Napraattopic deel 35

03-09-2015 15:01 3039 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 12 september 2015 @ 15:03:

Fen, ik ben heel blij dat je er weer bent.

Misschien zouden ze eens in gesprek moet gaan met een groep vaste forummers over het beleid en hoe dat uitgevoerd wordt. Net zoals een tijdje geleden, dat mensen mee mochten schrijven over de inhoud van de viva. Maar dan in een besloten omgeving met een goede afspiegeling van het publiek hier.Is dat in het verleden niet al veel vaker gebeurd?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:merano schreef op 12 september 2015 @ 15:06:

[...]

Is dat in het verleden niet al veel vaker gebeurd?Of bedoel je niet Irl maar on line op een besloten pijler?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:merano schreef op 12 september 2015 @ 15:06:

[...]

Is dat in het verleden niet al veel vaker gebeurd?Dat weet ik niet. Zou kunnen, maar ik denk dat het goed is als ze nu iets dergelijks ook zouden doen.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 12 september 2015 @ 15:07:

[...]

Dat weet ik niet. Zou kunnen, maar ik denk dat het goed is als ze nu iets dergelijks ook zouden doen.Dat is al eens gebeurd inderdaad.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 12 september 2015 @ 15:03:

Modereren is inderdaad een kutbaan(tje). Je doet het nooit goed en krediet krijg je vaak nauwelijks.

Dit is natuurlijk onzin. Kijk maar eens op het tweakers forum. Als daar een mod afscheid neemt zijn de reacties daar altijd vriendelijk en positief (andere mensen vinden het dan dus jammer dat ze vertrekken).

Nogmaals, als er mods zijn die modereren geen leuke bezigheid vinden dan moeten ze er mee stoppen.
De wereld draait op koffie
quote:Tovenaar schreef op 12 september 2015 @ 15:11:

[...]

Dit is natuurlijk onzin. Kijk maar eens op het tweakers forum. Als daar een mod afscheid neemt zijn de reacties daar altijd vriendelijk en positief (andere mensen vinden het dan dus jammer dat ze vertrekken).

Nogmaals, als er mods zijn die modereren geen leuke bezigheid vinden dan moeten ze er mee stoppen.

Tja, jouw evaring is duidelijk anders dan de mijne. Dat kan.

Dat is daarmee van beide kanten nog geen onzin.
quote:yasmijn schreef op 12 september 2015 @ 15:08:

[...]

Dat is al eens gebeurd inderdaad.

Wanneer?

Misschien moeten ze dat vaker doen, regelmatig.
2 jaar geleden ofzo. Maar het heeft niets opgeleverd.
quote:yasmijn schreef op 12 september 2015 @ 15:16:

2 jaar geleden ofzo. Maar het heeft niets opgeleverd.Jammer, het zou misschien een hoop onvrede kunnen weghalen.
De beste moderatie die ik heb meegemaakt is op spitsnieuws. Als je daar iets schrijft dat niet kan, dan krijgt niemand het te zien, dan staat er volgens mij alleen maar een sterretje en dat is toch ook een forum met aardig wat topics, dus het kan wel.
Betekent dat dat alle berichten akkoord van de mods moeten krijgen voor ze uberhaupt geplaatst worden?
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 12 september 2015 @ 15:15:

[...]

Tja, jouw evaring is duidelijk anders dan de mijne. Dat kan.

Dat is daarmee van beide kanten nog geen onzin.

Precies. Modereren hoeft mijns inzien ook niet per se altijd leuk te zijn, wel lijkt me netjes en duidelijk en eerlijk modereren belangrijk.

Maar verder wel eens met de Tovenaar..

Een forum als Viva dient duidelijk beleid te hebben en dat moeten ze dan ook consequent uitvoeren. Nu doen ze maar wat lijkt wel.

Je krijgt bannen om niks buiten de aktueel pijler om, daar mag je zomaar zeggen wat je wil.

Als er per pijler vaste mod's aangesteld word kan die ws eerder zien dat er een rotte appel aan het stalken is of dat een bepaald groepje de topics elke keer verziekt.

Nu is het te groot en random. Maar goed ik heb niet het idee dat er geluisterd word door sanoma.
Random vind ik wel een goed woord.

Van gisteren zijn een hele hoop posts verdwenen van het modtopic, terwijl anderen alleen gegumd zijn. Soms word je gelijk "bestraft" voor off topic, andere keren mag er van alles blijven staan.

Soms spelen mensen heel snel op de man, andere keren krijgen mensen heel veel ruimte.

En toch is dat ook moeilijk, want de mods zijn ook mensen en dan is het lastig om heel strak één lijn te trekken, denk ik.

Maar zoals ik het lees van Tovenaar is dat op Tweakers wel zo en het werkt wel goed.
quote:Cateautje schreef op 12 september 2015 @ 14:13:

In ieder geval. Ik ben blij dat ik een besluit heb genomen vandaag en dat dat goed is uitgepakt.

Kunnen we nu weer over tot de orde van de dag? Ik heb zin in bergen gezelligheid en slap geouwehoer. Maakt mij niet uit waar het over gaat, als het maar positief is en we elkaar weer kunnen vinden.

Peace sisters!!! Open een zaterdagtopic
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hallo, ik wilde hier toch nog iets rechtzetten omdat ik het eerder had over 23 september en dat er iets zou gebeuren. Ik weet niet wat er gaat gebeuren en of er iets gaat gebeuren, (wat volgens mij wel zo is is dat die dag een bijbelse feestdag is). dus niet denken van hij heeft gezegd dat op 23 september en er gebeurd dan vervolgens niks.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 12 september 2015 @ 15:24:

Betekent dat dat alle berichten akkoord van de mods moeten krijgen voor ze uberhaupt geplaatst worden?De mods lezen mee en wat niet wordt geacht, wordt gegumd, nog voordat het gepost wordt.
quote:standaarden schreef op 12 september 2015 @ 15:30:

Hallo, ik wilde hier toch nog iets rechtzetten omdat ik het eerder had over 23 september en dat er iets zou gebeuren. Ik weet niet wat er gaat gebeuren en of er iets gaat gebeuren, (wat volgens mij wel zo is is dat die dag een bijbelse feestdag is). dus niet denken van hij heeft gezegd dat op 23 september en er gebeurd dan vervolgens niks.Ik vermoed dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken.
quote:standaarden schreef op 12 september 2015 @ 15:30:

Hallo, ik wilde hier toch nog iets rechtzetten omdat ik het eerder had over 23 september en dat er iets zou gebeuren. Ik weet niet wat er gaat gebeuren en of er iets gaat gebeuren, (wat volgens mij wel zo is is dat die dag een bijbelse feestdag is). dus niet denken van hij heeft gezegd dat op 23 september en er gebeurd dan vervolgens niks.Op 23 september vergaat de wereld. Daarom heb ik ook een lening afgesloten van een ton en ga ik van de week feestend die dag tegemoet.
quote:Cateautje schreef op 12 september 2015 @ 15:30:

[...]

De mods lezen mee en wat niet wordt geacht, wordt gegumd, nog voordat het gepost wordt.Dat is op zich wel goed, maar geen beginnen aan op zo'n druk forum als hier lijkt me.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 12 september 2015 @ 15:33:

[...]

Ik vermoed dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken.Nou ja ik wil niet als iemand doorgaan die dingen zegt die niet uitkomen.
quote:Nouschi schreef op 12 september 2015 @ 15:30:

[...]

Open een zaterdagtopic Dat topic komt nog wel eens een keertje terug, maar nu nog even niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:standaarden schreef op 12 september 2015 @ 15:33:

[...]

Nou ja ik wil niet als iemand doorgaan die dingen zegt die niet uitkomen.Hele boek staat vol met dingen die niet kloppen, dus niemand zal het je kwalijk nemen als er 23 september niks gebeurt.
quote:Nouschi schreef op 12 september 2015 @ 15:34:

( Is reactie op het wereldvergaangebeuren)
23 sept valt op een woensdag. Komt me slecht uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven