Nieuwe hobby/mensen
donderdag 6 augustus 2015 om 17:04
Hallo allemaal,
Ik ben 23 en woon in Groningen. Ik merk dat ik op zoek ben naar nieuwe mensen, heb leuke en goede vrienden om mij heen maar allemaal studiegerelateerd. Ik ben verder niet echt ergens specifiek goed zou niet zo goed weten op wat voor sport/hobby ik zou kunnen. Heeft iemand tips hoe ik in een nieuwe omgeving kan komen?
Groetjes,
Anne
Ik ben 23 en woon in Groningen. Ik merk dat ik op zoek ben naar nieuwe mensen, heb leuke en goede vrienden om mij heen maar allemaal studiegerelateerd. Ik ben verder niet echt ergens specifiek goed zou niet zo goed weten op wat voor sport/hobby ik zou kunnen. Heeft iemand tips hoe ik in een nieuwe omgeving kan komen?
Groetjes,
Anne
donderdag 6 augustus 2015 om 17:08
donderdag 6 augustus 2015 om 18:03
Ga bij een serviceclub! Er bestaan clubs waar groepen jongeren (zoals twintigers of groepen van derigiters) bij elkaar komen om een leuke actie te verzinnen voor het goede doel. Op ludieke wijze zamelen zij geld in voor goede doelen, knappen zij dingen op, doen leuke uitjes met minderbedeelden en de clubs onderling doen ook voor de club zelf leuke uitjes.
Je bent dus aan het socializen (want echt het is heel gezellig!) en je doet iets voor het goede doel. Mooi voorbeeldje is een Leoclub. Maar ik weet dat als je een beetje zoekt op internet of zo, je er vast veel meer tegenkomt.
Veel plezier!
Je bent dus aan het socializen (want echt het is heel gezellig!) en je doet iets voor het goede doel. Mooi voorbeeldje is een Leoclub. Maar ik weet dat als je een beetje zoekt op internet of zo, je er vast veel meer tegenkomt.
Veel plezier!
donderdag 6 augustus 2015 om 19:04
Het goede nieuws is dat je tegenwoordig heel makkelijk nieuwe mensen kunt leren kennen dmv het internet
Ik gebruik zelf vaak meetup.com als ik in een nieuwe omgeving terecht kom, misschien daar eens kijken?
Ik zie net dat er een vrij actieve groep is in groningen met 400 members die gewoon bij elkaar komen voor socializen, as vrijdag hebben ze ook iets en 16 members hebben al toegezegd te komen.
Anders toch gewoon ergens een cursus of een workshop doen, er zijn echt veel mogelijkheden maar soms vergt het wel wat werk en energie haha.
Ik gebruik zelf vaak meetup.com als ik in een nieuwe omgeving terecht kom, misschien daar eens kijken?
Ik zie net dat er een vrij actieve groep is in groningen met 400 members die gewoon bij elkaar komen voor socializen, as vrijdag hebben ze ook iets en 16 members hebben al toegezegd te komen.
Anders toch gewoon ergens een cursus of een workshop doen, er zijn echt veel mogelijkheden maar soms vergt het wel wat werk en energie haha.
donderdag 6 augustus 2015 om 19:35
Een advertentie plaatsen zie ik niet zo zitten, meer omdat ik iets nieuws zoek en me vooral niet meteen teveel wil binden of verplicht wil voelen aan iets of iemand;) Maar sport/hobby/cursus lijkt me zeker een goed idee, heeft iemand daar nog vernieuwende ideeën voor? Ik kom niet verder dan roeien, tennis en voetbal!
Bedankt voor de tips!
Bedankt voor de tips!
donderdag 6 augustus 2015 om 20:06
Ik weet natuurlijk niet wat er bij jou allemaal in de buurt is en waar jouw interesses liggen. In het dorp waar ik opgegroeid ben wordt er elk jaar een bloemencorso georganiseerd. Mijn ex was/is lid van zo'n vereniging. Ik weet wel dat hij daar echt vrienden voor het leven aan over gehouden heeft. Je zou aan zoiets kunnen denken; gezamenlijk werken aan een project. Zullen vast wel vergelijkbare dingen zijn. In andere dorpen heb je ook zo'n idee maar dan anders; zoals een carnavalsvereniging of de (naam provincie)dag.
Dat zijn allemaal verenigingen die met elkaar iets maken.
Of anders misschien een zangkoor? Salsales (een vriendin van mij heeft zo haar vriend en wat kennissen ontmoet) of bootcamp?
Dat zijn allemaal verenigingen die met elkaar iets maken.
Of anders misschien een zangkoor? Salsales (een vriendin van mij heeft zo haar vriend en wat kennissen ontmoet) of bootcamp?
donderdag 6 augustus 2015 om 20:12
jah meetup is voor mij en collega's echt een uitkomst geweest eigenlijk. ook couchsurfing.org, heb de site wel al gebruikt als ik niet in een nieuwe omgeving kwam te wonen maar een kort bezoek voor werk..makkelijke manier om met een local contact te maken...ehm heb ook via een hondenforum mensen leren kennen in het echt haha
En ook gewoon een beetje brutaal zijn, ik kwam vaak met collega's in een bar werden we steeds bediend door hetzelfde meisje en ze leek mij gewoon leuk en normaal, dus toen we aan de praat raakten vroeg ik simpel of ze een keer wou stappen en we bleken het uitstekend te kunnen vinden
Qua sport hobbys, misschien gewoon een keer iets nieuws en aparts? een kook cursus of iets anders creatiefs?
En ook gewoon een beetje brutaal zijn, ik kwam vaak met collega's in een bar werden we steeds bediend door hetzelfde meisje en ze leek mij gewoon leuk en normaal, dus toen we aan de praat raakten vroeg ik simpel of ze een keer wou stappen en we bleken het uitstekend te kunnen vinden
Qua sport hobbys, misschien gewoon een keer iets nieuws en aparts? een kook cursus of iets anders creatiefs?