Nieuwe stationwagon

20-04-2021 22:17 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren dus auto totaal los bij ongeluk

Nu moet er een nieuwe komen

Iemand ervaring met de Toyota Auris sports tourer?
Alle reacties Link kopieren
Lucky bastard :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
20-04-2021 22:22
Lucky bastard :mrgreen:
Had liever dat ongeluk niet gehad....
Alles goed afgelopen met jou?
Was je alleen ? Heftig!
Alle reacties Link kopieren
Ja, die heb ik. Maar denk niet dat ik je vragen kan beantwoorden :-D
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
20-04-2021 22:26
Alles goed afgelopen met jou?
Was je alleen ? Heftig!
Mijn vrouw kreeg een tik van een vracht wagen op de snelweg

Tegen de vangrail en Total Loss
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
20-04-2021 22:28
Ja, die heb ik. Maar denk niet dat ik je vragen kan beantwoorden :-D
Trekt ie een beetje fatsoenlijk af/op?
Westerpaviljoen schreef:
20-04-2021 22:33
Mijn vrouw kreeg een tik van een vracht wagen op de snelweg

Tegen de vangrail en Total Loss
Wat erg, alles goed met haar en baby?
Was je zoon er niet bij?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
20-04-2021 22:34
Wat erg, alles goed met haar en baby?
Was je zoon er niet bij?
Ja alles is goed en zoon was er goddank niet bij

Heel erg geschrokken. Politie zei ook dat ze heel goed kan sturen en veel geluk heeft gehad.
Ik heb kort geleden een nieuwe ford focus gekregen. Ruime auto, toegankelijke bediening van de vele opties. Stil! en rijd super.

Ben er erg blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
20-04-2021 22:33
Trekt ie een beetje fatsoenlijk af/op?
Ik rij vrij rustig, maar het is een automaat, dus dat je niet hoeft te schakelen maakt dat ik snel kan optrekken ja. En ik rij op de ecostand, dan trekt hij iets minder heftig op. Of hij goed aftrekt weet ik niet :$
Maar pas weer eens in de andere station gereden, en die trekt minder goed op vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind wel dat hij op de snelweg, als je dan flink optrekt echt een vrij hard geluid hoort van de motor (denk ik). Dat is weer meteen weg als je op snelheid bent, maar ik moest er wel aan wennen.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
20-04-2021 22:40
Ja alles is goed en zoon was er goddank niet bij

Heel erg geschrokken. Politie zei ook dat ze heel goed kan sturen en veel geluk heeft gehad.
Jeetje, heftig zeg.
Ik reed hiervoor trouwens een Opel insignia grand sport tourer.

Ik heb nooit echt lekker in gezeten.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
20-04-2021 22:41
Ik rij vrij rustig, maar het is een automaat, dus dat je niet hoeft te schakelen maakt dat ik snel kan optrekken ja. En ik rij op de ecostand, dan trekt hij iets minder heftig op. Of hij goed aftrekt weet ik niet :$
Maar pas weer eens in de andere station gereden, en die trekt minder goed op vind ik.
Dank je!

Jammer van dat aftrekken haha
maar wat je zegt zoiets wilde ik wel weten

Rijdt hij makkelijk op de snelweg? Met een vinger bij wijze van?
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
20-04-2021 22:25
Had liever dat ongeluk niet gehad....
Snap ik :) . Sorry, ik las dat je een nieuwe auto mocht en vergat de rest even :-$

Fijn om te lezen dat vrouw en baby het naar omstandigheden goed maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt een heerlijke auto. En ja, 1 hand aan het stuur en in de andere een broodje ofzo. Relaxt!
Had je hiervoor ook hybride? Ik had wel verwacht dat hij meer elektrisch zou rijden. Is eigenlijk met name met optrekken en bij heel langzaam rijden. Maar ik rij wel echt veel zuiniger dan met mijn vorige Toyota.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
20-04-2021 22:49
Snap ik :) . Sorry, ik las dat je een nieuwe auto mocht en vergat de rest even :-$

Fijn om te lezen dat vrouw en baby het naar omstandigheden goed maken.
Kan gebeuren

Ik had juist zo'n leuke bak ( vrouw is natuurlijk minder boeiend haha)
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
20-04-2021 22:52
Ik vind het echt een heerlijke auto. En ja, 1 hand aan het stuur en in de andere een broodje ofzo. Relaxt!
Had je hiervoor ook hybride? Ik had wel verwacht dat hij meer elektrisch zou rijden. Is eigenlijk met name met optrekken en bij heel langzaam rijden. Maar ik rij wel echt veel zuiniger dan met mijn vorige Toyota.
Nee een Chevrolet Cruze station

Maar die is nogal obscuur
Oh Wester, wat heftig! Geen verstand van stations (ik rij het kleinste bakkie dat er bestaat zo'n beetje), maar fijn dat het relatief goed is afgelopen!!
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
20-04-2021 22:52
Ik vind het echt een heerlijke auto. En ja, 1 hand aan het stuur en in de andere een broodje ofzo. Relaxt!
Had je hiervoor ook hybride? Ik had wel verwacht dat hij meer elektrisch zou rijden. Is eigenlijk met name met optrekken en bij heel langzaam rijden. Maar ik rij wel echt veel zuiniger dan met mijn vorige Toyota.
Wow Westerpaviljoen, dat is schrikken! Gelukkig dat alles goed is met vrouw en baby!

Heb echt geen verstand van auto's, dus echt technische vragen kan ik ook niet beantwoorden. Maar eens met bovenstaande.
Ik vind (met mijn beperkte ervaring), dat hij makkelijk optrekt en rijdt, maar hij maakt wel een hoop herrie als je voluit gas geeft om op te trekken. Electrisch rijden kan met name heel goed in de stad. Als je dan een beetje oplet en niet al te sportief rijdt, kan je goed grote delen electrisch rijden. Maar zodra je boven de 60 km komt, is het voornamelijk benzine. Alsnog vind ik hem een stuk zuiniger dan mijn vorige auto.

Het is geen auto voor hele grote mensen, met name op de achterbank is de ruimte beperkt in vergelijking met andere auto's. Hier sinds kort een peuter en een baby in de auto, en dus een stoeltje achter de bestuurders stoel. Voor mij kan dat prima, maar mijn vader (lange benen en 1.90cm) zit dan als bestuurder krap. Ook in hoogte past hij wel voor hem, maar het is niet heel ruim. Dat is wel iets om rekening mee te houden, en eventueel echt te passen met stoeltjes. De kofferbak is wel heerlijk ruim.
Waarom een Toyota? Ik persoonlijk zou gaan voor Duitse degelijkheid als je toch een andere auto moet.
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig, WP :O

Helaas geen verstand van stationwagons en hybrides. Ik rij al tijden SUV's (Chrysler en Peugeot).
Alle reacties Link kopieren
Midnight-Blue schreef:
21-04-2021 06:47
Waarom een Toyota? Ik persoonlijk zou gaan voor Duitse degelijkheid als je toch een andere auto moet.
Die heb je niet voor mijn budget
Alle reacties Link kopieren
Midnight-Blue schreef:
21-04-2021 06:47
Waarom een Toyota? Ik persoonlijk zou gaan voor Duitse degelijkheid als je toch een andere auto moet.
Toyota is op z'n minst net zo degelijk als de Duitse auto's.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven