe kan een dergelijk grapje nu zo serieus worden opgevat dat er een ban voor wordt gegeven? En hoe kunnen wij als forummers hier nou nog veilig en ongedwongen forummen, als zo'n opmerking ineens tot een ban kan leiden?
Ik heb een paar voorbeelden van een soortgelijke opmerking. Al deze keren leidde het niet tot een verwijdering van een post, omdat het overduidelijk een grapje is.
In dit topic wordt meerdere keren gevraagd om een foto van een penis te plaatsen, alleen op deze pagina al een keer of drie: seks/perfecte-penis/list_messages/401013/6
Een paar dagen terug nog werd er gevraagd om een foto van een penis: relaties/bedrogen-of-niet/list_messages/448751/2
Het zou best fijn zijn als jullie kunnen toegeven dat de beoordeling fout was en de ban onterecht, omdat het een door jullie verkeerd geïnterpreteerd grapje is.
Overigens: als het bewuste bericht was gestaft door de TO en jullie daarom in dit geval vonden dat het niet kon, omdat de TO zich vervelend aangesproken voelde, dan doen jullie er goed aan om eens te kijken of deze TO geen trol is en op deze manier bannen aan het uitlokken is.
Dit dus.
Doordat mods en CM sterk modereren op hun eigen beleving, die ook nog per persoon verschillend is, wordt de hele basis van het forum onbetrouwbaar. De basis is dat een forum zichzelf bedruipt en dat er alleen gemodereerd wordt op basis van noodzaak, niet op basis van voorkeur of willekeur.

woensdag 11 september 2019 om 12:31
En gewoon al 20 jaar een gebruikte opmerking op dit forum.Marana schreef: ↑11-09-2019 12:21Beste CM

woensdag 11 september 2019 om 12:32

woensdag 11 september 2019 om 12:36
Ah, die had ik gelezen. Echt serieus zien ze dat als aanzetten tot seksueel overschrijden?Grobbekuiken_ schreef: ↑11-09-2019 10:54Stelde ook niet zoveel voor. Volgens mij zei ze iets als 'doe 's een foto, kan er zo niks van zeggen'.
Iedereen met een beetje gezond verstand snapt zelf ook wel dat dat niet serieus bedoeld is.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

woensdag 11 september 2019 om 12:41
Niet aan beginnen hoor mods en CM, aan nogmaals een ban terugdraaien.
Zo zie je maar weer, je doet dat één keer bij Cateautje en ondanks dat je daar toch echt behoorlijk draait zodat het bijna lijkt dat jullie heus geen fout gemaakt hebben, gaan ze nu (al!) zeuren om nog meer normale inschattingen en normale regels.
Rottige ondankbare forummers. Altijd dezelfden ook (echt irritant dat de leukste forummers met de nuttigste bijdragen aan het forum en een lange geschiedenis daar ook bij zitten).
Je kunt beter een nieuwe regel invoeren. Alleen nog maar mailen ofzo. Shit, die is er al...
Euh: directe permaban voor het plaatsen van kritiek op een beslissing van moderators of CM! Ja, dat is een goeie. Want jullie werken natuurlijk niet voor de kat zn poes om zonder meelezen of meeleven hier het voor iedereen die nog over is de boel verder dood te slaan gezellig te houden.
Mocht je nog uitleg nodig hebben bij begrijpend lezen van voorgaande in dit bericht dan verwijs ik jullie naar de mailbox, dossier 2015-2018. Die zwarte map.
Zo zie je maar weer, je doet dat één keer bij Cateautje en ondanks dat je daar toch echt behoorlijk draait zodat het bijna lijkt dat jullie heus geen fout gemaakt hebben, gaan ze nu (al!) zeuren om nog meer normale inschattingen en normale regels.
Rottige ondankbare forummers. Altijd dezelfden ook (echt irritant dat de leukste forummers met de nuttigste bijdragen aan het forum en een lange geschiedenis daar ook bij zitten).
Je kunt beter een nieuwe regel invoeren. Alleen nog maar mailen ofzo. Shit, die is er al...
Euh: directe permaban voor het plaatsen van kritiek op een beslissing van moderators of CM! Ja, dat is een goeie. Want jullie werken natuurlijk niet voor de kat zn poes om zonder meelezen of meeleven hier het voor iedereen die nog over is de boel verder dood te slaan gezellig te houden.
Mocht je nog uitleg nodig hebben bij begrijpend lezen van voorgaande in dit bericht dan verwijs ik jullie naar de mailbox, dossier 2015-2018. Die zwarte map.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 11 september 2019 om 12:42
Nou....ja.....dat was dan weer niet zo fijn uitgelegd door de CM begrijp ik. Inmiddels heeft die het met de Mod besproken en nu valt het weer onder hengelen.
There is always something happening, and it's usually right now