Napraattopic Deel 93

05-11-2017 19:08 3029 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
:hello:
Nou, op een heerlijk weerzien van oude vrienden en een ontmoeten van nieuwe vrienden.
KyloRen schreef:
05-11-2017 20:02
Ik vind eerder TO rellen. Alleen de nick al.
Ik denk niet dat TO met opzet zit te rellen, maar dat ze gewoon een beetje gestresst is door dat gedoe met die oplichter. Er is best lef voor nodig om een oplichter aan te pakken. Veel mensen laten het erbij zitten, mede door het gedoe dat het met zich meebrengt. Ik zou het zelf niet aanpakken zoals TO maar wat ze doet is niet heel afschuwelijk ofzo en ik kan me het best voorstellen dat ze zich rot voelt door wat er gebeurd is.

Ik verbaas me over de manier waarop sommige mensen (ja, het zijn er meerderen) het voor de oplichtster opnemen :facepalm: Inmiddels heeft TO al een aantal keer gezegd dat ze zeker weet dat het geen naamgenoot is, dus dat is ook geen reden om over TO heen te vallen. Wat maakt het uit of die oplichtster voor lul staat bij haar collega's? Had ze maar niet moeten gaan oplichten.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
🤓
Wat een lef, met een groep verhaal halen bij de collega’s. Dan heb je ballen hoor :facepalm:
KyloRen schreef:
05-11-2017 20:11
Ik vind van wel. Iemand op haar werk opzoeken vind ik te ver gaan, maar als je het dan al doet, doe het alleen. TO komt met een hele groep. Waarom niet alleen?
Overigens heeft TO ook gezegd het jammer te vinden dat ze haar adres niet weet. Sorry hoor, maar dan ben je niet helemaal lekker in je bovenkamer.

Oplichten is niet oké, heel erg niet oké. Maar sommige mensen slaan heel erg door in hun gelijk krijgen.
En dan gingen ZE daar wel even heen.
KyloRen schreef:
Ik vind van wel. Iemand op haar werk opzoeken vind ik te ver gaan, maar als je het dan al doet, doe het alleen. TO komt met een hele groep. Waarom niet alleen?
Overigens heeft TO ook gezegd het jammer te vinden dat ze haar adres niet weet. Sorry hoor, maar dan ben je niet helemaal lekker in je bovenkamer.
Is het nou echt zo vreemd om iemand mee te nemen? Ze ging daar toch niet heen om TO in elkaar te trappen oid? Als je het prettig vindt om iemand mee te nemen, waar je dan ook heen gaat, dan hoef je toch niet aan de schandpaal genageld te worden? Jij zou het misschien niet doen, maar niet iedereen is hetzelfde he.

En als je het adres van iemand hebt kun je wel druk achter iemand zetten om de zaak nog recht te zetten. Dan kon de verkoper alsnog ervoor zorgen dat de tas bij TO terecht kwam, of haar geld teruggeven. Als je iemand via internet oplicht dan kun je verwachten dat je een keer iemand tegenkomt die het niet pikt en jou gewoon gaat opzoeken om je ermee te confronteren (zonder geweld uiteraard).
MoirenPhae schreef:
Wat een lef, met een groep verhaal halen bij de collega’s. Dan heb je ballen hoor :facepalm:
En iemand oplichten vanachter je computer en vervolgens niks van je laten horen is niet laf, wilde je zeggen? Die oplichtster heeft nu de verkeerde getroffen. Lekker dan.
Ik zocht op 'tvp gif'. Ik begrijp em verder ook niet.

Afbeelding
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
:biggrin:
Mary-C schreef:
05-11-2017 20:15
En iemand oplichten vanachter je computer en vervolgens niks van je laten horen is niet laf, wilde je zeggen? Die oplichtster heeft nu de verkeerde getroffen. Lekker dan.
Allebei net zo tokkie. Maar schijnbaar vind jij dergelijk gedrag wel toelaatbaar, wenselijk en normaal.
To wil zelfs haar rekening laten blokkeren
Mary-C schreef:
05-11-2017 20:15
Inderdaad.
KyloRen schreef:
05-11-2017 20:18
Iemand meenemen is geen probleem, een hele groep wel. Vind ik. Geconfronteerd worden door een hele groep mensen terwijl je er maar met één te maken hebt, kan nogal dreigend overkomen. Sowieso vind ik TO nogal agressief overkomen. Is haar frustratie en kwaadheid, dat snap ik ook wel. Ik keur het alleen niet goed.
Bij de berichten van TO heb ik helemaal geen beeld van een groep, laat staan een agressieve groep. TO gaf aan dat ze er een dagje van wilde maken met een paar mensen, nou, prima, dat vind ik niet zo vreemd overkomen eigenlijk. TO wil de oplichtster gewoon niet weg laten komen met wat ze gedaan heeft en dat is haar goed recht. Zou ook fijn zijn als de oplichtster zich een beetje bedreigd zou voelen, want dat zou haar aansporen het juiste te doen en TO gewoon de tas of het geld te geven! Dat zou wel zo rechtvaardig zijn. Beetje jammer dat half Viva nu ook nog over haar heen valt, maar zo gaat het tegenwoordig hier. Of misschien was het vroeger ook al en heb ik het verdrongen door nostalgische gevoelens.
Een auto vol vrienden is een groep.
Mary-C schreef:
05-11-2017 20:21
Bij de berichten van TO heb ik helemaal geen beeld van een groep, laat staan een agressieve groep. TO gaf aan dat ze er een dagje van wilde maken met een paar mensen, nou, prima, dat vind ik niet zo vreemd overkomen eigenlijk. TO wil de oplichtster gewoon niet weg laten komen met wat ze gedaan heeft en dat is haar goed recht. Zou ook fijn zijn als de oplichtster zich een beetje bedreigd zou voelen, want dat zou haar aansporen het juiste te doen en TO gewoon de tas of het geld te geven! Dat zou wel zo rechtvaardig zijn. Beetje jammer dat half Viva nu ook nog over haar heen valt, maar zo gaat het tegenwoordig hier. Of misschien was het vroeger ook al en heb ik het verdrongen door nostalgische gevoelens.
Dus je aan de wet houden is een belachelijke norm?
MoirenPhae schreef:
05-11-2017 20:18
Allebei net zo tokkie. Maar schijnbaar vind jij dergelijk gedrag wel toelaatbaar, wenselijk en normaal.
Onzin, die oplichtster heeft er zelf voor gekozen iemand op te lichten. Doe je dat, dan kun je gevolgen daarvan ondervinden. Ik ken TO niet maar op basis van haar berichten heb ik geen reden om aan te nemen dat zij het leuk vindt om mensen te intimideren oid. Als een beetje intimidatie nodig is om ervoor te zorgen dat een zaak als deze rechtgezet wordt, dan lijkt me dat wel geoorloofd ja. En met intimidatie bedoel ik dan uiteraard geen geweld, schelden, of stalking, maar gewoon een simpel bezoekje bij iemand, dat blijkbaar door sommigen als intimiderend wordt aangemerkt. Iemand die zich schuldig maakt aan oplichting is niet zo snel geintimideerd hoor, daar ben ik zeker van.
MoirenPhae schreef:
05-11-2017 20:23
Dus je aan de wet houden is een belachelijke norm?
Welke wet schrijft voor dat je, als je iemand opzoekt in een winkel, in je eentje moet komen? TO doet niks wat wettelijk niet mag.
Als het echt is, vind ik dit wel heel vreemd gedrag. Het gaat om 50 Euro voor TO en om de baan van de oplichter. Die wordt door TO en haar vriendjes, zonder dat ze erbij aanwezig is, in de winkel waar ze werkt zwartgemaakt. Waarom? Krijgt TO daar haar geld mee terug? Het enige wat TO hiermee bereikt, is het bevredigen van haar wraaklust. En alhoewel geen menselijk gebrek mij vreemd is, vind ik een tas van 50 Euro niet voldoende reden om iemands leven dusdanig te verzieken.
Mary-C schreef:
05-11-2017 20:24
Onzin, die oplichtster heeft er zelf voor gekozen iemand op te lichten. Doe je dat, dan kun je gevolgen daarvan ondervinden. Ik ken TO niet maar op basis van haar berichten heb ik geen reden om aan te nemen dat zij het leuk vindt om mensen te intimideren oid. Als een beetje intimidatie nodig is om ervoor te zorgen dat een zaak als deze rechtgezet wordt, dan lijkt me dat wel geoorloofd ja. En met intimidatie bedoel ik dan uiteraard geen geweld, schelden, of stalking, maar gewoon een simpel bezoekje bij iemand, dat blijkbaar door sommigen als intimiderend wordt aangemerkt. Iemand die zich schuldig maakt aan oplichting is niet zo snel geintimideerd hoor, daar ben ik zeker van.
Eigen rechter spelen mag in Nederland niet en terecht.
Er is geen enkel argument om eigen rechter spelen wel goed te keuren. Nooit.
Maar goed, als TO het zelf helemaal niet zo leuk vindt om iemand op te zoeken op haar werk en bij absentie dan maar iemands collega's in kennis te stellen van de oplichterij door hun collega, dan is het natuurlijk helemaal niet erg.
Mary-C schreef:
05-11-2017 20:25
Welke wet schrijft voor dat je, als je iemand opzoekt in een winkel, in je eentje moet komen? TO doet niks wat wettelijk niet mag.
De wet schrijft voor dat je bij diefstal aangifte doet en niet met meerdere mensen bij die persoon langs gaat en bij collega’s gaat lopen lasteren om verhaal te halen.
KyloRen schreef:
05-11-2017 20:24
En dan kan oplichtster aangifte doen, want bedreiging. Wij zullen het niet eens worden, vermoed ik :) Ik vind TO nogal overdreven reageren.
Als oplichtster dat al bedreiging vindt is ze niet goed bij haar hoofd. Ze doet ook werkelijk alles om het terugbetalen van die 50 euro (of die tas) te voorkomen.

En wij zullen het inderdaad niet eens worden op dit vlak, let's agree to disagree! TO reageert overdreven omdat ze aangeslagen is, lijkt me normaal. Ik was allang weggeweest uit dat topic als niet iedereen over haar heen was gevallen want ik vind het wel een beetje sneu voor TO.
Voor de grote GUM weer komt;
JuniorModeratorViva zondag 5 november 2017 20:00

meikebikker schreef: ↑05-11-2017 19:29
Als jullie niet van plan zijn om uitleg te geven over wat ik schreef over het aanklikken op nieuwe topics en uitkomen op topics van 10 jaar geleden met de teksten en ava's van overleden mensen en totaal schijt hebben aan wat dat met mensen doet, anonimiseer mij dan ook maar.

Beste Meikebikker,

Het lijkt erop dat dit een bug is waardoor er iets niet goed gaat in de routing en daarvoor zul je even moeten mailen. Het is heel rot om zo onverwacht geconfronteerd te worden met mensen die er niet meer zijn, maar dat is helaas niet te voorkomen. Ook als iemand een ouder topic upt, kan dit gebeuren.

met vriendelijke groet,

Junior

meikebikker zondag 5 november 2017 20:22
Ach, krijg toch de schijt met dat infantiele gezever over mailen altijd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven