Napraattopic deel 52
donderdag 14 januari 2016 om 18:24
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
donderdag 14 januari 2016 om 23:53
Leo
Als je terug gaat naar geweldig Adam kom je in de levendigheid van gevoelsdiscussies, en blijkt het rijke culturele leven van de hoofdstad tegenwoordig na 00:30 compleet nul. (ik weet dat ik verwend ben hier, maar wat valt Adam me de laatste jaren bizar tegen: daar slapen ze snachts!)
Gelukkig kun je altijd op het forum blijven wonen.
(Of proberen een commune te stichten met gedesillusioneerde gestrande randstedelingen, daar MOET een markt voor zijn)
Als je terug gaat naar geweldig Adam kom je in de levendigheid van gevoelsdiscussies, en blijkt het rijke culturele leven van de hoofdstad tegenwoordig na 00:30 compleet nul. (ik weet dat ik verwend ben hier, maar wat valt Adam me de laatste jaren bizar tegen: daar slapen ze snachts!)
(Of proberen een commune te stichten met gedesillusioneerde gestrande randstedelingen, daar MOET een markt voor zijn)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
donderdag 14 januari 2016 om 23:55
quote:feow schreef op 14 januari 2016 @ 23:53:
Leo
Nou, ik vond die schuilkelderextravaganza bij mij wel gezellig.
Kwam dat kolossale huis toch nog eens van pas.
Leo
Nou, ik vond die schuilkelderextravaganza bij mij wel gezellig.
Kwam dat kolossale huis toch nog eens van pas.
vrijdag 15 januari 2016 om 06:15
quote:Ttass28 schreef op 14 januari 2016 @ 23:29:
[...]
Het gaat over de deadlift. Dat is 'mijn' oefening. Ik haat m, ik ben er soms als de dood voor en ik vind het geweldig om te doen. In die oefening komt voor mij alles samen. Niet alleen fysiek (je gebruikt zo ongeveer elke spier in je lichaam, je wordt er beresterk van en het is een basis voor alle andere oefeningen) maar ook mentaal (elke keer weer die angst overwinnen, een pr zit bij mij echt tussen de oren) en spiritueel (volledige focus, bijna op het meditatieve af).
Ik was een sporthater, bloedonzeker in de gym, veel te bewust van mijn veels te dikke lijf, stijf, houterig met een flut conditie en kippekracht. En de deadlift was de oefening waar ik vanaf het eerste moment grote stappen mee maakte. Goede techniek zat er bijna direct in, ik kon best een leuk gewicht tillen. Ik kreeg respect van anderen voor iets fysieks, ik de stijve dikkerd. En daardoor kreeg ik ook een beetje respect voor mijzelf op dat vlak. Durfde daardoor steeds meer en niet alleen op de gym. Ik heb de laatste jaren vooral op sociaal vlak knopen door durven hakken en de kracht daarvoor is gelijk opgegaan met mijn fysieke groei zeg maar.
Iedere lift betekent groei op die vlakken. Of dat nu in een warming up is, een serietje van 10*60kg of ik ga voor een max rep.
Ik til niet alleen dat gewicht op, het is veel meer.
Het klinkt hoogdravend voor een beetje met gewichten sjouwen, i know.
[...]
Het gaat over de deadlift. Dat is 'mijn' oefening. Ik haat m, ik ben er soms als de dood voor en ik vind het geweldig om te doen. In die oefening komt voor mij alles samen. Niet alleen fysiek (je gebruikt zo ongeveer elke spier in je lichaam, je wordt er beresterk van en het is een basis voor alle andere oefeningen) maar ook mentaal (elke keer weer die angst overwinnen, een pr zit bij mij echt tussen de oren) en spiritueel (volledige focus, bijna op het meditatieve af).
Ik was een sporthater, bloedonzeker in de gym, veel te bewust van mijn veels te dikke lijf, stijf, houterig met een flut conditie en kippekracht. En de deadlift was de oefening waar ik vanaf het eerste moment grote stappen mee maakte. Goede techniek zat er bijna direct in, ik kon best een leuk gewicht tillen. Ik kreeg respect van anderen voor iets fysieks, ik de stijve dikkerd. En daardoor kreeg ik ook een beetje respect voor mijzelf op dat vlak. Durfde daardoor steeds meer en niet alleen op de gym. Ik heb de laatste jaren vooral op sociaal vlak knopen door durven hakken en de kracht daarvoor is gelijk opgegaan met mijn fysieke groei zeg maar.
Iedere lift betekent groei op die vlakken. Of dat nu in een warming up is, een serietje van 10*60kg of ik ga voor een max rep.
Ik til niet alleen dat gewicht op, het is veel meer.
Het klinkt hoogdravend voor een beetje met gewichten sjouwen, i know.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
vrijdag 15 januari 2016 om 06:36
Gut, Leo, ik heb een vergelijkbare ervaring gehad, alleen was dat een gehucht in Noord Noord Holland. Tjeeee, wat was ik daar ongelukkig. Wij huurden dus we waren na 4 maanden weer terug in de bewoonde wereld. Veel minder dieren en natuur en weidse vlaktes maar ik ben gelukkiger als er mensen zijn. Liefst redelijk veel. Niet zoals in Amsterdam maar ik woon graag in een wijk vol gezinnen en kinderen. Levendigheid he, en aanspraak. Ik mis de schapen wel een beetje, die stonden zo onze woonkamer in te kijken. Maar ja, die zeiden alleen: baaaaaaaaaah! Saai!
vrijdag 15 januari 2016 om 06:38