Napraattopic deel 54

27-01-2016 13:14 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Het was ook heel normaal bij ons dat oma op zondag een glaasje advocaat met slagroom kreeg en opa een jenevertje en een sigaar
quote:MalleBabbe1 schreef op 08 februari 2016 @ 11:33:

Het was ook heel normaal bij ons dat oma op zondag een glaasje advocaat met slagroom kreeg en opa een jenevertje en een sigaar En dat om 1 uur in de middag.
quote:yette schreef op 08 februari 2016 @ 11:30:

[...]

Natuurlijk niet. Die educatieve redenen komen er later pas bij. Maar dat wil niet zeggen dat je tussen borstvoeding en puberopvoeding niet gewoon gezellig een glaasje kan drinken.Dat kan mits er 1 ouder nuchter is. Ik heb al na 1 glaasje wijn dat ik al wat lacherig wordt.
quote:MalleBabbe1 schreef op 08 februari 2016 @ 11:32:

[...]

En bij ons stonden er dan naast drank ook nog glaasjes sigaretten op tafel.. Yep..
quote:WD-40 schreef op 08 februari 2016 @ 11:33:

[...]

En dat om 1 uur in de middag.Volgens mij begon dat al in de ochtend na de koffie
quote:MalleBabbe1 schreef op 08 februari 2016 @ 11:35:

[...]

Volgens mij begon dat al in de ochtend na de koffie Vaak klaargemaakt en neergezet door de kleinkinderen .
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:Ttass28 schreef op 08 februari 2016 @ 11:34:

[...]

Dat kan mits er 1 ouder nuchter is. Ik heb al na 1 glaasje wijn dat ik al wat lacherig wordt.

Nee hoor man en ik drinken ook samen wel eens wat. Liggen dan echt niet laveloos op de bank hoor.

Zolang alles met mate gebeurt moet je er niet zo'n punt van maken vind ik. Zou het wel zorgelijk vinden als hier bijvoorbeeld elke dag gedronken wordt. Dat vind ik dan wel weer een slecht voorbeeld. Maar af en toe eens een glaasje wijn in het weekend kan geen kwaad.
quote:BridgetteDubois schreef op 08 februari 2016 @ 11:39:

[...]

Nee hoor man en ik drinken ook samen wel eens wat. Liggen dan echt niet laveloos op de bank hoor.

Zolang alles met mate gebeurt moet je er niet zo'n punt van maken vind ik. Zou het wel zorgelijk vinden als hier bijvoorbeeld elke dag gedronken wordt. Dat vind ik dan wel weer een slecht voorbeeld. Maar af en toe eens een glaasje wijn in het weekend kan geen kwaad.Nou precies niets mis mee om in het weekend gezellig met je man een biertje/wijntje te drinken..
quote:BridgetteDubois schreef op 08 februari 2016 @ 11:39:

[...]

Zolang alles met mate gebeurt moet je er niet zo'n punt van maken vind ik. Zou het wel zorgelijk vinden als hier bijvoorbeeld elke dag gedronken wordt. Dat vind ik dan wel weer een slecht voorbeeld. Maar af en toe eens een glaasje wijn in het weekend kan geen kwaad.Iedereen bepaalt zelf of dat een issue is of niet. 1 glas wijn is voor 1 persoon heel veel en voor de ander is het oké.
quote:Ttass28 schreef op 08 februari 2016 @ 11:34:

[...]

Dat kan mits er 1 ouder nuchter is. Ik heb al na 1 glaasje wijn dat ik al wat lacherig wordt.

Hoezo 'dat kan, mits'?!

Dat jij gaat giechelen van één glaasje wil toch niet zeggen dat mijn man geen biertje mag als ik een glaasje rooie inschenk?!

Het is niet zwart-wit. Je kan best een goede, verantwoordelijke ouder zijn èn genieten van een wijntje bij het eten.
De alleenstaande ouders moeten nuchter blijven tot kind het huis uit is?
quote:Ttass28 schreef op 08 februari 2016 @ 11:42:

[...]

Iedereen bepaalt zelf of dat een issue is of niet. 1 glas wijn is voor 1 persoon heel veel en voor de ander is het oké.Ja tas wat jij wil
Grappig dat het niet drinken altijd deze reacties uitlokt
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Kom niet aan m'n wijntje!
quote:Ttass28 schreef op 08 februari 2016 @ 11:09:

Ik zal nooit in bijzijn van kinderen een wijntje of biertje drinken ivm goede voorbeeld geven. En als ze op bed liggen en een vriendin komt langs en ik ben alleen dan drinken we thee.

En weet je, dat is toch prima? Ik vind zeuren over gezellig meedoen met alcohol stom, genoeg mensen die oiv alcohol helemaal niet gezellig zijn. *

Zelf drink ik wel een wijntje

*deze dus
anoniem_96879 wijzigde dit bericht op 08-02-2016 11:47
Reden: Verkeerde link
% gewijzigd
Je bent zelf een theepot
quote:WD-40 schreef op 08 februari 2016 @ 11:43:

De alleenstaande ouders moeten nuchter blijven tot kind het huis uit is?Hoe erg is dat?
quote:yette schreef op 08 februari 2016 @ 11:42:

[...]

Hoezo 'dat kan, mits'?!

Dat jij gaat giechelen van één glaasje wil toch niet zeggen dat mijn man geen biertje mag als ik een glaasje rooie inschenk?!

Het is niet zwart-wit. Je kan best een goede, verantwoordelijke ouder zijn èn genieten van een wijntje bij het eten.Daarom is het voor mij niet verstandig on te drinken en ook nog een verantwoordelijke ouder zijn.
quote:hatsetats schreef op 08 februari 2016 @ 11:46:

[...]

Hoe erg is dat?Niet erg, maar niet nodig. Ik geniet zo nu en dan echt van mijn wijntje, ik vind het niet nodig om er helemaal vanaf te stappen.
quote:hatsetats schreef op 08 februari 2016 @ 11:44:

Kom niet aan m'n wijntje! Uhhhhhhhh ik drink sowieso niet, dus aan mijn wijntje kom je niet. Het is gewoon overdreven om bijna te gaan verbieden dat iemand niets mag drinken omdat je alleen thuis bent. Nog even en de regering gaat zich er mee bemoeien.
en deze to verveelt zich
Je bent zelf een theepot
quote:Ttass28 schreef op 08 februari 2016 @ 11:48:

[...]

Daarom is het voor mij niet verstandig on te drinken en ook nog een verantwoordelijke ouder zijn.Dus als jij een wijntje drinkt mag jouw partner geen biertje drinken?
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:hatsetats schreef op 08 februari 2016 @ 11:46:

[...]

Hoe erg is dat?Niet erg voor wie daar voor kiest maar ik persoonlijk vind het niet nodig..
quote:Ttass28 schreef op 08 februari 2016 @ 11:48:

[...]

Daarom is het voor mij niet verstandig on te drinken en ook nog een verantwoordelijke ouder zijn.Dan moet je dat natuurlijk niet doen zo simpel is het.
quote:Kia-Ora schreef op 08 februari 2016 @ 11:53:

[...]

Dus als jij een wijntje drinkt mag jouw partner geen biertje drinken?Ja
quote:MalleBabbe1 schreef op 08 februari 2016 @ 11:56:

[...]

Dan moet je dat natuurlijk niet doen zo simpel is het.Juist

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven