Napraattopic deel 36

14-09-2015 23:42 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
anyway, ik gaf het als voorbeeld.

we weten inmiddels allemaal wel dat er heel veel dingen op de markt worden gebracht die helemaal niet zo goed en gezond zijn als de producenten ons willen doen geloven, toch?

dat was mijn punt.
quote:Morrigan- schreef op 19 september 2015 @ 19:26:

[...]

ik heb het niet als waarheid verkondigd maar als mijn vermoeden.

je weet wel: 'ik denk", 'volgens mij" en 'ik vind'.

maar ik neem aan dat je nu gaat zitten zoeken om me op mijn woorden te kunnen pakken?

ik heb blijkbaar weer een gevoelig puntje bij je geraakt, dan reageer je vaker op die manier.

Daar heb jij het vaak en graag over en uitgerekend bij jou zie ik dat erg weinig.

Nu ook weer: je begint met een post over aspartaam. Niks 'ik vind' of 'ik denk'.

En als er dan tegengas komt, dan ineens is het JOUW mening en moet iedereen het vooral zelf weten.

Ik word vooral getriggerd door dat angst zaaien wat nergens voor nodig is.
Everything will be fine. Just not for you.
Week 21 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Morrigan- schreef op 19 september 2015 @ 19:32:

anyway, ik gaf het als voorbeeld.

we weten inmiddels allemaal wel dat er heel veel dingen op de markt worden gebracht die helemaal niet zo goed en gezond zijn als de producenten ons willen doen geloven, toch?

dat was mijn punt.

Ja en soms komen er ook resultaten van onderzoeken in de media die later weer ontkracht / afgekeurd worden, zoals aspartaam en kanker (of dat je autistisch kon worden van de BMR-vaccinatie, was ook zo'n mooie):

Er heerst veel discussie over de veiligheid van aspartaam. Hoewel de eerste dierstudies geen relatie

aantoonden tussen aspartaam en het ontstaan van kanker (44), gaf een studie van Olney et al. aanleiding

tot onrust over de veiligheid van aspartaam (45). De studie legde een link tussen de stijging van het

aantal hersentumoren en de introductie van aspartaam.

Deze studie kreeg veel kritiek (o.a. Ross (46)),

onder andere over de methodologie, omdat ze de stijging van het aantal hersentumoren relateerden aan

de gestegen consumptie van aspartaam, zonder naar de consumptie van aspartaam in de cases en

controls te kijken. In 2006 verscheen er een 2-genera

tiestudie in ratten van Solfritti et al, waarin zij

concludeerden dat de consumptie van aspartaam verschillende soorten kanker veroorzaakte, en dat

daardoor de ADI moest worden herzien (47). De European Food Safety Authority (EFSA) beoordeelde

de studie en concludeerde dat de methodologie van het onderzoek afweek van andere dierproeven, die

de interpretatie van de resultaten bemoeilijken. Ze konden de conclusies daarom niet bevestigen en

concludeerden dat de huidige ADI de veiligheid van aspartaam garandeert (48). Er zijn slechts enkele

epidemiologische studies gedaan naar de relatie tussen aspartaam en kanker (49-51). Er werd geen

verband tussen consumptie van aspartaam en het ontstaan van verschillende soorten kankers,

waaronder hersentumoren, in epidemiologische studies aangetoond.

Bron RIVM
quote:SuzanneSuus schreef op 19 september 2015 @ 19:30:

[...]

Bij pubers die paroxetine gebruikten ttv het onderzoek zijn bij een aantal toename van klachten waargenomen ( suicidale neiging met name). Bij pubers, in een aantal gevallen dus. Om de nuance neer te zetten.

Dat de farmaceut gesjoemeld heeft met de cijfers is absoluut foute boel, da's waar.Het gesjoemel met cijfers is echt misselijkmakend, maar dat bij het gebruik van AD het suïciderisico toeneemt is al heel lang bekend. In het citaat dat Moiren post staat het duidelijk uitgelegd.
quote:Solomio schreef op 19 september 2015 @ 19:32:

[...]

Daar heb jij het vaak en graag over en uitgerekend bij jou zie ik dat erg weinig.

Nu ook weer: je begint met een post over aspartaam. Niks 'ik vind' of 'ik denk'.

En als er dan tegengas komt, dan ineens is het JOUW mening en moet iedereen het vooral zelf weten.

Ik word vooral getriggerd door dat angst zaaien wat nergens voor nodig is.

dat vind jij.

en ik vind iets anders. prima toch?
"jouw vorm van kanker uitgezonderd; heb je wel eens gegoogled naar wat er wordt gezegd over aspartaam?"

Dit soort uitspraken doe je gewoon niet punt. Er is geen wetenschappelijk bewijs voor dat het met kanker in verband kan worden gebracht.

Dat jij het jouwe ervan denkt, prima maar in deze discussie vond ik jouw uitspraken totaal misplaatst.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Moiren_ schreef op 19 september 2015 @ 19:25:

Volgens Beekman vergroten alle antidepressiva de kans op suïcide, vooral in de beginfase en vooral bij jongeren. 'Mensen met een depressie voelen zich hopeloos en geremd. Antidepressiva vergroten vaak eerst de dadendrang. Als de gevoelens van hopeloosheid er dan nog zijn, kan dat gevaarlijk zijn. Daarom moeten psychiaters hun patiënten goed volgen als ze aan antidepressiva beginnen

Bij pubers is deze bijwerking nog wat vaker voorkomend lijkt, met de nadruk op lijkt.

SSRI's worden nog maar kort aan pubers voorgeschreven, alleen met paroxetine is groot onderzoek gedaan, maar wel steeds meer. Veel gebruik bij pubers zijn dus gemonitoord.

Heel veel volwasssenen krijgen ook dit middel ( en bij klachten die buiten de scoop vallen) waardoor er minder zicht op is.
Je bent zelf een theepot
quote:hatsetats schreef op 19 september 2015 @ 19:00:

Gh nous, van jou had ik dit dan weer niet verwacht.Wat had je niet verwacht?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Morrigan- schreef op 19 september 2015 @ 19:04:

[...]

ik wel.En wat had jij wel verwacht?
quote:Nouschi schreef op 19 september 2015 @ 19:35:

"jouw vorm van kanker uitgezonderd; heb je wel eens gegoogled naar wat er wordt gezegd over aspartaam?"

Dit soort uitspraken doe je gewoon niet punt. Er is geen wetenschappelijk bewijs voor dat het met kanker in verband kan worden gebracht.

Dat jij het jouwe ervan denkt, prima maar in deze discussie vond ik jouw uitspraken totaal misplaatst.

je trekt het uit de context.

en van alle dingen die ik heb gezegd pak je dit eruit en maakt het negatief.

dat ik er vlak na vertel dat ik zelf een risicogroep ben en erfelijk belast ben met zeer grote kans op onbehandelbare kanker en daardoor dus blijkbaar zelf heel scherp ben op dit soort dingen laat je voor het gemak weg.

dat staat jou dan weer niet netjes.
Sowieso zijn alle medicijnen onderdeel van het grote complot van de farmaceutische industrie.
quote:Moiren_ schreef op 19 september 2015 @ 19:40:

Sowieso zijn alle medicijnen onderdeel van het grote complot van de farmaceutische industrie. Yep.
quote:Moiren_ schreef op 19 september 2015 @ 19:40:

Sowieso zijn alle medicijnen onderdeel van het grote complot van de farmaceutische industrie.

Is aspartaam nou ook al een medicijn?

Ontopic: ik heb het ook niet op aspartaam. Vraag me niet waarom niet, ik vertrouw het gewoon niet. Doe mij maar gewoon suiker.
Het is stokpaardjesavond zeker?
quote:Morrigan- schreef op 19 september 2015 @ 19:39:

[...]

je trekt het uit de context.

en van alle dingen die ik heb gezegd pak je dit eruit en maakt het negatief.

dat ik er vlak na vertel dat ik zelf een risicogroep ben en erfelijk belast ben met zeer grote kans op onbehandelbare kanker en daardoor dus blijkbaar zelf heel scherp ben op dit soort dingen laat je voor het gemak weg.

dat staat jou dan weer niet netjes.Dat jij er scherp op bent, prima. Maar nogmaals, je insinueert alsof je kanker krijgt van aspartaam of in ieder geval dat jij dat denkt. Daar ageer ik tegen.
quote:Amaqanda schreef op 19 september 2015 @ 19:44:

Het is stokpaardjesavond zeker? Mijn stokpaardjesavond komt ergens begin februari, als de M2-cito's zijn afgenomen.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 19 september 2015 @ 19:45:

[...]

Mijn stokpaardjesavond komt ergens begin februari, als de M2-cito's zijn afgenomen.Ik zal het in mijn agenda vrijhouden!
quote:Fenrir-Greyback schreef op 19 september 2015 @ 19:43:

[...]

Ontopic: ik heb het ook niet op aspartaam. Vraag me niet waarom niet, ik vertrouw het gewoon niet. Doe mij maar gewoon suiker.Ja, laten we het daar eens over hebben. Weet je wel hoe slecht dát is?
quote:Solomio schreef op 19 september 2015 @ 19:46:

[...]

Ja, laten we het daar eens over hebben. Weet je wel hoe slecht dát is?

Hmm, suiker!
IMHO
quote:Solomio schreef op 19 september 2015 @ 19:46:

[...]

Ja, laten we het daar eens over hebben. Weet je wel hoe slecht dát is? Ik weet het, je mag niks meer. Zuivel is de duivel en van brood ga je dood, zoiets. Het zal mijn tijd allemaal wel duren.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 19 september 2015 @ 19:43:

[...]

Nee joh, we hadden inmiddels ook al de AD erbij gehaald.
quote:Nouschi schreef op 19 september 2015 @ 19:44:

[...]

Dat jij er scherp op bent, prima. Maar nogmaals, je insinueert alsof je kanker krijgt van aspartaam of in ieder geval dat jij dat denkt. Daar ageer ik tegen.Nou ben ik daar juist altijd heel alert op maar dat las ik dus niet zo. Dat verklaart je reactie wel.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Heerlijk, schenk net een glaasje coca cola vanille in.
Voorspelbaar en allemaal al eens voorbijgekomen met dezelfde poppetjes hier. Vermakelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven