Napraattopic deel 98
zaterdag 28 april 2018 om 21:50
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
maandag 21 mei 2018 om 15:37
Herkenbaar, ik heb hier oorspronkelijk (was in 2005) nog met met eigen voornaam, eerste letter achternaam en geboortejaar aangemeld. Dat zou ik nu van z'n levensdagen niet meer doen.fashionvictim schreef: ↑21-05-2018 15:33Ik denk dat het ook heel erg scheelt dat voor ons allemaal internet nog heel nieuw was. Wij namen nog heel erg de offline etiquette mee. Veel mensen forumden nog gewoon onder hun eigen naam bijvoorbeeld, of had een nick die van hun echte naam was afgeleid. Mijn eerste posts hier waren ook gewoon onder mijn eigen naam. We kenden ook alle mods gewoon bij hun echte eigen naam.
Tjezus, wat vals
maandag 21 mei 2018 om 15:38
Juist. Forumde zoveel prettiger. Maar nu moet je oppassen voor stalkers en mensen die ontsnappen door open hekken.fashionvictim schreef: ↑21-05-2018 15:33Ik denk dat het ook heel erg scheelt dat voor ons allemaal internet nog heel nieuw was. Wij namen nog heel erg de offline etiquette mee. Veel mensen forumden nog gewoon onder hun eigen naam bijvoorbeeld, of had een nick die van hun echte naam was afgeleid. Mijn eerste posts hier waren ook gewoon onder mijn eigen naam. We kenden ook alle mods gewoon bij hun echte eigen naam.
yasmijn wijzigde dit bericht op 21-05-2018 15:39
0.53% gewijzigd
Geen bijzonderheden

maandag 21 mei 2018 om 15:40
Het gaat niet om ons kent ons verwachten, het gaat er wat mij betreft in ieder geval dat je destijds veel meer ongeschreven regels had van wat de forumetiquette inhield.
Forummers achtervolgen op verschillende topics was bijvoorbeeld echt heel erg not done. De ongeschreven regel was dat je in topic A over onderwerp A elkaar misschien de huid volschold, maar dat je in topic B over onderwerp B dat niet mee nam.
Misschien was de allerbelangrijkste ongeschreven regel wel dat je reageerde op de tekst, niet op de persoon. Want dat was nu net waar dit hele fenomeen om draaide: op internet had je alleen tekst en daardoor golden al die andere dingen die je face to face wel zag online niet. Dat was nu net de kick. Dat je met iemand die je in het echte leven straal voorbij zou lopen op een forum ontdekte dat je eigenlijk precies hetzelfde dacht.
Op de man spelen was dan ook echt een behoorlijke doodzonde in die tijd.
Am Yisrael Chai!

maandag 21 mei 2018 om 15:41

maandag 21 mei 2018 om 15:42
maandag 21 mei 2018 om 15:45
En zo bedoel ik dat helemaal niet en ik neem zo maar aan dat FV dat ook niet zo bedoelt. Niks besloten fora, alles speelde zich toen hier af. En dat kon.
Je zou er nu niet meer over peinzen om prive zaken hier neer te plempen. Vroeger kon dat gewoon. En dan werd je echt geholpen indien mogelijk.
Geen bijzonderheden
maandag 21 mei 2018 om 15:45
Ik zat toevallig laatst te denken aan het zoontje van Taqia, dat die inmiddels inderdaad een enorme puber moet zijn. Dat we elke dag zonnestraaltjes gingen posten toen hij in de NICU lag.
Am Yisrael Chai!
maandag 21 mei 2018 om 15:48
maandag 21 mei 2018 om 15:48
Nee, voor mij heeft het inderdaad niet te maken met ons kent ons of het aantal forummers. Viva is altijd het grootste vrouwenforum van Nederland geweest, in die tijd was het voor forumbegrippen ook al enorm massaal. We hadden gewoon een andere etiquette en die mis ik. Maar goed, dat geldt offline ook, ook daar kan ik de etiquette van toen missen. Qua omgangsvormen is het allemaal niet socialer geworden in de afgelopen 20 jaar.yasmijn schreef: ↑21-05-2018 15:45En zo bedoel ik dat helemaal niet en ik neem zo maar aan dat FV dat ook niet zo bedoelt. Niks besloten fora, alles speelde zich toen hier af. En dat kon.
Je zou er nu niet meer over peinzen om prive zaken hier neer te plempen. Vroeger kon dat gewoon. En dan werd je echt geholpen indien mogelijk.
Tegelijk besef ik me dat ik gewoon zelf een oud wief ben.
Am Yisrael Chai!
maandag 21 mei 2018 om 15:50
Hahahaha, weet je nog hoe verontwaardigd we ook waren die eerste bannenregen. We wisten niet wat ons overkwam.
Ik moet nog vaak aan die arme Sanne denken. God wat waren we naar tegen haar.
Am Yisrael Chai!
maandag 21 mei 2018 om 15:50
Och ja. Die was veel te vroeg geboren. Is idd een flinke puber nu. Heb haar op Facebook.fashionvictim schreef: ↑21-05-2018 15:45Ik zat toevallig laatst te denken aan het zoontje van Taqia, dat die inmiddels inderdaad een enorme puber moet zijn. Dat we elke dag zonnestraaltjes gingen posten toen hij in de NICU lag.
Ik weet ook nog dat we jou een kraampakket hebben gestuurd, toen je op het laatst liep van je zoon. Met allemaal verwendingetjes. Goeie ouwe tijd.
Geen bijzonderheden
maandag 21 mei 2018 om 15:53
Heul ergfashionvictim schreef: ↑21-05-2018 15:50Hahahaha, weet je nog hoe verontwaardigd we ook waren die eerste bannenregen. We wisten niet wat ons overkwam.
Ik moet nog vaak aan die arme Sanne denken. God wat waren we naar tegen haar.
De bannenregen was hilarisch! Ik was er die avond niet en toen ik thuiskwam was het halve forum weg!

En omdat ik de ban had ontlopen was ik het doorgeefluik vanuit het bannelingenbos naar hier.
Geen bijzonderheden

maandag 21 mei 2018 om 15:53
Lees wat er staatyasmijn schreef: ↑21-05-2018 15:45En zo bedoel ik dat helemaal niet en ik neem zo maar aan dat FV dat ook niet zo bedoelt. Niks besloten fora, alles speelde zich toen hier af. En dat kon.

maandag 21 mei 2018 om 15:55
Was dat niet vanuit de cosmolounge?fashionvictim schreef: ↑21-05-2018 15:17Ik zeg toch niet dat dat niet klopt. Ik zeg alleen dat er in de winter van 2003 een invasie van forummers van een ander forum kwam, volgens mij Libelle maar het kan ook een ander forum zijn geweest, en dat toen het forum wat mij betreft in haar neerwaartse spiraal is geraakt.
Mensen van na mijn tijd vinden misschien juist dat vanaf toen het forum leuker werd omdat die cultuur die toen begon beter bij hen past. Mijn groepje van destijds vond die nieuwe forummers geen verbetering, weet ik nog.
maandag 21 mei 2018 om 16:01
We houden niet van nieuwlichterij.fashionvictim schreef: ↑21-05-2018 15:48Nee, voor mij heeft het inderdaad niet te maken met ons kent ons of het aantal forummers. Viva is altijd het grootste vrouwenforum van Nederland geweest, in die tijd was het voor forumbegrippen ook al enorm massaal. We hadden gewoon een andere etiquette en die mis ik. Maar goed, dat geldt offline ook, ook daar kan ik de etiquette van toen missen. Qua omgangsvormen is het allemaal niet socialer geworden in de afgelopen 20 jaar.
Tegelijk besef ik me dat ik gewoon zelf een oud wief ben.
En met de meeste millenials die dit forum bevolken heb ik ook niks. Ik vind hun ideeën en opvattingen raar.
Als Meds en BGB en LV en Star en jij (en iedereen ouder die ik even niet genoemd heb) vind ik dat een verademing.
Met de meeste topics heb ik niets meer. Behalve de topics waar oudere forummers zitten.
Dit ligt uiteraard aan mij, niet aan dit forum. Ik ontgroei de boel hier. Maar helemaal wegblijven kan ik ook nog niet vanwege mijn matties.
Je hoopt gewoon dat er nog eens een gedenkwaardige vrijdagavond langskomt zoals vroeger.
Geen bijzonderheden
maandag 21 mei 2018 om 16:02
Dat denk ik ook weleens. Op het kinderdagverblijf.fashionvictim schreef: ↑21-05-2018 15:56Ik bedacht me eerder vandaag dat de huidige mods misschien wel op de kleuterschool zaten toen wij hier al zaten te rellen, Yas.
Ik werd er op slag mild van.
Geen bijzonderheden