Nog wakker ! ?
maandag 27 februari 2012 om 01:29
Goh, het smaakt echt naar augurk. En niet zoals ik had verwacht alleen maar naar azijn. Toch enigszins aangenaam verrast dus. Maar of ik er hele potten van ga leegdrinken weet ik niet. Ben toch een beetje bang dat ik daar dan last van krijg, maagzuur.
Hoe ben je eigenlijk ooit op het idee gekomen om dat te drinken, MV?
Hoe ben je eigenlijk ooit op het idee gekomen om dat te drinken, MV?
maandag 27 februari 2012 om 01:31
Ik weet het niet meer Leentje. Alleen dat ik al heb van vroeger. Je kan er niet teveel van drinken als er nog teveel augurken in zitten, anders gaan die beschimmelen.
Dus je moet flink eten om een beetje sap te kunnen drinken.
Weten jullie dat die pitjes op de bodem trouwens mosterdpitjes zijn?
Dus je moet flink eten om een beetje sap te kunnen drinken.
Weten jullie dat die pitjes op de bodem trouwens mosterdpitjes zijn?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 27 februari 2012 om 01:35
quote:mocy schreef op 27 februari 2012 @ 01:31:
Zullen we vanaf nu dat sap allemaal bewaren, blijft echt wel lang goed denk ik. Nemen we het van de zomer mee in onze boodschappenwagentjes!
Super idee! En anders van een kenner het echte recept om het te maken.
Ik vind het sap van die augurkenviertel, die augurken in vieren gedeeld het lekkerste trouwens. Elk soort augurk heeft ook een andere smaak sap.
Zullen we vanaf nu dat sap allemaal bewaren, blijft echt wel lang goed denk ik. Nemen we het van de zomer mee in onze boodschappenwagentjes!
Super idee! En anders van een kenner het echte recept om het te maken.
Ik vind het sap van die augurkenviertel, die augurken in vieren gedeeld het lekkerste trouwens. Elk soort augurk heeft ook een andere smaak sap.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 27 februari 2012 om 01:35
quote:mocy schreef op 27 februari 2012 @ 01:32:
Moet ik wel man waarschuwen niet meer met zijn vingers erin te gaan (de viespeuk). Ik doe het altijd netjes met een vorkje.Ik heb zo'n Tupperware ding met lift. Alleen dan weer jammer dat een grote pot augurken daar niet in past. Maar dan hoef je niet met je vingers in het sap..
Moet ik wel man waarschuwen niet meer met zijn vingers erin te gaan (de viespeuk). Ik doe het altijd netjes met een vorkje.Ik heb zo'n Tupperware ding met lift. Alleen dan weer jammer dat een grote pot augurken daar niet in past. Maar dan hoef je niet met je vingers in het sap..
maandag 27 februari 2012 om 01:37
Ik zal het sap eerlijk delen met Ieb, die is er ook gek op.
En een forumster die ik verder niet ken Augurkensap is gek op sap, verder ken ik ook niemand. Ja echt, zo is haar nick hahahahah.
Pfff hebben we het nog over eten.
En een forumster die ik verder niet ken Augurkensap is gek op sap, verder ken ik ook niemand. Ja echt, zo is haar nick hahahahah.
Pfff hebben we het nog over eten.
maandag 27 februari 2012 om 01:39
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 februari 2012 @ 01:36:
Hoop dat je eraan denkt Leentje die foto, het klinkt verrukkelijk wat je gaat maken.
Wie was er jarig, heb het even gemist. Je kind?Nee, man. En 3 weken later ben ik zelf jarig. Begint het kookfeest weer opnieuw. Ik mag graag koken. En eten doe ik nog liever. En ik wil dan ook iedere keer weer iets anders verzinnen. Dat gasten niet iedere keer hetzelfde krijgen.
Hoop dat je eraan denkt Leentje die foto, het klinkt verrukkelijk wat je gaat maken.
Wie was er jarig, heb het even gemist. Je kind?Nee, man. En 3 weken later ben ik zelf jarig. Begint het kookfeest weer opnieuw. Ik mag graag koken. En eten doe ik nog liever. En ik wil dan ook iedere keer weer iets anders verzinnen. Dat gasten niet iedere keer hetzelfde krijgen.
maandag 27 februari 2012 om 01:44
Truste moos, een vroegertje voor jou.
Ja kan ik wel eens kijken Leentje. Dat is ook nog wel een idee.
Ik zat nog wel eens te denken om te vragen wat die kraampjes op de markt doen met het augurkensap maar dat nog niet gedurfd.
Ja kan ik wel eens kijken Leentje. Dat is ook nog wel een idee.
Ik zat nog wel eens te denken om te vragen wat die kraampjes op de markt doen met het augurkensap maar dat nog niet gedurfd.
maandag 27 februari 2012 om 01:45
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 februari 2012 @ 01:40:
Lekker Moos, moet goed blijven met het zuur.
Leentje, woon je in Frankrijk? Lijkt me heerlijk te wonen waar mensen houden van bourgondische leven.
Nee, in Gelderland aan de kant van Utrecht.
Ik hoop ooit, als we met pensioen zijn, permanent met man in ons huis in Frankrijk te gaan wonen. Had vandaag een flinke heimwee dip. Heb ik soms. Maar gaat gelukkig ook vanzelf weer over.
Lekker Moos, moet goed blijven met het zuur.
Leentje, woon je in Frankrijk? Lijkt me heerlijk te wonen waar mensen houden van bourgondische leven.
Nee, in Gelderland aan de kant van Utrecht.
Ik hoop ooit, als we met pensioen zijn, permanent met man in ons huis in Frankrijk te gaan wonen. Had vandaag een flinke heimwee dip. Heb ik soms. Maar gaat gelukkig ook vanzelf weer over.