Napraattopic deel 34

08-08-2015 16:15 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Lady-Voldemort schreef op 09 augustus 2015 @ 18:17:

[...]

Dat vond ik ook altijd heel stom, maar sinds die schedelbasisfractuur van zoon ben ik daar helemaal op terug gekomen . Die heeft hij trouwens gewoon lopend opgelopen hoor, maar ik heb intussen wel begrepen dat alles boven de 20 km/h hoogenergetisch genoemd wordt. En die 20 km/h haal je zo, op een fietsje.

Mijn dochter krijg ik trouwens echt zo gek niet meer om een helm op te zetten, dus dat laat ik dan maar. Gelukkig zet zoon hem wel netjes op zijn gekraakte bolletje als hij gaat fietsen of skaten.Droog
quote:elfje12 schreef op 09 augustus 2015 @ 17:44:

[img]http://cdn.pimpmyspace.org/media/pms/c/ ... /shark.gif[/img]

In dit geval is het wel handig als je kunt zwemmen. Ik vind dit dan wel weer humor van elfje, maar ja ik vind vaak de verkeerde dingen leuk geloof ik
iedereen leest mee
quote:Lady-Voldemort schreef op 09 augustus 2015 @ 18:14:

[...]

Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Maar je kinderen onbeheerd het verkeer in sturen is prima, want dan kun je zelf een nuttige bijdrage leveren aan het arbeidsproces en dat is toch wel reuze belangrijk. Je kinderen niet op zwemles doen daarentegen duidt op een luie/gierige inborst, en op falend ouderschap.

Als je je kind niet uiterlijk vanaf groep 7 alleen naar school laat fietsen ben je overbeschermend, als je je kinderen geen zwemdiploma's laat halen ben je roekeloos.

Mijn ene kind mag nog steeds niet zelfstandig aan het verkeer deelnemen, want dat vind ik (en vele deskundigen met mij) onverantwoord en te riskant.

Hij mag wel zonder zwemdiploma's door het leven, want het risico dat hij in het water terechtkomt schat ik vrij laag in.

In beide gevallen is het een risico-inschatting.

Ouderschap is best lastig.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik vind zwemmen, net als fietsen, een soort van basisvaardigheid. En ik vind het stom dat schoolzwemmen is afgeschaft. Dus.
quote:ThunderassMan schreef op 09 augustus 2015 @ 18:48:

Ik vind zwemmen, net als fietsen, een soort van basisvaardigheid. En ik vind het stom dat schoolzwemmen is afgeschaft. Dus.

Ik vind het ook een basisvaardigheid, alleen vraag ik me steeds vaker af of dat ook geldt voor kinderen van vijf. Hier is vijf de leeftijd om op zwemles te gaan, maar kom je op een Franse camping Franse kinderen tegen blijken die vaker niet te kunnen zwemmen dan wel. Die leren in het plaatselijke buitenbad in één zomer zwemmen. Op hun 8e of 9de oid.

Doe je hierje kind pas met 8 op zwemles dan ben je bijna onverantwoord bezig. Plus dat je kind geen aansluiting heeft met alle vijf jarigen uit zijn groep. De badjuf/meester spreekt kleutertaal dus voor een kind van 8 niet echt leuk! Er zouden zwemgroepjes moeten komen gericht op die leeftijd.
Eens met TAM

6 pagina's verder en nog steeds gaat t over zwemmen

Ik zit een week of wat tegen een nieuwe nickchange aan te hikken. Ben altijd bang dat ik veel te herkenbaar ben voor mijn omgeving, als ze een beetje goed letten op wat ik post. Maar aan de andere kant ben ik ook een forummer die niet echt opvalt geloof ik, duurt altijd even voordat ik blijf hangen bij mensen. Niet meer geloept kunnen worden is best fijn, maar her en der weer kenbaar maken dat ik ik ben is soms weer zo'n gedoe. Ik vind t ook ergerlijk als ik niet weet wie een ander hiervoor was (ik heb t maar zelden goed als ik moet raden). Ik weet bijv nog niet wie Roland was, en dat irriteert me, maar ik vertik t om t te vragen, wil t zelf uitvogelen
Geen idee wat ik met bovenstaande beschouwing wil zeggen eigenlijk. Alleen dat ik nickchanges vanwege t loepen wel begrijp geloof ik, en anonimiseren vanwege en fittie niet zo.
Goh, zwemdiploma's halen. Wist niet dat dat onderwerp zo lang zoveel mensen bezig kon houden. Komkommertijd zeker.

Maar, eens met TAM.

Enniewee: geanonimiseerde, kom je gauw weer terug?

Oh ik doe ook heel regelmatig een andere nick, meestal ben ik nog steeds wel herkenbaar. Maar dat heeft weinig te maken met wat hier nagepraat wordt, meer met dingen die ik schrijf overal op het forum die ik niet tot in de eeuwigheid herleidbaar wil houden.
quote:sandt2.0 schreef op 09 augustus 2015 @ 18:58:

[...]

Ik vind het ook een basisvaardigheid, alleen vraag ik me steeds vaker af of dat ook geldt voor kinderen van vijf. Hier is vijf de leeftijd om op zwemles te gaan, maar kom je op een Franse camping Franse kinderen tegen blijken die vaker niet te kunnen zwemmen dan wel. Die leren in het plaatselijke buitenbad in één zomer zwemmen. Op hun 8e of 9de oid.

Doe je hierje kind pas met 8 op zwemles dan ben je bijna onverantwoord bezig. Plus dat je kind geen aansluiting heeft met alle vijf jarigen uit zijn groep. De badjuf/meester spreekt kleutertaal dus voor een kind van 8 niet echt leuk! Er zouden zwemgroepjes moeten komen gericht op die leeftijd.Ik houd me wijselijk verre van de leeftijdsdiscussie.
quote:marana schreef op 09 augustus 2015 @ 18:58:

Eens met TAM

6 pagina's verder en nog steeds gaat t over zwemmen

Ik zit een week of wat tegen een nieuwe nickchange aan te hikken. Ben altijd bang dat ik veel te herkenbaar ben voor mijn omgeving, als ze een beetje goed letten op wat ik post. Maar aan de andere kant ben ik ook een forummer die niet echt opvalt geloof ik, duurt altijd even voordat ik blijf hangen bij mensen. Niet meer geloept kunnen worden is best fijn, maar her en der weer kenbaar maken dat ik ik ben is soms weer zo'n gedoe. Ik vind t ook ergerlijk als ik niet weet wie een ander hiervoor was (ik heb t maar zelden goed als ik moet raden). Ik weet bijv nog niet wie Roland was, en dat irriteert me, maar ik vertik t om t te vragen, wil t zelf uitvogelen Niet doen, dat anonimiseren; ik vind je leuk zoals je bent.
een goede zeezwemmer weet hoe je met onderstroom om moet gaan. Er valt niet tegenop te zwemmen, klopt. Je laat je meevoeren met de stroom en kan dan via een andere kant terugzwemmen. Een niet zwemmer is altijd kansloos
quote:elfje12 schreef op 09 augustus 2015 @ 17:57:

[...]

Dat klopt. Maar er zijn situaties waarbij het wel kunnen zwemmen wel je leven kunnen redden.zwak uitgedrukt. een zwemmer heeft een kans in het water, iemand die niet kan zwemmen verzuipt altijd, tenzij er hulp in de buurt is
Die Blondie456 irriteert me mateloos.
quote:Star schreef op 09 augustus 2015 @ 19:08:

Die Blondie456 irriteert me mateloos.Wie, hoe, wat waar?

Die Blondie456 irriteert me mateloos.Daar is niets van te merken, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 augustus 2015 @ 19:12:

[...]

Daar is niets van te merken, hoor.Ik zit op mijn handen hoor. Jij bent vast in de war met dat andere irritante stuk vreten (Pejeka)

Die Blondie456 irriteert me mateloos.Die leeft nog in de jaren 50.
quote:ThunderassMan schreef op 09 augustus 2015 @ 19:04:

[...]

Niet doen, dat anonimiseren; ik vind je leuk zoals je bent.

Aaah dat is lief

en t heeft niets te maken met de eerste zin van mij in die post he
quote:marana schreef op 09 augustus 2015 @ 19:17:

[...]

Aaah dat is lief

en t heeft niets te maken met de eerste zin van mij in die post he Nee, maar het hielp wél.
Slomio, zijn jouw zoons nooit in de buurt van water? Zwembad, zee, zwemplas? Vissen nooit ? Varen nooit ? Waterfietsen ? Fietsen nooit over een dijk als het hard waait, de weg glad is? Zullen nooit op een sloep / dak van een boot zitten bij de Gay Parade / als Ajax de beker wint, oid ? Ze rijden nooit mee in een auto die langs water rijdt?
quote:Moiren_ schreef op 09 augustus 2015 @ 19:14:

[...]

Die leeft nog in de jaren 50.

Ja echt ongelooflijk he. Dat je dat in deze tijd nog wilt, en zo uitdraagt en promoot en trots op bent en zo. Ik snap t gewoon niet.

Avie ergerde me ook zo afgelopen week, 25 en er de voorkeur aan geven thuismoeder te zijn. Ik kan dat gewoon niet begrijpen, waarom maak je jezelf zo afhankelijk...
quote:Moiren_ schreef op 09 augustus 2015 @ 19:14:

[...]

Die leeft nog in de jaren 50.Maar dat pedante toontje, aaaargh.
quote:Star schreef op 09 augustus 2015 @ 19:13:

[...]

Ik zit op mijn handen hoor. Jij bent vast in de war met dat andere irritante stuk vreten (Pejeka)

Hahahahaha.

Nee, ik ben niet in de war.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 augustus 2015 @ 19:20:

[...]

Hahahahaha.

Nee, ik ben niet in de war.O maar ik had helemaal niet op Blondie gereageerd volgens mij. Of bedoel je dat het hier te merken is?

Die Blondie456 irriteert me mateloos.Mij ook al. Ze zit ook overal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven