National Novel Writing Month (2018)

01-10-2018 21:05 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een maand staat de National Novel Writing Month (NaNoWriMo) weer voor de deur. Mensen over de hele wereld gaan het weer proberen; een "novel" van minstens 50.000 woorden schrijven in 1 maand tijd. De afgelopen jaren is er steeds een topic met een klein clubje deelnemers geweest waarin we elkaar voorzien van support. Oktober wordt vaak gebruikt ter voorbereiding op deze gekte, dus bij deze alvast een nieuw topic. :)

Doel: een roman van minimaal 50.000 woorden schrijven in één maand tijd (je roman hoeft niet af te zijn bij 50.000 woorden)

Start: 1 november 2018 om 00.00

Eind: 30 november 2018 om 23.59

Doel van dit topic: ervaringen delen, support geven en ontvangen, en (als het meezit) samen de eindstreep halen.

Wie doet er ook (weer) mee?
Alle reacties Link kopieren
Doel dag 20: 33.333

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Oké, hehe, dagdoel is weer binnen. Merk dat ik wel harder na moet denken dan twee weken geleden. Het verhaal dat ik wilde vertellen, is al een heel eind op weg.

Liadan, hoe gaat het? Heb je al iets meer rust en zin gekregen om te schrijven?

Hoe is met de anderen?
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Hier al twee dagen bal...Gisteren geen letter geschreven, gewoon té moe.

Vandaag 12,5 uur op mijn werk gezeten, waarvan 9,5 uur ook echt gewerkt, dus dat heeft me ook aardig gesloopt. In de vrije uurtjes aan verantwoordingen voor vrijwilligerswerk gezeten, duss...mooooooooooooe. Heb ongeveer 500 woorden geschreven net in de trein
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook weinig geschreven vandaag, maar ik kan het morgen inhalen dus geen paniek.

Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Doel dag 21: 35k
Alle reacties Link kopieren
|-) is het enige dat ik te zeggen heb.
Alle reacties Link kopieren
:frusty: Woorden. Kom. Uit. Mijn. Hoofd. :bonk:
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren
Doel dag 22: 36.666

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
femmelotje schreef:
21-11-2018 17:54
:frusty: Woorden. Kom. Uit. Mijn. Hoofd. :bonk:
Het gaat bij jou ook fantastisch, zie ik. :D

Ik heb uiteindelijk toch 2500 woorden geschreven gisteren, mijn achterstand is op ongeveer 150 woorden na weer ingelopen.

Hoe gaat het bij de rest?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben te dol op mijn darlings, daarom publiceer ik nooit iets. #killyourdarlings
People hate what they don't understand and try to destroy it. Only try to keep yourself clear and don't allow that destructive force to spoil something that to you is simple, natural and beautiful. Eva Le Gallienne
Voorgaand twee jaar niet gehaald, dit jaar ga ik voor het eerst de 50k aantikken voordat het 30 november is. Dat in combinatie met mijn fulltime baan... o_o

Is op vaste tijden schrijven toch ergens goed voor. :mrgreen: het is dit jaar de tiende keer dat ik weer mee doe :)
Alle reacties Link kopieren
Liadan schreef:
22-11-2018 12:00
Het gaat bij jou ook fantastisch, zie ik. :D

Ik heb uiteindelijk toch 2500 woorden geschreven gisteren, mijn achterstand is op ongeveer 150 woorden na weer ingelopen.

Hoe gaat het bij de rest?
Respect!
Gisteravond mijn dagdoel bij elkaar geschreven, vandaag is mweh. Welgeteld 415 woorden, dus ik mag nog even. Maar het totaal is bijna 43k, dat vind ik wel bemoedigend.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
50 K gehaald! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan! :cheer:
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Doel dag 25: 41.666
Alle reacties Link kopieren
@Asphyxiated: GEFELICITEERD!!!

Ik heb vandaag lekker geschreven. Ik zit nu op 43.345, dat is +5500 woorden omdat ik gisteren geen tijd had en vrijdag 400 woorden tekort kwam voor het dagdoel.
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan Asphyxiated! Ben je blij met het eindproduct?

Ik heb de 21e de eindstreep gehaald, maar 't was niet mijn favoriete Nano.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
25-11-2018 17:32

Ik heb de 21e de eindstreep gehaald, maar 't was niet mijn favoriete Nano.
Jij ook goed gedaan, Maechtje!

Ik heb vandaag 2100 woorden getypt en zit nu rond 45000. De eindstreep komt in zicht!
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
En nog een keer het dagdoel erbij, daarmee kom ik op 46.856 woorden. Nog eventjes!

Hoe gaat het met de anderen? Liadan, hoe gaat het bij jou na je superspurt van gisteren?
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Wooooehoeee, gefeliciteerd, Bikkels! Lekker bezig!
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren
botanietje schreef:
26-11-2018 21:28
Hoe gaat het met de anderen? Liadan, hoe gaat het bij jou na je superspurt van gisteren?
22.23 en ik heb nog geen woord geschreven. :rofl:
Blegh, ben al twee dagen ziek en daar baal ik gigantisch van. Wilde heel graag verder schrijven, inspiratie genoeg en wilde dit jaar een nieuw nano record voor mezelf zetten; wordt toch wat lastiger... t scheelt dat ik niet meer die druk van de 50k halen heb.

@Maechtje ik heb twee jaar niet geschreven tijdens nano kunnen schrijven door studie en verhuizing, en normaal schrijf ik niet in de rest van het jaar (wat ik vroeger wel deed), dus het duurde lang voor ik de flow vond. Ook mijn personages voelen nog wat oppervlakkig aan, voor mijn gevoel is dit verhaal een soort proloog op het volgende (ja ik weet voor mezelf dat er een deel 2 komt ;-D ), dus nee, niet 100% mijn nano maar ben al heel blij dat ik het na twee jaar weer gehaald heb.

@de rest: succes nog even met de laatste loodjes! Jullie zijn er bijna: dit kunnen jullie!!, :yes:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet precies 50.000 woorden geschreven in de maand, het zit er iets onder, maar ik heb wel mijn doel behaald: een verhaal van 90.000 woorden in oktober + november. Nu snel verder met een kort kerstverhaal.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
O, ik lees dit nu natuurlijk pas, als de maand al bijna voorbij is. Leuk idee, volgend jaar doe ik ook mee! :)
trotter wijzigde dit bericht op 29-11-2018 18:23
2.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Asphyxiated schreef:
27-11-2018 10:29
Blegh, ben al twee dagen ziek en daar baal ik gigantisch van. Wilde heel graag verder schrijven, inspiratie genoeg en wilde dit jaar een nieuw nano record voor mezelf zetten; wordt toch wat lastiger... t scheelt dat ik niet meer die druk van de 50k halen heb.

@Maechtje ik heb twee jaar niet geschreven tijdens nano kunnen schrijven door studie en verhuizing, en normaal schrijf ik niet in de rest van het jaar (wat ik vroeger wel deed), dus het duurde lang voor ik de flow vond. Ook mijn personages voelen nog wat oppervlakkig aan, voor mijn gevoel is dit verhaal een soort proloog op het volgende (ja ik weet voor mezelf dat er een deel 2 komt ;-D ), dus nee, niet 100% mijn nano maar ben al heel blij dat ik het na twee jaar weer gehaald heb.

@de rest: succes nog even met de laatste loodjes! Jullie zijn er bijna: dit kunnen jullie!!, :yes:

Nog 100 woorden te gaan! Ik denk zomaar dat ik het ga halen. ;-D
Je moet niet alles geloven wat je denkt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven