Napraattopic deel 117

13-09-2019 11:09 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Het nieuwe napraattopic: overig/napraattopic-deel-118/list_messages/450380

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
benmamma schreef:
30-09-2019 19:07
Wat een aanwinst is dat zeg...
Nog niet 1 niet lullige opmerking zien maken.

Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar, wat beweegt zo 'n iemand? Beetje mensen kwetsen. Verder niks.
Blijft me verbazen.
Ik ben ook niet altijd aardig, maar mijn intentie is dat meestal wel.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
30-09-2019 19:03
Daarom doen zijn (haar?) posts extra pijn bij mij, als mede-schoenenmens.
:rofl:

Klinkt als een haren 80 scheldwoord..
Ecco homo..
Zo, nu hebben ze jullie waar ze jullie hebben willen Solo etc. Treurig!
benmamma schreef:
30-09-2019 19:10
:rofl:

Klinkt als een haren 80 scheldwoord..
Ecco homo..
Dat is wel heel erg.

Afbeelding
Lady*Voldemort schreef:
30-09-2019 19:26
Dat is wel heel erg.

Afbeelding

Wow, dat vind ik lef, zo'n foto van jezelf hier plaatsen.
Sodeju. Ik heb me bewust niet gemengd in het bijstandstopic omdat ik weet dat ik dan boos/te emotioneel wordt. Hoezo kunnen mensen niet zien dat oordelen vanuit een 'participerende' positie vaak gewoon niet onderbouwd kan zijn. Om de simpele reden dat je zonder de ervaring in deze je je echt gewoon niet kan inleven in de situatie van iemand in de bijstand. Als ik alleen al denk aan de angst en de paniek die ik bij sommigen in mijn omgeving contstant voel, kan ik me al niet voorstellen dat ik me zo voel. En dan is er op dat moment 'niets' aan de hand, maar maar maar wat gebeurt er morgen? En kan dat gedragen worden? Vreselijk, maar ik kan me dus niet voorstellen hoe het ECHT is. Ik kan alleen maar terugdenken aan mijn 'magere' tijden maar toen had ik ook een vangnet waar ik in uiterste nood op terug kon vallen en daar heb ik nooit gebruik van hoeven maken.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
30-09-2019 19:36
Sodeju. Ik heb me bewust niet gemengd in het bijstandstopic omdat ik weet dat ik dan boos/te emotioneel wordt. Hoezo kunnen mensen niet zien dat oordelen vanuit een 'participerende' positie vaak gewoon niet onderbouwd kan zijn. Om de simpele reden dat je zonder de ervaring in deze je je echt gewoon niet kan inleven in de situatie van iemand in de bijstand. Als ik alleen al denk aan de angst en de paniek die ik bij sommigen in mijn omgeving contstant voel, kan ik me al niet voorstellen dat ik me zo voel. En dan is er op dat moment 'niets' aan de hand, maar maar maar wat gebeurt er morgen? En kan dat gedragen worden? Vreselijk, maar ik kan me dus niet voorstellen hoe het ECHT is. Ik kan alleen maar terugdenken aan mijn 'magere' tijden maar toen had ik ook een vangnet waar ik in uiterste nood op terug kon vallen en daar heb ik nooit gebruik van hoeven maken.

Voor sommigen is medemenselijkheid een onbekend woord. Alsof het zwak is compassie met anderen te hebben. Alsof een oordeel vellen het verdriet van je eigen deur kan houden? Heel naar wat daar gebeurt.
Betty_Slocombe schreef:
30-09-2019 18:55
Het klonk echt als een scheldwoord waarmee een modebewuste man die op mannen valt iemand aanspreekt die zijn kleren bij C&A haalt, "jij smerige eccohomo!"
Ik dacht dat het "ecce homo" was, maar dat zal aan mij liggen.
Het is inderdaad Ecce Homo.
"Ecce homo" is Latijn voor "zie hier de mens". Is bijbels. Pilatus zou het gezegd hebben toen hij de gegeselde Jezus Christus aan het volk toonde.

Wat Eccohomo ermee bedoelt? Geen idee!
amarna wijzigde dit bericht op 30-09-2019 20:41
0.19% gewijzigd
benmamma schreef:
30-09-2019 19:04
Ai dat is kut! Dit wist ik niet, anders had ik nooit de opmerking gemaakt.

Ik ging ff, teveel, van mezelf uit. Ik moet elke 2 jaar een Dexa ivm coeliakie. Preventief en tot nu niks aan de hand. Over week mag ik weer ik verwacht er niks vervelends van.

Wat merk je ervan buiten dat je krimpt?
Dat ik 3 keer in 3 jaar wat gebroken heb. 🤨
Geen bijzonderheden
Maud*de*Braose schreef:
30-09-2019 19:41
Voor sommigen is medemenselijkheid een onbekend woord. Alsof het zwak is compassie met anderen te hebben. Alsof een oordeel vellen het verdriet van je eigen deur kan houden? Heel naar wat daar gebeurt.
Ik denk bij deze mensen vaak dat ze zo hard schreeuwen om zo Idd pech hebben te kunnen voorkomen.

Beetje zelfde idee van klein accessoire hondje wat heel hard blaft in de hoop dat grote herder onder de indruk is.
amarna schreef:
30-09-2019 20:07
Het is inderdaad Ecce Homo.
"Ecce homo" is Latijn voor "zie hier de mens". Is bijbels. Pilatus zou het gezegd hebben toen hij de gegeselde Jezus Christus aan het volk toonde.

Wat Eccohomo ermee bedoeld? Geen idee!
Naastenliefde is niet zijn middle name iig ;-D
benmamma schreef:
30-09-2019 20:22
Ik denk bij deze mensen vaak dat ze zo hard schreeuwen om zo Idd pech hebben te kunnen voorkomen.

Angst inderdaad, niks als angst. Best zielig eigenlijk.
benmamma schreef:

Beetje zelfde idee van klein accessoire hondje wat heel hard blaft in de hoop dat grote herder onder de indruk is.
Ja, denk ik ook. Of het zijn gewoon hufters. Maar volgens mij eerder angst ofzo.
yasmijn schreef:
30-09-2019 20:15
Dat ik 3 keer in 3 jaar wat gebroken heb. 🤨
En de laatste ook flink heftig!

Ik breek zo ook al van alles dus ik hoop niet dat ik ook last krijg.
benmamma schreef:

Ik denk eigenlijk vaak dat ze nog jong moeten zijn en nog niet geleerd hebben dat er meerdere 'waarheden' bestaan en andere meningen ook gewoon goed doordacht kunnen zijn.
Maar in de praktijk blijken het vaak idd vooral angstige ouderen te zijn.

David Dunning
Kolere zeg, doet er elders weer iemand onaardig tegen mij (hoe komt dat toch? :roll: ), is dat ook weer gestaft.
Wie mij alsmaar wil redden: haske lief bedoeld hoor, maar als ik het stuitend vind staf ik zelf wel.

David Dunning
Solomio schreef:
30-09-2019 20:42
Kolere zeg, doet er elders weer iemand onaardig tegen mij (hoe komt dat toch? :roll: ), is dat ook weer gestaft.
Wie mij alsmaar wil redden: haske lief bedoeld hoor, maar als ik het stuitend vind staf ik zelf wel.
Oh......ik dacht ik doe even een hrs voor me mattie :cry:

Grapje, ik heb niet gestaft
anoniem_388053 wijzigde dit bericht op 30-09-2019 20:45
4.56% gewijzigd
Solomio schreef:
30-09-2019 20:27
Ik denk eigenlijk vaak dat ze nog jong moeten zijn en nog niet geleerd hebben dat er meerdere 'waarheden' bestaan en andere meningen ook gewoon goed doordacht kunnen zijn.
Maar in de praktijk blijken het vaak idd vooral angstige ouderen te zijn.
Die hun leeftijd en 'levenservaring' dan ook nog eens overschatten als graadmeter voor een 'mening'. Ik zie die 'angst' die jullie noemen niet echt. Ik lees veel te veel 'zelfvertrouwen' dat het hen noooit nooooit zal overkomen. En die zie ik niet geboren worden uit 'angst' maar uit een hautaine levenshouding en borstklopperij over hoeveel ze zelf wel aankunnen en aanpakken en 'valse bescheidenheid' want als ik het kan, waarom jij dan niet huilie. Want ik heb ook .... insert ziekte, scheiding... En kijk mij eens opgekrabbeld zijn zonder mijn hand op te houden.
oudblond wijzigde dit bericht op 30-09-2019 20:45
6.89% gewijzigd
Solomio schreef:
30-09-2019 20:42
Ik was het niet. En ik heb die eccodinges ook niet gestaft, al was het alleen maar omdat dat veel te veel leeswerk op zou leveren voor de mods en dat gaan ze toch niet doen.

Maar nou eens even wat anders: waarom heb jij hier nooit iets verteld over je man?
Lady*Voldemort schreef:
30-09-2019 20:44
Ik was het niet. En ik heb die eccodinges ook niet gestaft, al was het alleen maar omdat dat veel te veel leeswerk op zou leveren voor de mods en dat gaan ze toch niet doen.

Maar nou eens even wat anders: waarom heb jij hier nooit iets verteld over je man?
Dat durf ik al jaren niet vragen. Dank LV :worship:
Lady*Voldemort schreef:

Mijn man voer ik pas op als me dat iets oplevert.
Tot die tijd speel ik de eenzame empty-nester.

David Dunning
Ow, ik zie dat er een post van mij gewist is in het bijstandstopic. Dat wordt brommen studeren morgen.

David Dunning
Solomio schreef:
30-09-2019 20:54
Ow, ik zie dat er een post van mij gewist is in het bijstandstopic. Dat wordt brommen studeren morgen.
Tja, dat moet ook gebeuren.
Oudblond schreef:
Die hun leeftijd en 'levenservaring' dan ook nog eens overschatten als graadmeter voor een 'mening'. Ik zie die 'angst' die jullie noemen niet echt. Ik lees veel te veel 'zelfvertrouwen' dat het hen noooit nooooit zal overkomen. En die zie ik niet geboren worden uit 'angst' maar uit een hautaine levenshouding en borstklopperij over hoeveel ze zelf wel aankunnen en aanpakken en 'valse bescheidenheid' want als ik het kan, waarom jij dan niet huilie. Want ik heb ook .... insert ziekte, scheiding... En kijk mij eens opgekrabbeld zijn zonder mijn hand op te houden.
En als het ze wel overkomt, gaan ze natuurlijk eerst op dieet, zodat hun gewicht klopt bij de uitkering. En dat soort dingen.
Solomio schreef:
30-09-2019 20:54

Later ben je ons dankbaar :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven