National Novel Writing Month (2018)

01-10-2018 21:05 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een maand staat de National Novel Writing Month (NaNoWriMo) weer voor de deur. Mensen over de hele wereld gaan het weer proberen; een "novel" van minstens 50.000 woorden schrijven in 1 maand tijd. De afgelopen jaren is er steeds een topic met een klein clubje deelnemers geweest waarin we elkaar voorzien van support. Oktober wordt vaak gebruikt ter voorbereiding op deze gekte, dus bij deze alvast een nieuw topic. :)

Doel: een roman van minimaal 50.000 woorden schrijven in één maand tijd (je roman hoeft niet af te zijn bij 50.000 woorden)

Start: 1 november 2018 om 00.00

Eind: 30 november 2018 om 23.59

Doel van dit topic: ervaringen delen, support geven en ontvangen, en (als het meezit) samen de eindstreep halen.

Wie doet er ook (weer) mee?
Alle reacties Link kopieren
botanietje schreef:
07-11-2018 16:49
Wat cool, een kattencafé! Hoop dat je wel aan schrijven toekomt dan. :-D Ik zou alleen maar willen aaien en kirren, vrees ik.
Gelukkig heb ik wat resistentie tegen kattenschattigheid opgebouwd omdat ik zelf ook katten thuis heb. :P Ik heb daar 1000 woorden geschreven, ik doe er vanavond nog 1000 bij. Dat moet met gemak lukken. Het zou fijn zijn om minimaal een dag voorsprong te hebben voor later in de maand. Ik ben wel op een vlot stuk in mijn verhaal terecht gekomen. Lekker dramatisch, dus dat schrijft perfect.

@femmelotje: jammer dat je niet lekker in je verhaal komt. Ik moest zelf ook wel even zoeken, maar ik denk dat het bij mij vanaf hier bergopwaarts gaat en dan zo blijft. Of dat hoop ik tenminste heel erg. ;-D Ik hoop ook dat jij gauw in je verhaal komt, dat schrijft een stuk gemakkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben voor vandaag geëindigd op 13.071. 2500 woorden geschreven. Morgen weer verder!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren voor het eerst mijn doel niet gehaald (kwam zo'n 300 woorden tekort), maar ik loop voor, dus dat is niet erg.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Doel dag 8: 13.333

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
08-11-2018 09:54
Ik heb gisteren voor het eerst mijn doel niet gehaald (kwam zo'n 300 woorden tekort), maar ik loop voor, dus dat is niet erg.
En dat maak je andere keer makkelijk weer goed!
Alle reacties Link kopieren
Liadan schreef:
08-11-2018 16:05
En dat maak je andere keer makkelijk weer goed!
Ja joh, daar ben ik niet zo bang voor. Vandaag zit ik op 2500 dus wat ik gisteren tekort kwam heb ik er vandaag alweer bij.

Hoe gaat het hier met iedereen? Volgt iemand Nanowrimo ook op Facebook? Niet doen! Best leuk, maar het zuigt echt zo veel tijd.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
08-11-2018 09:54
Ik heb gisteren voor het eerst mijn doel niet gehaald (kwam zo'n 300 woorden tekort), maar ik loop voor, dus dat is niet erg.
Ging het vandaag beter?

Ik heb net even geknald na het eten en heb mijn dagdoel gehaald. Fijn, want morgen is een drukke dag en ik weet nog niet of ik er dan lang genoeg aan toekom. Nu tijd voor een kop thee.

@Femmelotje: hoop dat je er al wat meer inkomt! Houd vol in elk geval, al schrijf je maar iets.

@ Liadan: hoe gaat het vandaag bij jou?
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
08-11-2018 20:13
Hoe gaat het hier met iedereen? Volgt iemand Nanowrimo ook op Facebook? Niet doen! Best leuk, maar het zuigt echt zo veel tijd.
Dat deed ik een tijdje terug, maar dat heb ik héél gauw weer stopgezet.
botanietje schreef:
08-11-2018 20:15

@ Liadan: hoe gaat het vandaag bij jou?
Ik ben laat begonnen, maar ik heb mijn wordcount voor de dag gehaald. Ik zit nu op 14800. Het laatste stukje ging redelijk vlot. Morgen en het weekend moet ik weer werken, dus dan zit extra schrijven er sowieso niet in. Althans niet veel.
Alle reacties Link kopieren
Doel dag 9: 15.000

Afbeelding
Ik zit nu nog op 10.000 woorden. :proud: (oeps)
Afgelopen 2 dagen veel gewerkt (smoes 1), ik was heel moe (smoes 2), ik was ook nog aan het studeren (smoes 3)

Dit weekend kan ik wel een heel weekend schrijven.
Dus dan weer flink knallen met die ballen.
Wat is er dan met Facebook van Nanowrimo?
'Ik heb tot nog toe achttien keer een boek geschreven, maar ik heb veel vaker géén boek geschreven. Het is een rotgevoel om als je een schrijver bent, te beseffen dat je volop bezig bent geen boek te schrijven.'
Herman Brusselmans
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik al verwachtte moest ik eerst wat scènes herschrijven in een ander project en heb ik de eerste week niks kunnen doen. Inmiddels een inhaalslag gemaakt en ik ben niet helemaal bij met 8500 woorden, maar wel een eind op weg. Ik zie wel of ik de 50.000 ga halen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
fientje1982 schreef:
09-11-2018 19:12
Ik zit nu nog op 10.000 woorden. :proud: (oeps)
Afgelopen 2 dagen veel gewerkt (smoes 1), ik was heel moe (smoes 2), ik was ook nog aan het studeren (smoes 3)

Dit weekend kan ik wel een heel weekend schrijven.
Dus dan weer flink knallen met die ballen.
Wat is er dan met Facebook van Nanowrimo?
Komt helemaal goed joh! Ik heb vandaag eindelijk de 13k aangetikt en ruim 3000 woorden weggeklopt :cheer: Eindelijk eens een goede dag! Die inhaalslag maak je nog wel! Al die ballen ophouden is ook lastig, maar je kunt het, want je bent een Bikkel.

De Facebook van Nano volg ik niet, maar wel de twitter en die wil nog wel eens heel enthousiast zijn. Zeker zaterdag, toen het double up donation day was....Pffff. Dan lees ik ook niet meer bij hoor
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren
Poeh, ik heb voor mijn late dienst een deel van mijn dagelijkse wordcount geschreven en nu net de rest. Ik ben blij dat ik klaar ben, want het was best druk op het werk dus ik had eigenlijk weinig puf. Ik heb geen smoesjes verzonnen vanavond, ondanks dat ik iets voorloop en het dus niet 100% nodig was om niet achter te raken. Trots! :D Ik zit nu, op een paar woorden na, op 16.500.
Alle reacties Link kopieren
Doel dag 10: 16.666

Afbeelding
Liadan schreef:
10-11-2018 00:00
Poeh, ik heb voor mijn late dienst een deel van mijn dagelijkse wordcount geschreven en nu net de rest. Ik ben blij dat ik klaar ben, want het was best druk op het werk dus ik had eigenlijk weinig puf. Ik heb geen smoesjes verzonnen vanavond, ondanks dat ik iets voorloop en het dus niet 100% nodig was om niet achter te raken. Trots! :D Ik zit nu, op een paar woorden na, op 16.500.


Wauw wat goed!!!
Alle reacties Link kopieren
Liadan schreef:
10-11-2018 00:00
Poeh, ik heb voor mijn late dienst een deel van mijn dagelijkse wordcount geschreven en nu net de rest. Ik ben blij dat ik klaar ben, want het was best druk op het werk dus ik had eigenlijk weinig puf. Ik heb geen smoesjes verzonnen vanavond, ondanks dat ik iets voorloop en het dus niet 100% nodig was om niet achter te raken. Trots! :D Ik zit nu, op een paar woorden na, op 16.500.
Goed bezig, nachtbraker! :P

Ik heb net de 20.000 aangetikt, whoehoe! :cheer: Ik ben vooral trots dat ik gisteravond nog een stuk eruit heb weten te persen na een lange, vermoeiende dag. Dit jaar gaat het fijn. Gek genoeg voel ik me sinds deze NaNo ook echt extra blij, ik heb er zoveel zin in!
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
femmelotje schreef:
09-11-2018 23:56
Komt helemaal goed joh! Ik heb vandaag eindelijk de 13k aangetikt en ruim 3000 woorden weggeklopt :cheer: Eindelijk eens een goede dag!

Wat fijn Femmelotje! Ga zo door en je wint. :-)
Je moet niet alles geloven wat je denkt
botanietje schreef:
10-11-2018 17:32
Goed bezig, nachtbraker! :P

Ik heb net de 20.000 aangetikt, whoehoe! :cheer: Ik ben vooral trots dat ik gisteravond nog een stuk eruit heb weten te persen na een lange, vermoeiende dag. Dit jaar gaat het fijn. Gek genoeg voel ik me sinds deze NaNo ook echt extra blij, ik heb er zoveel zin in!
Knap zeg! Goed bezig.
Ik denk dat deze maand de 50.000 woorden niet gaat lukken. Maar ik schrijf in ieder geval meer dan ik normaal gesproken doe. En ik ben niet zo kritisch. Iets wat mij vaak weerhoudt om te schrijven. En ik heb er plezier in. Nog een bijkomend voordeel.
Mijn woordenaantal tot nu toe 11.771
Alle reacties Link kopieren
Doel dag 11: 18.333
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig allemaal, zeg!

Ik heb gisteren ook mijn doel behaald, dus ik zit nog steeds een dag voor op schema. Vandaag ga ik voor minimaal 2000 woorden erbij, liever meer.
Ik heb flink ingehaald de afgelopen dagen na een week hard werken en nul tijd voor schrijven. Had ook al wat vooruit kunnen schrijven. Dus zit nu op bijna 18.000 dus daar hoeft voor vandaag niet zo gek veel bij, wel fijn.
Goed bezig allemaal!

Ik werk idd ook gek van alle Nano-mails op double up donation day, dus het is maar goed dat ik geen facebook heb, haha.
Liadan schreef:
01-11-2018 00:53
Nou, ik ben van start gegaan. De eerste 1154 woorden staan erop.
@Jest: Leuk,! Waar gaat dat non-fictie boek over? Waar moet ik aan denken?
Sorry, ik ben hopeloos aan het verzaken... Ik had me beter moeten voorbereiden, het plan kwam te abrupt. Ik heb tot nu toe 1237 woorden geschreven... :$ Om het nog wat pijnlijker te maken, mijn boek zit in de sfeer van 'het kan wel': hoe je plannen uitvoert en dromen waarmaakt...

Maar nu ben ik in de schrijfstemming, op deze druilerige zondagmiddag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven