Napraattopic deel 125
maandag 27 januari 2020 om 09:03
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zaterdag 22 februari 2020 om 10:11
Maud*de*Braose schreef: ↑22-02-2020 10:04Ik wil iets kopen in een winkel en betalen met mijn credit card. Het is iets belangrijks, en de versie die ik heb is kapot, waardoor ik me verloren voel. Maar ik weet mijn pincode niet meer. Nu heb ik de pincode opnieuw aangevraagd en gaan ze hem opsturen. En moet ik wachten tot ik hem heb. Wachten![]()
![]()
![]()
Geduld is niet mijn grootste talent zullen we maar zeggen.
Online bestellen met creditcard? Dan heb je geen pincode nodig. En sneller in huis dan wachten op pin en weer terug naar de winkel.

zaterdag 22 februari 2020 om 10:12
Ik zou ook pissig zijn om een extra nacht wegblijven zonder daar ook maar iets over te zeggen, natuurlijk. En ongerust ook. Dus ik snap TO's gevoel wel. Ik snap alleen niet wat het nut is van het neerplempen van allerlei rampzalige scenario's in dat topic. Alsof TO dat zelf al niet allemaal bedacht heeft vannacht.

zaterdag 22 februari 2020 om 10:13
Owwww, dat is natuurlijk ook een idee. Ga gelijk even kijken of ik het zo kan regelen dat ik hem dan vandaag in de winkel kan ophalen (is hier vlakbij). Thanks!

zaterdag 22 februari 2020 om 10:14
Precies. Ik vond het echt een beetje ramptoerisme, sommige reacties. En zeker dan ook de stelligheid waarmee zulke reacties werden geschreven.Marana schreef: ↑22-02-2020 10:12Ik zou ook pissig zijn om een extra nacht wegblijven zonder daar ook maar iets over te zeggen, natuurlijk. En ongerust ook. Dus ik snap TO's gevoel wel. Ik snap alleen niet wat het nut is van het neerplempen van allerlei rampzalige scenario's in dat topic. Alsof TO dat zelf al niet allemaal bedacht heeft vannacht.
zaterdag 22 februari 2020 om 10:22
Het verbaast me dat het hier nu ineens over dat speculeren gaat. De relatiepijler hangt aan elkaar van de speculaties.Marana schreef: ↑22-02-2020 10:12Ik zou ook pissig zijn om een extra nacht wegblijven zonder daar ook maar iets over te zeggen, natuurlijk. En ongerust ook. Dus ik snap TO's gevoel wel. Ik snap alleen niet wat het nut is van het neerplempen van allerlei rampzalige scenario's in dat topic. Alsof TO dat zelf al niet allemaal bedacht heeft vannacht.

zaterdag 22 februari 2020 om 10:24
Luci_Morgenster schreef: ↑22-02-2020 10:10Nee, hij bleef nog een nacht extra weg zonder even te overleggen. Telefoon uit en lekker gaan.
Over een natte wind (van een partner en vader) gesproken.
Ja maar goed, je weet waar hij is, toch? Uit met z'n vrienden. Dus wacht gewoon rustig tot hij de volgende dag weer boven water komt en scheld hem dan de huid vol. Ik snap niet waar die paniek voor nodig is; het is een volwassen vent, toch? Die redt zich heus wel.

zaterdag 22 februari 2020 om 10:24
Kun je het niet bestellen met je creditcard of PayPal en thuis laten sturen ?Maud*de*Braose schreef: ↑22-02-2020 10:04Ik wil iets kopen in een winkel en betalen met mijn credit card. Het is iets belangrijks, en de versie die ik heb is kapot, waardoor ik me verloren voel. Maar ik weet mijn pincode niet meer. Nu heb ik de pincode opnieuw aangevraagd en gaan ze hem opsturen. En moet ik wachten tot ik hem heb. Wachten![]()
![]()
![]()

zaterdag 22 februari 2020 om 10:27
Heb net even gekeken, maar deze winkel rekent voor creditcard bestellingen 2% transactiekosten. Dat zou een heel fors bedrag worden. Dan wacht ik toch liever. Of maak wat geld over van CC naar bankrekening.Het-groepje schreef: ↑22-02-2020 10:24Kun je het niet bestellen met je creditcard of PayPal en thuis laten sturen ?
Ik heb het bedrag op dit moment niet op mijn betaalrekening, maar wel binnen een paar weken.

zaterdag 22 februari 2020 om 10:30
Dat ergert me inderdaad veel vaker, ik reageer daarom ook niet in veel relatie-topics. Het was nu ook de combi van die speculaties met de vraag om details vanwege het meeleven.
Je relatie wordt over het algemeen niet beter van een topic hier...
zaterdag 22 februari 2020 om 10:33
Knap als jij dat zou kunnen. Ik ben van mijn partner eea gewend qua veranderende schema's, tijden, niet bereikbaar e.d. Ik schiet dus niet in de stress als hij veel later dan gepland nog niet thuis is. Veel later is dan een uur of 5, 6. Als ik daarna nog niets gehoord heb, ga ik toch echt ook rondbellen/zoeken. En dan hebben we niet eens een jong kind thuis en wordt hij niet 'ergens anders' verwacht terwijl hij nog 'spoorloos' is.
oudblond wijzigde dit bericht op 22-02-2020 10:35
1.48% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

zaterdag 22 februari 2020 om 10:34
Er is toch helemaal geen paniek meer nadat ze wist dat hij nog leefde?
zaterdag 22 februari 2020 om 10:39
Je mag er toch vanuit gaan dat een volwassen man, vader notabene, de verantwoordelijkheid neemt om even te melden dat hij er een nachtje aan vast plakt? Uiteraard loopt hij dan kans op een boze reactie, maar daar moet je dan maar tegen kunnen. Een vent die niks van zich laat horen is asociaal of heeft geen ballen. Wij zeggen altijd: de enige reden om zonder bericht een nacht weg te blijven, is als je in coma, de gracht of het mortuarium ligt.
(da's een bittere familiegrap: mijn overgrootvader is met de verduistering de gracht in gelopen en verzopen - hij dook pas weken later weer op)

zaterdag 22 februari 2020 om 10:43
Maud*de*Braose schreef: ↑22-02-2020 10:04Ik wil iets kopen in een winkel en betalen met mijn credit card. Het is iets belangrijks, en de versie die ik heb is kapot, waardoor ik me verloren voel. Maar ik weet mijn pincode niet meer. Nu heb ik de pincode opnieuw aangevraagd en gaan ze hem opsturen. En moet ik wachten tot ik hem heb. Wachten![]()
![]()
![]()
Dat is je straf voor zo'n vage post.
Iets. wat is nou iets?

zaterdag 22 februari 2020 om 10:50
Oh ik dacht juist dat het een soort concrete bijna wiskundige peiler was eigenlijk.
man+aandacht=seks
man-aandacht=narcist
vrouw-seks=frigide
vrouw+seks=slet
enz.
zaterdag 22 februari 2020 om 10:50

zaterdag 22 februari 2020 om 10:56
Omdat het een bittere familiegrap is mag ik denk ik wel zeggen dat ik 'dook' in combinatie met de gracht best een leuke woordgrap vindt. Voor de rest natuurlijk een heftige ervaring.yette schreef: ↑22-02-2020 10:39Je mag er toch vanuit gaan dat een volwassen man, vader notabene, de verantwoordelijkheid neemt om even te melden dat hij er een nachtje aan vast plakt? Uiteraard loopt hij dan kans op een boze reactie, maar daar moet je dan maar tegen kunnen. Een vent die niks van zich laat horen is asociaal of heeft geen ballen. Wij zeggen altijd: de enige reden om zonder bericht een nacht weg te blijven, is als je in coma, de gracht of het mortuarium ligt.
(da's een bittere familiegrap: mijn overgrootvader is met de verduistering de gracht in gelopen en verzopen - hij dook pas weken later weer op)

zaterdag 22 februari 2020 om 11:02

zaterdag 22 februari 2020 om 11:08
Hier op viva ooit gelezen: "van een man die de afwas doet, word ik niet geil." Daarom snap ik dus ook nooit de tip het huishouden te gaan doen

Naakt stofzuigen is toch meer voor de vrouw? Of met zo'n koket kort rokje op hoge hakken?
Later is nu
zaterdag 22 februari 2020 om 11:10
Ja vind ik ook.

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

zaterdag 22 februari 2020 om 11:17
Iets is het tegenovergestelde van niets. Duh.