Nog een uur
dinsdag 31 maart 2009 om 15:29
Wat goed! Een jaarsalaris is tenminste een hele zorg minder.
Misschien pakt het juist goed voor hem uit, nieuwe kansen.
Misschien pakt het juist goed voor hem uit, nieuwe kansen.
\"Float down a river forever and ever, Emily, Emily There is no other day Let\'s try it another way\" see.emily.play1@gmail.com

dinsdag 31 maart 2009 om 17:14
Heh, Pip... Kon niet duimen voor je, was zelf de leasebak aan het retourneren (vanaf morgen is TD ook Toos Werkeloos).
Ik ben er uiteindelijk ook niet rouwig om. Redelijk er vanaf gekomen (helaas geen jaarsalaris mee maar wel goed verder) en ik zoek mijn kansen in de markt nu (en die zijn er nog, al worden ze wel in rap tempo minder).
Sterkte met de afhandeling en wees beducht op het kleine klapje dat Mr Nilsson alsnog toch kan maken ondanks zijn huidige opgeluchte gevoel. I know the drill...
Ik ben er uiteindelijk ook niet rouwig om. Redelijk er vanaf gekomen (helaas geen jaarsalaris mee maar wel goed verder) en ik zoek mijn kansen in de markt nu (en die zijn er nog, al worden ze wel in rap tempo minder).
Sterkte met de afhandeling en wees beducht op het kleine klapje dat Mr Nilsson alsnog toch kan maken ondanks zijn huidige opgeluchte gevoel. I know the drill...
dinsdag 31 maart 2009 om 17:30
Sterke ermee HPL, voor jullie allebei. (zit zelf in vergelijkbare situatie, maar 'het spel wordt anders gespeeld' dus twijfel nog of financieel iets voor me inzit).
Is zo'n som (jaarsalaris of ander bedrag) eigenlijk belemmerend voor uitkering of moet je dat dan eerst 'opeten'? Geen idee eigenlijk..... Hoop iig dat z'n dip meevalt en hij iets kan vinden dat hem bevalt (nadat ie wellicht straks eerst ff time-out/afstand neemt van dit).
Is zo'n som (jaarsalaris of ander bedrag) eigenlijk belemmerend voor uitkering of moet je dat dan eerst 'opeten'? Geen idee eigenlijk..... Hoop iig dat z'n dip meevalt en hij iets kan vinden dat hem bevalt (nadat ie wellicht straks eerst ff time-out/afstand neemt van dit).

dinsdag 31 maart 2009 om 17:47
Balen Pippi!
Volgens mij is het bedrag dat je van werkgever meekrijgt niet en nooit van invloed op de te ontvangen WW uitkering. De duur van uitkering is wel afhankelijk van aantal gewerkte jaren en de hoogte is afhankelijk van je laatst verdiende salaris. Beperking is dat je de eerste 2 maanden van WW 75% ontvangt en vervolgens 70% van dat laatst verdiende salaris. Ook is het zo dat de WW uitkering per 4 weken betaald wordt.
Let op! De maximum WW uitkering ligt rond de 1600 euro netto per 4 weken ( ook al verdiende je een ton per maand).
Volgens mij is het bedrag dat je van werkgever meekrijgt niet en nooit van invloed op de te ontvangen WW uitkering. De duur van uitkering is wel afhankelijk van aantal gewerkte jaren en de hoogte is afhankelijk van je laatst verdiende salaris. Beperking is dat je de eerste 2 maanden van WW 75% ontvangt en vervolgens 70% van dat laatst verdiende salaris. Ook is het zo dat de WW uitkering per 4 weken betaald wordt.
Let op! De maximum WW uitkering ligt rond de 1600 euro netto per 4 weken ( ook al verdiende je een ton per maand).
dinsdag 31 maart 2009 om 17:58
En hou ook rekening met (fictieve) opzegtermijnen tav de WW-uitkering. De WW wordt niet eerder toegekend dan na het eind van de fictieve opzegtermijn. Als Mr Nilsson per morgen wordt ontbonden maar in zijn contract heeft staan dat bedrijf een opzegtermijn van x maanden in acht heeft te nemen, dan loopt hij feitelijk die x maanden van zijn meegekregen jaarsalaris zelf te financieren... Hou daar rekening mee als er bv nog onderhandelingsruimte en -mogelijkheid is.
tnx Pip, gaat goed hierzo. voor Mr Nilsson.
tnx Pip, gaat goed hierzo. voor Mr Nilsson.