Napraattopic deel 98

28-04-2018 21:50 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Lucifermiauww schreef:
21-05-2018 14:42
Leeg bericht. Mobiel forummen is ook echt niet een verbetering. ;)

Ik lees al een flinke tijd mee en schrijf ook al even mee.

Ik zie echt amper verschil. Zie wel veel oudgedienden dit beweren. De hele tijd. Ook al decennia.
Tot aan vervelends toe. :zzz:

Zelf vind ik het juist het gesneer van een groot deel van die oudgedienden nou net de reden om minder te gaan forummen de laatste tijd.
Elke keer zelfde geneuzel en stokpaardjes en HRS groepjes.
Yasmijn en ik hebben het over de jaren 1998-99 tot ongeveer 2002-2004. Dat waren wat mij betreft echt de allerleukste jaren en die komen inderdaad nooit meer terug. Die waren wat mij betreft vooral zo leuk omdat internet en social media toen sowieso nog niet zo massaal waren. Zeker in die eerste jaren voor de millenniumwisseling was de forumpopulatie sowieso redelijk homogeen, en als iedereen ongeveer hetzelfde is kun je weliswaar meningsverschillen hebben die hoog oplopen, maar wordt het nooit zo nasty als dat nu vaak gebeurt.

De intrede van dat nasty gedoe is begonnen met de enorme intrede van forummers van het Libelle, Flair en Yesforum (toch Yas, de eerste grote invasie kwam volgens mij van Libelle?), toen begon je echt te merken dat er grote 'cultuurverschillen' als het ware kwamen.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
21-05-2018 14:53
Yasmijn en ik hebben het over de jaren 1998-99 tot ongeveer 2002-2004. Dat waren wat mij betreft echt de allerleukste jaren en die komen inderdaad nooit meer terug. Die waren wat mij betreft vooral zo leuk omdat internet en social media toen sowieso nog niet zo massaal waren. Zeker in die eerste jaren voor de millenniumwisseling was de forumpopulatie sowieso redelijk homogeen, en als iedereen ongeveer hetzelfde is kun je weliswaar meningsverschillen hebben die hoog oplopen, maar wordt het nooit zo nasty als dat nu vaak gebeurt.

De intrede van dat nasty gedoe is begonnen met de enorme intrede van forummers van het Libelle, Flair en Yesforum (toch Yas, de eerste grote invasie kwam volgens mij van Libelle?), toen begon je echt te merken dat er grote 'cultuurverschillen' als het ware kwamen.
In die periode kon je tenminste nog keiharde discussies hebben over religie en politiek zonder dat er gejankt werd over discriminatie/racisme.
Zit er hier eigenlijk helemaal niemand met de zelfde forumachtergrond als ik?
VOO (Veronica) in combinatie met forums.nl, cyberty, zibeline en Voos?
Moiren’ schreef:
Ik vraag me af of dat het is.
Ik zelf denk van wel,

Ik moet nu even goed denken om te formuleren.
redbulletje schreef:
21-05-2018 14:56
Zit er hier eigenlijk helemaal niemand met de zelfde forumachtergrond als ik?
VOO (Veronica) in combinatie met forums.nl, cyberty, zibeline en Voos?
Rond 2000 gestart op Viva. Toen was het nog een bulletinboard op zwart geloof ik.
Moiren’ schreef:
21-05-2018 14:57
Rond 2000 gestart op Viva. Toen was het nog een bulletinboard op zwart geloof ik.
IK zit hier ruim/bijna 10 jaar.
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 21-05-2018 15:02
1.88% gewijzigd
redbulletje schreef:
21-05-2018 14:54
In die periode kon je tenminste nog keiharde discussies hebben over religie en politiek zonder dat er gejankt werd over discriminatie/racisme.
Hier niet hoor. Hier was de maatschappijpijler zo links als de neten. We waren massaal anti-Fortuin bijvoorbeeld. Yasmijn werd verketterd omdat ze op de VVD stemde want daarin was ze een enorme vreemde eend in de Maatschappij-bijt. In polls bleek keer op keer dat er vooral D66, GroenLinks en SP werd gestemd.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:

Schei toch uit met je fantasiegedachten. Ik ben jaren op Libelle geweest. Daar zaten hooguit een tiental etterbakken. De rest waren schatten van forumsters. Toen ik op viva kwam was dat slikken, viva was een hardere 'wereld'.

Toen Libelle stopte met het forum hebben jullie hier nog zitten lachen over de 'mutserigge' Libella's die vast snel hun intrede zouden doen. Die grote invasie is er NOOIT geweest. Velen zitten op verschillende gesloten forums of spreken elkaar via facebook.
missie_m wijzigde dit bericht op 21-05-2018 15:04
1.46% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
redbulletje schreef:
21-05-2018 14:54
:thumbsup:
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
21-05-2018 15:01
Schei toch uit met je fantasiegedachten. Ik ben jaren op Libelle geweest. Daar zaten hooguit een tiental etterbakken. De rest waren schatten van forumsters. Toen ik op viva kwam was dat slikken, viva was een hardere 'wereld'.

Toen Libelle stopte met het forum hebben jullie hier nog zitten lachen over de 'mutserigge' Libella's die vast snel hun intrede zouden doen. Velen zitten op verschillende gesloten forums of spreken elkaar via facebook.
Dat is precies wat ik zeg. De Libelle's waren heel erg anders dan de harde kern op VIVA en met hen begon de sfeer hier enorm te veranderen. Zij hadden andere humor, andere manier van schrijven, andere interesses, gebruikten emoji's wat hier echt not done was. Zij openden ook steeds topics over hoe gemeen Vivaforummers waren en dat ze werden weggepest.

Dat was niet zo, maar ze pasten gewoon eigenlijk niet zo in de Vivasfeer. Vanaf dat moment is het forum eigenlijk alleen maar minder leuk geworden. Maar zoals ik al zei, dat is ook vrij logisch. Het scheelt nogal of je zit te discussiëren met mensen met wie je eigenlijk in basis niks gemeen hebt of met mensen die gewoon tot je eigen scene horen.
Am Yisrael Chai!
8102 schreef:
21-05-2018 14:57
Ik zelf denk van wel,

Ik moet nu even goed denken om te formuleren.
Ik heb zelf het idee dat ( hier op viva) van alles zo perfect mogelijk moet zijn.Van je relatie de opvoeding van kinderen tot met wat men eet.
Dan heb ik het over de 20 30 jarige generatie
fashionvictim schreef:
21-05-2018 15:05
Dat is precies wat ik zeg. De Libelle's waren heel erg anders dan de harde kern op VIVA en met hen begon de sfeer hier enorm te veranderen. Zij hadden andere humor, andere manier van schrijven, andere interesses, gebruikten emoji's wat hier echt not done was. Zij openden ook steeds topics over hoe gemeen Vivaforummers waren en dat ze werden weggepest.

Dat was niet zo, maar ze pasten gewoon eigenlijk niet zo in de Vivasfeer. Vanaf dat moment is het forum eigenlijk alleen maar minder leuk geworden. Maar zoals ik al zei, dat is ook vrij logisch. Het scheelt nogal of je zit te discussiëren met mensen met wie je eigenlijk in basis niks gemeen hebt of met mensen die gewoon tot je eigen scene horen.
Libelle is pas in 2016 opgeheven. Voor die tijd was d massa echt al wel ingeburgerd op Viva hoor en je niche groepje dus een waandenkbeeld.
Overigens had je ruwweg twee grote groepen op Viva: de kletsgroepjes/maandgroepjes en de rellerts. Maar wat we toen rellerts vonden waren echt pussy's vergeleken met nu.
Am Yisrael Chai!
8102 schreef:
21-05-2018 15:07
Ik heb zelf het idee dat ( hier op viva) van alles zo perfect mogelijk moet zijn.Van je relatie de opvoeding van kinderen tot met wat men eet.
Het valt mij dan weer op dat dat dan maar weer net aan het topic ligt, waar het over gaat en wie erop reageert.
8102 schreef:
21-05-2018 15:07
Ik denk dat et gros niet het verschil weet tussen waarheidsbevinding en waarheidsbeleving, tussen argumenteren of pesten/op de man. Dat heeft niets met leeftijd te maken.
Ik was ook 20 toen ik begon.
fashionvictim schreef:
21-05-2018 15:09
Overigens had je ruwweg twee grote groepen op Viva: de kletsgroepjes/maandgroepjes en de rellerts. Maar wat we toen rellerts vonden waren echt pussy's vergeleken met nu.
Dat ben ik niet met je eens.
Er was ook een grote groep die hun visie deelden, uitlegden, vragen beantwoorden enz.
Toen begrepen mensen argumenteren, onderbouwen, waarheidsbevinding over het algemeen wel.
Moiren’ schreef:
21-05-2018 15:09
Libelle is pas in 2016 opgeheven. Voor die tijd was d massa echt al wel ingeburgerd op Viva hoor en je niche groepje dus een waandenkbeeld.
Helemaal niet. Dat was rond de bannenregen in 2003, met het bannelingenbos op MSN. Toen is er een enorme invasie van volgens mij Libelleforummers geweest maar het kan ook het Flair of Yes forum zijn geweest, dat weet ik niet meer.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
21-05-2018 15:13
Helemaal niet. Dat was rond de bannenregen in 2003, met het bannelingenbos op MSN. Toen is er een enorme invasie van volgens mij Libelleforummers geweest maar het kan ook het Flair of Yes forum zijn geweest, dat weet ik niet meer.
Ik heb het gegoogled. Libelle werd in september 2016 opgeheven.
Moiren’ schreef:
21-05-2018 15:12
Dat ben ik niet met je eens.
Er was ook een grote groep die hun visie deelden, uitlegden, vragen beantwoorden enz.
Toen begrepen mensen argumenteren, onderbouwen, waarheidsbevinding over het algemeen wel.
Wat was jouw nick toen, dan snap ik misschien eindelijk die chip on your shoulder.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
21-05-2018 15:05

Die invasie is er nooit geweest. Veel Libella's zitten op gesloten fora. Ik heb verschillende uitnodigingen gehad, maar ik hou er niet van om dan onder de eigen naam te forummen.

Op Libelle was het heel gewoon dat ieder een eigen kleurtje gebruikte. De een schreef in het paars, de ander in groen, ik in blauw. Dat heb ik geweten toen ik op viva kwam. Plaatjes plakken op Libelle daar was een apart topic voor. Smilies worden op viva net zo vaak gebruikt als op Libelle.

Ik snap die ophef niet.

ps. Toen ik hier pas was werd er al gesproken over 'heksenjachten' van de jaren daarvoor. Dat jij er geen last van had betekend niet dat die er in jouw gouden-tijd niet waren of dat Libelle's dat hebben veroorzaakt.
missie_m wijzigde dit bericht op 21-05-2018 15:21
Reden: ps toegevoegd
8.32% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Ik denk dat we beter vooruit moeten kijken ipv achterom, willen we het hier nog leuk houden.
fashionvictim schreef:
21-05-2018 15:14
Wat was jouw nick toen, dan snap ik misschien eindelijk die chip on your shoulder.
Wat bedoel je?
Ik heb nooit op libelle gezeten :cry:
Moiren’ schreef:
21-05-2018 15:14
Ik heb het gegoogled. Libelle werd in september 2016 opgeheven.
Ik zeg toch niet dat dat niet klopt. Ik zeg alleen dat er in de winter van 2003 een invasie van forummers van een ander forum kwam, volgens mij Libelle maar het kan ook een ander forum zijn geweest, en dat toen het forum wat mij betreft in haar neerwaartse spiraal is geraakt.

Mensen van na mijn tijd vinden misschien juist dat vanaf toen het forum leuker werd omdat die cultuur die toen begon beter bij hen past. Mijn groepje van destijds vond die nieuwe forummers geen verbetering, weet ik nog.
Am Yisrael Chai!
8102 schreef:
21-05-2018 15:16
Ik heb nooit op libelle gezeten :cry:
Libelle...
Ik vind het vreselijk oud klinken. Kneuterig.

Was er destijds nooit op gekomen om daar te forummen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven