Napraattopic deel 85

17-06-2017 21:40 3086 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
impala schreef:
23-06-2017 13:12
Ik vind het niet echt gepast om inhoudelijke details te gaan bespreken, zéker als zij er zelf niet bij is en niet kan reageren. Maar ik vorm mijn mening niet lichtvaardig.
En naar mijn mening heeft gemail, ge-pb en ge-facebook tussen forummers onderling ook een belangrijke rol gespeeld in het opzwepen en opblazen van deze affaire.
O. EN waar baseer je die mening op?
blijfgewoonbianca schreef:
23-06-2017 10:48
Iemand die vroeger ooit gepest is, zal zijn hele leven alles zien als pesten. Zal altijd denken in termen als rangordes, queenbe's, er wel of niet bij horen, etc. Heel sneu, maar niet de verantwoording van de hele wereld ( lees : het hele forum, of het hele Naarpraattopic of alle vaste psychepijlerposters ) .
Of ze komen er sterker uit.

Iemand die altijd aan pesten deed zal dit nooit willen toegeven, en zal misschien zijn hele leven zeggen dat het geen pesten was of dat het aan de ander lag.
LOEP ME MAAR aub.
23-06-2017 13:15
:puh:
:moon:
impala schreef:
23-06-2017 10:57
Onzin. Dit is hét argument van pesters / queen bees. Maar het is niet waar, een drogreden en een omkering van oorzaak en gevolg en actie en reactie.
De wereld is nu eenmaal verdeeld (heel erg grofweg !) in zij die de mores willen bepalen, meelopers en zij die ánders zijn en/of zich niet willen conformeren en dan 'gepest 'worden in meer of minder subtiele vorm.
Dat is gewoon een standaard groepsproces dat overal en altijd plaatsvindt.
:high5:
LOEP ME MAAR aub.
Bossanova schreef:
23-06-2017 13:08
zoals zoveel meelezers zeker weten zullen doen.
o, je bent druk achter de schermen? prima, hoor. lekker doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Fee-de-Goede schreef:
23-06-2017 11:01
Sorry maar er zijn zat mensen die in geen van deze 3 groepen vallen. Wat een rare kijk op de mensheid.
:HA:
LOEP ME MAAR aub.
shifty schreef:
23-06-2017 13:17
:moon:
Ja, die heb ik eens extra geschrobd.
vrouwjagersma schreef:
23-06-2017 13:06
Nou, dat ligt wel een beetje anders.
Eleonora gooit geen privé-gegevens van andere forummers op dit forum. Ze bedreigt, naar mijn weten, geen forummers via pb. Ze diagnosticeert geen forummers met allerhand ernstige psychische aandoeningen. Ze blijft niet terugkomen na meerdere perma's.

Ik vind het opmerkelijk dat er geen verschil gezien wordt. Ik begrijp dat het vervelend is als je het idee hebt dat er een clubje is waar je niet bijhoort, maar niet bij een clubje horen is niet te vergelijken met bewust iemands privéleven verzieken door de anonimiteit van dit forum te verstoren. Dat vind ik ernstig onethisch.
En jij wil zeggen dat Sap dat allemaal wel heeft gedaan?

En dat heb jij zélf gezien? Die mails? En de 'bedreigingen' ? Die hebben jullie onderling rondgestuurd ofzo? En daar een eigen groeps-gestuurde interpretatie aan gegeven?
Ik heb o.a. live de post gezien waarvan gezegd werd dat ze prive info gedeeld had. Daar stond niks anders in dan wat die forummer zélf al op het forum had gezet. En ik heb Sap ook zelf gesproken. En ik geloof haar. Ja, ze heeft issues. Maar achterbaksheid is er daar niet een van.
impala wijzigde dit bericht op 23-06-2017 13:23
3.10% gewijzigd
.
missie_m schreef:
23-06-2017 13:17
Of ze komen er sterker uit.

Iemand die altijd aan pesten deed zal dit nooit willen toegeven, en zal misschien zijn hele leven zeggen dat het geen pesten was of dat het aan de ander lag.
:sherlock:

Ja, joh. Ik pest. Dat jij mij altijd alleen maar quote om iets af te kunnen zeiken is wel leuk gedrag, natuurlijk.
impala schreef:
23-06-2017 11:01
Het 'heel erg grofweg' in mijn tekst is je ontgaan?
:rolling:
LOEP ME MAAR aub.
Bij deze dan maar ; Missie-m, je pest mij en vrouw Jagersma heb je ook een tijd gepest.
Niet zo netjes van je.
Waarom doe je dat?
impala schreef:
23-06-2017 13:20

En dat heb jij zélf gezien? Die mails? En de 'bedreigingen' ? Die hebben jullie onderling rondgestuurd ofzo? En daar een eigen groeps-gestuurde interpretatie aan gegeven? Waarom ga je er van uit dat iemand niet voor zichzelf een mening kan vormen? Als twintig mensen zag dat iets blauw is en drie zeggen groen, zeggen 19 mensen dan blauw vanwege groepsdruk, of zijn er drie mensen kleurenblind?
Ik heb o.a. live de post gezien waarvan gezegd werd dat ze prive info gedeeld had. Daar stond niks anders in dan wat die forummer zélf al op het forum had gezet. En ik heb Sap ook zelf gesproken. En ik geloof haar. Ja, ze heeft issues. Maar achterbaksheid is daar niet een van.
vrouwjagersma schreef:
23-06-2017 11:07
Nou ja, als er veel mensen zijn die in geen van de drie categorieën vallen, dan is heel grofweg wellicht ook gewoon nog niet ruim genoeg.

Ik hoor meestal nergens bij
en ik ben daar heel gelukkig mee. In die zin, natuurlijk vind ik sommige mensen hier aardig en sommige mensen wellicht minder prettig om mee te spreken. Maar ik kan niet zoveel met de constante stroom verwijten richting een bepaalde groep mensen die dan de boel hier zou bedisselen. Feit is dat als je welsprekend en intelligent genoeg bent om een eventuele groepjesvorming te ontdekken, je ook zou kunnen proberen dat om te draaien of te negeren, of zoals ik doe wanneer ik er zin in heb, te posten over al dan niet gekookte aardappelen en/of afhaalchinees. Men heeft meer macht dan men denkt.
Hoe gaat het met je gefrituurde spiegelei over de nasi?
LOEP ME MAAR aub.
Love it wanneer iedereen ontopic is! :devil:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
23-06-2017 13:25
Ga jij eens lekker spelfouten verbeteren.
23-06-2017 13:22
Bij deze dan maar ; Missie-m, je pest mij en vrouw Jagersma heb je ook een tijd gepest.
Niet zo netjes van je.
Waarom doe je dat?
Goed motto heb je BGB. Wat jij niet wil dat jou geschiedt...
Als je niet geprovoceerd wil worden, doe dat dan ook niet bij een ander.
.
impala schreef:

En dat heb jij zélf gezien? Die mails? En de 'bedreigingen' ? Die hebben jullie onderling rondgestuurd ofzo? En daar een eigen groeps-gestuurde interpretatie aan gegeven?
Ik heb o.a. live de post gezien waarvan gezegd werd dat ze prive info gedeeld had. Daar stond niks anders in dan wat die forummer zélf al op het forum had gezet. En ik heb Sap ook zelf gesproken. En ik geloof haar. Ja, ze heeft issues. Maar achterbaksheid is er daar niet een van.
Ik heb nog nooit van mijn leven een doorgestuurde pb gekregen of een pb die over een andere forummer ging. Ik baseer me slechts op de forummer zelf die erg geschrokken was van de privé-info die gedeeld was. En ik heb van meerdere forummers, die ik geloofwaardig acht, gelezen, hier, op dit forum, dat ze vervelende pb's hebben ontvangen. En nu zitten we in een impasse. Want net zoals jij Sap gelooft, zo geloof ik die andere forummers.
impala schreef:

Ik vind mijn naam noemen en me weet ik het wat voor diagnoses toeschrijven terwijl ik echt nooit wat met haar te maken heb gehad behoorlijk achterbaks/vals/kleregedrag eigenlijk.
impala schreef:
Ze provoceert niet. Ze stelt alleen een vraag.
impala schreef:
Wie provoceert wie?
Ik zal mijn motto maar eens aanvullen met " actie is reactie " .
Nouschi schreef:

:rofl:
Bruise schreef:
23-06-2017 11:21
Jij ziet de mensen die de sfeer bepalen als positief?
Hey Bruise :cheer2:
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
23-06-2017 13:22
:rolling:
Je quotes zijn echt zo voorspelbaar joh :hihi:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
eh... ruzie met een bug of zo.
anoniem_331975 wijzigde dit bericht op 23-06-2017 13:28
91.13% gewijzigd
Solivagant schreef:
23-06-2017 12:59
Ik heb een aantal van die PBs van SAP gelezen. Nou....dan is de lift naar je bovenkamer uitgevallen hoor, als je dat soort gebraak uit je toetsenbord krijgt.
.

Goh, waren die aan jou gericht dan?
En wat is je oordeel over mensen die Persoonlijke berichten delen met anderen?

Ja, ze zal best om zich heen hebben geslagen. Uiteindelijk. Actie-reactie.
impala wijzigde dit bericht op 23-06-2017 13:29
10.68% gewijzigd
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven