Napraattopic deel 54

27-01-2016 13:14 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:hatsetats schreef op 08 februari 2016 @ 11:07:

[...]

Drank valt niet onder drugs?

Ik wist dat je met die vraag zou komen.

Het topic gaat over één glaasje wijn. Niet over je klem zuipen.
Ik zal nooit in bijzijn van kinderen een wijntje of biertje drinken ivm goede voorbeeld geven. En als ze op bed liggen en een vriendin komt langs en ik ben alleen dan drinken we thee.
quote:Ttass28 schreef op 08 februari 2016 @ 11:09:

Ik zal nooit in bijzijn van kinderen een wijntje of biertje drinken ivm goede voorbeeld geven. En als ze op bed liggen en een vriendin komt langs en ik ben alleen dan drinken we thee.Oehhhhhh doen al die carnavalvierders het toch goed fout..
Vroeger mocht je nog met je kinderen een biertje halen in de kroeg, het bleef ook bij één biertje, nu mag je al niet eens meer op een terras een glaasje bier drinken als je kinderen er bij zitten? Ook niet met een etentje? ( ik heb het niet over klemzuipen)
quote:Ttass28 schreef op 08 februari 2016 @ 11:09:

Ik zal nooit in bijzijn van kinderen een wijntje of biertje drinken ivm goede voorbeeld geven. En als ze op bed liggen en een vriendin komt langs en ik ben alleen dan drinken we thee.Ik laat mijn kinderen zien op welke wijze je gezellig, verantwoord drinkt. No way dat hun eerste en enige voorbeelden hun stapmaatjes zijn!
Ik ken een gezin, de kinderen moeten voor elkaar zorgen omdat moeder en vader allebei regelmatig bewusteloos op de grond liggen. Sterke drank.

Dat vind ik het andere uiterste.

Als ik 's avonds 2 wijntjes drink en er gebeurt iets dan ben ik gewoon nog nuchter genoeg om het goede te doen. Als ik alleen thuis ben doe ik dat ook niet. Het ligt er denk ik ook aan hoe je op drank reageert. Ik ken mensen die na zich na 1 glas al aangeschoten voelen, dan snap ik wel dat je niet drinkt.
quote:yette schreef op 08 februari 2016 @ 11:12:

[...]

Ik laat mijn kinderen zien op welke wijze je gezellig, verantwoord drinkt. No way dat hun eerste en enige voorbeelden hun stapmaatjes zijn!En dit dus ook ja.

[...]

Ik laat mijn kinderen zien op welke wijze je gezellig, verantwoord drinkt. No way dat hun eerste en enige voorbeelden hun stapmaatjes zijn!+1
Klemzuipen vind ik trouwens in elke situatie raar. Ik geniet van een wijntje maar ik heb zelf een hekel aan aangeschoten zijn. Snap de lol van dronken worden dus al helemaal niet.
quote:BridgetteDubois schreef op 08 februari 2016 @ 11:13:

Ik ken een gezin, de kinderen moeten voor elkaar zorgen omdat moeder en vader allebei regelmatig bewusteloos op de grond liggen. Sterke drank.

Als ik 's avonds 2 wijntjes drink en er gebeurt iets dan ben ik gewoon nog nuchter genoeg om het goede te doen. Als ik alleen thuis ben doe ik dat ook niet. Het ligt er denk ik ook aan hoe je op drank reageert. Ik ken mensen die na zich na 1 glas al aangeschoten voelen, dan snap ik wel dat je niet drinkt.Kijk dat is compleet van de pot gerukt natuurlijk maar gewoon een wijntje drinken dat moet best een keer kunnen..
quote:BridgetteDubois schreef op 08 februari 2016 @ 11:13:

Als ik 's avonds 2 wijntjes drink en er gebeurt iets dan ben ik gewoon nog nuchter genoeg om het goede te doen. Als ik alleen thuis ben doe ik dat ook niet. Het ligt er denk ik ook aan hoe je op drank reageert. Ik ken mensen die na zich na 1 glas al aangeschoten voelen, dan snap ik wel dat je niet drinkt.Gatver! Hoe oud zijn die kinderen? Hebben ze hulp?

[...]

Ik laat mijn kinderen zien op welke wijze je gezellig, verantwoord drinkt. No way dat hun eerste en enige voorbeelden hun stapmaatjes zijn!Op 4 jarige leeftijd hoeft dat toch niet.
quote:WD-40 schreef op 08 februari 2016 @ 11:08:

[...]

Ik wist dat je met die vraag zou komen.

Het topic gaat over één glaasje wijn. Niet over je klem zuipen.1 wijntje of 1 jointje. Wat is t verschil?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:yette schreef op 08 februari 2016 @ 11:17:

[...]

Gatver! Hoe oud zijn die kinderen? Hebben ze hulp?Ja inmiddels zijn die uit huis geplaatst maar dat heeft me toch een tijd geduurd zeg..
quote:Ttass28 schreef op 08 februari 2016 @ 11:17:

[...]

Op 4 jarige leeftijd hoeft dat toch niet.Die ligt toch allang in bed dan.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:hatsetats schreef op 08 februari 2016 @ 11:18:

[...]

1 wijntje of 1 jointje. Wat is t verschil?

Nou, ik heb één keer in mijn leven een blowtje gedaan en dat was meteen de laatste keer.

Wat ben ik daarvan geschrokken. Heeft een raar effect op mij.

Dus voor mij is er verschil. En hoe!
quote:BridgetteDubois schreef op 08 februari 2016 @ 11:19:

[...]

Ja inmiddels zijn die uit huis geplaatst maar dat heeft me toch een tijd geduurd zeg..Gelukkig maar.!
quote:Kia-Ora schreef op 08 februari 2016 @ 11:19:

[...]

Die ligt toch allang in bed dan.

Jamaaaaaar stel nou dat het zo'n lastig kind is als ik vroeger was die 10 keer op een avond naar beneden kwam met onzin als ik moehoet plassen,ik moehoet nog wat vertellen..

Dan kan het toch niet zo zijn dat je moeder aan een glas wijn zit.!
.
quote:MalleBabbe1 schreef op 08 februari 2016 @ 11:26:

[...]

Jamaaaaaar stel nou dat het zo'n lastig kind is als ik vroeger was die 10 keer op een avond naar beneden kwam met onzin als ik moehoet plassen,ik moehoet nog wat vertellen..

Dan kan het toch niet zo zijn dat je moeder aan een glas wijn zit.! Dat hoefde ik echt niet te doen hoor, zo vaak komen kleppen. Maar ach dan zien ze een glas wijn staan. Wordt een kind echt niet slechter van en ik denk dat het kind echt niet let op wat de ouder drinkt.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:yasmijn schreef op 08 februari 2016 @ 11:22:

[...]

Nou, ik heb één keer in mijn leven een blowtje gedaan en dat was meteen de laatste keer.

Wat ben ik daarvan geschrokken. Heeft een raar effect op mij.

Dus voor mij is er verschil. En hoe!Dat kan. Bier heeft bij mij weer n ander effect dan wijn. Dat zegt verder niet zo heel veel.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Ttass28 schreef op 08 februari 2016 @ 11:17:

[...]

Op 4 jarige leeftijd hoeft dat toch niet.Natuurlijk niet. Die educatieve redenen komen er later pas bij. Maar dat wil niet zeggen dat je tussen borstvoeding en puberopvoeding niet gewoon gezellig een glaasje kan drinken.
quote:BridgetteDubois schreef op 08 februari 2016 @ 11:19:

[...]

Ja inmiddels zijn die uit huis geplaatst maar dat heeft me toch een tijd geduurd zeg..Wat triest
quote:WD-40 schreef op 08 februari 2016 @ 11:27:

Ik had van die "onverantwoordelijke"ouders die feestjes gaven terwijl de kinderen gewoon boven lagen te slapen, inclusief alle neefjes en nichtjes.En na het feestje werden we 'los' in de auto gezet, terug naar huis.
quote:WD-40 schreef op 08 februari 2016 @ 11:27:

Ik had van die "onverantwoordelijke"ouders die feestjes gaven terwijl de kinderen gewoon boven lagen te slapen, inclusief alle neefjes en nichtjes.En bij ons stonden er dan naast drank ook nog glaasjes sigaretten op tafel..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven