Niets meer horen van TO??

15-09-2008 08:01 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige of zijn er meer mensen die het vervelend (zo niet onbeschoft) vinden als je op een topic reageert maar er vervolgens niets meer gezegd wordt door de TO?

IK heb dit al een paar keer meegemaakt en ik vindt het heel vervelend dat ik daar mijn tijd en energie in steek en vervolgensniets meer hoor van de TO

Stel ik me aan of zijn er meer mensen die daar last van hebben?

vervelend of niet

Totaal aantal stemmen: 42

A. Ik maak me er niet druk om (24%)
B. ja ik vindt het heel erg vervelend (62%)
C. ze zullen wel een goede reden hebben om niet te reageren. (14%)
quote:Geraldine schreef op 15 september 2008 @ 10:17:

Tante Tulp,als iemand al bij voorbat geen zin heeft dan snap ik ook niet zo goed dat iemand een topic opend.Behalve als het om dergelijke topics gaat zoals dit van PTT hierboven.Of als het gaat om ''wat voor film heb je laatste gekeken en wat vond jij daarvan?''Dan hoef je ook niet altijd te reageren.Al vind ik zelf dit topic toch erg boeiend want zo lees je ook wat voor smaak film anderen hebben.Nee klopt vind ik ook. Maar ik heb het idee dat dit type mens eerder het fijn vind om zijn of haar naam op viva te zien dan dat het er werkelijk toe doet wat ze openen aan topics. (ik heb het dan puur over het voorbeeld van forummer wat ik aanhaalde, niet over TO met problemen waar Isabelle bv over schrijft)
quote:TanteTulp schreef op 15 september 2008 @ 10:17:

Geraldine, daar zou je zomaar eens gelijk in kunnen hebben.Reactie op posting van 10.13 van Geraldine.
Dat vind ik ook niet fijn nee Yette, die mensen willen alleen medestanders en geen tegengas. Open inderdaad dan geen topic en al helemaal niet op een forum. Op een forum kun je tegengas verwachten. Zeker als je een topic opent wat veel gevoelens los maakt bij mensen.

Ik denk net als jij altijd maar: hoop dat TO meeleest of dat een ander die in een soortgelijke situatie zit er nog wat aan heeft. Soms is het denk ik best fijn om te weten dat je niet de enige bent met een probleem.
quote:yette schreef op 15 september 2008 @ 10:18:

In principe vind ik niet dat een TO verplicht is terug te komen op een topic. Niet iedereen is verbaal even sterk, wie weet hoeveel moeite het heeft gekost de openingspost in elkaar te zetten. Het is in die gevallen te hopen dat TO wel nog meeleest. En wie weet hebben anderen wel iets aan het topic. Daarnaast zie ik af en toe ook zulke felle kritiek, dat ik wel kan begrijpen dat een TO daarvan schrikt e wegblijft. Maar hoewel ik het geen verplichting vind, vind ik het natuurlijk wel aardiger als TO d'r neus nog eens laat zien.

Wat ik zelf veel vervelender vind, is dat TO's soms alleen reageren op de berichten die hun bevallen. Reageer dan helemaal wel of helemaal niet. Ik kan echt balen als kritische reacties, waarin iemand zijn best heeft gedaan een oplossing aan te dragen, genegeerd worden, omdat TO eigenlijk alleen bevestiging zoekt en geen oplossing. Topics die best wat meer diepgang hadden kunnen krijgen, veranderen daardoor vaak in eensgezind geneuzel. En da's jammer. En eigenlijk ook wel onbeschoft.

Daar ben ik het ook mee eens.De reden dat ik meeschrijf is voor mij gewoon ook omdat ik graag over bepaalde dingen discussier,meningen van anderen interessant vind en al leuke contacten hier heb gevonden.Bovendien vind ik Viva een van de beste fora,vooral omdat er hier voor iedereen wat wills is.

Ik kan me indenken dat sommigen op bepaalde reacties niet reageren omdat ze deze niet zinvol vinden.Een goed voorbeeld is het topic borstverkleiningen bij gezondheid.Daar wordt het topic gedeeltelijk uit zijn verband getrokken.

Verbaal gezien ben ik redelijk sterk maar de enige barriere,als het zo kunt zeggen,die ik heb is dat Nederlands niet mijn moedertaal is en ik soms wat spelfouten of taalfouten maak of me anders uitdruk dan een Nederlander het zou doen.Gebeurt dan soms dat ik een posting tot 3 keer moet veranderen.
Tante Tulp,het antwoord staat ook in de posting van Yette.

Het met elkaar wel of niet eens zijn hoort bij een forum.Als iemand het niet met mij eens is of andersom dan heb ik er geen problemen mee en vind degene niet minder leuk.Je kunt ook veel leren van andermans mening.Belangrijk is voor mij alleen dat je andermans mening respecteert,eens of oneens.Dat is dan ook gezellig discusseren.
quote:TanteTulp schreef op 15 september 2008 @ 10:16:

Isabelle dan vraag je het in dat topic. Postings aanhalen in een ander topic of zelfs maar spreken (met duidelijke verwijzing) over andere forummers is eigenlijk niet toegestaan volgens viva geloof ik. (of forumetiquette, daar wil ik vanaf zijn)

Als dat inderdaad zo is, dan heb ik me daar ook schuldig aan gemaakt. Excuses daarvoor..

Heb het overigens ook in het topic zelf aangekaart, maar helaas geen reactie...
Het kan diverse redenen hebben waarom ik niet zou reageren. Soms hoop ik op meer reacties en wacht ik nog even. Vijandige reacties daar heb ik persoonlijk geen moeite mee, die negeer ik en lees alleen de vriendelijke/neutrale maar lastig kan het worden als één persoon eerst iets aardigs zegt en daarna iets onaardigs. Dat neemt bij mij acuut het vertrouwen weg, zelfs al zou de reactie inhoudelijk bruikbaar zijn. Ook daar reageer ik overigens niet meer op.

Soms is het ook gewoon een kwestie van tijd. Het kost tijd om je weer in de zaak te verdiepen en dan een antwoord goed te formuleren. Of de kwestie is overgegaan, niet meer relevant.

Het kan overigens ook zijn dat je pas na langere tijd een reactie herinnert die klaarblijkelijk de nagel op de kop sloeg. Maar ook dan is het een heel gedoe om het topic op te zoeken, die ene reactie eruit te lichten en daar alsnog op te reageren.
Opperdepop ff geduld hoor TO reageert vast wel weer als ze tijd heeft. Ik weet dat ze een baan heeft en daarnaast naar school gaat en dan nog de zorg voor het gezin. Ga dr maar aanstaan. Ik doe het dr niet na in iedergeval. Ik begrijp het heel erg goed dat je antwoord wilt, zeker als je wilt weten hoe dingen afgelopen zijn of je zorgen maakt.
Ik vind forummen net als Geraldine erg fijn, juist omdat je reacties leest van anderen die misschien totaal anders zijn dan de jouwe. Soms heel leerzaam, soms ook totaal niet. Weten wat anderen beweegt, bezighoudt en er zelf wellicht ook wat van opsteken maakt forummen voor mij een perfect middel.
Ik zit 3 avonden per week op de sportschool,sport dus minimum 6 uur per week,werk fulltime,heb een huishouden,een vriend en geregelde afspraken.Dat zijn bij mij ook redenen dat ik minder reageer.De reden dat ik nu veel reageer heeft ermee te maken dat ik thuis zit met een griepje.Lig onder een deken en mijn laptop op schot.
En ik weet nog een reden, de belangrijkste. Op deze sites namelijk gebruikt mijn CPU 100%. Scrollen is heel moeizaam, als dikke stroop, de site laadt heel langzaam. Dat komt vermoedelijk omdat het volgepropt is met bewegende advertenties, maar zelfs als je bepaalde advertenties zoals flash eruit filtert kan mijn browser Firefox er niet goed mee overweg. Hij hijgt en puft voortdurend. Deze forum software is een slechte keus en zal veel mensen afschrikken; de vorige was een stuk beter.

Ik vind dit zo onaangenaam dat ik hier maar zelden kom.
Algemene klacht geloof ik Groll. Kan me voorstellen dat dat het forummen minder aangenaam maakt. Ik merk er ook veel van, al is het gelukkig niet zo traag als bij jou. Dan zou ik niet eens meer de moeite nemen in te loggen. Vergalt behoorlijk je forumplezier.

Geraldine beterschap, griep is bagger. Wel prettig dat je met een latop jezelf nog wat kunt afleiden, is het iets minder erg ziek te zijn
En forummen is ook een leuke bezigheid. Okay,ga nu douchen daarom reageer ik nu niet meer...
Hahahaha
Frappant zijn altijd de topics met de vraag voor suggesties voor dierennamen.

M.i. in 2 categorieen te verdelen. Die eindigen met, ik hou het toch maar op het idee wat ik had toen ik het topic opende. Nou prima, als er niets tussen de honderden namen zit dat kan.

Maar die andere categorie die laat niets meer horen na honderden suggesties. Ook niet na tig keer vragen welke naam/namen het nou is geworden. Tsja jammer dat ze dan niet meer even de moeite nemen om het te laten weten.

(ben er nog niet een tegen gekomen die een naam uit het topic heeft gekozen, of het moet iemand zijn uit de laatste categorie)
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Als je geen tijd hebt om te reageren moet je ook geen topic openen. Je hoeft echt niet a la minute te reageren hoor. Kan ook later op de dag. Maar zorg er wel even voor dat als je een topic opent je even tijd hebt om in ieder geval een aantal reacties te lezen en te reageren. Ik vind dat wel zo netjes.

9 van de 10x vraagt de TO ergens naar, je krijgt dan antwoord en wellicht een wedervraag, aangezien er soms meer achtergrond info nodig is om ergens goed en adequaat op te reageren. Ik vind het wel zo netjes (gewoon normale alledaagse etiquette) dat je dan op zijn minst even bedankt of even reageert.

Ik vind wel dat je zelf mag bepalen op welke reacties je reageert. Het kan niet zo zijn dat je op elke reactie (goed of slecht) moet reageren.

Maar geen tijd vind ik een slap excuus. Dan open je maar geen topic, of op een tijdstip waarop je wel tijd kunt vrijmaken, want je vraagt wel iemand anders zijn tijd en moeite hiervoor. Respecteer dat dan ook door even iets te laten horen.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica,dat is ook zo.Als je geen tijd hebt,want dat kan of er kan opeens iets plaatsvinden waarvan je niet afwist of je moet plotseling weg,laat dan ff een klein berichtje achter.Dat doe ik altijd.

Verder:Zijn jullie er nog om te reageren?hihi...
Ja hoor ben er nog steeds.Als ik een topic geopend heb ga ik er altijd even kijken en als er iets is dat ik nog kwijt wil zal ik het zeker niet nalaten.

Ik begrijp dat de meeste het ook niet echt leuk vinden als ze niets meer van de TO horen.

Ik vindt inderdaad dat een bedankje niet teveel moeite is en als je echt even geen tijd hebt kan je dat ik 30 seconde duidelijk maken.
quote:pinolover2 schreef op 16 september 2008 @ 12:09:

Ja hoor ben er nog steeds.Als ik een topic geopend heb ga ik er altijd even kijken en als er iets is dat ik nog kwijt wil zal ik het zeker niet nalaten.

Ik begrijp dat de meeste het ook niet echt leuk vinden als ze niets meer van de TO horen.

Ik vindt inderdaad dat een bedankje niet teveel moeite is en als je echt even geen tijd hebt kan je dat in 30 seconde duidelijk maken.Sorry typfoutje in mijn haast
quote:pinolover2 schreef op 16 september 2008 @ 12:10:

[...]

Sorry typfoutje in mijn haast

en die overige taalfouten? mogen wel blijven staan?

De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik heb persoonlijk liever dat iemand reageert en het antwoord wat typefouten/taalfouten bevat dan iemand die helemaal niet reageert.

Off topic: Niet reageren vind ik trouwens minder erg als alleen maar reageren om iemand op taalfouten wijzen
Ik maak ook spel,type-en taalfouten.Maar dat komt omdat ik geen Nederlandse ben... doe verder gewoon mijn best.
wat is TO???

Haha ben hier nog niet zo bekend mee, zit sinds paar dagen pas een beetje te lezen en mee te schrijven.
Topic Opener

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven