Napraattopic deel 42

07-11-2015 22:32 3043 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Ha gezellig, zwartepieten.

Hier (alweer) bloemkool, omdat ik gister te beroerd was om hem klaar te maken.

Dus hij ligt er nog. Een roomblanke bloemkool. Voor het evenwicht maar een kopje zwarte koffie met extra pure chocola toe.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:fietsie schreef op 12 november 2015 @ 15:11:

[...]

Nee, maar als we allemaal elkaar nou eens het voordeel van de twijfel gaven. Die mevrouw bij de bakker had ook kunnen zeggen: 'Pardon, ik was eerder.' Dan had de ander sorry kunnen zeggen en deze mevrouw alsnog haar beurt laten nemen. Ik vraag me dan af waarom iemand gelijk zijn eigen afkomst erbij haalt. Want laten we wel zijn, in de meeste gevallen is voordringen, gewoon een beetje onoplettend of juist gehaast gedrag. Niet meer niet minder. Niemand staat bij de bakker zich superieur te voelen ten opzichte van welke medelander dan ook.

Nou, deze ervaring heb ik vaker gehoord (zwart naar wit en vice versa, zelf meegemaakt): Men staat bij een winkelier van afwijkende tint, en winkelier negeert je en gaat uitgebreid alleen maar mensen van zijn eigen tint helpen. Uiteindelijk mag je je zegje doen en het gevraagde is toevallig op of achterlijk duur.

Ik heb als kind eenmalig gehad dat ik in een winkel aan de kant werd gezet door een dame, die toen ik verschrikt een geluid maakte (het duwen ging nogal hard. De bakkershulp schrok ook) met een Surinaams bedoeld accent tegen me zei: Oewaar is de banaaanuboom, ga maar lekker oeweer slapen meisje'.

Er ontstond een hele rel en ik kreeg een gevulde koek, kreeg mijn lijstje gratis mee en werd door een andere dame thuisgebracht.

Ik heb het idee dat dat eigenlijk de echte sfeer is. Meer mensen die dit gedrag vreemd vinden. Alleen de rare dames en heren die zich zo gedragen vallen meer op.
quote:Peacy schreef op 12 november 2015 @ 17:03:

[...]

Das waar! Sla ernaast dan?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:MevrouwJack schreef op 12 november 2015 @ 16:50:

[...]

is zeker een optie

heb vreselijk trek in een kaasplankje met stokbrood maar dat valt niet echt onder gezond Maak er kaasfondue van en doe er broccoli en champignons bij en het is net verantwoord genoeg
Shit. Nou heb ik zin aan kaasfondue.
quote:MevrouwJack schreef op 12 november 2015 @ 17:11:

[...]

Ik denk dat ik ga voor wat excuusgroente erbij ja Daarom! Gewoon doen, het is al (bijna) weekend!
Wraps met kip en groenten.
Life is short. Eat dessert first.
Gebakken aardappels, broccoli en cordon bleu.
Your job is safe. No one wants to do your work.
Week 23 van de Extremely Demotivational Calendar
Ziekenhuisvoer. Geen idee wat precies.
quote:Solomio schreef op 12 november 2015 @ 17:40:

Gebakken aardappels, broccoli en cordon bleu.Heeft je zoon alweer gekookt?
Je bent zelf een theepot
Het is een byzonder ervaring om na het melden op napraat dat ik wel klaar ben met de wijze van disquuszweren (vrij naar Meds) hier een dag later bij te lezen en in een eigengelijk 'Pieter en de geschiedenis' terecht te komen.

Om even te associeren op pumps: de mens is 80% water en het vivaforum is een warm modderbad.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:vruchtgebruik schreef op 12 november 2015 @ 17:26:

[...]

Nou, deze ervaring heb ik vaker gehoord (zwart naar wit en vice versa, zelf meegemaakt): Men staat bij een winkelier van afwijkende tint, en winkelier negeert je en gaat uitgebreid alleen maar mensen van zijn eigen tint helpen. Uiteindelijk mag je je zegje doen en het gevraagde is toevallig op of achterlijk duur.

Ik heb als kind eenmalig gehad dat ik in een winkel aan de kant werd gezet door een dame, die toen ik verschrikt een geluid maakte (het duwen ging nogal hard. De bakkershulp schrok ook) met een Surinaams bedoeld accent tegen me zei: Oewaar is de banaaanuboom, ga maar lekker oeweer slapen meisje'.

Er ontstond een hele rel en ik kreeg een gevulde koek, kreeg mijn lijstje gratis mee en werd door een andere dame thuisgebracht.

Ik heb het idee dat dat eigenlijk de echte sfeer is. Meer mensen die dit gedrag vreemd vinden. Alleen de rare dames en heren die zich zo gedragen vallen meer op.

Oh dat is vreselijk. Dat is dus echt wel discriminatie, mooi dat dan gelijk bijna iedereen het voor je

opneemt.
quote:fietsie schreef op 12 november 2015 @ 18:04:

[...]

Oh dat is vreselijk. Dat is dus echt wel discriminatie, mooi dat dan gelijk bijna iedereen het voor je

opneemt.Dat laatste bedoel ik. Het zijn enkelingen die zich zo gedragen. Nutteloos om daar je gedrag en verwachtingen op aan te passen.
quote:SuzanneSuus schreef op 12 november 2015 @ 17:46:

[...]

Heeft je zoon alweer gekookt?Nee, maar hij heeft het wel uitgekozen.
Your job is safe. No one wants to do your work.
Week 23 van de Extremely Demotivational Calendar
Sommige mensen moet je gewoon 6 meter onder de grond stoppen en dan de aarde goed aanstampen.

Wat een kutdag.
quote:Solomio schreef op 12 november 2015 @ 17:40:

Gebakken aardappels, broccoli en cordon bleu.Geen wraps?
quote:Moiren_ schreef op 12 november 2015 @ 18:15:

Sommige mensen moet je gewoon 6 meter onder de grond stoppen en dan de aarde goed aanstampen.

Wat een kutdag.Onder beton ook een optie? Ik heb nog plaats.

Wat een kutdag.
Ik had tijdens De Battle de link van ons topic in een paar random topics geplaatst en om hulp gevraagd. Nu zie ik die topics dus de hele tijd bij 'actieve topics' staan.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 november 2015 @ 14:45:

[...]

Toen ik nog een klein, oud auto'tje reed en ik kreeg geen voorrang van een dikke, dure Mercedes riep ik ook weleens zoiets. Zei ik ook niet " heeft u me niet gezien " maar " wat dacht je: kleine auto'tjes moeten wachten ? " bekt gewoon veel lekkerder.quote:missie_m schreef op 12 november 2015 @ 14:55:

[...]

Je moet dan niet mopperen op het type auto maar op de chauffeur want er zijn vast ook "dikke auto's" (en kleine oude autootjes) die in het verkeer wel doen zoals het hoort.quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 november 2015 @ 15:00:

[...]

Ik maak zelf wel uit waar ik op mopper. En als dat is over chauffeurs in bepaalde auto's die in mijn idee bepaald gedrag vertonen, dan staat het mij helemaal vrij al die mensen over een kam te scheren en op een bepaalde manier te benaderen in het kader van vrijheid van meningsuiting en zo.

Als de halve wereld denkt dat te kunnen doen over mensen uit bepaalde landen, over mensen die dezelfde religie aanhangen , "dan ga jij je druk maken wat ik tegen Mercedes rijders roep die het niet zo nauw met de voorrangregels nemen?" Werkelijk ? Bijzonder, hoor. Werkelijk? Bijzonder, hoor

Ik (en jij) had het niet over "rijders". Ik bedoelde de persoon, niet het "type" auto, want dat metalen-ding doet alleen wat de chauffeur wil dat ie doet. Ik ken ook fatsoenlijke mensen in dikke auto's en aso's in klein ouwe auto's.

En welk complex jij verder hebt in het 'kader-van-vrije-meningsuiting' is jouw probleem. Je hebt het een paar maanden geleden bij mij behoorlijk "verprutst" om in een discussie (waar ik efkes mijn neus liet zien) zelfs het simpelste antwoord compleet uit z'n verband te trekken. Dat jij je zelf een beter mens wilt voelen om anderen te beschuldigen is jou ding, daar heb ik geen zin in.

Werkelijk? Bijzonder, hoor.
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 12 november 2015 @ 18:26:

Je hebt het een paar maanden geleden bij mij behoorlijk "verprutst" BGB verkeert in elk geval in goed gezelschap dan

Wat een kutdag.quote:doornroosje9 schreef op 12 november 2015 @ 18:20:

[...]

Onder beton ook een optie? Ik heb nog plaats.
LOEP ME MAAR aub.
quote:doornroosje9 schreef op 12 november 2015 @ 18:24:

Ik had tijdens De Battle de link van ons topic in een paar random topics geplaatst en om hulp gevraagd. Nu zie ik die topics dus de hele tijd bij 'actieve topics' staan. Je moet ook niet om hulp vragen op de zwangerpijler joh
quote:Fenrir-Greyback schreef op 12 november 2015 @ 18:29:

[...]

Je moet ook niet om hulp vragen op de zwangerpijler joh

Ja joh, ik had geen tijd om na te denken. Al die stress, volledige concentratie en gaaaaaan!

Maar we hebben toch maar mooi gewonnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven