Napraattopic

15-07-2014 12:30 3054 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren, openen we dit topic.

Wat mag wel:

- bans bespreken

- beleid bespreken

- trollhinten

- even stoom afblazen

Wat mag niet: alles wat in de huisregels staat

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, staf dan je posting even of stuur een mailtje naar forum@viva.nl

Net alshet Bantopic is dit een test tot eind september en behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het experiment te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Annapalona schreef op 12 augustus 2014 @ 17:32:

Zal mij aan mijn dikke billen roesten, ik snap alleen niks van dat gewis. Moet inderdaad ergens druk mee zijn he? Ik doelde op de mensen die post na post wissen. Niet op jou
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 12 augustus 2014 @ 16:49:

Hij zal toch veel gestaft zijn voor 'persoonlijke aanval' dan. De HuilieRescueSquad is waarschijnlijk flink aanwezig op het forum.Sjeemig.... léés toch eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik lees, maar ik lees niet alles. O, de HuilieRescueSquad. Het is een mengelmoes van veel verschillende mensen hier.
Precies.
quote:Enn schreef op 12 augustus 2014 @ 17:32:

[...]

Ik doelde op de mensen die post na post wissen. Niet op jou Nou heb anders weinig anders te doen vandaag dan forummen en me dit af te vragen, dus had gekund toch?
Ghe..

Zoek een leven joh.

Net als ik.
iksnaperniks van had al eens 24 uur aan zijn gele broek dus een perma lag op de loer.

Dat wist hij zelf natuurlijk ook wel, vandaar dat wissen.
Nou, even gelezen, maar dan mag hij over 3 maanden weer terug komen!
quote:funky2901 schreef op 12 augustus 2014 @ 18:16:

Nou, even gelezen, maar dan mag hij over 3 maanden weer terug komen!Nee het is een oplopend systeem, na de permaban is er niks meer en die vervalt niet na 3 maanden toch?
quote:Rooss4 schreef op 12 augustus 2014 @ 18:12:

iksnaperniks van had al eens 24 uur aan zijn gele broek dus een perma lag op de loer.

Dat wist hij zelf natuurlijk ook wel, vandaar dat wissen.Volgens het bantopic gaat het als volgt:

- waarschuwing

- 24 uur

- 48 uur

- een week

- permaban alleen bij ernstige misdragingen en spam

ISNENV2 was dus nog lang niet toe aan een perma, of ze moeten echt hebben gevonden dat hij/zij zich ernstig misdroeg. En dat laatste vind ik dus allemaal wel meevallen.
Volgens mij wel, want..

Het nieuwe bansysteem zal als volgt zijn:

- waarschuwing

- 24 uur

- 48 uur

- een week

Bij goed gedrag vervalt de laatst uitgedeelde ban na 3 maanden.

En dat kan dan toch alleen maar om de permaban gaan, want de rest vervalt gewoon na wat er staat. Denk ik?
quote:funky2901 schreef op 12 augustus 2014 @ 18:23:

Volgens mij wel, want..

Het nieuwe bansysteem zal als volgt zijn:

- waarschuwing

- 24 uur

- 48 uur

- een week

Bij goed gedrag vervalt de laatst uitgedeelde ban na 3 maanden.

En dat kan dan toch alleen maar om de permaban gaan, want de rest vervalt gewoon na wat er staat. Denk ik?

Het lijkt mij dat je bij een PERMANENTE ban je gedrag helemaal niets meer uitmaakt

Bij de andere bannen wel, dan val je een tree terug na 3 maanden lief zijn/ begint het waarschuw systeem met tijdelijke bannen weer opnieuw als ik het goed lees.
Je denkt niet Funky, want na een perma valt er niks meer te gedragen, forumsgewijs.
quote:SuzanneSuus schreef op 12 augustus 2014 @ 16:52:

[...]

Hij haalde in sneltreinvaart vaak posts weg

Zo snel dat ik vnl zijn minialfabet las

Zo veel en zo snel dat ik weinig zinnigs kan zeggen over zijn bijdrage aan dit forum.

@Funky

Permaban, dus permanent, dus voor altijd. Permanent is niet alleen iets wat je in je haar doet.

Die 3 maanden staan voor de andere bannen. Als je bijvoorbeeld een 24 uurs ban krijgt en je gedraagt je de daaropvolgende 3 maanden netjes, word je volgende ban niet 48 uur, maar start je weer met een schone lei.
Ja, dat dacht ik ook wel. Maar hoezo vervalt een ban van bijvoorbeeld 24 uur na 3 maanden pas echt? Na 24 uur is de ban toch gewoon klaar?

Maar verder, tsja, wat een overdreven gedoe ook. Snap er nooit wat van hier. De één wenst iemand dood/plaatst privacy-gegevens en krijgt geen enkele ban, weer een ander plaatst reclame en krijgt een permanente ban en weer een ander scheldt al maandenlang iedereen uit en daar wordt dan weer niks tegen gedaan. Wees dan gewoon straight.
Iksnapernietsvan2 heeft op 25 juli een weekban gehad las ik in het bantopic. Ik weet niet wat hij nu gedaan heeft, maar de permaban was de wel de volgende ban.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:funky2901 schreef op 12 augustus 2014 @ 18:30:

Ja, dat dacht ik ook wel. Maar hoezo vervalt een ban van bijvoorbeeld 24 uur na 3 maanden pas echt? Na 24 uur is de ban toch gewoon klaar?

Ja tuurlijk, maar als je je daarna ook nog drie maanden banloos over het forum weet te bewegen vervalt die 24-uurs ban in je bangeschiedenis, zodat je volgende ban weer gewoon 24 uur zal zijn ipv 48 uur.
quote:Alixane schreef op 12 augustus 2014 @ 18:30:

Iksnapernietsvan2 heeft op 25 juli een weekban gehad las ik in het bantopic. Ik weet niet wat hij nu gedaan heeft, maar de permaban was de wel de volgende ban.

In het oude bansysteem wel.

Maar het nieuwe bansysteem is als volgt:

Bij goed gedrag vervalt de laatst uitgedeelde ban na 3 maanden

Ontvangt een forummer binnen een half jaar 3 weekbans wordt de forummer ter beoordeling bij de Community Manager gemeld en kan er een ban voor nog een week, een maand, een permaban of een pijlerban worden gegeven.

ISENV2 had dus gewoon weer een weekban moeten krijgen, want je maakt mij niet wijs dat het plaatsen van venijnige, chagrijnige posts hier een ernstige misdraging is. Zoals ik al zei: dat kun je de helft van de populatie hier wel een perma geven.
quote:Alixane schreef op 12 augustus 2014 @ 18:30:

Iksnapernietsvan2 heeft op 25 juli een weekban gehad las ik in het bantopic. Ik weet niet wat hij nu gedaan heeft, maar de permaban was de wel de volgende ban.niet volgens het nieuwe bansysteem, bij meerdere weekbannen wordt dit voorgelegd aan de CM en die beslist bij ernstige misdragingen tot een perma. Maar wat is ernstig?
quote:Lady-Voldemort schreef op 12 augustus 2014 @ 18:51:

[...]

In het oude bansysteem wel.

Maar het nieuwe bansysteem is als volgt:

Bij goed gedrag vervalt de laatst uitgedeelde ban na 3 maanden

Ontvangt een forummer binnen een half jaar 3 weekbans wordt de forummer ter beoordeling bij de Community Manager gemeld en kan er een ban voor nog een week, een maand, een permaban of een pijlerban worden gegeven.

ISENV2 had dus gewoon weer een weekban moeten krijgen, want je maakt mij niet wijs dat het plaatsen van venijnige, chagrijnige posts hier een ernstige misdraging is. Zoals ik al zei: dat kun je de helft van de populatie hier wel een perma geven.Ik weet dus niet waarom hij een perma heeft, maar hoe dan ook vind ik een permaban voor op de man spelen niet terecht want dat gebeurt veel meer op dit forum.
Ik weet niet wat hij gedaan heeft, hij wist het namelijk altijd weer.
Maar het klopt dus wat LVM zegt, ISENV2 had gewoon weer een weekban moeten krijgen volgens het nieuwe ban systeem. Als hij daarna weer een weekban krijgt kan men kijken of een permaban terecht is.
quote:Alixane schreef op 12 augustus 2014 @ 19:11:

Maar het klopt dus wat LVM zegt, ISENV2 had gewoon weer een weekban moeten krijgen volgens het nieuwe ban systeem. Als hij daarna weer een weekban krijgt kan men kijken of een permaban terecht is.

Behalve als hij zo erg uit de bocht is gevlogen dat ze het nodig vonden om hen een perma te geven.

Ik weet het niet want ik zie de posts niet meer staan, jij wel?

Of heb je gelezen wat er stond in al die gewiste berichten en vooral de laatste paar?
Iksnapernietsvan maakt vooral hele gemene opmerkingen die niets bijdragen. Ik heb hem vanmorgen wel gelezen en op hem gereageerd, maar niet gestaft. Heel afschuwelijk was de opmerking niet, wel erg lomp, niets bijdragend en erg kwetsend voor de to. En toen ben ik hem even gaan loepen en wát er nog stond aan berichten was van hetzelfde kaliber, kwetsend, lomp, draagt niets bij. Hij is er al vaker voor geband en volgens mij is het een vrouwenhatende gefrustreerde kerel, aan zijn postings te zien.

Ik ben blij dat hij weg is.
quote:Thordis schreef op 12 augustus 2014 @ 19:19:

Iksnapernietsvan maakt vooral hele gemene opmerkingen die niets bijdragen. Ik heb hem vanmorgen wel gelezen en op hem gereageerd, maar niet gestaft. Heel afschuwelijk was de opmerking niet, wel erg lomp, niets bijdragend en erg kwetsend voor de to. En toen ben ik hem even gaan loepen en wát er nog stond aan berichten was van hetzelfde kaliber, kwetsend, lomp, draagt niets bij. Hij is er al vaker voor geband en volgens mij is het een vrouwenhatende gefrustreerde kerel, aan zijn postings te zien.

Ik ben blij dat hij weg is.Ah, dat wist ik niet. Ik heb zelden een post van hem gelezen, alleen de abcdef.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven