Niets meer horen van TO??

15-09-2008 08:01 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige of zijn er meer mensen die het vervelend (zo niet onbeschoft) vinden als je op een topic reageert maar er vervolgens niets meer gezegd wordt door de TO?

IK heb dit al een paar keer meegemaakt en ik vindt het heel vervelend dat ik daar mijn tijd en energie in steek en vervolgensniets meer hoor van de TO

Stel ik me aan of zijn er meer mensen die daar last van hebben?

vervelend of niet

Totaal aantal stemmen: 42

A. Ik maak me er niet druk om (24%)
B. ja ik vindt het heel erg vervelend (62%)
C. ze zullen wel een goede reden hebben om niet te reageren. (14%)
Ik ben het met je eens. Ik vind het wel zo fatsoenlijk als mensen moeite, tijd en energie in jouw vraag cq probleem steken dat je dan in ieder geval even reageert of later verteld hoe het gegaan is cq opgelost is.

Lijkt me een kleine moeite. Dus ja ik vind het ook irritant als dat gebeurd.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Soms wel en soms niet. Maar het onbeschoft vinden gaat wat ver. Ik vraag het mij wel af. Zoals in het topic over de kinderen wel of niet mee naar een bruiloft met een religieus tintje. Waarom reageert zij niet(meer) ? En wat is nou de echte reden dat hij het niet zou willen? Ik las daar in dat topic dat zij iets niet durft te vragen aan hem. Dan maak ik mij wel zorgen.
Ja ik vind het ook jammer als er niet mee gereageerd word. Ben toch benieuwd hoe het dan afgelopen is..
ik spreek even voor mezelf.

als ik een topic met een algemene vraag openen dat loopt goed zoals bv het door mij geopende topic ''op welke beroemdheid lijk je ?'' dan blijf ik er niet constant reageren, ik heb daar zelfs alleen de openingspost neergezet...

als ik een topic open over iets dat me persoonlijk raakt blijf ik mee discussieren.

het ergert me overigens ook als ik met iemand meedenk en er geen reactie van TO meer komt tenzij een topic geupt is en de kwestie misschien niet meer speelt voor de oorspronkelijke TO.

het kan ook zijn dat de antwoorden TO niet aanstaan trouwens...en dat ze daarom wegblijven.
Ik ben het wel met jou eens, ik vind minstens dat er een bedankje van af kan of even laten weten of hij/zij er wat mee kan, dat lijkt mij een kleine moeite.
Er zijn inderdaad topics waarin het niet nodig is om steeds te blijven antwoorden als TO zoals princess bedoeld maar als er gevraagd wordt om ervaringen en zo dan vindt ik het wel zo beleefd om de mensen in ieder geval te bedanken voor hun tips en antwoorden.

Ik vraag dit naar aanleiding van een best heftig topic waarin ik mijn ervaringen heb gedeeld (met het risico op herkenning) maar waar de TO na bijna een week nog niets van zicht heeft laten horen.
Humm ik vind het wel meevallen. Blijkbaar is het topic interessant genoeg voor anderen, dat het misschien daarom alleen al goed is dat ooit het onderwerp aangeraakt werd (en wie weet heb je met je antwoord anderen ook enorm geholpen door inzicht te geven?).

Bovendien hoe vaak wordt een topic niet overgenomen door anderen en hebben TO's daarom geen zin om te reageren. Bijvoorbeeld die jongen die twijfelde of hij wel toe was aan kinderen en dat iedereen over een andere forummer viel? Ik zou als TO ook zo iets hebben van laat maar, het ging op een gegeven moment nergens over. De enige die de grootste lol had was de stokende forummer, dat mensen nog steeds happen op haar berichten?

Wat ik wel leuk zou vinden is dat mensen laten weten hoe het voor hen is afgelopen. Zou wel willen weten of die jongen het hart van zijn vriendin heeft teruggewonnen en ze voor een kindje zijn gegaan of dat de relatie nu echt over is. Maarja dat mogen TO's natuurlijk zelf beslissen wat ze wel of niet verder vertellen.
Oh ja, Petit heeft daar zeker een punt. Dan snap ik zeker wel dat mensen wegblijven.

Maar Pinolover ik snap even niet wat jij bedoelt. Nu dit er staat over jouw reactie op een bepaald topic kan iedereen dit toch zo opzoeken? Of heb je met een ander nick gereageerd?
Vind het ook onbeschoft dat een TO de afloop niet meer even meedeelt. Veel beginnen met 'n lekkere soap en laten je dan met 'n cliffhanger achter. Natuurlijk is de discussie die ergens uit ontstaat ook vaak de moeite waard, maar bij sommige topics zou het toch wel leuk zijn als je de afloop ook nog te lezen krijgt.
quote:Isabelle41 schreef op 15 september 2008 @ 08:08:

Soms wel en soms niet. Maar het onbeschoft vinden gaat wat ver. Ik vraag het mij wel af. Zoals in het topic over de kinderen wel of niet mee naar een bruiloft met een religieus tintje. Waarom reageert zij niet(meer) ? En wat is nou de echte reden dat hij het niet zou willen? Ik las daar in dat topic dat zij iets niet durft te vragen aan hem. Dan maak ik mij wel zorgen.

Mee eens. In het betreffende topic zei TO iets als "Bedankt, maar ik heb geen tijd om alle reacties te lezen.." Waarom open je dan een topic?!?

Verder hangt het af van het soort topic. In het geval van een topic over een 'persoonlijk probleem' e.d. vind ik het wel zo netjes om uiteindelijk even iets te laten horen. Een uitleg hoeft er wat mij betreft dan nog niet eens bij... Maar me echt er aan storen doe ik ook weer niet..
Het staat een ieder vrij om een topic te openen. Dat er nog reacties komen van de TO is best fijn maar ook niet verplicht! Dus het onbeschoft vinden vind ik overdreven.

In het geval van de bruiloft denk ik dat TO gewoon weinig tijd heeft en heel heel erg druk is (is ook aangegeven; overigens is het niet zo kies om in een ander topic over mensen te praten maar goed!) En als je topic zo hard loopt dat je de reacties niet meer bij kunt houden is het toch fijn dat TO zegt: ik kan niet op alle reacties reageren! Het zijn er dan zoveel dan ben je uren bezig om te reageren. Met een paar reacties teruggeven ben je toch ook op de hoogte hoe TO het verder ervaart. Vind het prima van TO. Ze heeft in het betreffende topic goed gereageerd. Dat je nu niets van dr hoort zal te maken hebben met haar drukke leven. En niet met onwil ofzo!

En als je dan kijkt naar andere topics; dan zou ik ook niet altijd meer reageren als TO zijnde. Want sommigen eisen een reactie terug. Kom op zeg!!!! Of zijn zo "vijandig" in reageren dat een TO niet uitgedaagd wordt sowieso een reactie te plaatsen.

Als ik een reactie ergens plaats is dat omdat ik dat wil. En niet omdat een TO dat wil. Ik vind het fijn om een reactie terug te krijgen, maar TO is dat niet verplicht. Vind het soms wel jammer, maar dat is het gevolg van een forum. Het blijft een vrije beslissing van TO of wie dan ook om te reageren.
Of het zijn trollen......ook zo'n naar fenomeen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Het ligt eraan op welke pijler je ook zit, denk ik.

Op Actueel is het soms ondoenlijk om alle reacties te lezen, laat staan erop te reageren. Ik open daar wel eens een topic, maar reageer soms niet eens meer omdat dat mijn petje te boven gaat. Maar de discussies blijven wel gezellig doorgaan, en dan denk ik: Owkee, nu weet ik dat het bij meer mensen door de kop speelt.

Soms reageer ik in een topic van een ander en heb dan wel eens het idee dat mijn bijdrage straal genegeeerd wordt. Persoonlijk raakt me dat niet, maar kan me voorstellen dat het voor een ander een domper is, zodanig, dat er niet mer gereageerd wordt.....
quote:Fame schreef op 15 september 2008 @ 10:00:

Of het zijn trollen......ook zo'n naar fenomeen.Heb elkander lief......?
Een topic van een troll herken je wel redelijk snel. Trollen reageren namelijk wel. En vaak ook om te rellen of heftige reacties uit te lokken.
Ben het met PTT eens.Als je een topic opent zoals hetgeen waar zij het over heeft dan hoef je niet de hele tijd te reageren.

Verder hangt het af van de situatie vind ik.Dat is toch iedere keer anders.Het kan dat to niet meer durft te reageren omdat ze vervelende reacties of kritiek krijgt en er niet mee kan omgaan,een soort onzekerheid dus en dat verwijt ik niemand,of dat zij het erg druk heeft en weinig tot geen tijd heeft om te reageren.Maar dan zou ik wel ff een klein bericht plaatsen zo van''bedankt voor jullie reacties!Heb het erg druk en zal er zo snel mogelijk op terugkomen''.Bij mij schiet het er namelijk ook soms in.Heb periodes dat ik veel schrijf en periodes dat ik minder schrijf.Als ik niet meteen antwoord geef dan is dit niet uit kwaade bedoelingen hoor.

Natuurlijk is het erg vervelend als iemand veel tijd en energie in een topic steekt en to gewoon te lui is om te reageren.Maar da's weer een ander verhaal.
Maar die zijn allemaal vermoedens. Ik durf niet eens te vragen waarom. Als hij geen zin in heeft, waarom? Hij is immers maanden lang op zijn broer boos geweest omdat hij niet naar ons feest kwam.

Tante Tulp,

Dit staat in het betreffende topic en daar maak ik mij wat zorgen om. En daarom vraag ik mij af wat er is.
Luiheid is weer totaal anders dat ben ik met je eens Geraldine. Ken ook een forummer hier op Viva, die voor elk ding wat in het hoofd schiet een topic opent. Om vervolgens zelf niets meer te laten horen. Ja, dat vind ik wel vervelend. Enige oplossing die ik er voor heb is als ik zie dat die forummer een topic opent gewoon zelf niet meer reageren. Hoef ik me er ook niet aan te ergeren.
Isabella,zou het niet ook kunnen dat zij/hij niet in staat is om te reageren omdat degene het er erg moeilijk mee heeft?Heb het topic in kwestie niet gelezen en weet nog geen eens op wat voor pijler het staat.
Isabelle dan vraag je het in dat topic. Postings aanhalen in een ander topic of zelfs maar spreken (met duidelijke verwijzing) over andere forummers is eigenlijk niet toegestaan volgens viva geloof ik. (of forumetiquette, daar wil ik vanaf zijn)

Dat je je zorgen maakt is best fijn, het daar op dat topic uiten is niets mis mee toch? Ik ken de nick al een tijdje, en weet dat TO er niet doelbewust niet reageert. Het is puur tijdgebrek, geen mogelijkheid tot toegang tot pc hebben of iets dergelijks.
Tante Tulp,als iemand al bij voorbat geen zin heeft dan snap ik ook niet zo goed dat iemand een topic opend.Behalve als het om dergelijke topics gaat zoals dit van PTT hierboven.Of als het gaat om ''wat voor film heb je laatste gekeken en wat vond jij daarvan?''Dan hoef je ook niet altijd te reageren.Al vind ik zelf dit topic toch erg boeiend want zo lees je ook wat voor smaak film anderen hebben.
Geraldine, daar zou je zomaar eens gelijk in kunnen hebben.
In principe vind ik niet dat een TO verplicht is terug te komen op een topic. Niet iedereen is verbaal even sterk, wie weet hoeveel moeite het heeft gekost de openingspost in elkaar te zetten. Het is in die gevallen te hopen dat TO wel nog meeleest. En wie weet hebben anderen wel iets aan het topic. Daarnaast zie ik af en toe ook zulke felle kritiek, dat ik wel kan begrijpen dat een TO daarvan schrikt e wegblijft. Maar hoewel ik het geen verplichting vind, vind ik het natuurlijk wel aardiger als TO d'r neus nog eens laat zien.

Wat ik zelf veel vervelender vind, is dat TO's soms alleen reageren op de berichten die hun bevallen. Reageer dan helemaal wel of helemaal niet. Ik kan echt balen als kritische reacties, waarin iemand zijn best heeft gedaan een oplossing aan te dragen, genegeerd worden, omdat TO eigenlijk alleen bevestiging zoekt en geen oplossing. Topics die best wat meer diepgang hadden kunnen krijgen, veranderen daardoor vaak in eensgezind geneuzel. En da's jammer. En eigenlijk ook wel onbeschoft.
Ok, bedankt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven