Napraattopic deel 87
donderdag 29 juni 2017 om 21:33
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 30 juni 2017 om 18:17
Ik zo zoïceau nooit motto'sLady_Voldemort schreef: ↑30-06-2017 18:11Als er een quote in je post staat heb je geen motto.
Een quote en een motto tegelijk, dat kan de huidige forumsoftware niet aan.
vrijdag 30 juni 2017 om 18:17
Over groepsdynamiek gesproken, ik luisterde vanochtend naar een hele boeiende podcast van BNR, interview met antropologe Jitske Kramer, die geen onderzoek meer doet naar stammen in Afrika maar naar 'stammen' aan de Amsterdamse Zuidas. Naar de culturen binnen bedrijven dus, hoe die ontstaan en hoe die te veranderen zijn.
Zij zegt dat je altijd moet beginnen met het luisteren naar Harrie, als je het functioneren van je bedrijf wil verbeteren. Harrie is die ene vogel die altijd ondersteboven hangt en wat anders doet en vindt dan de rest
Je moet Harrie niet uitlachen, passeren of afserveren, maar hem juist opzoeken en heel goed naar hem luisteren. En expliciet vragen of er mensen zijn die het met hem eens zijn. Er zijn namelijk altíjd mensen die net zo denken als Harrie, maar meestal is er maar één Harrie die zijn mond open doet. En als je zijn ideëen in de groep gooit, en een veilige omgeving schept om erop te reageren, dan blijken veel van zijn voorstellen en ideëen zo gek nog niet en blijken die ook nog eens gesteund te worden door velen. Dwarse vogel Harrie is de ingang naar verbetering
https://www.bnr.nl/podcasts/10322917/ok ... ske-kramer
Filmpje over Harrie: https://www.youtube.com/watch?v=Vevd_q3uHRo (edit: ik heb hier even een betere neergezet)
Zij zegt dat je altijd moet beginnen met het luisteren naar Harrie, als je het functioneren van je bedrijf wil verbeteren. Harrie is die ene vogel die altijd ondersteboven hangt en wat anders doet en vindt dan de rest
Je moet Harrie niet uitlachen, passeren of afserveren, maar hem juist opzoeken en heel goed naar hem luisteren. En expliciet vragen of er mensen zijn die het met hem eens zijn. Er zijn namelijk altíjd mensen die net zo denken als Harrie, maar meestal is er maar één Harrie die zijn mond open doet. En als je zijn ideëen in de groep gooit, en een veilige omgeving schept om erop te reageren, dan blijken veel van zijn voorstellen en ideëen zo gek nog niet en blijken die ook nog eens gesteund te worden door velen. Dwarse vogel Harrie is de ingang naar verbetering
https://www.bnr.nl/podcasts/10322917/ok ... ske-kramer
Filmpje over Harrie: https://www.youtube.com/watch?v=Vevd_q3uHRo (edit: ik heb hier even een betere neergezet)
impala wijzigde dit bericht op 30-06-2017 18:49
6.05% gewijzigd
.
vrijdag 30 juni 2017 om 18:19
Dankje.Lady_Voldemort schreef: ↑30-06-2017 18:11Als er een quote in je post staat heb je geen motto.
Een quote en een motto tegelijk, dat kan de huidige forumsoftware niet aan.
lengte vh bericht? Wijziging aangebracht in bericht? Rasheed is ;t niet met mijn onderschrift eens?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
vrijdag 30 juni 2017 om 18:27
Ben jij mal, lijkt me niets. Dan zouden alle adverteerders in de rij staan, want stel het forum werkt wel goed en er komt nieuwe aanwas... moeten we niet willen, toch? Alleen maar gescroll (mijn add-blocker werkt om de een of andere reden alleen hier niet) en nog drukker op de napraat met allemaal eigen verzoeken, wensen en regels...Lady_Voldemort schreef: ↑30-06-2017 18:17Het zou ook wat zijn he, als je zo maar een quote én een motto in je post op kon nemen. Voor je het weet gaan de servers in rook op, en dan hebben we niks meer.
vrijdag 30 juni 2017 om 18:34
Tsja, the story of my life.
vrijdag 30 juni 2017 om 18:35
shifty schreef: ↑30-06-2017 17:55
Wat er een beetje aan raakt is de film : The experiment : https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Experiment
Ook heel boeiend verhaal over groepsdynamiek.
Briljante film en acteur; goeie memes ook
vrijdag 30 juni 2017 om 18:36
En al die vervelende fossielen ook, die inmiddels van ellende maar met adblock forummen omdat ze het zat waren constant geconfronteerd te worden met advertenties die het gehele scherm bedekken en nog meelopen ook als je er omheen probeert te scrollen, of advertenties die zo maar op ploppen als je ergens 'eensch' wilt schrijven, of advertenties die je gewoon helemaal niet meer weg kan klikken. Je zou ze toch, die oudgedienden die met een adblock forummen omdat ze gewoon gezellig willen beppen/ruziemaken (*) met hun forummatties. Weg ermee.GenieInABottle schreef: ↑30-06-2017 18:27Ben jij mal, lijkt me niets. Dan zouden alle adverteerders in de rij staan, want stel het forum werkt wel goed en er komt nieuwe aanwas... moeten we niet willen, toch? Alleen maar gescroll (mijn add-blocker werkt om de een of andere reden alleen hier niet) en nog drukker op de napraat met allemaal eigen verzoeken, wensen en regels...![]()
*: doorhalen wat voor jou niet van toepassing is
anoniem_268181 wijzigde dit bericht op 30-06-2017 18:36
0.05% gewijzigd
vrijdag 30 juni 2017 om 18:40
*klapt Flip-over uit*
*prutst met beamer*
*hoera, alles werkt. De Powerpoint kan beginnen*
Wat mij opvalt: volgens mij zitten we, sinds de start van dit nieuwe, verbeterde *kuch* forum, in een managementmethode.
*klikt naar dia 1*

Volgens mijn idee zitten we nu in de fase: normen. *wijst aan met laserpen* Dat betekent dat we volgend weekend kunnen gaan presteren!! Goed bezig, team. Toppertjes!!
Dat is wat mij opviel.
*prutst met beamer*
Wat mij opvalt: volgens mij zitten we, sinds de start van dit nieuwe, verbeterde *kuch* forum, in een managementmethode.
*klikt naar dia 1*

Volgens mijn idee zitten we nu in de fase: normen. *wijst aan met laserpen* Dat betekent dat we volgend weekend kunnen gaan presteren!! Goed bezig, team. Toppertjes!!
Dat is wat mij opviel.
anoniem_337753 wijzigde dit bericht op 30-06-2017 18:42
9.27% gewijzigd
vrijdag 30 juni 2017 om 18:41
Ik ook echt nooit.
Geen flauw idee.
vrijdag 30 juni 2017 om 18:42
Test.Lady_Voldemort schreef: ↑30-06-2017 18:40
Bij mij niet hoor.
Chrome, goedkoop Medion laptopje van 179 euro (50 euro korting want showmodelletje)
Edit: het werkt wel.
vrijdag 30 juni 2017 om 18:44
Ik ook niet. Ik denk dat je nog een postje of honderdtig moet voor je aan de 200 zit
Edit: 125 om precies te zijn. Flink wat linkjes plaatsen dus, vanavond.
anoniem_268181 wijzigde dit bericht op 30-06-2017 18:44
13.30% gewijzigd
vrijdag 30 juni 2017 om 18:46
Lady_Voldemort schreef: ↑30-06-2017 18:44Ik ook niet. Ik denk dat je nog een postje of honderdtig moet voor je aan de 200 zit![]()
Ja maar er stond ook tekst in
vrijdag 30 juni 2017 om 18:46
Hugh-Jazz schreef: ↑30-06-2017 18:40*klapt Flip-over uit*
*prutst met beamer*
*klikt naar dia 1*
Dat is wat mij opviel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 30 juni 2017 om 18:48
*Met fluisterstem*Hugh-Jazz schreef: ↑30-06-2017 18:40*klapt Flip-over uit*
*prutst met beamer*
*klikt naar dia 1*
Dat is wat mij opviel.
Pssst, je loopt achter, heel ver achter...
*klapt Flip-over in*
*zet beamer uit*
*Sluit de Powerpoint af*
Goed bezig Hugh, extra inzet wordt altijd gewaardeerd!
vrijdag 30 juni 2017 om 18:49
Mogen we de complementaire pen houden?GenieInABottle schreef: ↑30-06-2017 18:48*Met fluisterstem*
Pssst, je loopt achter, heel ver achter...
*klapt Flip-over in*
*zet beamer uit*
*Sluit de Powerpoint af*
Goed bezig Hugh, extra inzet wordt altijd gewaardeerd!![]()
vrijdag 30 juni 2017 om 18:50
Lady_Voldemort schreef: ↑30-06-2017 18:45Ja, maar dat kan de server natuurlijk niet aan he. Stel je voor: een plaatje wissen wegens nog niet voldoende posts en dan ook nog tekst plaatsen. Heel Helsinki zou afbranden.
Nou, dan ga ik maar smeken in het modtopic.