Napraattopic deel 98

28-04-2018 21:50 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Oudblond schreef:
10-05-2018 23:12
Serieus. Mijn ouders hadden 5 dochters. Die elkaar vaak de tent uit vochten. En toch slaagden mijn ouders erin om het fijn en gezellig te houden. Chapeau. Als kind heb ik me nooit geraliseerd dat mijn ouders moe waren. Ik tel mijn zegeningen in mijn opvoeding. Het was een andere tijd waarbij kinderen moesten luisteren en minder centraal stonden, maar toch. Heel veel respect voor mijn ouders en hun opvoeding.
:heart: superlief.

Je hoopt als ouders toch altijd dat je kinderen zo op hun jeugd terugkijken.

( inmiddels is er nog 1 naar bed! :yes: )
Ik ben het overigens wel met je analyse eens Genie, in het andere topic. Maar ik ben dan altijd iets meer van voordeel van de twijfel geven. Ik had de fibromyalgie en kinderen ook al gelezen. Daarom was het ook eigenlijk mijn suggestie dat ze misschien toch die opdracht zou kunnen aannemen en na een jaar gewoon weer lekker in loondienst.
Courage-- schreef:
10-05-2018 23:14
.
Ja, dat was voor mij ook de clou.

Ben trouwens heel nieuwsgierig waar jij ZZP'er in bent GenieInABottle, maarja, wil dat zelf ook niet rondbazuinen. ;-)
Hoe bedoel je? Ben jij ook ZZP-er? Ik heb nergens gevraagd naar branche / werkinhoudelijk hoor. Die was overigens wel duidelijk in dat topic.
Oudblond schreef:
10-05-2018 23:12
Serieus. Mijn ouders hadden 5 dochters. Die elkaar vaak de tent uit vochten. En toch slaagden mijn ouders erin om het fijn en gezellig te houden. Chapeau. Als kind heb ik me nooit geraliseerd dat mijn ouders moe waren. Ik tel mijn zegeningen in mijn opvoeding. Het was een andere tijd waarbij kinderen moesten luisteren en minder centraal stonden, maar toch. Heel veel respect voor mijn ouders en hun opvoeding.
Awh :love:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Courage-- schreef:
10-05-2018 23:36
Ik ben het overigens wel met je analyse eens Genie, in het andere topic. Maar ik ben dan altijd iets meer van voordeel van de twijfel geven. Ik had de fibromyalgie en kinderen ook al gelezen. Daarom was het ook eigenlijk mijn suggestie dat ze misschien toch die opdracht zou kunnen aannemen en na een jaar gewoon weer lekker in loondienst.
Zou je denken he? Aan de andere kant heb ik ook vaak gezien (en zelf meegemaakt) dat het best lastig kan zijn om weer in loondienst te gaan. Werkgevers kunnen terughoudend zijn omdat ze het idee hebben dat je toch weer snel weg bent. En aangezien ze sowieso al graag uit een vast dienstverband wilde, lijkt me die stap "terug" ook best lastig qua mindset.
Ana_Isabel2 schreef:
10-05-2018 23:30
:heart: superlief.

Je hoopt als ouders toch altijd dat je kinderen zo op hun jeugd terugkijken.

( inmiddels is er nog 1 naar bed! :yes: )
Nog 2 te gaan :yes:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
charlottew88 schreef:
10-05-2018 23:46
Nog 2 te gaan :yes:
Ik zeg net " Gaan jullie mee jongens, slapen?"
Zegt oudste" ik wil nog film met je kijken! Maakt niet uit of je slaapt..." :-D
Die ava, natuurlijk! Heeft hij die net veranderd of heb ik er gewoon overheen gekeken? o_o
Life is short. Eat dessert first.
Ana_Isabel2 schreef:
10-05-2018 22:48
Haha, lief :)

Ik heb heel veel geluk met het karakter van de kinderen, waardoor het " makkelijk" gaat.
Er zijn hier absoluut achter- behang- plak-momenten. Maar dat is overal en het zijn momentopnamen. Het enige wat ik écht nodig heb is slaap. Dat mis ik soms weleens.
Zoals nu; ik ben moe, maar oudsten hebben vakantie en willen nog niet slapen. Dat gun ik ze dan ook wel weer. Ik kan ze ook alleen beneden laten en dat zou prima gaan, maar ze vinden het fijn als ik in de buurt ben.
Natuurlijk vinden ze het fijn. Ik ken jou natuurlijk alleen van het forum. Maar ik weet zeker dat jij een hele lieve moeder bent. Net zo lief als de mijne. Maar mijn lieve moeder hoefde alleen mij op te voeden en geen kudde te runnen. Nogmaals respect lieve Anna.
doornroosje9 schreef:
10-05-2018 23:53
Die ava, natuurlijk! Heeft hij die net veranderd of heb ik er gewoon overheen gekeken? o_o
Die is al al die tijd hetzelfde ;-)
Ik denk dat je gewoon afgeleid was door het gebrek aan chocolade. Nu de briefjes van de koelkast af zijn komt dat vast weer snel goed :hug:
charlottew88 schreef:
10-05-2018 23:53
Natuurlijk vinden ze het fijn. Ik ken jou natuurlijk alleen van het forum. Maar ik weet zeker dat jij een hele lieve moeder bent. Net zo lief als de mijne. Maar mijn lieve moeder hoefde alleen mij op te voeden en geen kudde te runnen. Nogmaals respect lieve Anna.
Wat ben je toch een schatje :hug:

Ook 1 kind opvoeden met liefde verdient respect. :heart: Het zijn tenslotte individuen die je kunt maken of breken. Het is een hele verantwoording.
anoniem_361511 wijzigde dit bericht op 11-05-2018 00:03
16.56% gewijzigd
GenieInABottle schreef:
10-05-2018 23:45
Zou je denken he? Aan de andere kant heb ik ook vaak gezien (en zelf meegemaakt) dat het best lastig kan zijn om weer in loondienst te gaan. Werkgevers kunnen terughoudend zijn omdat ze het idee hebben dat je toch weer snel weg bent. En aangezien ze sowieso al graag uit een vast dienstverband wilde, lijkt me die stap "terug" ook best lastig qua mindset.
Ah, ik ben nooit teruggegaan naar loondienst. Maar ik snap de aarzeling dan wel bij een werkgever.
Qua mindset lijkt het me heel lastig, maar die mindset bespeurde ik niet bij de TO van dat topic. :proud:
En ja, ik ben ZZP'er, ik dacht jij ook door het topic, was benieuwd naar de branche waarin je werkt (die ik overigens van jou noch van TO heb gelezen daar, behalve dat loepen aangaf dat zij in commerciële sector zit of zat).
GenieInABottle schreef:
10-05-2018 23:58
Echt waar? Ik dacht ook dat hij eerst een andere had in combinatie met deze nick...
Man is hem ondertussen gesmeerd naar boven. Dat boeit mijn kinderen kennelijk niet o_o
Ik ga mijn dekbed maar pakken en tussen de kinderen innestelen.

Truste allen!
GenieInABottle schreef:
10-05-2018 23:58
Ik denk dat je gewoon afgeleid was door het gebrek aan chocolade. Nu de briefjes van de koelkast af zijn komt dat vast weer snel goed :hug:
O wow, ik heb echt niet goed opgelet. ;-D

Dank je, mijn chocoladespiegel is bijna weer op niveau. Goddank.
Ana_Isabel2 schreef:
11-05-2018 00:06
Man is hem ondertussen gesmeerd naar boven. Dat boeit mijn kinderen kennelijk niet o_o
Ik ga mijn dekbed maar pakken en tussen de kinderen innestelen.

Truste allen!
Trusten, Ana! :lips:
Courage-- schreef:
11-05-2018 00:02
Ah, ik ben nooit teruggegaan naar loondienst. Maar ik snap de aarzeling dan wel bij een werkgever.
Qua mindset lijkt het me heel lastig, maar die mindset bespeurde ik niet bij de TO van dat topic. :proud:
En ja, ik ben ZZP'er, ik dacht jij ook door het topic, was benieuwd naar de branche waarin je werkt (die ik overigens van jou noch van TO heb gelezen daar, behalve dat loepen aangaf dat zij in commerciële sector zit of zat).
Ben ik ook. Ik werk in meerdere zeer verschillende branches, en mijn taak / rol / targets zijn weer afhankelijk van de branche. ;-D
GenieInABottle schreef:
11-05-2018 00:16
Ben ik ook. Ik werk in meerdere zeer verschillende branches, en mijn taak / rol / targets zijn weer afhankelijk van de branche. ;-D
Dus. ;-)
Courage-- schreef:
11-05-2018 00:21
Dus. ;-)
Ik snap hem (deze dus ;-) ) niet, en dat net voordat ik de laptop uit wilde zetten :@@:
Waag er eens een pb-tje aan, dan reageer ik morgen!
doornroosje9 schreef:
11-05-2018 00:06
O wow, ik heb echt niet goed opgelet. ;-D

Dank je, mijn chocoladespiegel is bijna weer op niveau. Goddank.
Chocoladespiegel?
GenieInABottle schreef:
11-05-2018 00:26
Ik snap hem (deze dus ;-) ) niet, en dat net voordat ik de laptop uit wilde zetten :@@:
Waag er eens een pb-tje aan, dan reageer ik morgen!
.
Ha Genie, no worries. Geen PB nodig. ;-)
Ik was gewoon nieuwsgierig naar wat je deed, maar gaf al aan dat je dat vast niet op het forum wilde knallen.
Je kwam daarna met een antwoord dat zo lekker globaal was (en ongetwijfeld klopt hoor!) dat ik een beetje moest lachen.
Je had de intonatie er bij moeten horen bij mijn 'dus'. Beetje cynisch, beetje spottend. Maar verder heel lief bedoeld hoor. :smooch:
Jacquelientju schreef:
11-05-2018 19:36
Chocoladespiegel?
Doe dat nou niet :whip: ... nu krijgen we wéér een hele uiteenzetting over chocolade en het nut ervan. Plus hoe leuk ze haar spiegel heeft weten versieren met chocolade, inclusief tekeningen en oneindig veel foto's.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Jacquelientju schreef:
11-05-2018 19:36
Chocoladespiegel?
Ja, is dat zo gek dan? Sommige mensen hebben een bloedsuikerspiegel, andere mensen een vochtspiegel, en Roosje heeft een chocoladespiegel. Doe toch niet zo moeilijk zeg.
Lady*Voldemort schreef:
11-05-2018 19:56
Ja, is dat zo gek dan? Sommige mensen hebben een bloedsuikerspiegel, andere mensen een vochtspiegel, en Roosje heeft een chocoladespiegel. Doe toch niet zo moeilijk zeg.
Dit. Precies dit.
Ik heb een kaasspiegel en als die niet op peil is stijgt mijn dramaqueenspiegel
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven