Napraattopic deel 87
donderdag 29 juni 2017 om 21:33
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 30 juni 2017 om 17:54
Thanks ladies, idd The Wave!
Volgens mij wel Engels Solo, maar ik kan het mis hebben.
En idd Simba, het experiment heeft echt plaatsgevonden.
Er is nog een film over studenten waarvan de ene helft gevangenisbewaarders zijn en de andere helft gevangenen. Ook dit loopt heel snel uit de hand. Ook zo beklemmend. En ook de naam kwijt.
Er is nog een film over studenten waarvan de ene helft gevangenisbewaarders zijn en de andere helft gevangenen. Ook dit loopt heel snel uit de hand. Ook zo beklemmend. En ook de naam kwijt.
vrijdag 30 juni 2017 om 17:55
The waveGenieInABottle schreef: ↑30-06-2017 17:41Omdat ik weet dat hij in een eerder deel voorbij is gekomen, durf ik het wel aan om hier de vraag te stellen ipv een topic te openen:
Ik zoek de naam van een documentaire / film. Situatie: Engeland, klas krijgt les over WOII, docent gaat groepsexperiment aan om te demonstreren hoe groepsdynamiek ontstaat vanuit gebruikmaking van rituelen, regels en codes. Als 1 leerlinge niet meer mee wil doen, dan wordt ze buitengesloten.
Iemand?![]()
gebaseerd op een waargebeurd verhaal https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Derde_Golf
Erg oude film nu maar inderdaad wel met een boeiende achtergrond hoe dit soort processen (vrij gemakkelijk) te manipuleren zijn met de juiste ingrediënten.
En eigenlijk heel actueel als je bedenkt dat er op dat vlak eigenlijk na WOII vrijwel niks essentieel verandert is in de politiek. En daarnaast zie je dus dat over de gehele wereld op dezelfde manier vrij makkelijk machtsblokken (rondom een ideologie/een persoon) kunnen ontstaan. Kijk maar naar Trump .. een schoolvoorbeeld hiervan.
Wat er een beetje aan raakt is de film : The experiment : https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Experiment
Ook heel boeiend verhaal over groepsdynamiek.
vrijdag 30 juni 2017 om 17:57
Die heet: Das Experiment.GenieInABottle schreef: ↑30-06-2017 17:54Thanks ladies, idd The Wave!![]()
![]()
![]()
Er is nog een film over studenten waarvan de ene helft gevangenisbewaarders zijn en de andere helft gevangenen. Ook dit loopt heel snel uit de hand. Ook zo beklemmend. En ook de naam kwijt.![]()
vrijdag 30 juni 2017 om 17:57
vrijdag 30 juni 2017 om 17:58
Sorry, ik stond even iets te doen waar hier niet over gepraat mag worden.
overig/opgescheept-met-slof-shag/list_m ... #p27260469
vrijdag 30 juni 2017 om 18:02
vrijdag 30 juni 2017 om 18:02
Oei. Ik lees dat je vaak met een negatieve insteek reageert.Lady_Voldemort schreef: ↑30-06-2017 17:58Sorry, ik stond even iets te doen waar hier niet over gepraat mag worden.
overig/opgescheept-met-slof-shag/list_m ... #p27260469
vrijdag 30 juni 2017 om 18:03
Ja, ik las het ook. Ik zal de komende avond dus besteden aan comtemplatieve bezigheden, want zo kan het natuurlijk niet langer met mij.ThunderassMan schreef: ↑30-06-2017 18:02Oei. Ik lees dat je vaak met een negatieve insteek reageert.![]()
vrijdag 30 juni 2017 om 18:05
simbalabimba schreef: ↑30-06-2017 17:57Nou GIAB, je wordt op je wenken bediend door Shifty... die nog niet eens wist dat je ook de naam van the Experiment kwijt was.
![]()
Ik pleit voor een smiley van een minion met waarzegbol!
Enne, soms heb je een motto, soms niet, maar uhhh???????? Heb ik daar nu al die moeite voor gedaan gisteren? Tjeezuz zeg
vrijdag 30 juni 2017 om 18:05
Er is een nieuwe versie van The Wave.shifty schreef: ↑30-06-2017 17:55The wave
gebaseerd op een waargebeurd verhaal https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Derde_Golf
Erg oude film nu maar inderdaad wel met een boeiende achtergrond hoe dit soort processen (vrij gemakkelijk) te manipuleren zijn met de juiste ingrediënten.
En eigenlijk heel actueel als je bedenkt dat er op dat vlak eigenlijk na WOII vrijwel niks essentieel verandert is in de politiek. En daarnaast zie je dus dat over de gehele wereld op dezelfde manier vrij makkelijk machtsblokken (rondom een ideologie/een persoon) kunnen ontstaan. Kijk maar naar Trump .. een schoolvoorbeeld hiervan.
Wat er een beetje aan raakt is de film : The experiment : https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Experiment
Ook heel boeiend verhaal over groepsdynamiek.
Duitse film.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
vrijdag 30 juni 2017 om 18:06
Ik ben blij dat je het nu eindelijk zelf ook inziet.Lady_Voldemort schreef: ↑30-06-2017 18:03Ja, ik las het ook. Ik zal de komende avond dus besteden aan comtemplatieve bezigheden, want zo kan het natuurlijk niet langer met mij.
Heb je al een therapeut gesproken of groepssessies gedaan?
vrijdag 30 juni 2017 om 18:11
Ik heb altijd een motto toch? Zie jij m niet onder elk bericht?GenieInABottle schreef: ↑30-06-2017 18:05![]()
Ik pleit voor een smiley van een minion met waarzegbol!
Enne, soms heb je een motto, soms niet, maar uhhh???????? Heb ik daar nu al die moeite voor gedaan gisteren? Tjeezuz zeg![]()
Jaja, ik ga 'm - tijdelijk- wijzigen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
vrijdag 30 juni 2017 om 18:11
Als er een quote in je post staat heb je geen motto.simbalabimba schreef: ↑30-06-2017 18:11Ik heb altijd een motto toch? Zie jij m niet onder elk bericht?
Een quote en een motto tegelijk, dat kan de huidige forumsoftware niet aan.
vrijdag 30 juni 2017 om 18:13
Nee, zo ongeveer om en om. De ene keer zie ik je motto, de andere keer niet. Volledige willekeur op een pagina!simbalabimba schreef: ↑30-06-2017 18:11Ik heb altijd een motto toch? Zie jij m niet onder elk bericht?
vrijdag 30 juni 2017 om 18:13
vrijdag 30 juni 2017 om 18:15
Het was maar een grapje.., maar ik waardeer je passie waarmee je een punt wilt maken.Dana schreef: ↑30-06-2017 13:59Sorry, ik vind jou een superleuke forummer maar op dit onderwerp vind ik je zwaarvermoeiend (ja en ik weet dat dat laatste wel wederzijds zal zijn).
Een apart uitvechttopic openen.... dát mág niét.
Een apart clubhuis wel, een apart kattenplaatjestopic wel, een muzieklinkjestopic wel, maar een apart napraat of uitpraat of uitvechttopic..... mag volgens de huisregels van dit forum niet. Gewoon écht niet. Huisregels.
vrijdag 30 juni 2017 om 18:16
Lady_Voldemort schreef: ↑30-06-2017 18:03Ja, ik las het ook. Ik zal de komende avond dus besteden aan comtemplatieve bezigheden, want zo kan het natuurlijk niet langer met mij.
Wel dapper van TO dat ze dat zomaar tegen jou durfde te zeggen. Had ze op Willems topic moeten doen, had ze nu vast een rode wang gehad
vrijdag 30 juni 2017 om 18:17
Omdat je daarin een quote hebt opgenomen dus. Kijk maar, ik heb nu ook geen motto.simbalabimba schreef: ↑30-06-2017 18:13Rasheed heeft mijn wijziging in orde bevonden.
En ik zie idd in bijv. mijn bericht van vrijdag 30 juni 2017 18:11 geen onderschrift.