Napraattopic Deel 94

23-12-2017 20:48 2993 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
8102 schreef:
02-01-2018 20:07
Wel leuk om er een apart topic over te openen, met de link van 1vandaag er bij, wie durft? Er is toch al een compleet nieuwe generatie aanwezig op de viva
Jij? :biggrin:
Keramiek schreef:
02-01-2018 19:57
De forummer in kwestie heeft geen ban gekregen maar is op anoniem gegaan voordat er een ban uitgedeeld kon worden. Haar nick staat ook niet in het Bantopic. En nu is ze weer terug en noemt ze haar oude nick nota bene in het Tinder-topic. De gebruiker wiens privéinfo ze heeft gedeeld schrijft nog steeds mee daar en heeft ook alweer op haar gereageerd. Belachelijk dat ze niet geband is.
Misschien goed om even aandacht voor te vragen. Forummer kent mij van een groepsapp en ging opeens mijn echte voornaam op t forum zetten. Is nu gewoon weet aan t meepraten. En ik ben een zuurpruim en moet een goede beurt hebben, omdat ik dit raar vind.
Ben ik nu gek?
Waterman26 schreef:
02-01-2018 20:09
Misschien goed om even aandacht voor te vragen. Forummer kent mij van een groepsapp en ging opeens mijn echte voornaam op t forum zetten. Is nu gewoon weet aan t meepraten. En ik ben een zuurpruim en moet een goede beurt hebben, omdat ik dit raar vind.
Ben ik nu gek?
Echte naam op een forum plaatsen vind ik echt niet kunnen
Bjort schreef:
02-01-2018 20:08
Jij? :biggrin:
Ik ga het eens even doen.
8102 schreef:
02-01-2018 20:12
Ik ga het eens even doen.
Ben benieuwd of er een leuke en interessante discussie uit voort vloeit
Bjort schreef:
02-01-2018 20:07
Ik vind het echt knap, ik heb al moeite met mijn gezinnetje (mijn 2 kinderen en ik) goed draaiende te houden.
Oh, maar ik ook hoor :)
Bij niemand verloopt het 100% zoals ze zouden willen. Onze kinderen zijn onze prioriteit. Daarnaast is het fijn als het huis schoon is , maar het hoeft niet te blinken.
Elke dag bestaat uit keuzes en daar voor dat moment prioriteit aan geven. Voor de rest sluit ik me dan even af. ( huishoudelijke taken die kúnnen blijven liggen) Zo houd ik het vol.

Ik heb juist respect voor alleenstaande moeders. Ik kan alles overdragen aan mijn man als ik er geen zin in heb. Zij kunnen dat niet.
Waterman26 schreef:
02-01-2018 20:09
Ben ik nu gek?
Ik heb dat toen ook gelezen. Vandaag is ze er weer onder een nieuwe naam. Geen perma gekregen blijkbaar, maar snel op anoniem gegaan. Nu domineert ze het topic weer.
Wat heb ik dan een luizenleventje. Ik heb één kind, volgens sommige mensen dus geen kind, en het is ook nog een jongen :-D
Oudblond schreef:
02-01-2018 20:03
Dat komt niet vanzelf. Ze hebben niet en masse bedacht dat ze 'moeten'.

Net een stuk op 1 Vandaag over millennials. Alles 'moet' op Insta, hou toch op, ik kijk echt niet op 'Insta' hoor als ik een cv krijg.
8102 schreef:
02-01-2018 20:05
Dat begreep ik ook, jij hebt ook net 1 vandaag gekeken?

Yup :rofl:
Ana_Isabel2 schreef:
02-01-2018 20:14

Ik heb juist respect voor alleenstaande moeders. Ik kan alles overdragen aan mijn man als ik er geen zin in heb. Zij kunnen dat niet.
Dat lijkt me heerlijk..hier helaas geen man die het ff overneemt. Ik herken het wel, die vermoeidheid.
Ana_Isabel2 schreef:
02-01-2018 20:14
Oh, maar ik ook hoor :)
Bij niemand verloopt het 100% zoals ze zouden willen. Onze kinderen zijn onze prioriteit. Daarnaast is het fijn als het huis schoon is , maar het hoeft niet te blinken.
Elke dag bestaat uit keuzes en daar voor dat moment prioriteit aan geven. Voor de rest sluit ik me dan even af. ( huishoudelijke taken die kúnnen blijven liggen) Zo houd ik het vol.

Dat is waar, soms is het best zwaar in mijn eentje, ik sta er wel een beetje op de zelfde manier in als jij. Mijn kinderen komen op 1 en voor de rest doe ik wat ik kan. Lukt het vanaag niet dan komt het morgen wel.
Solomio schreef:
02-01-2018 20:06
Dit.
Ik denk dat er zo veel meer verwacht wordt van jongeren dan toen ik jong was.

Ik denk het niet, alleen toen minder zichtbaar. Ook toen werd er verwacht dat je in een of ander bestuur ging zitten, lid was van verenigingkje hier, verenigingkje daar, sporten, studeren en daarnaast nog werken én ook nog vrijwilligerswerk deed bij oude omaatjes voornamelijk.

Alleen werd het niet overal gepost.
Solomio schreef:
02-01-2018 20:08
Ik ben nog steeds ontzettend blij dat ik kinderen heb gekregen, maar die put heb ik wel heel vaak gezien in de jaren dat de kinderen nog bij mij woonden.
Wat naar dat je je zo gevoeld hebt.
Zijn ze nu volwassen of bedoel je dat ze nu ergens anders wonen?
overig/veel-stress-onder-millennials-ee ... ges/398676
Fizzyhideous schreef:
02-01-2018 20:16
Dat lijkt me heerlijk..hier helaas geen man die het ff overneemt. Ik herken het wel, die vermoeidheid.
Het is echt aanpoten hè...
Mijn man werkt hier regelmatig van 3 uur in de middag tot 12 uur in de nacht. Dan komt alles ook op mij neer, maar ik denk dat ik nog maar een fractie van vermoeidheid zal voelen wat jij voelt.
Star² schreef:
02-01-2018 20:18
Ik denk het niet, alleen toen minder zichtbaar. Ook toen werd er verwacht dat je in een of ander bestuur ging zitten, lid was van verenigingkje hier, verenigingkje daar, sporten, studeren en daarnaast nog werken én ook nog vrijwilligerswerk deed bij oude omaatjes voornamelijk.

Als ik zulke dingen lees ben ik altijd blij dat ik geen studie gedaan heb, zou niks voor mij geweest zijn. Zeker in die tijd niet, ik was met hele andere dingen bezig. Ergens heb ik wel spijt van de keuzes die ik toen gemaakt heb maar ach ja het is niet terug te draaien
Fizzyhideous schreef:
02-01-2018 20:15
Ik heb dat toen ook gelezen. Vandaag is ze er weer onder een nieuwe naam. Geen perma gekregen blijkbaar, maar snel op anoniem gegaan. Nu domineert ze het topic weer.
En heeft een fanclub. Nou, ik laat t gaan. Mijn normen en waarden zijn duidelijk anders.
Star² schreef:

Jij bent echt een stuk jonger dan ik. :lol:
Toen ik studeerde werd er verwacht dat je studeerde en daarnaast de beest uithing.
Van de studiebeurs kon je rondkomen, krap, maar het ging.
Dus je hoefde er niet per se bij te werken.
En je hoefde ook niet binnen 4 jaar klaar te zijn.
Je hoefde niet tijdens je studie al je cv op te bouwen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Waterman26 schreef:
02-01-2018 20:22
En heeft een fanclub. Nou, ik laat t gaan. Mijn normen en waarden zijn duidelijk anders.
Gelijk heb je, gewoon niets van aantrekken
Ana_Isabel2 schreef:
Wat naar dat je je zo gevoeld hebt.
Zijn ze nu volwassen of bedoel je dat ze nu ergens anders wonen?
Ze zijn 19 en 17 en wonen vanwege autisme allebei elders.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Bjort schreef:
02-01-2018 20:16
Dat is waar, soms is het best zwaar in mijn eentje, ik sta er wel een beetje op de zelfde manier in als jij. Mijn kinderen komen op 1 en voor de rest doe ik wat ik kan. Lukt het vanaag niet dan komt het morgen wel.
Precies. En dát is wat je kinderen zullen onthouden. Niet dat de ramen altijd zo lekker gezeemd waren, maar dat hun moeder er altijd voor hun was.

(As we speak gooit dochter een beker om met drinken én was ze tegelijk een cadeautje aan het kleien voor me in haar luier... duty calls!)
Solomio schreef:
02-01-2018 20:24
Ze zijn 19 en 17 en wonen vanwege autisme allebei elders.
Ik kan me voorstellen dat je er soms behoorlijk doorheen zat met 2 kinderen die autisme hebben. Ik hoop dat je kinderen waar ze nu wonen tot hun recht komen en dat ze het naar hun zin hebben.
Solomio schreef:
02-01-2018 20:23
Jij bent echt een stuk jonger dan ik. :lol:
Toen ik studeerde werd er verwacht dat je studeerde en daarnaast de beest uithing.
Van de studiebeurs kon je rondkomen, krap, maar het ging.
Dus je hoefde er niet per se bij te werken.
En je hoefde ook niet binnen 4 jaar klaar te zijn.
Je hoefde niet tijdens je studie al je cv op te bouwen.

Dat scheelt aanzienlijk denk ik, zeker dat er geen tijdslimiet was.
Ana_Isabel2 schreef:
02-01-2018 20:25
Precies. En dát is wat je kinderen zullen onthouden. Niet dat de ramen altijd zo lekker gezeemd waren, maar dat hun moeder er altijd voor hun was.

(As we speak gooit dochter een beker om met drinken én was ze tegelijk een cadeautje aan het kleien voor me in haar luier... duty calls!)
Ja klopt helemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven