Napraattopic deel 38

08-10-2015 17:17 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Goedemorgen.

De mods zijn mss nog niet wakker, Red?
Life is short. Eat dessert first.
Of ze zijn vergeten Rose te staffen
Mag ik hier wat vragen? Ik zat het bantopic te bekijken en dan staan er een stel namen met de mededeling: permanente ban wegens terugkeren onder perma ban. Maar is perma ban en permanente ban niet hetzelfde dan? Hoe kunnen ze dan terugkeren, dat gaat toch op ip adres?
quote:Aemateur schreef op 09 oktober 2015 @ 09:32:

Mag ik hier wat vragen? Ik zat het bantopic te bekijken en dan staan er een stel namen met de mededeling: permanente ban wegens terugkeren onder perma ban. Maar is perma ban en permanente ban niet hetzelfde dan? Hoe kunnen ze dan terugkeren, dat gaat toch op ip adres?Een perma is niet altijd een IP-ban. En ook een IP-ban valt te omzeilen, met een proxy.
Ha fijn, een blij Paard en een beterdere Nijnerella!
quote:Aemateur schreef op 09 oktober 2015 @ 09:32:

Mag ik hier wat vragen? Ik zat het bantopic te bekijken en dan staan er een stel namen met de mededeling: permanente ban wegens terugkeren onder perma ban. Maar is perma ban en permanente ban niet hetzelfde dan? Hoe kunnen ze dan terugkeren, dat gaat toch op ip adres?

Ik heb het ook al eens gevraagd (en vervolgens een niet geheel duidelijk antwoord gekregen op het moderator topic)

Ik heb het idee dat ze de termen soms ook door elkaar heel gebruiken
Wow. Ik heb een officiële waarschuwing. Toch wel het gevoel dat ik er een beetje bijhoor, nu.

Maar ook een beetje merkwaardig, want ik zou 'op de man' gespeeld hebben, maar de enige mensen die ik beledigde waren Hilda uit Oranje en mijzelf. Terwijl daar boven en daar onder ik en andere deelnemers van allerlei zaken beticht worden. Soms denk ik dat ik ook maar moet gaan staffen. Heel soms.
quote:barbaracartland schreef op 09 oktober 2015 @ 10:25:

Wow. Ik heb een officiële waarschuwing. Toch wel het gevoel dat ik er een beetje bijhoor, nu.

Maar ook een beetje merkwaardig, want ik zou 'op de man' gespeeld hebben, maar de enige mensen die ik beledigde waren Hilda uit Oranje en mijzelf. Terwijl daar boven en daar onder ik en andere deelnemers van allerlei zaken beticht worden. Soms denk ik dat ik ook maar moet gaan staffen. Heel soms.Dat is fijn voor je
I like being a mess. It's who I am.

Maar ook een beetje merkwaardig, want ik zou 'op de man' gespeeld hebben, maar de enige mensen die ik beledigde waren Hilda uit Oranje en mijzelf. Terwijl daar boven en daar onder ik en andere deelnemers van allerlei zaken beticht worden. Soms denk ik dat ik ook maar moet gaan staffen. Heel soms.

Voor je striaepokkel?

Tja, laten we het er maar op houden dat het vast heel mooi is dat de mods de inhoud hoog houden en dat ze bewaken dat het om daden gaat (jezelf voor een auto plaatsen geloof ik) en niet om het uiterlijk.

Dankzij deze vriendelijke en rechtvaardige en strenge moderatie zit je weer op het fatsoenlijke spoor. Echt heeeeeerlijk dat ze het fatsoen in dat topic zo verrukkelijk hoog in het vaandel hebben staan.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Welkom bij de club!

Ik had er alleen 1 voor off topic.. Maakt me toch een beetje een watje.
Heb de afgelopen dagen genoeg banwaardige posts gezien, maar daar wordt dan weer niets mee gedaan.

Zo kreeg ik een waarschuwing voor het noemen van het mannelijk geslachtsdeel, maar ben het sindsdien meerdere malen tegen gekomen en daar wordt dan weer niets mee gedaan. Er staat er zelfs eentje in een titel, pront en dapper.

Raar beleid! Die mods weten duidelijk niet wat ze willen. De neuzen staan ook niet echt dezelfde kant op.
quote:Cateautje schreef op 09 oktober 2015 @ 10:40:

Heb de afgelopen dagen genoeg banwaardige posts gezien, maar daar wordt dan weer niets mee gedaan.

Zo kreeg ik een waarschuwing voor het noemen van het mannelijk geslachtsdeel, maar ben het sindsdien meerdere malen tegen gekomen en daar wordt dan weer niets mee gedaan. Er staat er zelfs eentje in een titel, pront en dapper.

Raar beleid! Die mods weten duidelijk niet wat ze willen. De neuzen staan ook niet echt dezelfde kant op.Piemels!
quote:Corona67 schreef op 09 oktober 2015 @ 10:42:

[...]

Piemels!Dat mag wel, maar het kortste wetenschappelijke woord is verboden, dat wil zeggen, bij de één wel en bij de ander niet.
quote:Cateautje schreef op 09 oktober 2015 @ 10:48:

[...]

Dat mag wel, maar het kortste wetenschappelijke woord is verboden, dat wil zeggen, bij de één wel en bij de ander niet.Welke bedoel je ?
quote:Corona67 schreef op 09 oktober 2015 @ 10:51:

[...]

Welke bedoel je ? Oehhhhh, gevaarlijke provocateur.
Hallo Roosje wat vond je van de discussie hier gister?
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-10-2015 14:58
Reden: verwijderd ivm schelden
% gewijzigd
quote:Corona67 schreef op 09 oktober 2015 @ 10:51:

[...]

Welke bedoel je ?

L#l

*is uitleg mods niet waarschuwen .
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Ik staf me een ongeluk maar zonder enige consequentie. Gelukkig wel gegumd maar men mag vrolijk doorposten.

Ik denk toch dat ik hiervan moet leren:

- dat ik het allemaal verkeerd begrepen heb. Sommige geloven en bevolkingsgroepen mogen gewoon beledigd worden want dat is vrijheid van meningsuiting

- degenen die dat doen zijn eigenlijk, zoals zelf gezegd, mensen die weinig mogen. Weerwoord is een 'verbod', een goed argument ' de mond snoeren'.

Het is heel vervelend als je net lekker eens met eensgezinden bezig bent en je rot En eindelijk gevatte grapjes kunt maken over dode kinderen en met zijn allen filmpjes expres verkeerd begrijpen, en dat er dan na 4 pagina's weer een pretbederver komt. Heus niet leuk.

Maarja, hardleers he

Ik zag een waarschuwing staan van ongeveer een maand terug ( ik trek dat mailadres niet elke keer open) Maar voor de relatiepijler, ik had een zin geqoute vanaf de openingspost. En dat mocht niet. Het blijft toch vreemd, want ik zag in dat zelfde topic ook andere de zinnen gebruiken vanaf de openingspost.

een waarschuwing voor de relatiepijler, dat had ik zelf echt niet verwacht
Er klopt geen drol van dat mod gedoe.

Tijdje geleden krijgt Sauce een ban omdat ze een niet meelezende ex van iemand Klap*** met zuignappen noemt. In een post net voor die van haar noemde ik diezelfde ex een pleuris wijf en gebeurt er helemaal niks. Heb dat zelfs nog gemeld in het mod topic, maar dat werd gegumd wegens off topic.

Totale willekeur en/of alleen nav stafjes.

Erg vreemd allemaal
Ik denk zelf dat ze echt alleen op stafjes reageren. Wat ze dus eigenlijk willen, dat zeggen ze ook steeds, is dat elke post waar iemand moeite mee heeft wordt gestaft. Ik denk dat ze daarmee proberen te bereiken dat ze zelf een neutrale rol kunnen spelen in het geheel. Het 'zuiver' houden. Als zij nooit uit zichzelf posts schrappen, houden ze het puur aan de forummers om te bepalen waarop actie moet worden ondernomen.

Eigenlijk doen ze hetzelfde als de politie. Die wil ook altijd dat iedereen aangifte doet, zodat zij kunnen zien of maatregelen nodig zijn. Geen aangifte=geen actie, geen stafje=geen actie.

Wat het probleem daaraan is, is de reputatie van de stafjes. Men ziet het als klikken. Wat maar goed is ook imo. Want als we idd elke post die niet aan de huisregels voldoet zouden staffen, zouden ze daar zoveel werk aan hebben, dat ze er niet genoeg personeel voor hebben.

Ik heb het ook meegemaakt. Ik maakte een opmerking in een topic waar ik een ban voor kreeg. Maar toen ik het topic eens nalas, had bijna iedereen in dat topic iets gezegd waar ze dezelfde ban hadden kunnen krijgen. Verschil=niet gestaft. Zo werkt het. Het antwoord van de mods, dat ik dan iedereen moest staffen, kwam op mij belachelijk over maar het is hun werkwijze en ze willen daar niet van afwijken.

Waarom, snap ik niet want als we dat echt gaan doen, verzuipen ze in het werk en daalt de sfeer op het forum tot onder het vriespunt. Dan moet je dus wel staffen, ook mensen die je aardig vindt, ook als je ziet dat het grappig bedoeld is. Erg rechtlijnig maar wel 'zuiver'. Huisregels zijn huisregels, de wet is de wet.

Ik heb ze voorgesteld om de stafjes, tijdelijk, vanwege het vluchtelingenvraagstuk, door twee mensen ipv 1 te laten beoordelen om de indruk die forummers nu hebben van partijdigheid/willekeur weg te nemen. Ze zouden erover nadenken. Maar ja, we kunnen natuurlijk ook precies gaan doen wat ze zeggen. Dus elke post waar je moeite mee hebt/tegen de huisregels is, staffen. Misschien juist als het om het vluchtelingentopic gaat. Want ik krijg de indruk dat we wat tijdelijke gasten hebben hier, die de boel behoorlijk aan het verzieken zijn voor de rest. Daar heb ik dan weer moeite mee.

Laat je geen ban aannaaien iig. Ik heb ze ook verteld dat elkaar bannen proberen aan te naaien aan de orde van de dag is hier. Maar ze kennen de mensen niet dus kunnen ze daar letterlijk niet over oordelen en zullen ze daarin steeds fouten blijven maken, onvermijdelijk en menselijk, dat neem ik ze ook niet kwalijk maar zo werkt het ook niet. Dus misschien als twee mods zich over de context buigen, dat het dan iets beter gaat daarmee. Als ze daar nu een tipje van de sluier op zouden willen lichten, zou ik al blij zijn. Twee beoordelers ipv 1 en je hoort mij niet meer klagen. Tijdelijk, om een wegga-tsunami te voorkomen hier van zeer gewaardeerde en gerespecteerde forummers. *neemt hoed af en maakt buiging*

Now, for something completely different: Nel kan weer op de pootjes staan! En voorzichtig hoppen! Ze ligt niet meer in de amazone houding met de pootjes opzij! Was eigenlijk best diva om te zien. Haar oog ziet er tien keer beter uit en ze voelt zich heel duidelijk zichtbaar voor mij, veeeeel beter. Ik weet dat ik niet te vroeg moet juichen maar dat is dan weer het voordeel van EC, het verloop is zo divers dat het niet voorspelbaar is, dus gaan we gewoon uit van volledig herstel. Nel, de Tank, de Die Hard, de Kliko, snelle Nelle, dat zijn haar bijnamen dus dan snap je mijn optimisme ook meteen.
Dat heeft Nel en de dierenarts mooi voor elkaar gekregen.
Yeah, Nel!
Life is short. Eat dessert first.
quote:Kia-Ora schreef op 09 oktober 2015 @ 11:07:

[...]

L#l

*is uitleg mods niet waarschuwen .LOL

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven