Napraattopic deel 98
zaterdag 28 april 2018 om 21:50
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

vrijdag 11 mei 2018 om 20:45

vrijdag 11 mei 2018 om 20:53
Intellectuele dingen? Ik zie de hele tijd vooral die eencellige temptation onzin.Lady*Voldemort schreef: ↑11-05-2018 20:45Heeft iemand trouwens al geklikt waarom je beter achteruit kunt rijden in de trein dan vooruit? Ik ben echt retenieuwsgierig, maar ik durf niet te klikken omdat die dingen gepersonaliseerd zijn volgens de CM en ik heb nu net zulke mooie intellectuele dingen staan daar aan de rechterkant.

vrijdag 11 mei 2018 om 20:53
Er hangen doeken over al mijn spiegels, ter bescherming van zowel mijzelf als mijn omgeving.Lady*Voldemort schreef: ↑11-05-2018 20:43Ik wilde net beginnen over mijn bierspiegel, maar dat lijkt me nu niet meer zo gepast![]()
Mijn kind wil op paardrijden. Ik ga doen alsof ik paarden echt helemaal niet eng vindt, als we morgen op de manege gaan kijken. En heel enthousiast “supertof!” en “superlief!” roepen als zo’n beest me van dichtbij komt besnuffelen. Of op Mn teen trapt. Of in Mn vingers bijt. Of me een loeiharde trap geeft. Of Mn kind... nee dan niet. Dan vileer ik het beest ter plekke

vrijdag 11 mei 2018 om 20:55
Wees gerust, ik heb mijn portie voor vandaag gehad en ben in de deli los gegaan. Mijn cheese stock is geregeld voor de komende dagen. Dus jouw bierspiegel mag er zeker zijn.Lady*Voldemort schreef: ↑11-05-2018 20:43Ik wilde net beginnen over mijn bierspiegel, maar dat lijkt me nu niet meer zo gepast![]()
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

vrijdag 11 mei 2018 om 20:55
Fileer.Labalade schreef: ↑11-05-2018 20:53Er hangen doeken over al mijn spiegels, ter bescherming van zowel mijzelf als mijn omgeving.
Mijn kind wil op paardrijden. Ik ga doen alsof ik paarden echt helemaal niet eng vindt, als we morgen op de manege gaan kijken. En heel enthousiast “supertof!” en “superlief!” roepen als zo’n beest me van dichtbij komt besnuffelen. Of op Mn teen trapt. Of in Mn vingers bijt. Of me een loeiharde trap geeft. Of Mn kind... nee dan niet. Dan vileer ik het beest ter plekke![]()
Best lekker trouwens, paardenworst.

vrijdag 11 mei 2018 om 20:58
Ja, gepersonaliseerd heredbulletje schreef: ↑11-05-2018 20:53Intellectuele dingen? Ik zie de hele tijd vooral die eencellige temptation onzin.

vrijdag 11 mei 2018 om 20:59
Oh! Ik klik daar ook nooit. Maar stel dat je dat wel doet, dan worden die koppen nog erger????Lady*Voldemort schreef: ↑11-05-2018 20:45Heeft iemand trouwens al geklikt waarom je beter achteruit kunt rijden in de trein dan vooruit? Ik ben echt retenieuwsgierig, maar ik durf niet te klikken omdat die dingen gepersonaliseerd zijn volgens de CM en ik heb nu net zulke mooie intellectuele dingen staan daar aan de rechterkant.

vrijdag 11 mei 2018 om 20:59
En aviciiredbulletje schreef: ↑11-05-2018 20:53Intellectuele dingen? Ik zie de hele tijd vooral die eencellige temptation onzin.

vrijdag 11 mei 2018 om 21:01
Ik word juist altijd helemaal naar van achteruit rijden omdat ik dan het landschap zie vertrekken in plaats van aankomen en dat hoort niet of zo. Misselijk word ik trouwens niet, vooruit noch achteruit. Maar achteruit vind ik gewoon niks.Oudblond schreef: ↑11-05-2018 20:59Oh! Ik klik daar ook nooit. Maar stel dat je dat wel doet, dan worden die koppen nog erger????Ik dacht dat ik ooit gelezen heb dat je bij achteruitrijden minder last van reisziekte hebt omdat je de 'verte' blijft zien en je bij vooruit rijden veel meer snelle veranderingen van landschap en dus prikkels krijgt. En ik dacht dat het ook nog veiliger was, maar hoe dat weer zat weet ik niet meer.
vrijdag 11 mei 2018 om 21:05
Ik heb het liefst altijd controleLady*Voldemort schreef: ↑11-05-2018 21:01Ik word juist altijd helemaal naar van achteruit rijden omdat ik dan het landschap zie vertrekken in plaats van aankomen en dat hoort niet of zo. Misselijk word ik trouwens niet, vooruit noch achteruit. Maar achteruit vind ik gewoon niks.

oudblond wijzigde dit bericht op 11-05-2018 21:06
12.54% gewijzigd

vrijdag 11 mei 2018 om 21:10
Ik kan officieel niet autorijden, maar het komt zeker voor dat ik 'meestuur' als ik bij iemand in de auto zit. Soms compleet met het intrappen van denkbeeldige pedalen. En zweet onder de oksels.
Dat zijn dus de chauffeurs bij wie ik nooit meer instap, al moet ik honderd kilometer lopen met mijn hele huisraad op mijn rug.
Dat zijn dus de chauffeurs bij wie ik nooit meer instap, al moet ik honderd kilometer lopen met mijn hele huisraad op mijn rug.
vrijdag 11 mei 2018 om 21:12
Dit dus. En de chauffeur hoeft niet eens heel slecht te rijden of zo. Ik denk dat het ook met het perspectief te maken heeft: vermits ik meestal rij, voelen die bomen aan de rechterkant als bijrijder al snel veeeeeels te dichtbij en zo.Lady*Voldemort schreef: ↑11-05-2018 21:10Ik kan officieel niet autorijden, maar het komt zeker voor dat ik 'meestuur' als ik bij iemand in de auto zit. Soms compleet met het intrappen van denkbeeldige pedalen. En zweet onder de oksels.
vrijdag 11 mei 2018 om 21:12
Volgens mij is achteruit rijden veiliger. Als de trein ergens tegenaan rijdt word je in je stoel gedrukt in plaats van dat je eruit geslingerd wordt. Als je vooruit rijdt kan dat ook, maar alleen als je van achteren aangereden wordt en dan is de impact minder groot omdat de trein dan ook rijdt of stil staat.
Gokje, ik weiger te klikken
Gokje, ik weiger te klikken

Tjezus, wat vals

vrijdag 11 mei 2018 om 21:13
Klopt, je hebt minder prikkels omdat je de verte blijft zien. Bij vooruitrijden moeten je hersenen veel meer nieuwe informatie en prikkels verwerken, en daarom is het vermoeiender.Oudblond schreef: ↑11-05-2018 20:59Oh! Ik klik daar ook nooit. Maar stel dat je dat wel doet, dan worden die koppen nog erger????Ik dacht dat ik ooit gelezen heb dat je bij achteruitrijden minder last van reisziekte hebt omdat je de 'verte' blijft zien en je bij vooruit rijden veel meer snelle veranderingen van landschap en dus prikkels krijgt. En ik dacht dat het ook nog veiliger was, maar hoe dat weer zat weet ik niet meer.

vrijdag 11 mei 2018 om 21:15
Ik had ooit een vriendin die na tig keer haar rijbewijs haalde. Met zo’n speciaal programma voor mensen die er niks van bakken maar toch een rijbewijs willen. Bij het eerste ritje naar een feestje ging zij chaufferen. Reden we op de snelweg even op een stuk waar geen verlichting was. Ineens was het stikdonker rond de auto.. zei ze ook nog “oh ik ben wel een beetje nachtblind. Best veel geloof ik”. Nee mens... Doe.De.Koplampen.Aan

vrijdag 11 mei 2018 om 21:17
Leuk allemaal, maar als chauffeur heb je er niks aan natuurlijk. Of je moet aldoor achteruit willen kachelen natuurlijk.Boquiabierto schreef: ↑11-05-2018 21:13Klopt, je hebt minder prikkels omdat je de verte blijft zien. Bij vooruitrijden moeten je hersenen veel meer nieuwe informatie en prikkels verwerken, en daarom is het vermoeiender.

vrijdag 11 mei 2018 om 21:18
Nee bij mij is het alleen maar met chauffeurs die heel slecht rijden. Bumperklevers, of van die mensen die voor de zekerheid 40 gaan rijden op de snelweg. Dat ik het beter zou kunnen zeg maar, brrrrr.

vrijdag 11 mei 2018 om 21:18
Als je vooruit rijdt en de trein stopt ineens dan word je toch opgevangen door degene die tegenover je zit (en achteruot rijdt?). Weet niet of ik achteruit rijden dan echt heel veel prettiger vindMevrouwJack schreef: ↑11-05-2018 21:12Volgens mij is achteruit rijden veiliger. Als de trein ergens tegenaan rijdt word je in je stoel gedrukt in plaats van dat je eruit geslingerd wordt. Als je vooruit rijdt kan dat ook, maar alleen als je van achteren aangereden wordt en dan is de impact minder groot omdat de trein dan ook rijdt of stil staat.
Gokje, ik weiger te klikken![]()

vrijdag 11 mei 2018 om 21:24
Hier een vriendin die bij de negende keer via zo'n programma slaagde. Eerste keer alleen in de auto een fietser op de motorkap, want ze had niet verwacht dat die fietser door groen licht zou rijdenLabalade schreef: ↑11-05-2018 21:15Ik had ooit een vriendin die na tig keer haar rijbewijs haalde. Met zo’n speciaal programma voor mensen die er niks van bakken maar toch een rijbewijs willen. Bij het eerste ritje naar een feestje ging zij chaufferen. Reden we op de snelweg even op een stuk waar geen verlichting was. Ineens was het stikdonker rond de auto.. zei ze ook nog “oh ik ben wel een beetje nachtblind. Best veel geloof ik”. Nee mens... Doe.De.Koplampen.Aan![]()

Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
vrijdag 11 mei 2018 om 21:24
Hahaha maar als je vooruit rijdt word je ondergekotst door mensen die voor hun eigen veiligheid achteruit rijden terwijl ze daar niet tegen kunnen

Conclusie: het maakt allemaal niet uit, gewoon niet op zo'n 4-persoons stukje gaan zitten

Tjezus, wat vals

vrijdag 11 mei 2018 om 21:26
Ja dat soort mensen. Sowieso snap ik die speciale examens niet. Geef dan iedereen gewoon tegen betaling van 500 euro meteen een rijbewijs.Labalade schreef: ↑11-05-2018 21:15Ik had ooit een vriendin die na tig keer haar rijbewijs haalde. Met zo’n speciaal programma voor mensen die er niks van bakken maar toch een rijbewijs willen. Bij het eerste ritje naar een feestje ging zij chaufferen. Reden we op de snelweg even op een stuk waar geen verlichting was. Ineens was het stikdonker rond de auto.. zei ze ook nog “oh ik ben wel een beetje nachtblind. Best veel geloof ik”. Nee mens... Doe.De.Koplampen.Aan![]()