Nog wakker ! ?

22-02-2012 01:33 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor wie nog wakker is, (nog) niet kan slapen, al geslapen heeft, gewoon zin heeft om nog wat te kletsen.

Iedereen is van harte welkom!
Maak je er een foto van Leentje voor hij kaalgeplukt is?

Kunnen we ook een beetje meegenieten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 februari 2012 @ 01:23:

Ok ander onderwerp.

Leentje ik kom morgen even terug op je vraag goed?

Is goed.

Ga nu augurkensap proeven.
quote:leentjedb schreef op 27 februari 2012 @ 01:26:

[...]

Is goed.

Ga nu augurkensap proeven.
Goh, het smaakt echt naar augurk. En niet zoals ik had verwacht alleen maar naar azijn. Toch enigszins aangenaam verrast dus. Maar of ik er hele potten van ga leegdrinken weet ik niet. Ben toch een beetje bang dat ik daar dan last van krijg, maagzuur.

Hoe ben je eigenlijk ooit op het idee gekomen om dat te drinken, MV?

Het is heerlijk Jo. Ik wilde dat iemand het recept voor mij had om het zelf te maken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik weet het niet meer Leentje. Alleen dat ik al heb van vroeger. Je kan er niet teveel van drinken als er nog teveel augurken in zitten, anders gaan die beschimmelen.

Dus je moet flink eten om een beetje sap te kunnen drinken.

Weten jullie dat die pitjes op de bodem trouwens mosterdpitjes zijn?
Zullen we vanaf nu dat sap allemaal bewaren, blijft echt wel lang goed denk ik. Nemen we het van de zomer mee in onze boodschappenwagentjes!
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 februari 2012 @ 01:26:

Maak je er een foto van Leentje voor hij kaalgeplukt is?

Kunnen we ook een beetje meegenieten.Als ik er tijdens dat "gekkenhuis" dat het hier zaterdag wordt aan denk zal ik een foto maken.
Moet ik wel man waarschuwen niet meer met zijn vingers erin te gaan (de viespeuk). Ik doe het altijd netjes met een vorkje.
quote:mocy schreef op 27 februari 2012 @ 01:31:

Zullen we vanaf nu dat sap allemaal bewaren, blijft echt wel lang goed denk ik. Nemen we het van de zomer mee in onze boodschappenwagentjes!

Super idee! En anders van een kenner het echte recept om het te maken.

Ik vind het sap van die augurkenviertel, die augurken in vieren gedeeld het lekkerste trouwens. Elk soort augurk heeft ook een andere smaak sap.
quote:mocy schreef op 27 februari 2012 @ 01:32:

Moet ik wel man waarschuwen niet meer met zijn vingers erin te gaan (de viespeuk). Ik doe het altijd netjes met een vorkje.Ik heb zo'n Tupperware ding met lift. Alleen dan weer jammer dat een grote pot augurken daar niet in past. Maar dan hoef je niet met je vingers in het sap..
Ik doe het ook met mijn vingers. Wil het best bewaren en dan ga ik ook met vork werken hoor.

Zou het zolang goed blijven?
Hoop dat je eraan denkt Leentje die foto, het klinkt verrukkelijk wat je gaat maken.

Wie was er jarig, heb het even gemist. Je kind?
Even op augurken gezocht met Google. Nooit geweten dat er zoveel merken waren. Ik heb hier die van Hak, van die lange dunnen plakken. Ook lekker op een boterham met oude kaas of zo.
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 februari 2012 @ 01:35:

[...]

..... Elk soort augurk heeft ook een andere smaak sap.Net als met druiven/wijn. Je hebt grand cru,merlot, cabernet sauvignon....haha
Ik zal het sap eerlijk delen met Ieb, die is er ook gek op.

En een forumster die ik verder niet ken Augurkensap is gek op sap, verder ken ik ook niemand. Ja echt, zo is haar nick hahahahah.

Pfff hebben we het nog over eten.
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 februari 2012 @ 01:36:

Hoop dat je eraan denkt Leentje die foto, het klinkt verrukkelijk wat je gaat maken.

Wie was er jarig, heb het even gemist. Je kind?Nee, man. En 3 weken later ben ik zelf jarig. Begint het kookfeest weer opnieuw. Ik mag graag koken. En eten doe ik nog liever. En ik wil dan ook iedere keer weer iets anders verzinnen. Dat gasten niet iedere keer hetzelfde krijgen.
Het is zuur, dus dan blijft het wel lang goed. Doen we het in mooie wijnflessen (met schroefdop).
Lekker Moos, moet goed blijven met het zuur.

Leentje, woon je in Frankrijk? Lijkt me heerlijk te wonen waar mensen houden van bourgondische leven.
Ik moet zakken. Trustuh wakkeren.
Kan je geen recepten vinden met Google? Voor het inmaken van augurken? En dan uitproberen tot je de juiste smaak te pakken hebt?
Truste Moos
Truste moos, een vroegertje voor jou.

Ja kan ik wel eens kijken Leentje. Dat is ook nog wel een idee.

Ik zat nog wel eens te denken om te vragen wat die kraampjes op de markt doen met het augurkensap maar dat nog niet gedurfd.
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 februari 2012 @ 01:40:

Lekker Moos, moet goed blijven met het zuur.

Leentje, woon je in Frankrijk? Lijkt me heerlijk te wonen waar mensen houden van bourgondische leven.

Nee, in Gelderland aan de kant van Utrecht.

Ik hoop ooit, als we met pensioen zijn, permanent met man in ons huis in Frankrijk te gaan wonen. Had vandaag een flinke heimwee dip. Heb ik soms. Maar gaat gelukkig ook vanzelf weer over.
Welterusten Mocy.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven