Napraattopic Deel 93
zondag 5 november 2017 om 19:08
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 5 november 2017 om 20:28
meikebikker schreef: ↑05-11-2017 20:28Voor de grote GUM weer komt;
JuniorModeratorViva zondag 5 november 2017 20:00
meikebikker schreef: ↑05-11-2017 19:29
Als jullie niet van plan zijn om uitleg te geven over wat ik schreef over het aanklikken op nieuwe topics en uitkomen op topics van 10 jaar geleden met de teksten en ava's van overleden mensen en totaal schijt hebben aan wat dat met mensen doet, anonimiseer mij dan ook maar.
Beste Meikebikker,
Het lijkt erop dat dit een bug is waardoor er iets niet goed gaat in de routing en daarvoor zul je even moeten mailen. Het is heel rot om zo onverwacht geconfronteerd te worden met mensen die er niet meer zijn, maar dat is helaas niet te voorkomen. Ook als iemand een ouder topic upt, kan dit gebeuren.
met vriendelijke groet,
Junior
meikebikker zondag 5 november 2017 20:22
Ach, krijg toch de schijt met dat infantiele gezever over mailen altijd!
Ja?
Stoer ofzo? Wat wil je voor reactie?

zondag 5 november 2017 om 20:28
Dit dus.vrouwjagersma schreef: ↑05-11-2017 20:25Als het echt is, vind ik dit wel heel vreemd gedrag. Het gaat om 50 Euro voor TO en om de baan van de oplichter. Die wordt door TO en haar vriendjes, zonder dat ze erbij aanwezig is, in de winkel waar ze werkt zwartgemaakt. Waarom? Krijgt TO daar haar geld mee terug? Het enige wat TO hiermee bereikt, is het bevredigen van haar wraaklust. En alhoewel geen menselijk gebrek mij vreemd is, vind ik een tas van 50 Euro niet voldoende reden om iemands leven dusdanig te verzieken.
zondag 5 november 2017 om 20:32
Je hebt ook nog zoiets als 'het eerst zelf proberen op te lossen' voordat je aangifte doet.MoirenPhae schreef: ↑05-11-2017 20:27De wet schrijft voor dat je bij diefstal aangifte doet en niet met meerdere mensen bij die persoon langs gaat en bij collega’s gaat lopen lasteren om verhaal te halen.
Van mij mag dat gewoon wel, zeker als er eigenlijk helemaal niks aan de hand is. Iemand een bezoekje brengen om het erover te hebben, is dat nou zo erg? Zeker als het komt doordat de ander de wet heeft overtreden.MoirenPhae schreef: ↑05-11-2017 20:26Eigen rechter spelen mag in Nederland niet en terecht.
Er is geen enkel argument om eigen rechter spelen wel goed te keuren. Nooit.
Ik hou niet van dat moraalriddergedrag. Lekker rechtlijnig ben je dan ook. "Nooit." Bah.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
zondag 5 november 2017 om 20:33
In ieder geval geen voorspelbare stoere zeikreactie van een gemuteerde forumfossiel zoals jou!
zondag 5 november 2017 om 20:34
Ik weet zeker niet beide kanten van het verhaal en zou het ook kut vinden als het zou blijken dat TO gewoon zit te liegen en ik haar hier nu verdedig! Maar ik vind het ook weer raar om met z'n allen de oplichtster te gaan verdedigen want stel dat TO wel de waarheid spreekt?
Dit probleem heb je eigenlijk met alle berichten op een forum - niemand weet hoe het echt zit, met welk topic dan ook.
zondag 5 november 2017 om 20:35
Vind je het niet stoer dan?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.

zondag 5 november 2017 om 20:35
Ja, ik bepaalde normen en waarden ben ik heel erg rechtlijnig.Mary-C schreef: ↑05-11-2017 20:32Je hebt ook nog zoiets als 'het eerst zelf proberen op te lossen' voordat je aangifte doet.
Van mij mag dat gewoon wel, zeker als er eigenlijk helemaal niks aan de hand is. Iemand een bezoekje brengen om het erover te hebben, is dat nou zo erg? Zeker als het komt doordat de ander de wet heeft overtreden.
Ik hou niet van dat moraalriddergedrag. Lekker rechtlijnig ben je dan ook. "Nooit." Bah.
Gelukkig wel meer mensen, anders zou het een grote anarchistische teringzooi worden.
Als ze het volwassen had aangepakt was ze alleen naar binnen gegaan en vertrokken als ze er niet was geweest. Dit was niet om het op te lossen, dit was gewoon wraak.

zondag 5 november 2017 om 20:38
hear hearMoirenPhae schreef: ↑05-11-2017 20:35Ja, ik bepaalde normen en waarden ben ik heel erg rechtlijnig.
Gelukkig wel meer mensen, anders zou het een grote anarchistische teringzooi worden.
Als ze het volwassen had aangepakt was ze alleen naar binnen gegaan en vertrokken als ze er niet was geweest. Dit was niet om het op te lossen, dit was gewoon wraak.
zondag 5 november 2017 om 20:39
Dan mag ik toch wel een andere mening hebben? Het gaat mij eigenlijk niet eens meer om dat marktplaatstrollentopic, maar ik zie dit probleem zo vaak voorbij komen op Viva, en vaak hou ik dan in z'n geheel m'n mond, maar soms moet ik er gewoon even fel op ingaan. Sorry, Kylo, maar als ik op een topic reageer dan baseer ik mijn reactie op mijn eigen mening en mijn eigen bevindingen, en praat ik niet klakkeloos de wet of andere morele regels na. De wet is nogal zwart/wit, en dat zijn de dingen die we op zo'n forum voorgespiegeld krijgen niet.
zondag 5 november 2017 om 20:40
Lees daar maar gewoon verder mee met dat topic.Mary-C schreef: ↑05-11-2017 20:39Dan mag ik toch wel een andere mening hebben? Het gaat mij eigenlijk niet eens meer om dat marktplaatstrollentopic, maar ik zie dit probleem zo vaak voorbij komen op Viva, en vaak hou ik dan in z'n geheel m'n mond, maar soms moet ik er gewoon even fel op ingaan. Sorry, Kylo, maar als ik op een topic reageer dan baseer ik mijn reactie op mijn eigen mening en mijn eigen bevindingen, en praat ik niet klakkeloos de wet of andere morele regels na. De wet is nogal zwart/wit, en dat zijn de dingen die we op zo'n forum voorgespiegeld krijgen niet.

zondag 5 november 2017 om 20:40
Ja, laten we de wet buigbaar maken, verstandigMary-C schreef: ↑05-11-2017 20:39Dan mag ik toch wel een andere mening hebben? Het gaat mij eigenlijk niet eens meer om dat marktplaatstrollentopic, maar ik zie dit probleem zo vaak voorbij komen op Viva, en vaak hou ik dan in z'n geheel m'n mond, maar soms moet ik er gewoon even fel op ingaan. Sorry, Kylo, maar als ik op een topic reageer dan baseer ik mijn reactie op mijn eigen mening en mijn eigen bevindingen, en praat ik niet klakkeloos de wet of andere morele regels na. De wet is nogal zwart/wit, en dat zijn de dingen die we op zo'n forum voorgespiegeld krijgen niet.

zondag 5 november 2017 om 20:41
Ja ik houd met moeite het topic nog bij, maar op FB dingen plaatsen gaat inderdaad best ver. Die info hadden we eerder echter niet, dus op basis van het hele winkelgedoe is TO mijns inziens alsnog onterecht afgekamd.
Hoe weet jij dat nou weer? En heb jij nog nooit wraak genomen op iemand? Nooit gewild ook?MoirenPhae schreef: ↑05-11-2017 20:35Ja, ik bepaalde normen en waarden ben ik heel erg rechtlijnig.
Ik had het ook anders aangepakt ja maar ik voel me niet geroepen om mensen aan te vallen omdat ze dingen anders aanpakken. Ik denk liever met diegene mee.
zondag 5 november 2017 om 20:42
Doe ff normaal joh.meikebikker schreef: ↑05-11-2017 20:33In ieder geval geen voorspelbare stoere zeikreactie van een gemuteerde forumfossiel zoals jou!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 5 november 2017 om 20:42
Nee dat doe ik zelf toch ook niet, maar als TO dat niet doet, dan is de wet er dus al om haar erop aan te spreken mocht ze echt te ver gaan. Dan ga ik dat niet alsnog doen, als een soort afgevaardigde van de wet.
Ik vond mezelf aan het begin eigenlijk best normaal, tot het halve forum over mij heenviel... Maar dat ben ik wel gewend.
zondag 5 november 2017 om 20:46
Ik geloof haar opzich wel maar ik vind dat ze nu gewoon te ver gaat, met Facebook enzo. Zo snijdt ze zichzelf in de vingers. Eng vind ik haar niet, ze is alleen eng voor oplichters. En dat ben ik niet (en jij ook niet volgens mij) dus dan hebben we niks te vrezen

zondag 5 november 2017 om 20:46
Nee, ik heb idd nog nooit wraak genomen. Of iets onwettelijke gedaan.Mary-C schreef: ↑05-11-2017 20:41Ja ik houd met moeite het topic nog bij, maar op FB dingen plaatsen gaat inderdaad best ver. Die info hadden we eerder echter niet, dus op basis van het hele winkelgedoe is TO mijns inziens alsnog onterecht afgekamd.
Hoe weet jij dat nou weer? En heb jij nog nooit wraak genomen op iemand? Nooit gewild ook?
Ik had het ook anders aangepakt ja maar ik voel me niet geroepen om mensen aan te vallen omdat ze dingen anders aanpakken. Ik denk liever met diegene mee.
zondag 5 november 2017 om 20:48
Ik zie haar niet schelden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 5 november 2017 om 20:49

zondag 5 november 2017 om 20:51
zondag 5 november 2017 om 20:51
Aha! Ik zit wel veel op Marktplaats en ik doe altijd erg mijn best voor mijn klanten. Wel een paar keer opgelicht geweest, maar het is nooit voorgekomen dat iemand helemaal niks opstuurde. Wel dat ik bijvorbeeld kapotte schoenen kreeg. Daar heb ik een boos bericht over gestuurd en verder heb ik het erbij gelaten. MP kan heel handig zijn maar er zitten helaas ook veel aso's op, dus ik ben heel kieskerugi bij wie ik koop