Napraattopic deel 89
woensdag 26 juli 2017 om 15:47
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
maandag 21 augustus 2017 om 21:22
Mooi geschreven.feow schreef: ↑21-08-2017 21:06Welk een geschiedvervalsing, laat Meds het niet lezen! Ketsjup. Het was ketchup!
En ze was verschrikkelijk aan het klieren. En dat was nu juist wat vroeger als meelezer (sorry Yasmijn, ook toen het forum nog klein was was de horde meelezers-met-rooie-oortjes-en-zonder-lef-om-mee-te-schrijven groter dan je dacht) het leuk maakte. Stevige taal, forse discussies, onverborgen venijn. En humor. Niet voor tere zieltjes.
En toch was er ook daar veel ruimte voor warmte en meeleven.
En, maar dat is misschien de tijdgeest, de mods konden zich concentreren op dingen die échte over de rand gingen.
En speciaal voor simsalabimbo: modereren op racisme heeft niets met tere zieltjes of veilig forummen te maken, maar met fatsoen en historisch besef.
maandag 21 augustus 2017 om 21:24
Fatsoen en historisch besef ja.
Over hachee gesproken: Ik heet dan wel geen Yas maar ik doe dus altijd 500/600 gram rundvlees, in blokjes snijden, aanbraden in hete boter, 500 g uien in halve ringen erbij, zakkie hacheekruiden van Stegeman erbij plus wat extra laurierblaadjes en een 'groot' blikje tomatenpuree, beetje water en dan maar stoven, een uurtje of drie vier. Aan het einde van de stoofperiode een maizenapapje (= maizena plus wat melk met een vork tot een papje geklopt) erdoor om te binden en klaar. Te serveren met rijst of aardappelen en voor mezelf doe ik er ook altijd rooie kool bij met appeltjes, gewoon uit een pot.
Over hachee gesproken: Ik heet dan wel geen Yas maar ik doe dus altijd 500/600 gram rundvlees, in blokjes snijden, aanbraden in hete boter, 500 g uien in halve ringen erbij, zakkie hacheekruiden van Stegeman erbij plus wat extra laurierblaadjes en een 'groot' blikje tomatenpuree, beetje water en dan maar stoven, een uurtje of drie vier. Aan het einde van de stoofperiode een maizenapapje (= maizena plus wat melk met een vork tot een papje geklopt) erdoor om te binden en klaar. Te serveren met rijst of aardappelen en voor mezelf doe ik er ook altijd rooie kool bij met appeltjes, gewoon uit een pot.
maandag 21 augustus 2017 om 21:26
Doe je dan riblappen?Lady_Voldemort schreef: ↑21-08-2017 21:24Fatsoen en historisch besef ja.
Wat kan je ipv hacheekruiden doen?
maandag 21 augustus 2017 om 21:27
En uit fatsoen en historisch besef (ouders, grootouders) heb ik ook niet zoveel behoeft aan iemand uitmaken voor rotte vis of godsklere kortzichtige trut, ook al is dat dan niet racistisch.feow schreef: ↑21-08-2017 21:06Welk een geschiedvervalsing, laat Meds het niet lezen! Ketsjup. Het was ketchup!
En ze was verschrikkelijk aan het klieren. En dat was nu juist wat vroeger als meelezer (sorry Yasmijn, ook toen het forum nog klein was was de horde meelezers-met-rooie-oortjes-en-zonder-lef-om-mee-te-schrijven groter dan je dacht) het leuk maakte. Stevige taal, forse discussies, onverborgen venijn. En humor. Niet voor tere zieltjes.
En toch was er ook daar veel ruimte voor warmte en meeleven.
En, maar dat is misschien de tijdgeest, de mods konden zich concentreren op dingen die échte over de rand gingen.
En speciaal voor simsalabimbo: modereren op racisme heeft niets met tere zieltjes of veilig forummen te maken, maar met fatsoen en historisch besef.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
maandag 21 augustus 2017 om 21:27
Het moet wel iets heel schandelijks zijn, dat antifa gedoe. Stel je voor zeg. Getverdemme, dat je tegen fascisme bent. Hoe halen sommige mensen het in hun hoofd.
maandag 21 augustus 2017 om 21:29
En na de hachee griesmeelpap met bessensausLady_Voldemort schreef: ↑21-08-2017 21:24Fatsoen en historisch besef ja.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
maandag 21 augustus 2017 om 21:29
Mmmmmm lekker binnenkort maar weer eens hachee maken al heel lang niet gegeten.Lady_Voldemort schreef: ↑21-08-2017 21:24Fatsoen en historisch besef ja.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
maandag 21 augustus 2017 om 21:30
Laurier. kruidnageltjes en zout geloof ik. Paprikapoeier lijkt me er ook wel lekker door. En ik ken ook wel mensen die er ontbijtkoek door gooien, voor het zoetje. maar dat vind ik persoonlijk dus niks.
maandag 21 augustus 2017 om 21:32
O, ik lgde de kllemTOON Verkeerd. An-TI -fa forum.Lady_Voldemort schreef: ↑21-08-2017 21:27Het moet wel iets heel schandelijks zijn, dat antifa gedoe. Stel je voor zeg. Getverdemme, dat je tegen fascisme bent. Hoe halen sommige mensen het in hun hoofd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 21 augustus 2017 om 21:34
Kijk, die kruiden heb ik. Hoeft het kind morgen alleen even langs de slager.Lady_Voldemort schreef: ↑21-08-2017 21:30Laurier. kruidnageltjes en zout geloof ik. Paprikapoeier lijkt me er ook wel lekker door. En ik ken ook wel mensen die er ontbijtkoek door gooien, voor het zoetje. maar dat vind ik persoonlijk dus niks.
maandag 21 augustus 2017 om 21:38
Ik ook niet.Lady_Voldemort schreef: ↑21-08-2017 21:30Laurier. kruidnageltjes en zout geloof ik. Paprikapoeier lijkt me er ook wel lekker door. En ik ken ook wel mensen die er ontbijtkoek door gooien, voor het zoetje. maar dat vind ik persoonlijk dus niks.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
maandag 21 augustus 2017 om 21:47
Ja 1 op 1 dat doe ik ook altijd, dus een pond vlees en dan ook een pond uien.
maandag 21 augustus 2017 om 22:12
Ik heb hele verse uien (als in vorige week van het land af)Lady_Voldemort schreef: ↑21-08-2017 22:11Ja precies. Maar dat komt ook een beetje omdat ik na het snijden van een pond uien wel zo'n beetje uitgejankt ben
maandag 21 augustus 2017 om 22:14
Oei dat wordt janken.
maandag 21 augustus 2017 om 22:21
uien pellen onder stromende kraanMoirenPhae schreef: ↑21-08-2017 22:20Ik huil nooit. Van de week moest ik na ui 2 stoppen. En kind dat ook aan het aanrecht stond stond ook te janken![]()
maandag 21 augustus 2017 om 22:22
Dan spoelen alle snippers weg.
maandag 21 augustus 2017 om 22:22
Dit.
Of een duikbril op.