Napraattopic deel 140, met geklets!

31-12-2020 19:37 3143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 140!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
22-01-2021 00:17
Ik mag wel nog naar buiten na 21u! :jump:
Daarom ben jij altijd zo vrolijk.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
22-01-2021 01:57
Neu. En ik krijg een briefje van de baas voor na 21u.
Ik ook. Wordt anders een beetje lastig werken.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ik heb mezelf ook een briefje geschreven voor het geval ik vitale functies buiten op straat moet zoeken na 21uur. Maar ik weet niet of het geloofwaardig over komt of ik die ooit ga vinden.
Alle reacties Link kopieren
21.00 is voor mij persoonlijk best goed te doen, dan is Pa inmiddels wel gedoucht en afgedroogd en de rest voor hem gedaan.

Ik ga naar Pa in het weekend, trucker naar schoonpa en dat is nu eenmaal even zo.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
22-01-2021 08:21
Ik heb mezelf ook een briefje geschreven voor het geval ik vitale functies buiten op straat moet zoeken na 21uur. Maar ik weet niet of het geloofwaardig over komt of ik die ooit ga vinden.
Poes weggelopen?
Die ga je ook nooit vinden ;-)
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sowieso weinig buiten en 's avonds al helemaal niet.
Maar omdat ik het nut van die avondklok niet zo zie krijg ik dan toch de neiging om ineens ff recalcitrant te worden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat mensen die weinig buiten zijn 's avonds sowieso het nut van de avondklok minder zien. En mensen die het wel zien, dat zijn dan waarschijnlijk de mensen, die nu rustig met z'n 10-en ergens afspreken of veel zien dat dat gebeurt. Maar dat kan een vooroordeel zijn.

Hier zijn de straten om 8 uur al zo'n beetje uitgestorven, op een paar wandelaars na.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
22-01-2021 09:58
Ik denk dat mensen die weinig buiten zijn 's avonds sowieso het nut van de avondklok minder zien. En mensen die het wel zien, dat zijn dan waarschijnlijk de mensen, die nu rustig met z'n 10-en ergens afspreken of veel zien dat dat gebeurt. Maar dat kan een vooroordeel zijn.

Hier zijn de straten om 8 uur al zo'n beetje uitgestorven, op een paar wandelaars na.
Ik woon in een wit bejaardenwijkje, dus ik zie 's avonds hooguit een paar (eveneens bejaarde) honden uitgelaten worden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
22-01-2021 09:58
Ik denk dat mensen die weinig buiten zijn 's avonds sowieso het nut van de avondklok minder zien. En mensen die het wel zien, dat zijn dan waarschijnlijk de mensen, die nu rustig met z'n 10-en ergens afspreken of veel zien dat dat gebeurt. Maar dat kan een vooroordeel zijn.

Hier zijn de straten om 8 uur al zo'n beetje uitgestorven, op een paar wandelaars na.
Vergeet de mensen niet die na een veel te volle werk- annex thuisonderwijsdag, eten koken en kind naar bed brengen na 8 uur eindelijk even tijd hebben voor zichzelf. Ik ben een van die mensen die dus wél opknapt van een frisse neus en slaakte een beverig zuchtje toen bleek dat de avondklok naar 21 uur is verzet. Dan heb ik in elk geval nog even.

Verder vind ik het een heftig middel, waarvan ik niet weet hoeveel zin het heeft. Ik hoop dat na een paar weken de besmettingscijfers keihard zijn gedaald, dan kunnen we het in elk geval nog verantwoorden voor onszelf.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Griebus.
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
22-01-2021 10:14
Vergeet de mensen niet die na een veel te volle werk- annex thuisonderwijsdag, eten koken en kind naar bed brengen na 8 uur eindelijk even tijd hebben voor zichzelf. Ik ben een van die mensen die dus wél opknapt van een frisse neus en slaakte een beverig zuchtje toen bleek dat de avondklok naar 21 uur is verzet. Dan heb ik in elk geval nog even.

Verder vind ik het een heftig middel, waarvan ik niet weet hoeveel zin het heeft. Ik hoop dat na een paar weken de besmettingscijfers keihard zijn gedaald, dan kunnen we het in elk geval nog verantwoorden voor onszelf.
Die mensen vergeet ik juist ook niet. IK heb het immers over 'mensen die sowieso weinig buiten zijn 's avonds' ;-) En bij mij in de wijk zijn dat dus best weinig. Tenminste, als ik m'n rondje met de hond doe, zie ik vrijwel geen mens lopen. Gisteren om half 8 een wandelingetje gedaan en zag ook niemand verder.

Ik denk dat de avondklok kan helpen tegen feestjes, waarbij een aantal mensen normaliter om 12 of 01 uur een pand verlaten. Deze mensen mogen nu dus echt niet meer op straat zijn en riskeren een boete. Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe streng ze zullen zijn op een enkele jogger in een verder leeg park in een wijk, waar toch de straten al uitgestorven zijn. Die riskeren op zich ook een boete, maar zijn (volgens mij) niet de reden van de avondklok of een gevaar voor de volksgezondheid, virusverspreidingsgewijs.. :) Als ik handhaver was, zou ik zoiemand gewoon laten gaan, maar ik ben geen handhaver en ik heb bovendien geen eed tot handhaven afgelegd (is er zo'n eed?)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
22-01-2021 10:48
Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe streng ze zullen zijn op een enkele jogger in een verder leeg park in een wijk, waar toch de straten al uitgestorven zijn. Die riskeren op zich ook een boete, maar zijn (volgens mij) niet de reden van de avondklok of een gevaar voor de volksgezondheid, virusverspreidingsgewijs.. :) Als ik handhaver was, zou ik zoiemand gewoon laten gaan, maar ik ben geen handhaver en ik heb bovendien geen eed tot handhaven afgelegd (is er zo'n eed?)
ik zou ook niet streng optreden tegen een enkele 16jarige die naar zijn/haar verkering fietst
lilalinda schreef:
22-01-2021 10:54
ik zou ook niet streng optreden tegen een enkele 16jarige die naar zijn/haar verkering fietst

Hoe weet je dat die naar zijn/haar verkering fietst dan, en niet naar een feestje of andere bijeenkomst?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-01-2021 11:04
Hoe weet je dat die naar zijn/haar verkering fietst dan, en niet naar een feestje of andere bijeenkomst?
Niet, maar ik zou er naar vragen en kijken hoe eerlijk ik denk dat het antwoord is.

als er gecontroleerd wordt op feestjes, gehandhaafd op feestjes, dan heeft een tiener ook geen feestjes om heen te fietsen
Maar tegen de tijd dat je een feestje kunt handhaven is het feestje al aan de gang en is het kwaad al geschied. Daarom nu dus dit, in een poging die feestjes überhaupt te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-01-2021 11:28
Maar tegen de tijd dat je een feestje kunt handhaven is het feestje al aan de gang en is het kwaad al geschied. Daarom nu dus dit, in een poging die feestjes überhaupt te voorkomen.
Ik begrijp de poging wel, ik fantasseerde even door, op een jogger niet bekeuren. Van een jogger weet je ook niet, of hij niet naar een feestje jogt.
En juist als je 16 bent en je verkering na schooltijd en voor 21 uur moet plaatsvinden (want bij elkaar blijven slapen, is nog ongemakkelijk) houd je weinig tijd over.
Ik denk dat een avondklok weinig effect zal hebben en vooral veel agressie gaat oproepen bij mensen. Handhaving wordt echt wel een dingetje.

Het zal wel werken voor de buren, die zich op zich wel aan de regels houden wat bezoek betreft, maar die 's avonds soms vrienden zien en blijkbaar slecht zijn in afstanden schatten (geen opzet, ze doen heus hun best).
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
22-01-2021 11:54
Ik denk dat een avondklok weinig effect zal hebben en vooral veel agressie gaat oproepen bij mensen. Handhaving wordt echt wel een dingetje.

Het zal wel werken voor de buren, die zich op zich wel aan de regels houden wat bezoek betreft, maar die 's avonds soms vrienden zien en blijkbaar slecht zijn in afstanden schatten (geen opzet, ze doen heus hun best).
het gaat zeker schelen hoor, alleen hier thuis al.
Man en ik liepen nog wel naar vrienden op zaterdagavond even een borrel drinken (braaf op afstand, grote woonkamer), dat doen we dus niet meer.
Mijn kinderen krijgen geregeld in de avond nog even bezoek, dat dus niet meer.
Dus bij brave mensen, die binnen de regels keken wat veilig kon, gaat het schelen.
En de etterbakken die al feesten gaven. blijven dat toch wel doen.
RikM schreef:
22-01-2021 11:28
Maar tegen de tijd dat je een feestje kunt handhaven is het feestje al aan de gang en is het kwaad al geschied. Daarom nu dus dit, in een poging die feestjes überhaupt te voorkomen.

Precies. Ik hoop dat er streng gehandhaafd wordt. Al die uitzonderingen.. zo vindt straks iedereen zichzelf een uitzondering.
Gewoon 21u binnenblijven. Klaar.
anoniem_400810 wijzigde dit bericht op 22-01-2021 12:30
0.12% gewijzigd
lilalinda schreef:
22-01-2021 11:39
Ik begrijp de poging wel, ik fantasseerde even door, op een jogger niet bekeuren. Van een jogger weet je ook niet, of hij niet naar een feestje jogt.
En juist als je 16 bent en je verkering na schooltijd en voor 21 uur moet plaatsvinden (want bij elkaar blijven slapen, is nog ongemakkelijk) houd je weinig tijd over.

Het is maar voor een paar weken hè (als het goed is), ik denk dat ze het wel overleven. Het is niet dat ze naar de goelag gestuurd worden of zo.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-01-2021 12:24
Het is maar voor een paar weken hè (als het goed is), ik denk dat ze het wel overleven. Het is niet dat ze naar de goelag gestuurd worden of zo.
joh
lilalinda schreef:
22-01-2021 12:26
joh

Nou dan
PoezzinBoots schreef:
22-01-2021 12:06
Precies. Ik hoop dat er streng gehandhaafd wordt. Al die uitzonderingen.. zo vindt straks iedereen zichzelf een uitzondering.
Gewoon 21u binnenblijven. Klaar.
De Nederlandse mentaliteit in een zin.
Dwaler schreef:
22-01-2021 12:32
De Nederlandse mentaliteit in een zin.

Inderdaad :(
Ik vind de maatregelen ook niet leuk, niemand denk ik zo. Maar ze zijn er niet voor niets en eens met reacties van Poez en Rik.
anoniem_63b69dd0648a4 wijzigde dit bericht op 22-01-2021 12:46
4.31% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven