Napraattopic deel 36

14-09-2015 23:42 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Nouschi schreef op 19 september 2015 @ 18:41:

[...]

https://www.google.nl/url ... g2=gGtd_nI_tmmisqMxQrd1bA

https://www.google.nl/url ... g2=zW4S5v3pyaX-lUqEdbOJFA

Eindconclusie onderste onderzoek:

3.4 Eindconclusie

Is aspartaam een gevaarlijke stof? Als ik alle factoren meeweeg, denk ik dat aspartaam een van de meest onderzochte stoffen ter wereld is, en daarom lijkt het mij onmogelijk dat aspartaam onveilig is. Overigens drink ik toch geen Coca-Cola Light, maar dat is omdat ik het niet lekker vindt, en niet omdat ik bang voor aspartaam ben. Aspartaam PO Scheikunde Koen van Nieuwenhuizen, Juni 2006.

tja, dat kan.

niet dat het iets met de vorm van kanker in onze familie te maken heeft, dus ik denk dat je een verkeerde post gequote hebt?

ik probeer het in ieder geval te mijden.

het feit dat het lange tijd op de markt werd gebracht door monsanto deed me namelijk ook mijn wenkbrauwen fronsen.

(in 2000 is het verkocht aan een ander groot Amerikaans bedrijf)
Kan zijn dat ik iets verkeerd gequoot heb maar voordat je van alles begint te roepen ivm hersentumoren en weet ik het wat lees je eerst even in.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Gh nous, van jou had ik dit dan weer niet verwacht.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Nouschi schreef op 19 september 2015 @ 18:58:

Kan zijn dat ik iets verkeerd gequoot heb maar voordat je van alles begint te roepen ivm hersentumoren en weet ik het wat lees je eerst even in.

ja, want alles wat je op internet lees is waar. en wat ze in de media vertellen ook.

dat hoef ik jou dan weer niet te vertellen, toch?

en lees dan zelf even hier terug, want ik zei: 'náást dat kanker vaak genetisch bepaald is, denk ík dat het wellicht ook wordt beinvloed door andere dingen'

ik mag dat denken he.
quote:hatsetats schreef op 19 september 2015 @ 19:00:

Gh nous, van jou had ik dit dan weer niet verwacht.ik wel.
Zijn nou niet echt heel wettenschappelijke links Noes
quote:Star schreef op 19 september 2015 @ 19:05:

Zijn nou niet echt heel wettenschappelijke links Noes Gelukkig zijn de sites die vertellen dat aspartaam levensgevaarlijk is allemaal zeer wetenschappelijk.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 19 september 2015 @ 19:10:

[...]

Gelukkig zijn de sites die vertellen dat aspartaam levensgevaarlijk is allemaal zeer wetenschappelijk. Zie je mij dat schrijven?
quote:Star schreef op 19 september 2015 @ 19:10:

[...]

Zie je mij dat schrijven?Nee, ik schrijf dat.

[...]

Gelukkig zijn de sites die vertellen dat aspartaam levensgevaarlijk is allemaal zeer wetenschappelijk.

nope, maar ik denk er het mijne van.

berichten komen niet voor niets in de lucht.

zo schijnen antidepressiva ook als goedwerkend medicijn te zijn gebracht terwijl ze blijkbaar suicide in de hand werken.

dat had de fabrikant gemakshalve maar een achterwege gelaten.

en ik denk dus dat hetzelfde geldt voor aspartaam. het is een prachtige suikervervanger.

en k vermoed dat ze dus gemakshalve maar achterwege laten wat de effecten op lange termijn zijn.
Laat haar lekker geen aspartaam gebruiken.
quote:Solomio schreef op 19 september 2015 @ 19:13:

[...]

Nee, ik schrijf dat.Ja dat zie ik, maar ik dacht dat jouw aan mij gericht was dus regaeerde een beetje aangebrand.
quote:Morrigan- schreef op 19 september 2015 @ 19:14:

[...]

zo schijnen antidepressiva ook als goedwerkend medicijn te zijn gebracht terwijl ze blijkbaar suicide in de hand werken.

en ik denk dus dat hetzelfde geldt voor aspartaam. het is een prachtige suikervervanger.

en k vermoed dat ze dus gemakshalve maar achterwege laten wat de effecten op lange termijn zijn.

Anti-depressiva werken geen suïcide in de hand, maar bij sommige mensen verergeren de depressieve verschijnselen er eerst door.

Trouwens net zoals hoofdpijn een bijwerking kan zijn van paracetamol. Is paracetamol daarom een slechte pijnstiller> nee, is een prima pijnstiller, maar soms even niet.

[...]

Gelukkig zijn de sites die vertellen dat aspartaam levensgevaarlijk is allemaal zeer wetenschappelijk. Gelukkig is alles wat jij doet en laat wel wetenschappelijk verantwoord

[...]

Wie zijn ze?

Prima dat jij het niet wil gebruiken, maar laat je aluhoedje maar af
quote:Star schreef op 19 september 2015 @ 19:17:

[...]

Ja dat zie ik, maar ik dacht dat jouw aan mij gericht was dus regaeerde een beetje aangebrand.Die smiley was meer algemeen. Dat de links van Nous niet de meest wetenschappelijke inhoud bevatten klopt, maar over de negatieve gevolgen van aspartaam is geen enkele wetenschappelijke link te vinden, over de veiligheid ervan wel.
quote:hatsetats schreef op 19 september 2015 @ 19:19:

[...]

Gelukkig is alles wat jij doet en laat wel wetenschappelijk verantwoordNee hoor, maar ik weet dan iig wel dat ik me laat leiden door vage (onderbuik)gevoelens en zal het zeker niet als waarheid verkondigen.
quote:Solomio schreef op 19 september 2015 @ 19:17:

[...]

Anti-depressiva werken geen suïcide in de hand, maar bij sommige mensen verergeren de depressieve verschijnselen er eerst door.

Trouwens net zoals hoofdpijn een bijwerking kan zijn van paracetamol. Is paracetamol daarom een slechte pijnstiller> nee, is een prima pijnstiller, maar soms even niet.ik verzin het niet hoor

http://www.volkskrant.nl/ ... co-op-zelfmoord~a4144364/
quote:Solomio schreef op 19 september 2015 @ 19:20:

[...]

Die smiley was meer algemeen. Dat de links van Nous niet de meest wetenschappelijke inhoud bevatten klopt, maar over de negatieve gevolgen van aspartaam is geen enkele wetenschappelijke link te vinden, over de veiligheid ervan wel.

prima meid, jij vindt wat jij vindt, ik denk er het mijne van.

dat zei ik vanmiddag al he...
quote:Solomio schreef op 19 september 2015 @ 19:22:

[...]

Nee hoor, maar ik weet dan iig wel dat ik me laat leiden door vage (onderbuik)gevoelens en zal het zeker niet als waarheid verkondigen. iets met splinter en balk lol
quote:Morrigan- schreef op 19 september 2015 @ 19:23:

[...]

ik verzin het niet hoor

http://www.volkskrant.nl/ ... co-op-zelfmoord~a4144364/Het middel werkte niet, daarom pleegden de mensen zelfmoord, niet door het medicijn.

Of je leest het hele artikel even
Volgens Beekman vergroten alle antidepressiva de kans op suïcide, vooral in de beginfase en vooral bij jongeren. 'Mensen met een depressie voelen zich hopeloos en geremd. Antidepressiva vergroten vaak eerst de dadendrang. Als de gevoelens van hopeloosheid er dan nog zijn, kan dat gevaarlijk zijn. Daarom moeten psychiaters hun patiënten goed volgen als ze aan antidepressiva beginnen
quote:Solomio schreef op 19 september 2015 @ 19:22:

[...]

Nee hoor, maar ik weet dan iig wel dat ik me laat leiden door vage (onderbuik)gevoelens en zal het zeker niet als waarheid verkondigen.

ik heb het niet als waarheid verkondigd maar als mijn vermoeden.

je weet wel: 'ik denk", 'volgens mij" en 'ik vind'.

maar ik neem aan dat je nu gaat zitten zoeken om me op mijn woorden te kunnen pakken?

ik heb blijkbaar weer een gevoelig puntje bij je geraakt, dan reageer je vaker op die manier.
quote:Morrigan- schreef op 19 september 2015 @ 19:23:

[...]

ik verzin het niet hoor

http://www.volkskrant.nl/ ... co-op-zelfmoord~a4144364/Zoals jij het omschrijft (anti-depressiva werken suïcide in de hand) klinkt het toch wat anders dan zoals ik het omschrijf: als een (al veel langer bekende trouwens) bijwerking van anti-depressiva.

[...]

Bij pubers die paroxetine gebruikten ttv het onderzoek zijn bij een aantal toename van klachten waargenomen ( suicidale neiging met name). Bij pubers, in een aantal gevallen dus. Om de nuance neer te zetten.

Dat de farmaceut gesjoemeld heeft met de cijfers is absoluut foute boel, da's waar.
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven