Napraattopic Deel 92

26-09-2017 12:43 3047 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Enn schreef:
30-09-2017 14:58
Deze inderdaad.
Ook eens.
vrouwjagersma schreef:
30-09-2017 14:56
Lollypopje maakt een bewuste keuze voor een bepaald type relatie. Weloverwogen en met duidelijke afspraken. Het is niet mijn keuze, maar ze maakt hem in vol bewustzijn.
Andere vrouwen in dit topic leggen zich echter met een soort berusting neer bij de machtsbalans in hun relatie, want "er moet nu eenmaal iemand de baas zijn." Dat vind ik een heel ander verhaal.
Precies. 'Ik ben nou eenmaal een ochtendmens dus vind het niet erg', 'hij kan nou eenmaal niet koken dus ik kook altijd en kook dus wat hij lekker vindt en eet dus niet wat ik het lekkerst vind'.Etc etc. Echt verbijsterend hoor hoe sommige vrouwen er mee omgaan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
30-09-2017 15:00
Precies. 'Ik ben nou eenmaal een ochtendmens dus vind het niet erg', 'hij kan nou eenmaal niet koken dus ik kook altijd en kook dus wat hij lekker vindt en eet dus niet wat ik het lekkerst vind'.Etc etc. Echt verbijsterend hoor hoe sommige vrouwen er mee omgaan.
Misschien zijn dat juist het type vrouwen dat zich snel onderdrukt voelt.( voelen?)
Trouwens zo heb ik vanmorgen ook het topic over hoe een 'mee-moeder' (de term werd in dat topic gebruikt) zich kan voelen binnen haar gezin. Ik heb dat ook met veel interesse gelezen omdat ik hier nog nooit over nagedacht of van gehoord heb. Momenteel vind ik viva best weer goed leesvoer.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
30-09-2017 15:03
Trouwens zo heb ik vanmorgen ook het topic over hoe een 'mee-moeder' (de term werd in dat topic gebruikt) zich kan voelen binnen haar gezin. Ik heb dat ook met veel interesse gelezen omdat ik hier nog nooit over nagedacht of van gehoord heb. Momenteel vind ik viva best weer goed leesvoer.
Dat verbaast me moet ik zeggen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrouwjagersma schreef:
Lollypopje maakt een bewuste keuze voor een bepaald type relatie. Weloverwogen en met duidelijke afspraken. Het is niet mijn keuze, maar ze maakt hem in vol bewustzijn.
Andere vrouwen in dit topic leggen zich echter met een soort berusting neer bij de machtsbalans in hun relatie, want "er moet nu eenmaal iemand de baas zijn." Dat vind ik een heel ander verhaal.
Maar goed, ze kiezen er nog steeds zelf voor. Of dat een weloverwogen keuze is, weet je niet.
8-)
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Dakduif÷ schreef:
Maar als ze zich daar zelf nou lekker bij voelen? Ik smeer bijvoorbeeld altijd mijn man zijn brood. Denk er verder niet over na.
Andere mensen vinden dat heel raar. Hij draagt altijd de boodschappentassen. Denkt hij ook nooit over na. ( ik wel overigens :mrgreen: )
Ik zeg dat hele topic al dat als 2 mensen dat echt prima vinden en zich bewust zijn van hoe ze dat doen in een relatie prima. Die TO moet dat echt zelf weten. Eigenlijk iedereen.

Maar er zitten mensen bij die beweren dat er in elke relatie een leider is. Of dat ze dingen laten of doen, echt voor hun partner, dingen als haar knippen, kleding aanpassen, hobby's aanpassen, zelf niet mogen mee bepalen welke bank het word.

Als je dat soort dingen aangeeft binnen een relatie, zoals zij denken dat hij hoort te zijn of wat 'normaal'/ 'gemiddeld' is ( wat ze dan ook tikken) vind ik dat echt wel een beetje verbijsterend.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 30-09-2017 15:12
1.78% gewijzigd
.
anoniem_320683 wijzigde dit bericht op 06-10-2017 13:40
99.40% gewijzigd
Nouschi schreef:
30-09-2017 15:04
Dat verbaast me moet ik zeggen.
Tsja, gewoonweg me niet eerder verplaatst doordat ik er nog niet iemand over heb horen praten en het me dus niet bewust was. Wat niet zegt dat ik het niet zou snappen oid. Integendeel.
enn wijzigde dit bericht op 30-09-2017 15:21
1.93% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
DEATH schreef:
30-09-2017 15:06
Maar goed, ze kiezen er nog steeds zelf voor. Of dat een weloverwogen keuze is, weet je niet.
Dat is waar...maar in de reacties en voorbeelden die er dan volgen kan je prima zien dat ze denken dat dat zo hoort.
Of dat ze er helemaal niet echt over na hebben gedacht maar niet beter weten. Niet allemaal hoor. Maar bij veel wel.
Fee-de-Goede schreef:
30-09-2017 15:09
Ik zeg dat hele topic al dat als 2 mensen dat echt prima vinden en zich bewust zijn van hoe ze dat doen in een relatie prima. Die TO moet dat echt zelf weten. Eigenlijk iedereen.

Maar er zitten mensen bij die beweren dat er in elke relatie een leider is. Of dat ze dingen laten of doen, echt voor hun partner, dingen als haar knippen, kleding aanpassen, hobby's aanpassen, zelf niet mogen mee bepalen welke bank het word.

Als je dat soort dingen aangeeft als speciaal laten of special doen binnen een relatie, zoals zij denken dat hij hoort te zijn of wat 'normaal'/ 'gemiddeld' is ( wat ze dan ook tikken) vind ik dat echt wel een beetje verbijsterend.
Ik begrijp je punt. Ik heb in mijn omgeving nooit iemand zoiets horen zegen;" er is altijd een leider." Wel gezien dat regelmatig 1 van de 2 erg controlerend is. Dan denk je automatisch al te weten wie de" baas" speelt thuis. Als de relatie dan verbroken was, bleek dat de " onderdanige" partij voor de lieve vrede maar meewerkte. Wellicht durven weinig mensen ervoor uit te komen.
DEATH schreef:
Precies, interessant dus :)
Enn schreef:
30-09-2017 15:16
Precies, interessant dus :)
:cheer2: jeey de diepte in!
DEATH schreef:
Ik heb de indruk dat het ze overkomt. Het type vrouw dat klaagt, maar niet de volgende stap kan zetten. Kom toch, " ik vind bietjes heel lekker, maar mijn man lust ze niet, dus eten we ze nooit." Zo'n zin zegt me genoeg.

En ze leven dit hun kinderen ook voor en dat is wellicht niet zo fijn.
vrouwjagersma schreef:
30-09-2017 15:23
Ik heb de indruk dat het ze overkomt. Het type vrouw dat klaagt, maar niet de volgende stap kan zetten. Kom toch, " ik vind bietjes heel lekker, maar mijn man lust ze niet, dus eten we ze nooit." Zo'n zin zegt me genoeg.

Exact. Dan heb je het niet helemaal begrepen hoor.
Ook als je keuzevrijheid hebt kun je heel niet-feministische keuzes maken. Het is nu net of keuzevrijheid het hoogste goed is en verder niet zeuren want ze kiezen er zelf voor. Zo werkt het natuurlijk niet.
Nouschi schreef:
30-09-2017 15:27
Ook als je keuzevrijheid hebt kun je heel niet-feministische keuzes maken. Het is nu net of keuzevrijheid het hoogste goed is en verder niet zeuren want ze kiezen er zelf voor. Zo werkt het natuurlijk niet.
Exact. Goeie post.
Enn schreef:
30-09-2017 15:10
Tsja, gewoonweg me niet eerder verplaatst doordat ik er nog niet iemand over heb horen praten en het me dus niet bewust was. Wat niet zegt dat ik het niet zou snappen oid. Integendeel.

Uiteraard snap ik dat :-D
Nouschi schreef:
30-09-2017 15:00
Dat was ik maar wees gerust. Als ik kook bepaal ik wat er op tafel komt. Maar geen vlees dus, want dat eet man niet. Maar aangezien ik om meerdere redenen geen voorstander ben van veel vlees eten, zie ik dat zeker niet als opoffering.
vrouwjagersma schreef:
30-09-2017 15:23

Dit.
IJskoffie schreef:
30-09-2017 15:33
Dat was ik maar wees gerust. Als ik kook bepaal ik wat er op tafel komt. Maar geen vlees dus, want dat eet man niet. Maar aangezien ik om meerdere redenen geen voorstander ben van veel vlees eten, zie ik dat zeker niet als opoffering.
Nee dat was jij niet.
Nouschi schreef:
30-09-2017 15:36
Nee dat was jij niet.
Oke mooi :proud:
.
anoniem_353419 wijzigde dit bericht op 30-09-2017 15:37
Reden: 1x is genoeg
98.23% gewijzigd
.
anoniem_320683 wijzigde dit bericht op 06-10-2017 13:40
97.62% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven