Napraattopic deel 98

28-04-2018 21:50 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Star² schreef:
23-05-2018 17:52
Misschien is het wel een complot om alleen de oude garde te behouden :lightbulb:
Leuk. Worden straks alle topics volgekletst met 'vroeger was alles eeeeeeecht veel leuker' geneuzel. :-o
Lucifer2018 schreef:
23-05-2018 20:13
Leuk. Worden straks alle topics volgekletst met 'vroeger was alles eeeeeeecht veel leuker' geneuzel. :-o
Pas nou toch op, weer een bericht dat echt nóóit meer losgekoppeld kan worden van deze nick.
Wat een toestand.
Enzo.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
BahcoBarbie schreef:
23-05-2018 20:09
ik heb mij wel eens afgevraagd of er mensen zijn die het bijhouden wat we allemaal zeggen.
Die zijn er. Net zoals er nu nog forummers zijn die afbeeldingen uit fototopics nog steeds tevoorschijn weten te toveren. Maar wees gerust. Als je een heel oninteressante forummer bent en zelden tot nooit een ban of waarschuwing krijgt, dan zit je wel goed qua praaaivussie.
lemoos2 schreef:
23-05-2018 20:16
Die zijn er. Net zoals er nu nog forummers zijn die afbeeldingen uit fototopics nog steeds tevoorschijn weten te toveren. Maar wees gerust. Als je een heel oninteressante forummer bent en zelden tot nooit een ban of waarschuwing krijgt, dan zit je wel goed qua praaaivussie.
Saai dus.

:hello:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
23-05-2018 20:15
Pas nou toch op, weer een bericht dat echt nóóit meer losgekoppeld kan worden van deze nick.
Wat een toestand.
Enzo.
:-D
Ik begin echt een hekel te krijgen aan het woord 'privacy'. Je wordt er zo mee doodgegooid tegenwoordig dat ik het zo langzamerhand niet meer kan horen. :blabla:
Enn schreef:
23-05-2018 20:16
Saai dus.

Boks! Afbeelding
Ik mag helemaal niets meer dat leidt op mijn werk zo ongeveer tot:

Ik bel met wat vragen over de persoon van wie ik de naam niet mag noemen die is geboren tussen 1965 en 1978 en waarvan het BSN nummer begint met een 1 en deze m/v/iets er tussen in woont tussen 15 en 20 km bij uw bedrijfslsocatie vandaan. Wanneer u kunt raden wie ik bedoel dan mag ik de gegevens die ik nu opvraag niet vastleggen onder naam, BSN, adres of gebdatum daarom verzin ik voor al mijn klanten fictieve namen en nummers die ik uit mijn hoofd leer.

Nee dit is echt heel werkbaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik krijg bijna zin om ook een all-inclusive anoniem aan te vragen zeg. Het is zo gezellig in het mod-topic.
Gelukkig vind ik het te veel gedoe een nieuw e-mailadres aan te maken.
Lucifer2018 schreef:
23-05-2018 19:21
Zo Lemminkje is terug. Was toch al tijd voor mijn nickwissel.

:high5:
RikM schreef:
23-05-2018 20:18
Ik begin echt een hekel te krijgen aan het woord 'privacy'. Je wordt er zo mee doodgegooid tegenwoordig dat ik het zo langzamerhand niet meer kan horen. :blabla:

Precies. Dat gezeik is groter dan het probleem. Je moet volgens mij helemaal niet meer bezig zijn met het afschermen van je gegevens. Alsof dat nog kan. Je moet denk ik alleen alert zijn op het kleine beetje wat je perse voor jezelf wil houden en de rest flikker je gewoon de wijde wereld in. Die enorme berg aan informatie van iedereen is uiteindelijk hetzelfde als geen (specifieke) informatie per persoon.
Pipistrello schreef:
23-05-2018 20:24
:high5:
-Katjies- schreef:
23-05-2018 20:23
Ik krijg bijna zin om ook een all-inclusive anoniem aan te vragen zeg. Het is zo gezellig in het mod-topic.
Gelukkig vind ik het te veel gedoe een nieuw e-mailadres aan te maken.

Dat hoeft dus niet als het goed is want je e-mailadres wordt ook verwijderd.
yasmijn schreef:
23-05-2018 17:41
Ik lees heel veel geschiedenis! Nu ook.
Bedankt voor de tip, die ga ik downloaden !
Er is ook een boek uit over Queen Victoria als huwelijksmakelaar voor haar (klein)kinderen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Had ik maar privacy! Ik ga me verstoppen in de schuur.
blijfgewoonbianca schreef:
23-05-2018 20:32
Er is ook een boek uit over Queen Victoria als huwelijksmakelaar voor haar (klein)kinderen.
Oh is die nieuw?
Onmiddelijk hebben.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
23-05-2018 20:33
Oh is die nieuw?
Onmiddelijk hebben.
Als je van geschiedenis houdt, op Netflix staan hele mooie docus. Ook over het Engelse koningshuis.
viva-amber schreef:

Ik bel met wat vragen over de persoon van wie ik de naam niet mag noemen die is geboren tussen 1965 en 1978 en waarvan het BSN nummer begint met een 1 en deze m/v/iets er tussen in woont tussen 15 en 20 km bij uw bedrijfslsocatie vandaan. Wanneer u kunt raden wie ik bedoel dan mag ik de gegevens die ik nu opvraag niet vastleggen onder naam, BSN, adres of gebdatum daarom verzin ik voor al mijn klanten fictieve namen en nummers die ik uit mijn hoofd leer.

Dat probleem ken ik. Ik hoef maar 1000 patiënten een brief te sturen of ik hun hoofddiagnose en leeftijd mag gebruiken voor onderzoek.
Mijn directe collega moet diezelfde 1000 mensen een brief sturen of ze bloeddruk en leeftijd en locatie van ziekte mag gebruiken voor haar onderzoek.
Etc etc

En omdat het toch echt allemaal onafhankelijke onderzoeken zijn met een andere vraag krijgen patiënten straks 100-500 brieven om te ondertekenen.
Tenminste als we ons allemaal netjes aan de wet houden. Niet herleidbare gegevens kan natuurlijk ook maar er is altijd 1 iemand die ze eerst uit de dossiers moet halen dus er moet minimaal 1 brief zijn. Daarnaast zijn veel gegevens/combinaties toch te herleidbaar (kanker in de grote teen en 50+ bijvoorbeeld, of een scan van het hoofd).

(Momenteel werkt het ziekenhuis met een opt-out voor onderzoek met data die al beschikbaar is, een ethische commissie die toetst of toestemming van de patiënt nodig is en een privacy officier waar je moet melden wat/hoe/hoelang je dingen verzamelt).
Maar goed ik ben heel benieuwd naar de praktische kant straks.l, want daar had niemand bij ons echt een goed antwoord op.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
viva-amber schreef:

o_o

Ik snap er eerlijk gezegd niets van dus ik weet zeker dat de werkbaarheid idd lastig wordt.
Ana_Isabel2 schreef:
23-05-2018 20:35
Als je van geschiedenis houdt, op Netflix staan hele mooie docus. Ook over het Engelse koningshuis.
Die kent Yas natuurlijk allemaal al.
Sterker nog: die heeft ze zelf gemaakt denk ik.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
23-05-2018 20:50
Die kent Yas natuurlijk allemaal al.
Sterker nog: die heeft ze zelf gemaakt denk ik.
:rofl: Stom van me!
Gelukkig zitten hier nog mensen met herkenbare nicks. Zo fijn. :$
viva-amber schreef:

Het maakt mijn werk een stuk makkelijker. Ik moet nu terug rapporteren naar werkgevers en de info die er vanaf nu in mag staan is zo summier dat mijn rapportagetijd met 95% wordt vermindert en ik wel dezelfde prijs ervoor krijg. Idem voor tel. terugkoppeling, ik mag daar al niets in zeggen en ik moet beginnen met "alles wat in dit gesprek gezegd wordt mag niet opgeschreven worden in het kader van de privacywetgeving. Doet u dit wel, dan bent u in overtreding." Gesprekstijd wordt dus oo 95% korter, mijn prijs blijft hetzelfde. :proud:
_Inkie_ schreef:
23-05-2018 21:06
Gelukkig zitten hier nog mensen met herkenbare nicks. Zo fijn. :$

Oudjes hebben vaak wat meer moeite met veranderingen hé :there:
Solomio schreef:
23-05-2018 19:20
Ik loep mezelf soms. Op een bepaalde leeftijd wordt het geheugen toch wat minder en zo blijf ik een beetje op de hoogte van wat ik zoal meemaak.
OMG Solo dan ben je echt oud hoor.
:rofl:

En ben je nog spannende dingen tegengekomen die je gedaan hebt de laatste tijd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven