Napraattopic deel 117
vrijdag 13 september 2019 om 11:09
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Het nieuwe napraattopic: overig/napraattopic-deel-118/list_messages/450380
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Het nieuwe napraattopic: overig/napraattopic-deel-118/list_messages/450380
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

maandag 30 september 2019 om 17:03
Dat is uiteraard waar!PoesinBoots schreef: ↑30-09-2019 16:48Het onderzoek zelf niet nee maar de uitslag kan er best inhakken. Ook als je het al een beetje verwacht.
Sterkte Yas!
Zo bedoelde ik het niet, ik bedoelde puur het onderzoek/ de scan.
En een goede uitslag gun ik haar natuurlijk ook!

maandag 30 september 2019 om 17:04
Ik heb in bijstandtopic gereageerdSolomio schreef: ↑30-09-2019 16:25Vooral over de onderliggende psychologische processen, die ik eigenlijk ook het interessantst vind.
Want we willen allemaal vooral niet hoeven inleveren en hoe we dat voor ons zelf beargumenteren is echt interessant.
Eigenlijk zou ik daar wel eens een topic over willen hebben, gewoon kijken naar waarom iedereen denkt zoals ie denkt.
En niet dat een andere mening direct afgeschoten wordt als dom of naïef.
Want waarom denk ik dat een paar vluchtelingen meer of minder uiteindelijk het probleem niet zijn en denken anderen dat dat nou júíst de hoek is waar we de oplossingen moeten zoeken?
Waarom denk ik dat we er bijv ook voor zouden kunnen kiezen om wat minder wegen te bouwen (ik noem maar even iets simpels), zodat we wat meer asielzoekers kunnen onderhouden en is dat voor anderen iets wat niet eens in ze opkomt?
Nou ja, daar heeft mijn zoon het dan dus over.

maandag 30 september 2019 om 17:08
Dis dexascan stelt idd niks voor, dit is mijn tweede dus ik wist wat me te wachten stond. Bij de vorige was de uitslag ernstige osteoporose, ook dat is mij al bekend. Ik hoop alleen dat het niet nog meer verslechterd is.
En zei ik vanmiddag dat ik 1.65 ben? Niet meer, ben gekrompen naar 1.63,5
Benmama, slik jij er medicatie voor? Ik al 2 jaar.
Geen bijzonderheden
maandag 30 september 2019 om 17:13
Na 5 jaar medicatie ging ik van osteoporose naar osteopenie, dus al een stuk beter. Sindsdien gestopt met die medicatie en alleen maar calcium en vitamine D nu. De eerste scan daarna was hetzelfde, dus stabiel. Ben benieuwd of het zo blijft.yasmijn schreef: ↑30-09-2019 17:08Dis dexascan stelt idd niks voor, dit is mijn tweede dus ik wist wat me te wachten stond. Bij de vorige was de uitslag ernstige osteoporose, ook dat is mij al bekend. Ik hoop alleen dat het niet nog meer verslechterd is.
Life is short. Eat dessert first.
maandag 30 september 2019 om 17:15
Dat zijn de betere berichten!doornroosje9 schreef: ↑30-09-2019 17:13Na 5 jaar medicatie ging ik van osteoporose naar osteopenie, dus al een stuk beter. Sindsdien gestopt met die medicatie en alleen maar calcium en vitamine D nu. De eerste scan daarna was hetzelfde, dus stabiel. Ben benieuwd of het zo blijft.
Geen bijzonderheden
maandag 30 september 2019 om 17:17
Ik slik calcium/vitD tegen de osteopenie ( net op de grens van osteporose).
Ben na de eerste scan begonnen hiermee en bij de 2e scan was het niet erger geworden.
Scan is al wel 4 jaar geleden dus ik moet nodig een afspraak maken. Hopelijk is het weer gelijk gebleven want echte medicatie heb ik nog niet zo'n zin aan.
Ik duim voor je Yas dat het meevalt.
Ben na de eerste scan begonnen hiermee en bij de 2e scan was het niet erger geworden.
Scan is al wel 4 jaar geleden dus ik moet nodig een afspraak maken. Hopelijk is het weer gelijk gebleven want echte medicatie heb ik nog niet zo'n zin aan.
Ik duim voor je Yas dat het meevalt.
allymcbeal wijzigde dit bericht op 30-09-2019 17:18
0.14% gewijzigd
I like being a mess. It's who I am.

maandag 30 september 2019 om 17:34
the_Wicked_Witch schreef: ↑30-09-2019 17:31Oh gut, nu mag ik Mammezel ook al niet meer de ezel noemen. Tis toch wat.
Een trap na ook nog

Die hondsdolle ezel begon zelf te trappen.

maandag 30 september 2019 om 17:45
Daar kunnen tere zieltjes zonder gevoel voor humor niet tegen. Je weet tog.the_Wicked_Witch schreef: ↑30-09-2019 17:31Oh gut, nu mag ik Mammezel ook al niet meer de ezel noemen. Tis toch wat.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

maandag 30 september 2019 om 18:12
Dat precies!Lady*Voldemort schreef: ↑30-09-2019 18:01Eén ding weet ik wel: mocht ik ooit zwaar ziek worden (wat god verhoede) open ik geen topic. Je zal zo iemand toch op je nek krijgen. Dan zit je al in de ellende en dan krijg je dat er ook nog eens bij.
Geen bijzonderheden

maandag 30 september 2019 om 18:55
Het klonk echt als een scheldwoord waarmee een modebewuste man die op mannen valt iemand aanspreekt die zijn kleren bij C&A haalt, "jij smerige eccohomo!"Lady*Voldemort schreef: ↑30-09-2019 18:47Iemand met een obsessie voor lelijke schoenen, of iemand die ook eens klassiek over wil komen maar de plank een beetje misslaat.
Ik dacht dat het "ecce homo" was, maar dat zal aan mij liggen.

maandag 30 september 2019 om 18:59
Ecco is een schoenenmerk. Het is dus een schoenenmens, denk ik.Betty_Slocombe schreef: ↑30-09-2019 18:55Het klonk echt als een scheldwoord waarmee een modebewuste man die op mannen valt iemand aanspreekt die zijn kleren bij C&A haalt, "jij smerige eccohomo!"
Ik dacht dat het "ecce homo" was, maar dat zal aan mij liggen.
maandag 30 september 2019 om 19:03

maandag 30 september 2019 om 19:04
Ai dat is kut! Dit wist ik niet, anders had ik nooit de opmerking gemaakt.yasmijn schreef: ↑30-09-2019 17:08Dis dexascan stelt idd niks voor, dit is mijn tweede dus ik wist wat me te wachten stond. Bij de vorige was de uitslag ernstige osteoporose, ook dat is mij al bekend. Ik hoop alleen dat het niet nog meer verslechterd is.
Ik ging ff, teveel, van mezelf uit. Ik moet elke 2 jaar een Dexa ivm coeliakie. Preventief en tot nu niks aan de hand. Over week mag ik weer ik verwacht er niks vervelends van.
Wat merk je ervan buiten dat je krimpt?

maandag 30 september 2019 om 19:07
Wat een aanwinst is dat zeg...
Nog niet 1 niet lullige opmerking zien maken.
Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar, wat beweegt zo 'n iemand? Beetje mensen kwetsen. Verder niks.

maandag 30 september 2019 om 19:07
Lady*Voldemort schreef: ↑30-09-2019 18:47Iemand met een obsessie voor lelijke schoenen, of iemand die ook eens klassiek over wil komen maar de plank een beetje misslaat.